-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Компоненти донорської крові
Торги не відбулися
220 802.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 208.02 UAH
мін. крок: 1% або 2 208.02 UAH
Період оскарження:
26.12.2019 15:28 - 12.01.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискримінаційних положень у тендерній документації.
Номер:
1d2fa33545c048048b3e0e05a7fb4cca
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-26-001883-b.c1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних положень у тендерній документації.
Вимога:
Розглянувши тендерну документацію Замовника, КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СЛУЖБИ КРОВІ (далі – КЗОЗ ХОЦСК) повідомляє, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні положення. Відповідно до п.18 ч.1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі — це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом;
Відповідно до абз. 2 п. 1 розд. ІІ Порядку визначення предмета закупівлі від 17.03.2016 № 454 затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 регламентовано, що предмет закупівлі товарів і послуг замовник визначає згідно з п.п. 17 і 32 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 та на основі ДК 021:2015 за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
При цьому згідно з абз. 4 п. 1 розд. ІІ Порядку № 454 замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої — восьмої цифр ДК 021:2015, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Направляємо вимогу на винесення Тромбоцитів, аферез 4*10-11 збіднені лейкоцитами, у кількості – 1 од. (Код ДК021: 33140000-3 Медичні матеріали) у окремий лот, з метою збільшення кількості учасників публічної закупівлі, так як Тромбоцити, аферез 4*10-11 збіднені лейкоцитами, у кількості – 1 од. (Код ДК021: 33140000-3 Медичні матеріали) за умовами тендерної документації Замовника повинні бути доставлені протягом 2 годин з моменту отримання замовлення від Покупця, що в свою чергу звужує коло учасників публічної закупівлі.Тобто за такої умови участь можуть брати тільки суб'єкти господарювання які розташовані в межах м. Суми, що дискримінує учасників з інших регіонів.
У додатку №1 до Тендерної документації Замовника у п.14 зазначено, що «Товар повинен поставлятись за рахунок Постачальника на умовах DDP згідно із Офіційними правилами тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати «ІНКОТЕРМС 2010» за адресою Покупця з дотриманням холодового ланцюга, а у Додатку №3 «Проект договору про постачання компонентів донорської крові» п. 3.6. Поставка Продукції здійснюється згідно із Офіційними правилами тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати «ІНКОТЕРМС 2010» на умовах EXW (самовивіз).Ці положення договору також є дискримінаційними для учасників публічної закупівлі з інших регіонів.
Також звертаємо увагу, що КЗОЗ ХОЦСК пропонує поставку компонентів донорської крові у строки вказані у тендерній документації та навіть швидше у разі створення холодильної камери-сховища на території вашого закладу з метою поставки необхідних компонентів належної якості, у строки зазначені Замовником.
З огляду на вищенаведене та враховучи ст.ст. 3, 5, 22, 36 ЗУ «Про публічні закупівлі», вимагаємо:
1. Винести Тромбоцити, аферез 4*10-11 збіднені лейкоцитами, у кількості – 1 од. (Код ДК021: 33140000-3 Медичні матеріали) у окремий лот, з метою збільшення кількості учасників публічної закупівлі;
2. Переглянути умови поставки компонентів донорської крові з метою збільшення кількості учасників процедури закупівлі. Дозволити Учаснику КЗОЗ ХОЦСК створення холодильної камери-сховища на території закладу КНП «ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ» СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ з метою поставки необхідних компонентів належної якості, у строки зазначені Замовником.
3. Переглянути зноску у Додатку № 1 до Договору про постачання компонентів донорської крові (Специфікація) з метою усунення порушень ЗУ «Про публічні закупівлі»;
4. Переглянути та виправити відповідно до Додатку №1 до Тендерної документації
Замовника п. 3.6. з Проекту Договору про постачання компонентів донорської крові з метою залучення учасників з інших регіонів.
Пов'язані документи:
Учасник
- img738.pdf 02.01.2020 14:05
- щодо закупівлі крові.docx 03.01.2020 16:52
Дата подачі:
02.01.2020 14:05
Вирішення:
Розглянувши вашу скаргу тендерний комітет комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Сумської міської ради (протокол №1 від 03.01.2020р.) повідомляє наступне.
Слід зазначити, що вимоги тендерної документації та кваліфікаційні критерії (необхідне обладнання та матеріально-технічна база) встановлює Замовник, а не Учасник тендерної закупівлі, згідно Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 № 454, із змінами, Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
За нормами діючого законодавства Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Таким чином, Замовником визначено, згідно з тендерною документацією по предмету закупівлі - ДК 021:2015 "33140000-3 Медичні матеріали" (Компоненти донорської крові), що Закупівля здійснюється щодо предмету закупівлі в цілому, без поділу на лоти.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Крім того, додатково повідомляємо, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. В нашому випадку, поділ предмета закупівлі не був передбачений. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства України , а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта.
КНП «Центральна міська клінічна лікарня» СМР є лікарнею інтенсивного лікування, яка проводить інвазивні втручання, що можуть супроводжуватися кровотечами, які потребують корегування з допомогою компонентів донорської крові в найкоротший термін.
Згідно з п. 2.4, п. 2.5 Наказу МОЗ України «Про затвердження Інструкції з виготовлення, використання та забезпечення якості компонентів крові» від 17.12.2013 №1093 кожний компонент донорської крові потребує окремого температурного режиму при транспортуванні та зберіганні.
Правова природа договору закупівлі за оголошеною процедурою закупівлі є поставка компонентів донорської крові, а запропонований Вами варіант щодо створення холодильної камери-сховища на території закладу не входить в предмет договору поставки оголошеної закупівлі та передбачає укладання окремого договору оренди приміщення з власником приміщень (на конкурсній основі), договору електропостачання, зберігання, що фактично не може бути здійснено в межах оголошеної процедури закупівлі.
Більш того, у КНП «Центральна міська клінічна лікарня» СМР відсутні технічні можливості щодо створення холодильної камери-сховища, а саме відсутність: вільного приміщення в закладі, електрозабезпечення та іншого необхідного обладнання/устаткування, забезпечення спеціального температурного режиму для кожного компоненту донорської крові, персоналу для здійснення замірів температури в камері-сховищі, тощо.
Також відзначаємо, що в Додатку 3 до тендерної документації «Проект договору про закупівлю» прописано, що «Зазначені в цьому додатку до тендерної документації умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо публічних закупівель». Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо публічних закупівель.
Підпункт 3.6 Проекту договору зазначеного в додатку 3 до тендерної документації «Проект договору про закупівлю» буде вилучено.
З огляду на вищезазначене, відмовляємо у задоволенні скарги.
Статус вимоги:
Відхилено