-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля марки Гк (0-100) (або еквівалент)
ДК 021:2015 код 09111100-1 Вугілля (Вугілля марки Гк (0-100) (або еквівалент))
Торги відмінено
748 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 480.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 480.00 UAH
Період оскарження:
24.12.2019 10:03 - 04.01.2020 00:00
Вимога
Без відповіді
Приведення тендерної документації у відповідність до законодавства
Номер:
8057eea6743d44a4a787aeba00f8d2eb
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-24-000721-b.a1
Назва:
Приведення тендерної документації у відповідність до законодавства
Вимога:
Згідно ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Всупереч ч.2 ст. 19 Конституції України тендерна документація, на нашу думку, містить багату кількість дискримінаційних вимог і положень, які не відповідають діючому законодавству і порушують права потенційних учасників процедури закупівлі. Згідно з ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України до способів захисту цивільних прав та інтересів відноситься, зокрема, - припинення дії, яка порушує право. Тому, керуючись п.1 ст. 23 Закону України «Про публічні Закупівлі», звертаємося до Замовника з вимогою усунути наявні порушення процедури закупівлі, а саме порушення норм діючого законодавства, які містяться в тендерній документації Замовника.
Законодавчим актом, який регулює виробництво і продаж вугільної продукції є ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». Дотримання норм вказаного ДСТУ згідно його п.1. є обов’язковим для всіх виробників вугільної продукції. ДСТУ 7146:2010 встановлює вичерпний перелік документів, які повинні надаватися продавцем вугілля покупцю, і які підтверджують відповідність всіх характеристик вугілля (технічних, якісних, показників безпечності) діючим нормативно-правовим актам України.
Згідно пп. 3.6., 7.3. ДСТУ 7146:2010 документами, що підтверджують якісні, технічні показники і показники безпечності продукції і підтверджують відповідність вугілля діючим державним стандартам є: сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик і посвідчення якості.
В порушення норм ДСТУ 7146:2010 в пп 2.9., 2.10. Додатку 2 до тендерної документації міститься вимога надання сертифікату якості і протоколів випробувань, виданих у 2019 р.
На підставі вищевикладеного вимагаємо видалити з тендерної документації вимогу щодо надання сертифікатів якості (оскільки вони не передбачені діючим законодавством, зокрема положеннями ДСТУ 7146:2010) і протоколів випробувань а також надати пояснення, згідно яких положень яких нормативно-правових актів Замовником встановлено дану вимогу стосовно надання сертифікатів якості і протоколів випробувань на вугілля і чому ці протоколи повинні бути видані саме у 2019 році, а не в 2018 чи 2020 роках?
Згідно п.2.9.Додатку 2 до Тендерної документації від учасника вимагається надати «сертифікат відповідності на кожну марку вугілля, що закуповується замовником, які засвідчують якість, технологічні та кількісні характеристики запропонованого товару та відповідність встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документу, визначеного законодавством.
Але, у зв’язку з втратою чинності з 01.01.2018 р. Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», втратою чинності Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, який встановлений наказом Держспоживстандарту України від 01.02.2005 р. № 28, відповідно до ст. 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» в Україні скасована обов’язковість проходження сертифікації продукції на предмет відповідності її діючим стандартам.
На підставі вищевикладеного вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до діючого законодавства і виключити з неї вимогу надання сертифікату відповідності.
Згідно п.2.9.Додатку 2 до Тендерної документації від учасника вимагається надати «Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи».
У п. 3.5. ДСТУ 7146:2010 встановлені показники безпечності вугілля і їх граничні показники. Відповідно до п.3.6. і Додатку А до ДСТУ 7146:2010 показники безпечності вугілля відображаються у сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик.
На підставі вищевикладеного вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до діючого законодавства і виключити з неї вимогу надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, як таку що протирічить положенням діючого законодавства в сфері виробництва і продажу вугільної продукції для побутових потреб.
Згідно п.2.19. Додатку 2 до Тендерної документації від учасника вимагається надати «Копії ТУ виробника на товар, засвідчена печаткою виробника».
Відповідно до ст. 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII "Про стандартизацію" умова наявності технічних умов у виробника продукції (в т.ч. і вугільної) не є обов’язковою, оскільки вугільна продукція не є унікальною на ринку, а її виробництво потрапляє під дію існуючих державних або міжгалузевих стандартів (зокрема, ДСТУ 7146:2010).
Вважаємо, що дана вимога порушує норми Закону України «Про захист економічної конкуренції» і норми ч.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки цією вимогою замовник звужує коло потенційних учасників закупівлі, лишаючи змоги прийняти участь в тендері тих учасників, які виробляють вугілля без власних технічних умов, або закуповують вугілля у виробників, які виробляють вугілля без власних ТУ на підставі Державних стандартів.
Згідно п. 2.20. Додатку 2 до Тендерної документації від учасника вимагається «підтвердити статус відповідного суб’єкта господарювання, як легального виробника, шляхом надання копій дозволів, виданих Держгірпромнаглядом України, завірені виробником».
Повідомляємо, що в даний час видача вказаних дозвільних документів здійснюється відповідними підрозділами Держпраці України. Але замовник чомусь вимагає надати дозволи саме від Держгірпромнагляду, який вже ліквідовано згідно розпорядження Кабінету Міністрів України № 1021-р від 30 вересня 2015 р.
Вимагаємо пояснити, на якій законодавчій підставі замовник втручається у фінансово-господарські відносини між учасником тендера і виробником вугілля, вимагаючи надати копій дозволів, і чому ці дозволи повинні бути видані саме Держгірпромнаглядом України, повноваження якого припинені з 2015 року?
В разі незадоволення нашої вимоги будемо змушені скористатися ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» і звернутися до Органу оскарження.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.12.2019 11:28