-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Технічне обслуговування і ремонтування автомобілів Замовника
Завершена
900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 350.00 UAH
мін. крок: 0% або 350.00 UAH
Період оскарження:
17.12.2019 17:04 - 06.01.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
580cb8e1a81349838f13c3971f62de13
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-17-005875-b.b3
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Ознайомившись з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2019-12-17-005875-b (далі за текстом – Оголошення) та ретельно вивчивши тендерну документацію для процедури закупівлі - відкриті торги за кодом ДК 021:2015 - (50110000-9) Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Лот 1 - Технічне обслуговування і ремонтування автомобілів Замовника (м. Ізмаїл), Лот 2 - Технічне обслуговування і ремонтування автомобілів Замовника (м. Подільськ)) (далі за текстом – ТД) мною було встановлено що:
Підпунктом 4, п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону», р. 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД, вимагається надання Учасниками: «4. Оригінал інформаційної довідки, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі, зокрема, учасник повинен мати в наявності:
- автослюсарів у кількості не менше 3 (трьох) не нижче 3 розряду;
- майстра з діагностики та налагодження електронного устаткування (авто електрика) не нижче 3 розряду.
У складі тендерної пропозиції учасник, на кожну особу зазначену у довідці, надає завірені копії трудових книжок.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 року № 2657-ХІІ, інформація про фізичну особу (персональні дані) це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Тобто, прізвище ім’я по батькові, індивідуальний податковий номер, інформація про місце проживання, інформація про освіту, досвід роботи, відомості про стан здоров'я і статеве життя та інше. Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження.
Закон України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 року № 2297-VІ регулює правові відносини, пов'язані із захистом і обробкою персональних даних, і спрямований на захист основоположних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права на невтручання в особисте життя, у зв'язку з обробкою персональних даних.
Відповідно до статті 2 Закон України «Про захист персональних даних» база персональних даних - іменована сукупність упорядкованих персональних даних в електронній формі та/або у формі картотек персональних даних. Володілець персональних даних - фізична або юридична особа, якій законом або за згодою суб'єкта персональних даних надано право на обробку цих даних, яка затверджує мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки, якщо інше не визначено законом.
Згода суб'єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про її надання.
Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані є інформацією з обмеженим доступом.
Передбаченням зазначених вище вимог в ТД, щодо надання в складі Тендерних пропозицій (далі за текстом - ТП) завірених копій трудових книжок, Замовник порушує Закон України «Про захист персональних даних», а саме: частину 6 статті 6 Закону та порушує права потенційних Учасників, пов’язані з нерозголошенням та непоширенням інформації щодо персональних даних.
Відповідно до частини 6 статті 6 Закону України «Про захист персональних даних» передбачено, що не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Частиною 2 ст. 32 Конституції України передбачені положення, які не допускають збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Це означає, що особа, яка здійснює обробку (в тому числі збирання, зберігання, використання, поширення тощо) баз персональних даних повинна забезпечити охорону таких баз від несанкціонованого доступу третіх осіб.
Враховуючи вищевикладене - розголошення персональних даних про фізичних осіб, можливе лише за наявності згоди таких осіб. У випадку відсутності згоди - чинне законодавство передбачає відповідальність винних у такому порушенні осіб. Однак, Замовником всупереч вимогам Закону визначено документи, відповідно до яких Тендерна пропозиція Учасника не буде відхилена.
Надавати чи не надавати право роботодавцеві на використання та поширення своїх персональних даних, з метою участі в закупівлях, то є право працівника, а не обов’язок.
Зазначена вимога також обмежує коло потенційних Учасників процедури закупівлі та порушує принцип недискримінації учасників, передбачений статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-III (зі змінами та доповненнями) (далі за текстом - Закон).
Враховуючи викладене, у разі відмови осіб (персональні дані яких зазначені у Тендерній пропозиції Учасника, в оригіналі інформаційної довідки, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі, в якій повинна бути зазначена інформація: посада працівників, ПІБ.
Та завірені копії трудових книжок на кожну особу зазначену у довідці) надати згоду на розповсюдження персональних даних, Учасник процедури закупівлі не зможе виконати вказані вище вимоги Документації, тобто надати в складі ТП оригінал інформаційної довідки, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі, з зазначенням в ній інформації: ПІБ та завірені копій трудових книжок на кожну особу зазначену у довідці, внаслідок чого пропозиція такого Учасника процедури закупівлі буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає умовам тендерної документації, з незалежних від Учасника процедури закупівлі причин.
Дії замовника в частині встановлених вище умов ТД призводять до дискримінації потенційних Учасників процедури закупівлі, що є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону - не дискримінація Учасників. Також Замовником було порушено вимогу законодавства про забезпечення рівних умов для усіх учасників, що в подальшому призведе до не об’єктивного та не чесного вибору Переможця.
Моє твердження стосовно цього питання, ґрунтується на практиці рішень Антимонопольного комітету України, а саме:
- Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, своїм рішенням № 818-р/пк-ск від 27.05.2013р. (Додаток № 1), з питання аналогічних порушень, встановила, що:
«Враховуючи викладене, у разі відмови осіб (персональні дані яких зазначені у пропозиції конкурсних торгів учасника Процедури закупівлі) надати згоду на розповсюдження персональних даних, учасник Процедури закупівлі не зможе виконати вказану вище вимогу Документації, внаслідок чого пропозиція такого учасника Процедури закупівлі може бути відхилена Замовником, як така, що не відповідає документації конкурсних торгів, з незалежних від учасника Процедури закупівлі причин.
Дії замовника в частині встановлених вище умов Документації призводять до дискримінації учасників Процедури закупівлі, у тому числі, Скаржника, що є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону - не дискримінація учасників.».
Й зобов’язала Замовника внести зміни до документації конкурсних торгів.
- Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своїм рішенням № 11920-р/пк-пз від 21.11.2018р., пункт 15 Рішення (Додаток № 2), з питання аналогічних порушень, встановила, що:
«Виконати наведену вище умову Документації зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які отримали згоду від працівників на обробку та розголошення своїх персональних даних та мають змогу надати наведені вище документи, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання (у тому числі, Скаржника).
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника)
Враховуючи вищенаведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації».
Й зобов’язала Замовника внести зміни до тендерної документації.
Керуючись вищевикладеним, вимагаю привести тендерну документацію у відповідність до Закону, а саме видалити з ТД вимоги необхідності надання Учасниками завірених копій трудових книжок на кожну особу зазначену у оригіналі інформаційної довідки, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі.
У зв’язку із тим, що на цей час тендерна документація не відповідає вимогам чинного законодавства України вимагаємо усунути вищенаведене порушення, а у випадку неможливості його усунення, на підставі п. 2 ч.1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» - відмінити торги.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Вимога на усунення порушення - трудові.docx 23.12.2019 12:07
- 2. Додаток 1 Рішення _ 818 від 27.05.2013.pdf 23.12.2019 12:07
- 3. Додаток 2 Рішення від 21.11.2018 _11920.pdf 23.12.2019 12:07
Дата подачі:
23.12.2019 12:07
Вирішення:
Відповідно до частини 2 ст.22 Закону України « Про публічні закупівлі» ( надалі-Закон) тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини 3 ст.22 Закону, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити.
Враховуючи, що транспортні засоби Замовника експлуатуються безперервно та з підвищеною інтенсивністю, Замовником встановлено кваліфікаційні вимоги стосовно наявності у потенційних учасників кваліфікованих працівників.
Стосовно вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції завірених копій трудових книжок - на кожну особу, зазначену у довідці, та скан-копії форми 1ДФ за 3 квартал 2019 року- то Замовник цього потребує для дійсного підтвердження перебування відповідної особи у штаті учасника та для уникнення подання учасником неправдивої інформації, яка не відповідає дійсності.
Крім того , Замовником вимагає надання Учасниками інформації про спеціальність працівників та надання посвідчень (або інших подібних документів), виданих уповноваженим державним органом, які підтверджують розряд працівників, для підтвердження того, що працівники учасника мають відповідну кваліфікацію та спроможні надати якісні послуги Замовнику.
Додатково на виконання вимог Закону України «Про захист персональних даних» Замовником прийнято рішення про внесення відповідних змін до тендерної документації, а саме
додати до підпункту 4, п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону»:
Для участі у процедурі закупівлі згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» та на виконання вимог Закону України «Про захист персональних даних»Учасник у складі тендерної пропозиції надає Лист-згоду на оброблення, використання, поширення персональних даних та доступ до них відповідно до норм чинного законодавства від кожної особи, зазначеної у довідці (оригінал Листа-згоди від кожної особи, зазначеної у довідці за її особистим підписом або завірена Учасником копія Листа-згоди).
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
cbf24116643146fd81ce51a8fa72bb07
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-17-005875-b.a2
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Ознайомившись з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2019-12-17-005875-b (далі за текстом – Оголошення) та ретельно вивчивши тендерну документацію для процедури закупівлі - відкриті торги за кодом ДК 021:2015 - (50110000-9) Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Лот 1 - Технічне обслуговування і ремонтування автомобілів Замовника (м. Ізмаїл), Лот 2 - Технічне обслуговування і ремонтування автомобілів Замовника (м. Подільськ)) (далі за текстом – ТД) мною було встановлено що:
Підпунктом 4, п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону», р. 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД, вимагається надання Учасниками: «4. Оригінал інформаційної довідки, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі, зокрема, учасник повинен мати в наявності:
- автослюсарів у кількості не менше 3 (трьох) не нижче 3 розряду;
- майстра з діагностики та налагодження електронного устаткування (авто електрика) не нижче 3 розряду.
У складі тендерної пропозиції учасник, на кожну особу зазначену у довідці, надає завірені копії трудових книжок.
Згідно Класифікатору професій ДК 003:2010 із змінами (далі за текстом- Класифікатор), затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 15 лютого 2019 року № 259 - Класифікатор призначений для застосування центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями соціальних партнерів усіх рівнів, іншими громадськими організаціями, всіма суб'єктами господарювання під час запису про роботу у трудові книжки працівників. Так Класифікатор не містить професійної назви робіт – автослюсар, тобто такої посади законодавчо не існує, відтак суб’єкти господарювання не мають право вносити в трудові книжки записи про прийняття на роботу на посаду автослюсаря. Натомість Класифікатор містить:
ОД КП КОД ЗКППТР ВИПУСК ЄТКД ВИПУСК ДКХП ПРОФЕСІЙНА НАЗВА РОБОТИ
7231 Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів
Таким чином жоден з потенційних Учасників не має працівників за посадою автослюсар та менеджера з торгівлі запасними частинами, відповідно й не може виконати умови ТД.
Керуючись вищевикладеним, вимагаю привести тендерну документацію у відповідність до Закону, а саме видалити з ТД вимоги обов’язкової наявності працівників: автослюсарів. Та доцільно внести наявність таких посаду - слюсар з ремонту колісних транспортних засобів.
У зв’язку із тим, що на цей час тендерна документація не відповідає вимогам чинного законодавства України вимагаємо усунути вищенаведене порушення, а у випадку неможливості його усунення, на підставі п. 2 ч.1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» - відмінити торги.
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Вимога на усунення порушення - посада.docx 23.12.2019 12:05
Дата подачі:
23.12.2019 12:06
Вирішення:
Ознайомившись та ретельно вивчивши вимогу щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі інформуємо, що:
Класифікатор професій (далі - Класифікатор) призначений для застосування центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями соціальних партнерів усіх рівнів, іншими громадськими організаціями, всіма суб'єктами господарювання під час запису про роботу у трудові книжки працівників.
Професійні назви робіт, які наведені у Класифікаторі, рекомендовано застосовувати під час утворення нових назв професій та посад у зв'язку з розвитком нових видів економічної діяльності та технологій.
За основу розроблення Класифікатора було прийнято Міжнародну стандартну класифікацію професій (ISCO 88: International Standard Classification of Occupations/ILO, Geneva), яку Міжнародна конференція статистики праці Міжнародного бюро праці рекомендувала для переведення національних даних у систему, що полегшує міжнародний обмін професійною інформацією.
Кваліфікаційний рівень робіт, що виконуються, визначається залежно від вимог до освіти, професійного навчання та практичного досвіду працівників, здатних виконувати відповідні завдання та обов'язки. Професії, пов'язані з виконанням робіт високої кваліфікації, вимагають від особи кваліфікації на рівні молодшого спеціаліста.
Класифікатор може забезпечувати вирішення таких завдань:
- здійснення розрахунків чисельності працівників, обліку складу і розподілу кадрів за професійними угрупованнями різних рівнів класифікації, планування додаткової потреби в кадрах тощо;
- систематизація статистичних даних із праці за професійними ознаками;
- аналіз та підготовка до публікації статистичних даних, а також розроблення відповідних прогнозів стосовно зайнятості населення, доходів, охорони праці, освіти, перепідготовки кадрів, що вивільняються, тощо;
підготовка статистичних даних для періодичних оглядів зі статистики праці, що розробляються Міжнародною організацією праці (МОП);
- вирішення питань контролю й аналізу міжнародної трудової міграції, міжнародного набору та працевлаштування працюючих.
В той же час Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників (ДКХПП) — систематизований за видами економічної діяльності збірник описів професій в Україні, які наведені в Класифікаторі професій, створений із метою приведення кваліфікаційних характеристик професій працівників. Він є нормативним документом, обов'язковим із питань управління персоналом на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та видів економічної діяльності, та складається з Випусків і Розділів випусків, які згруповано за основними видами економічної діяльності, виробництва та робіт.
Довідник визначає перелік основних робіт, які властиві тій або іншій посаді, та забезпечує єдність у визначенні кваліфікаційних вимог щодо певних посад.
Довідник слугує основою для:
- розроблення посадових інструкцій працівникам, які закріплюють їх обов'язки, права та відповідальність;
- складання положень про структурні підрозділи, які визначають їх роль та місце в системі управління підприємством (установою, організацією);
- формування та регулювання ринку праці;
- присвоєння і підвищення категорій за посадою відповідно до оволодіння особою повним обсягом знань та робіт за результатами кваліфікаційної атестації;
- організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, які готують працівників за професіями відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів.
Враховуючи вищевикладене та постійне внесення змін до Класифікатору Замовником було прийнято рішення внести зміни до тендерної документації
Відповідно до частини 2 ст.22 Закону України « Про публічні закупівлі» ( надалі-Закон) тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини 3 ст.22 Закону, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити.
Враховуючи, що транспортні засоби Замовника експлуатуються безперервно та з підвищеною інтенсивністю, Замовником встановлено кваліфікаційні вимоги стосовно наявності у потенційних учасників кваліфікованих працівників.
Стосовно вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції завірених копій трудових книжок - на кожну особу, зазначену у довідці, та скан-копії форми 1ДФ за 3 квартал 2019 року- то Замовник цього потребує для дійсного підтвердження перебування відповідної особи у штаті учасника та для уникнення подання учасником неправдивої інформації, яка не відповідає дійсності.
Крім того , Замовником вимагає надання Учасниками інформації про спеціальність працівників та надання посвідчень (або інших подібних документів), виданих уповноваженим державним органом, які підтверджують розряд працівників, для підтвердження того, що працівники учасника мають відповідну кваліфікацію та спроможні надати якісні послуги Замовнику.
Додатково на виконання вимог Закону України «Про захист персональних даних» Замовником прийнято рішення про внесення відповідних змін до тендерної документації, а саме
додати до підпункту 4, п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону»:
Для участі у процедурі закупівлі згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» та на виконання вимог Закону України «Про захист персональних даних»Учасник у складі тендерної пропозиції надає Лист-згоду на оброблення, використання, поширення персональних даних та доступ до них відповідно до норм чинного законодавства від кожної особи, зазначеної у довідці (оригінал Листа-згоди від кожної особи, зазначеної у довідці за її особистим підписом або завірена Учасником копія Листа-згоди).
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
ecbe70bb5f7e43e695821446015ecc69
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-17-005875-b.c1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Ознайомившись з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2019-12-17-005875-b (далі за текстом – Оголошення) та ретельно вивчивши тендерну документацію для процедури закупівлі - відкриті торги за кодом ДК 021:2015 - (50110000-9) Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Лот 1 - Технічне обслуговування і ремонтування автомобілів Замовника (м. Ізмаїл), Лот 2 - Технічне обслуговування і ремонтування автомобілів Замовника (м. Подільськ)) (далі за текстом – ТД) мною було встановлено що:
Підпунктом 1, п. 5, р. 3 ТД передбачено, що учасники повинні мати необхідне обладнання та матеріально - технічну базу, а саме:
- оглядова яма;
- не менше ніж 3 підйомники;
- стенд для регулювання кутів встановлення коліс;
- комп’ютерний стенд для діагностування електронних систем
автомобілів;
- обладнання для шино монтажу та балансування коліс;
- обладнання для технічного обслуговування та заправки кондиціонерів;
- приладу для регулювання світла фар;
- обладнання для чищення паливних форсунок.
Також умовами ТД встановлено порядок надання інформації та документів на підтвердження наявності обладнання та матеріально - технічної бази, а саме:
«Інформацію щодо обладнання надати у вигляді наступної таблиці:
Найменування
обладнання Кількість Марка, модель тощо Право
користування
(власне/орендоване)
У разі використання орендованого обладнання та матеріально - технічної бази, учасник зазначає про це у довідці із наданням документів, що підтверджують право користування обладнанням та матеріально-технічною базою по кожному обладнанню , зазначеному у довідці.».
Таким чином Замовник визначає та допускає наявність у учасників обладнання та матеріально-технічної бази лише у власності або в оренді та не допускає й виключає будь-яке інше право володіння, користування, тощо…
Дана вимога обмежує коло потенційних учасників лише тими, що мають необхідне обладнання та матеріально - технічну базу у власності або в оренді.
Стаття 133 Господарського кодексу України визначає правовий режим майна суб'єктів господарювання: «1. Основу правового режиму майна суб'єктів господарювання, на якій базується їх господарська діяльність, становлять право власності та інші речові права - право господарського відання, право оперативного управління.
Господарська діяльність може здійснюватися також на основі інших речових прав (права володіння, права користування тощо), передбачених Цивільним кодексом України.
2. Майно суб'єктів господарювання може бути закріплено на іншому праві відповідно до умов договору з власником майна.
4. Держава забезпечує рівний захист майнових прав усіх суб'єктів господарювання.».
Відповідно до Цивільного кодексу України я можу мати у власності та/або в користування обладнання та матеріально-технічну базу на підставі договорів: прокату, лізингу, позички, управління майном – але на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази в даному тендері – я не можу їх використати, так як це не передбачено умовами ТД. Також для послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання за даним предметом закупівлі для виконання технічних вимог, відповідно до Цивільного кодексу України я можу укласти договори: про надання послуг, перевезення вантажу, складського зберігання, комерційної концесії, про спільну діяльність але на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази в даному тендері – я не можу їх використати, так як це не передбачено умовами ТД.
Моє твердження стосовно цього питання, ґрунтується на практиці рішень Антимонопольного комітету України, а саме:
- Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своїм рішенням № 11920-р/пк-пз від 21.11.2018р., пункт 8 Рішення (Додаток № 1), з питання аналогічних порушень, встановила, що:
«Відповідно до пункту 2 примітки до додатку 2 Документації передбачено, що зазначення в таблиці 1 «Транспортні засоби, машини та механізми» техніки, залученої по договорах надання послуг, умовами Документації не передбачено.
Таким чином, така вимога документації передбачає залучення учасниками необхідної техніки, транспортних засобів, машин та механізмів за договорами оренди, лізингу чи на підставі права власності та інше.
Виконати зазначену умову Документації не зможуть суб'єкти господарювання, які можуть залучати необхідну техніку, транспортні засоби, машини та механізми за договором про надання послуг, що є дискримінаційним до таких суб'єктів господарювання, в тому числі Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника).
Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути вище наведені невідповідності шляхом внесенні відповідних змін до Документації.».
Й зобов’язала Замовника внести зміни до тендерної документації.
Дії замовника в частині встановлених вищезазначених умов ТД призводять до дискримінації потенційних Учасників процедури закупівлі, в тому числі мене, та обмежують конкуренцію, що є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону - не дискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників й відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Також, Замовником було порушено вимогу законодавства про забезпечення рівних умов для усіх учасників, що в подальшому призведе до не об’єктивного та не чесного вибору Переможця.
Керуючись вищевикладеним, вимагаю привести тендерну документацію у відповідність до Закону, а саме видалити з ТД всі вимоги що, містять в собі право користування (власне/орендоване) та підтвердження цього.
У зв’язку із тим, що на цей час тендерна документація не відповідає вимогам чинного законодавства України вимагаємо усунути вищенаведене порушення, а у випадку неможливості його усунення, на підставі п. 2 ч.1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» - відмінити торги.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Вимога на усунення порушення - власне_ оренда.docx 23.12.2019 12:04
- Додаток _ 1 Рішення від 21.11.2018 _11920.pdf 23.12.2019 12:04
Дата подачі:
23.12.2019 12:05
Вирішення:
Відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено