• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Розробка цифрових ортофотопланів М 1:2000 території м. Харкова

Розробка цифрових ортофотопланів М 1:2000 території м. Харкова

Завершена

4 686 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 430.00 UAH
Період оскарження: 28.12.2019 14:38 - 24.01.2020 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на дискримінаційні умови

Номер: aaca582a19084a68be899111cbe11851
Ідентифікатор запиту: UA-2019-12-28-001296-c.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
Скарга на порушення Замовником процедури закупівлі, а саме порушення принципів здійснення закупівель щодо дискримінації учасників на закупівлю послуг ( ДК 021:2015: 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії Розробка цифрових ортофотопланів М 1:2000 території м. Харкова) Номер закупівлі в електронній системі закупівель UA-2019-12-28-001296-c Як вбачається з вимог Тендерної документації Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради (надалі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення закупівлі послуг «Розробка цифрових ортофотопланів М 1:2000 території м. Харкова», код ДК 021:2015: «71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії», ідентифікатор закупівлі - UA-2019-12-28-001296-c (надалі – Предмет закупівлі). Оприлюднена Замовником тендерна документація містить положення, які суперечать чинному законодавству України в частині наявності дискримінаційних умов, які обмежують право участі суб’єктів господарювання, що можуть надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі, чим порушено законні інтереси нашого підприємства. Після запитань, опублікованих в системі електронних закупівель 15 та 16 січня 2020 року, Замовником внесено деякі зміни до документації конкурсних торгів з виправлення помилок, однак вимоги, що порушують принципи здійснення закупівель, відповідно до зазначеного вище Закону не було усунуто в повному обсязі. Встановлення вищевказаних вимог Замовником, порушує законні інтереси нашого підприємства прийняти участь в наданні послуг з предмету закупівлі та, у разі перемоги, надати послуги. Посилання на порушення процедури закупівлі Замовником, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, з наданням відповідного обґрунтування наводяться нижче. Замовником встановлено неправомірну вимогу в Додатку № 5 до тендерної документації «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» - «Цифрова кадрова аерофотокамера з розміром зображення не менше 140 мегапікселів, з фокусною відстанню об’єктиву 70-140 мм (згідно вимог ГКНТА-2.04-02-98 п.7.1, таблиця 15, п. 7.1.20). 1. Відповідно до пункту 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами і доповненнями): «Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази». Однак, Замовником встановлено неправомірну вимогу в Додатку № 5 (п. 1.1) до тендерної документації «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» - «Цифрова кадрова аерофотокамера з розміром зображення не менше 140 мегапікселів, з фокусною відстанню об’єктиву 70-140 мм (згідно вимог ГКНТА-2.04-02-98 п.7.1, таблиця 15, п. 7.1.20). Більше того, Замовник не роз’яснив, яким конкретно пунктом Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), на яку він посилається, визначено значення такого параметру камери як «розмір зображення», а саме – 140 мегапікселів. Дискримінаційною є якраз вимога до такого значення параметру камери як «розмір зображення – 140 мегапікселів», яке жодним нормативно-технічним документом не передбачено. Однакову якість і точність аерофотознімків з розміром пікселя на місцевості 5 см можна отримати як широкоформатною цифровою кадровою камерою (для якої розмір зображення і відповідає 140 Мп), так і середньоформатними аерофотокамерами з розміром 70-80 Мп. Без вказання конкретної моделі камери. Тому дискримінаційною є вимога саме до уточнення «розміру зображення», яку необхідно ВИЛУЧИТИ… Вказування цієї вимоги, а саме камери розміром 140 МП, вказує на те, що зазначена вимога виписана безпосередньо для одного конкретного виконавця, який користується саме цим обладнанням (ТОВ «АРЦ»), що підтверджується відповідно до інформації розміщеної на офіційному веб сайті за наступним посиланням: http://www.avia.org.ua/sertifikaty-na-oborudovanie 2. Дискримінаційною є також вимога до наявності обладнання та матеріально-технічної бази в Додатку № 5 (п. 1.1) до тендерної документації - в частині обов’язкової наявності у Учасника цифрових фотограмметричних станцій (комп’ютерів зі стереомоніторами). Потрібно зазначити, що Замовник не роз’яснив, яким конкретно пунктом Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), на яку він посилається підтверджена тотожність понять «цифрові фотограмметричні станції» та «комп’ютери зі стереомоніторами». Безсумнівно, що до складу технічного і технологічного обладнання повинні входити «цифрові фотограмметричні станції» та відповідне ліцензійне програмне забезпечення, ми як учасники торгів не вимагаємо це вилучити. Водночас, «комп’ютери зі стереомоніторами» - це тільки один із варіантів технічного обладнання для цифрової фотограмметричної обробки (вірніше, - для створення цифрових топографічних планів або створення матриці висот для побудови ЦМР фотостереоскопічним методом). Більш поширеними в Україні для даних операцій є цифрові фотограмметричні станції «Дельта» з оптичними стереоскопами. Більше того, більш якісно, точно і швидше виготовити необхідні матеріали по тендерній закупівлі (цифрові ортофотоплани та ЦМР) можна взагалі без стереоскопічного обладнання, оскільки у нашого підприємства наявне обладнання і діючі технології цифрового аерофотознімання одночасно з високоточним цифровим лазерним скануванням, де висоти поверхні землі отримуються прямим вимірюванням лазерним сканером зі щільністю до 30-40 точок на 1 м2 (при заявлених Замовником 5 см/піксел для фотознімків), а не вимірюються стереофотограмметричним способом. Таким чином, завдяки дуже високій частоті імпульсів (2 млн/с) та конічній розгортці сканування (з кутом 20-40 градусів) хмара точок лазерних відображень дає дуже високу деталізацію вертикальних поверхонь (будівель, опор ЛЕП, стовбурів дерев тощо) та дає рельєф під кронами дерев. Тому вважаємо, що дана вимога щодо наявності «комп’ютерів зі стереомоніторами» є дискримінаційною, яку необхідно вилучити. Враховуючи вищезазначене, оскільки замовником встановлено дискримінаційні вимоги в частині кваліфікаційних критеріїв до учасників, а саме «наявності обладнання та матеріально-технічної бази» та з метою забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях здійснення закупівель, - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення про встановлення порушення Процедури закупівлі з боку Замовника Департамент містобудування та архітектури Харківської міської ради; 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника Департамент містобудування та архітектури Харківської міської ради вилучити дискримінаційні вимоги з оголошення про проведення закупівлі послуг «Розробка цифрових ортофотопланів М 1:2000 території м. Харкова», код ДК 021:2015: «71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії», ідентифікатор закупівлі - UA-2019-12-28-001296-c, а саме: вимоги до «Наявності обладнання та матеріально-технічної бази» - «Цифрова кадрова аерофотокамера з розміром зображення не менше 140 мегапікселів, з фокусною відстанню об’єктиву 70-140 мм та вимоги до наявності обладнання та матеріально-технічної бази в частині обов’язкової наявності у Учасника цифрових фотограмметричних станцій (комп’ютерів зі стереомоніторами).
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.02.2020 21:00
Автор: ДП Українське державне аерогеодезичне підприємство, Козленко Андрій Станіславович +380442874168 econom@ukrdgp.org.ua