• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

15540000-5 Сирні продукти (сир к/молочний не менше 9% жир. ваговий – 2100 кг, сир твердий 50% жир. ваговий – 850 кг)

Поставка за адресою замовника щотижня партіями за попередньою заявкою замовника

Завершена

321 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 210.00 UAH
Період оскарження: 26.12.2019 11:56 - 12.01.2020 00:00
Вимога
Є відповідь

Неправомірне відхилення пропозиції

Номер: a580766b4df641e4aacb16549f39d64f
Ідентифікатор запиту: UA-2019-12-26-000501-c.a1
Назва: Неправомірне відхилення пропозиції
Вимога:
Комунальною установою Сумської обласної ради Конотопський дитячий будинок - інтернат за результатами проведення процедури закупівлі UA-2019-12-26-000501-c пропозиція ТОВ «ТВК «Форвард – Груп» згідно протоколу засідання тендерного комітету від 21.01.20 № 3 була відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації (надалі – ТД). Разом з тим, ознайомившись зі змістом протоколу засідання тендерного комітету від 21.01.20 № 3, а саме підставою, за наявності якої було відхилено пропозицію ТОВ «ТВК «Форвард – груп», вважаємо Ваше рішення, як замовника даної процедури закупівлі таким, що порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до частини 3 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі, якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям. Враховуючи зазначене, звертаємось до Вас з вимогою щодо надання інформації з приводу підстави відхилення пропозиції ТОВ «ТВК «Форвард – Груп», викладеної у протоколі засідання тендерного комітету від 21.01.20 № 3, яка порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі» та не відповідає умовам ТД. Зокрема: У протоколі засідання тендерного комітету від 21.01.20 № 3 зазначено, що ТОВ «ТВК «Форвард – Груп» у складі тендерної пропозиції не надало копії санітарних паспортів на автомобільний транспорт, яким буде здійснюватися поставка товару та листом № б/н від 09.01.20 пояснило ненадання санітарних паспортів тим, що діючим законодавством оформлення санітарних паспортів на транспорт не передбачено. Але зазначені пояснення є необґрунтованими, оскільки згідно наказу Міністерства транспорту України від 14.10.97 № 363 та санітарних правил наявність санітарного паспорту обов’язкова. Зазначену позицію підтримує Антимонопольний комітет України у рішенні від 15.07.16 № 1574-р/пк-ск. Натомість, викладене замовником у протоколі засідання тендерного комітету суперечить діючим на даний час нормативно – правовим актам, що підтверджується наступним. Так, відповідно до статті 25 «Державна реєстрація потужностей», статті 43 «Гігієнічні вимоги до рухомих та/або тимчасових потужностей», а також статті 44 «Гігієнічні вимоги до транспортних засобів» Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оформлення санітарних паспортів на транспорт не передбачено. Крім того, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 №94-р «Про визнання такими що втратили чинність, та такими, що не застосовуються на території України, актів санітарного законодавства» з 01.01.2017 втратили чинність ряд санітарних правил, зокрема СанПиН 42-123-5777-91 «Санитарные правила для предприятий общественного питания, включая кондитерские цеха и предприятия, вырабатывающие мягкое мороженое» та СанПиН 5781-91 «Санитарные правила для предприятий продовольственной торговли», якими передбачалась необхідність отримання санітарних паспортів на автотранспорт, що здійснює перевезення харчових продуктів. Зазначена позиція також розміщена на офіційному сайті Держпродспоживслужби: http://www.consumer-cv.gov.ua/sanitarni-pasporty-skasovano-2/. Таким чином, Ви у протоколі засідання тендерного комітету посилаєтесь на недіючі нормативно – правові акти, а також на позицію Антимонопольного комітету України, викладену у рішенні, датованому 2016 роком, яке містить, в свою чергу, також посилання на недіючі станом на січень 2020 року правові норми. Також, звертаємо Вашу увагу на те, що посилання Вами у протоколі засідання тендерного комітету на наказ Міністерства транспорту України від 14.10.97 № 363, згідно якого рухомий склад, що перевозить харчові продукти повинен мати санітарний паспорт автомобіля при наявності діючої норми Закону Україн «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», якою оформлення санітарних паспортів на транспорт не передбачено, суперечить Конституції України, яка, зокрема визначає юридичну силу Закону як основного джерела права, його місце в системі нормативно-правових актів. Як зазначено у листі Міністерства юстиції України від 30.01.2009 № Н-35267-18 вища юридична сила закону полягає у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України. Так, відповідно до частини третьої статті 113 Конституції України Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України. Отже, у випадку суперечності норм підзаконного акта (зокрема постанови, наказу тощо) нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу. В даному випадку, Закону Україн «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» має вищу юридичну силу, ніж наказ Міністерства транспорту України від 14.10.97 № 363, тому і керуватись необхідно нормами Закону. В свою чергу, відповідно до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а також підпункту 5.6 пункту 5 розділу ТД «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Крім того, згідно пункту б таблиці 2 додатку 2 до ТД у разі якщо учасник або переможець відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати вказані документи, такий учасник надає пояснювальну записку з цього приводу з посиланням на законодавчі підстави. Таким чином, ТОВ «ТВК «Форвард – Груп» згідно норм Закону України «Про публічні закупівлі», а також згідно умов ТД не надало у складі тендерної пропозиції копію санітарного паспорту на транспортний засіб, надання якого не передбачено нормами Закону, про що зазначило у відповідному поясненні з посиланням на зазначені норми законодавства. Разом з тим, на підтвердження відповідності транспортного засобу санітарним нормам ТОВ «ТВК «Форвард – Груп» у складі тендерної пропозиції надало копію договору, укладеного з ТОВ «Полтавський центр пррофдезинфекції» щодо санітарної обробки автомобіля. Враховуючи зазначене, ТОВ «ТВК «Форвард – Груп» не порушило умови ТД та Закону України «Про публічні закупівлі». Тому, відсутні законодавчі підстави для відхилення пропозиції Товариства. Тому, вимагаємо скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТВК «Форвард – Груп», викладене у протоколі засідання тендерного комітету від 21.01.20 № 3. В іншому випадку, будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України як учасник торгів та інших контролюючих органів з відповідними скаргами на Ваші дії як замовника процедури закупівлі, які порушують норми статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в частині наявності необ’єктивності та упередженості при оцінці тендерних пропозицій) та пункту 4 частини першої статті 30 названого Закону (в частині відхилення пропозиції учасника, яка відповідає умовам тендерної документації).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Повідомляємо, що відповідно до наданого Вами в складі тендерної пропозиції листа №б/н від 09.01.2020, статтями 43 та 44 Розділу VII «Загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами «Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності якості харчових продуктів» (далі - Закон), який набрав чинності 20.09.2016, встановлено гігієнічні вимоги до рухомих транспортних та/або тимчасових потужностей та транспортних засобів, згідно з якими оформлення санітарних паспортів на транспорт не передбачено. Повідомляємо, що даний нормативний акт не є єдиним в законодавчій базі України, тому непередбаченість лише в ньому даної вимоги не може вважатися належним обгрунтуванням відсутності санітарного паспорту. Повідомляємо, що відподно до п.12.3. Наказу Міністерства транспорту від 14.10.1997р. №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» забороняється використання рухомого складу, призначеного для перевезення харчових продуктів, для перевезення інших вантажів. Рухомий склад, що перевозить харчові продукти, повинен мати санітарний паспорт автомобіля та спеціальне маркування ("хліб", "молоко", "риба" тощо). Посилань в даному пункті на обовʼязковість наявності даної вимоги в інших актах відсутні. Щодо переваги Закону над наказом повідомляємо, що в даному випадку суперечностей між нормами права немає, оскільки наказ доповнює Закон, тим більше Законом прямо не скасовано санітарні паспорти. Рішення Антимомонопольного комітету також грунтується на підставі вказаного вище наказу, який діє на даний час, тому вважаємо, що підстава для відхилення є обгрунтованою відповідно до чинного законодавства України та підтверджена практикою Уповноваженого органу. Також повідомляємо, що наша установа у своїй діяльності керується Наказом МОН та МОЗ №298/227 від 17.04.2006 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 травня 2006р. за N523/12397 «Про затвердження інструкції з організації харчування дітей в дошкільних закладах» (зі змінами), в якому у розділі 4 пункті 4.3 вимагається наявність санітарних паспортів на автотранспорт, що постачає продукти харчування до дитячих закладів.
Статус вимоги: Відхилено