-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газове паливо
Торги не відбулися
673 001.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 365.01 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 365.01 UAH
Період оскарження:
18.12.2019 09:30 - 29.12.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Рекомендація
Номер:
760cc235e5df47359e8dcfbbbdea10a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-18-000125-c.b1
Назва:
Рекомендація
Вимога:
Для гарантування спроможності стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність товару, його своєчасність надходження протягом всього періоду постачання, а також для забезпечення принципу здійснення закупівель добросовісної конкуренції серед учасників, просимо внести зміни до тендерної документації шляхом доповнення:
1.
Учасник в складі тендерної пропозиції має надати наступні документи:
- довідку у довільній формі, в якій підтвердити дотримання учасником процедури закупівлі положень законодавства з охорони праці, зокрема, наявність у структурі учасника (якщо юридична особа) служби з охорони праці або штатного працівника, який виконує функції служби охорони праці;
- копію положення про службу охорони праці, затверджену наказом учасника процедури закупівлі, або посадову інструкцію штатного працівника, який виконує функції служби охорони праці, затверджену наказом (розпорядженням) учасника процедури закупівлі;
- копію посвідчення про проходження спеціалістом з охорони праці відповідного навчання та перевірки знань з питань охорони праці;
- роз’яснення державного органу, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, або висновок спеціаліста у сфері охорони навколишнього природного середовища, рівень професійних знань якого засвідчений державним органом, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища (його комісією), про те, що господарська діяльність, яку здійснює учасник процедури закупівлі, відповідає вимогам діючого законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та не здійснює негативний вплив на довкілля;
- довідку у довільній формі щодо застосування учасником заходів із захисту довкілля;
- план заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, які впроваджує та застосовує учасник процедури закупівлі, а також роз’яснення державного органу, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, або висновок спеціаліста у сфері охорони навколишнього природного середовища, рівень професійних знань якого засвідчений державним органом, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища (його комісією), про те, що заходи із захисту навколишнього середовища, які впроваджує учасник процедури закупівлі є відповідними положенням екологічного законодавства України.
Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
2.
З огляду на положення Третього енергетичного пакета ЄС: регламенту ЄК №713/2009 Європейського Парламенту та Ради від 13.07.2009, що засновує Агентство з питань співробітництва регуляторів у сфері енергетики (Agency for the Cooperation of Energy Regulators); регламенту ЄК №714/2009 Європейського Парламенту та Ради від 13.07.2009 про умови доступу до мереж транскордонних обмінів електроенергією, що скасовує Регламент ЄС №1228/2003; Регламенту ЄК №715/2009 Європейського Парламенту та Ради від 13.07.2009 про умови доступу до мереж транспортування природного газу, що скасовує Регламент ЄС №1775/2005; Директиви 2009/72/ЄК Європейського Парламенту та Ради від 13.07.2009 щодо спільних правил для внутрішнього ринку електроенергії, що скасовує Директиву 2003/54/ЄК; Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 13.07.2009 щодо спільних правил для внутрішнього ринку природного газу, що скасовує Директиву 2003/55/ЄК, вимога до надання учасниками вищенаведеного сертифіката – гарантія спроможності стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність товару, його своєчасність надходження протягом всього періоду постачання. Це забезпечення упевненості у тому, що товар, який буде поставлятися учасником, відповідає вимогам нормативних актів, при цьому всі технічні, адміністративні та людські чинники, що впливають на поставку, знаходяться під контролем, проблеми негайно усуваються, а постачальник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості поставки. Це також гарантія наявності кваліфікованого персоналу, який знаходиться в розвитку.
Ведення поточної господарської діяльності з постачання природного газу учасником закупівлі повинно повністю відповідати вимогам, що передбачені Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності на ринку природного газу, згідно постанови НКРЕКП від 16.02.2017 № 201. Учасники повинні надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління гігієною та безпекою праці; екологічного управління учасника закупівлі згідно ДСТУ OHSAS 18001:2010; ДСТУ ISO 14001:2015 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів.
3.
Відповідно до частин першої, третьої, шостої, сьомої статті 5 Закону України «Про санкції» пропозиції щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій виносяться на розгляд Ради національної безпеки та оборони України Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України, Національним банком України, Службою безпеки України.
Рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо окремих іноземних юридичних осіб, юридичних осіб, які знаходяться під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб’єктів, які здійснюють терористичну діяльність (персональні санкції), передбачених пунктами 1-21, 23-25 частини першої статті 4 цього Закону, приймається Радою національної безпеки та оборони України та вводиться в дію указом Президента України. Відповідне рішення набирає чинності з моменту видання указу Президента України і є обов’язковим до виконання.
Рішення про внесення змін до санкцій приймається органом, що прийняв рішення про їх застосування відповідно до цього Закону, за власною ініціативою або на підставі пропозицій органів державної влади, зазначених у частині першій цієї статті.
Рішення про скасування санкцій приймається органом, що прийняв рішення про їх застосування відповідно до цього Закону, у разі якщо застосування санкцій привело до досягнення мети їх застосування.
Указом Президента України від 15.05.2017 № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» уведено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», відповідно до пункту 1 якого РНБО вирішила підтримати пропозиції щодо продовження і застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), внесені Кабінетом Міністрів України (розпорядження від 26.04.2017 № 288-р), Службою безпеки України та Національним банком України.
Пунктами 2, 3 цього рішення РНБО встановлено застосувати персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) до: фізичних осіб згідно з додатком 1; юридичних осіб згідно з додатком 2.
Кабінету Міністрів України разом зі Службою безпеки України за участю Національного банку України забезпечити реалізацію і моніторинг ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), передбачених пунктом 2 цього рішення.
Указом Президента України від 14.05.2018 № 126/2018 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 травня 2018 року «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» уведено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 02.05.2018 «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», відповідно до пункту 1 якого РНБО вирішила підтримати пропозиції щодо застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), внесені Кабінетом Міністрів України, Службою безпеки України та Національним банком України.
Пунктами 2-4 цього рішення РНБО встановлено застосувати персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) до: фізичних осіб згідно з додатком 1; юридичних осіб згідно з додатком 2.
У додатку 1 до рішення Ради національної безпеки і оборони України
від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введеного в дію Указом Президента України від 15.05.2017 № 133, позиції 975 та 993 виключити.
Кабінету Міністрів України разом зі Службою безпеки України та Національним банком України забезпечити реалізацію і моніторинг ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), передбачених пунктом 2 цього рішення.
Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» уведено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21.06.2018 «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», відповідно до пункту 1 якого РНБО вирішила підтримати пропозиції щодо застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), внесені Кабінетом Міністрів України та Службою безпеки України.
Пунктами 2-4 цього рішення РНБО встановлено застосувати персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) до окремих фізичних і юридичних осіб та внести зміни до санкцій, застосованих відповідно до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 02.05.2018 «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», уведеного в дію Указом Президента України від 14.05.2018 № 126, виклавши додатки 1 та 2 до зазначеного рішення у редакціях, що додаються до цього рішення РНБО.
У додатку 1 до рішення Ради національної безпеки і оборони України
від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», уведеного в дію Указом Президента України від 15.05.2017 № 133, позицію 907 виключити.
Кабінету Міністрів України разом зі Службою безпеки України та Національним банком України забезпечити реалізацію і моніторинг ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), передбачених пунктом 2 цього рішення.
Указом Президента України від 19.03.2019 № 82/2019 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2019 року «Про застосування, скасування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» уведено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19.03.2019 «Про застосування, скасування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», відповідно до пункту 1 якого РНБО вирішила підтримати пропозиції щодо застосування, скасування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), внесені Кабінетом Міністрів України, Службою безпеки України та Національним банком України.
Пунктами 2-6 цього рішення РНБО встановлено застосувати персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) до: фізичних осіб згідно з додатком 1; юридичних осіб згідно з додатком 2.
Кабінету Міністрів України разом зі Службою безпеки України та Національним банком України забезпечити реалізацію і моніторинг ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), передбачених пунктом 2 цього рішення.
У додатку 1 до рішення Ради національної безпеки і оборони України
від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», уведеного в дію Указом Президента України від 15.05.2017 № 133, позицію 1140 виключити.
У рішенні Ради національної безпеки і оборони України від 21.06.2018 "Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", уведеному в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176:
1) у додатку 1:
позиції 59, 437 та 510 виключити;
позицію 858 викласти у редакції, що додається (додаток 3);
2) у додатку 2:
позиції 163, 164, 165, 185, 224, 226, 227 та 721 виключити;
позиції 287 та 431 викласти у редакції, що додається (додаток 4).
Службі безпеки України завершити перевірку наявності у діяльності юридичних осіб, зазначених у додатку 1 до Постанови Верховної Ради України від 04.10.2018 № 2589-VIII «Про схвалення пропозицій щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», підстав для застосування санкцій згідно з частиною другою статті 1, статтею 3 Закону України «Про санкції», зокрема здійснення терористичної діяльності.
Згідно з пунктами 1-6, 10, 16, 25 частини першої статті 4 Закону України «Про санкції» видами санкцій згідно з цим Законом є:
- блокування активів - тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном;
- обмеження торговельних операцій;
- обмеження, часткове чи повне припинення транзиту ресурсів, польотів та перевезень територією України;
- запобігання виведенню капіталів за межі України;
- зупинення виконання економічних та фінансових зобов’язань;
- анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів, одержання (наявність) яких є умовою для здійснення певного виду діяльності, зокрема, анулювання чи зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами;
- заборона здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом;
- заборона збільшення розміру статутного капіталу господарських товариств, підприємств, у яких резидент іноземної держави, іноземна держава, юридична особа, учасником якої є нерезидент або іноземна держава, володіє 10 і більше відсотками статутного капіталу або має вплив на управління юридичною особою чи її діяльність;
- інші санкції, що відповідають принципам їх застосування, встановленим цим Законом.
Частиною другою статті 6 Закону України «Про санкції» встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Таким чином, при здійсненні закупівель відповідно до Закону замовнику необхідно ураховувати вимоги Закону України «Про санкції» та вищенаведених рішень РНБО, уведених в дію указами Президента України.
Закупівля не здійснюється від суб‘єктів господарювання, до яких застосовані санкції.
Наразі відсутня загальнодоступна єдина база даних фізичних та юридичних осіб, до яких застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції), яка б дозволила замовникам (органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків) здійснювати моніторинг даних фізичних та юридичних осіб, до яких застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції), з метою беззаперечного дотримання застосованих до них санкцій.
Численні додатки до рішень РНБО щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо фізичних та юридичних осіб та зміни до них ускладнюють можливість замовників перевіряти значне коло учасників процедур закупівлі щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій відносно них, а отже є очевидними ризики допущення до процедур закупівлі, зокрема, відкритих торгів, учасників, до яких застосовано санкції, або, навпаки, недопущення до процедур закупівлі учасників, санкції відносно яких скасовані.
У разі допущення замовниками до процедур закупівлі, зокрема, відкритих торгів, учасників, до яких застосовано санкції, буде порушений такий принцип здійснення закупівель, як максимальна економія та ефективність (частина перша статті 3 Закону) та заподіяно майнову шкоду.
Одночасно, у разі недопущення замовниками до процедур закупівлі учасників, санкції відносно яких скасовані, буде порушений такий принцип здійснення закупівель, як недискримінація учасників (частина перша статті 3 Закону).
Ураховуючи вищенаведені рішення РНБО, Служба безпеки України уповноважена забезпечувати реалізацію і моніторинг ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), передбачених відповідними рішеннями Ради національної безпеки і оборони України, а також здійснювати перевірку наявності у діяльності юридичних осіб підстав для застосування санкцій згідно з частиною другою статті 1, статтею 3 Закону України «Про санкції», зокрема, здійснення терористичної діяльності.
Відповідно до частини першої статті 9 Закону України «Про Службу безпеки України» систему Служби безпеки України складають Центральне управління Служби безпеки України, підпорядковані йому регіональні органи, органи військової контррозвідки, військові формування, а також навчальні, науково-дослідні та інші заклади Служби безпеки України.
Згідно з частиною першою статті 10 Закону України «Про Службу безпеки України» Центральне управління Служби безпеки України відповідає за стан державної безпеки, координує і контролює діяльність інших органів Служби безпеки України.
З огляду на вищевикладене, а також повноваження Служби безпеки України, визначені у рішеннях РНБО, та повноваження Центрального управління Служби безпеки України, визначені у частині першій статті 10 Закону України «Про Службу безпеки України, учасник у складі тендерної пропозиції має надати офіційну інформацію з Центрального управління Служби безпеки України про те, що до учасника не застосовано персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), реалізацію і моніторинг ефективності яких забезпечують органи Служби безпеки України, координацію і контроль діяльності яких здійснює Центральне управління Служби безпеки України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Доповнення.(рекомендація).docx 20.12.2019 19:01
- На Ваші рекомендації стосовно внесення змін до ТД.docx 21.12.2019 10:50
Дата подачі:
20.12.2019 19:02
Вирішення:
На Ваші рекомендації стосовно внесення змін до ТД щодо закупівлі природного газу, відповідаємо:
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація це документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Вимоги до змісту ТК встановлені в ст.22 Закону. Тендерним комітетом Біловодської селищної ради, у відповідності до вимог законодавства була розроблена та затверджена протоколом №79 від 29.11.2019 ТК на закупівлю: код згідно основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 09120000-6 Газове паливо (Природний газ на 2020 рік). Відповідно до ст.16 Закону, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв.
Таким чином, Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені ст.16 Закону та указує у ТД інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям, виходячи із специфіки предмета закупівлі. Замовником, у додатку №3 до вказаної ТД, визначені кваліфікаційні критерії та спосіб їх підтвердження учасниками.
Вимоги щодо дотримання санкційного законодавства України учасниками та спосіб його підтвердження містяться у п.2.2.2 розділу «Інша інформація» ТД. Крім того, учасники попереджаються за підроблення документів про кримінальну відповідальність відповідно до статті 358 Кримінального Кодексу України.
Також, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі) (ч.4 ст.16 Закону) Крім того, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а виходячи із специфіки предмета закупівлі. Вважаємо Ваші рекомендації обмежують конкуренцію та мають характер дискримінаційних, оскільки вони покладають на тендерний комітет функції моніторингу безпеки постачання природного газу, які в свою чергу здійснює Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в нафтогазовому комплексі.
Враховуючи викладене, вимушені Вам відмовити у внесенні змін до ТД.
Дякуємо за звернення,
Секретар ТК Біловодської селищної ради О.А. Шиков
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.01.2020 10:02