-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Олія соняшникова рафінована
Завершена
26 599.86
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 133.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 133.00 UAH
Період оскарження:
16.12.2019 15:17 - 20.12.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Порушення принципу недискримінації учасників
Номер:
f9b98ea970094d3592132a7080a81cea
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-16-001133-c.b2
Назва:
Порушення принципу недискримінації учасників
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону замовники ДОПОРОГОВИХ закупівель повинні дотримуватися визначених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) ПРИНЦИПІВ закупівель. Вказані принципи визначені ст.3, 5, 22 Закону, зокрема встановлений ПРИНЦИП «НЕДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ», який згідно ч.3. ст.5, ч.4 ст.22 Закону включає заборону замовнику включати до тендерної документація вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Встановленням у Оголошенні умови надання зразка продукції, порушено принцип «недискримінація учасників» визначеного ст.3, 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», що підтверджується нижченаведеним рішенням АМКУ:
1) В рішенні № 8262-р/пк-пз від 24.06.2019 р. АМКУ зазначено, що зразки не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), отже ця умова є дискримінаційною та не відповідність зразків умовам тендерної документації чи їх не надання не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог ст.30 Закону. Враховуючи викладене, вимога Тендерної документації про необхідність надання зразків товару та можливість дискваліфікації учасника за цим критерієм має бути скасована як протизаконна та дискримінаційна.
За своєю суттю зразки продукції не є складовою тендерної пропозиції, а отже не можуть братися до уваги при оцінці та розгляді тендерної пропозиції. Окремо також необхідно зауважити, що експертиза (випробування) зразків продукції проводиться у випробувальних лабораторіях чи інших організаціях, акредитованих на право проведення таких робіт. У разі відсутності в Україні випробувальних лабораторій чи інших організацій, акредитованих на право проведення експертизи (випробувань) зразків відповідної продукції, допускається проведення експертизи (випробувань) зразків такої продукції у випробувальних лабораторіях, які мають необхідну технічну компетентність для їх проведення. У Тендерній документації не встановлено можливості проведення дослідження зразків продукції учасників та не визначено суттєвих елементів такого дослідження (як то суб’єкт дослідження, місце проведення, коло учасників такого дослідження).
2) Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовник може вимагати від учасників подання ними ДОКУМЕНТАЛЬНО підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Вимагати подання зразку Закон НЕ ДОЗВОЛЯЄ.
3) Статтею 30 Закону встановлений ВИЧЕРПНИЙ перелік підстав для відхилення замовником тендерної пропозиції, а саме: 1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених ст.17 Закону; 3) наявні підстави, зазначені у ст.17 і ч.7 ст.28 Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Як вбачається у вказаному переліку підстав ВІДСУТНЯ ТАКА ПІДСТАВА ЯК НЕ НАДАННЯ ЗРАЗКІВ ТОВАРУ.
4) Якість товару (зокрема відповідність олії ДСТУ 4492:2017) може перевірятися під час приймання товару поставленого на виконання договору. І покупець у разі виявлення невідповідності може вимагати заміни або повернення товару. Тобто до укладення договору вимагати надання товару замовник не має права.
Таким чином, діючим законодавством не передбачено можливість встановлення вимоги про надання зразків продукції, що пропонується до постачання, та можливості проведення дослідження таких зразків. Закон не визначає, що неподання зразків продукції або їх можлива невідповідність є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
На підставі викладеного, керуючись визначеними ст.3, 5, 22 Закону ПРИНЦИПАМИ ЗАКУПІВЕЛЬ, ЯКИХ ПОВИННІ ДОТРИМУВАТИСЯ УСІ ЗАМОВНИКИ, у т.ч. ПРИ ДОПОРОГОВИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу про надання зразків товару як протизаконну та дискримінаційну.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.12.2019 10:07
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна умова про надання зразків
Номер:
c515b88598924fac96225406f90efd9f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-16-001133-c.b1
Назва:
Дискримінаційна умова про надання зразків
Вимога:
Шановний Замовнику! У Оголошенні (тендерній документації) встановлена наступна умова «Замовник залишає за собою право для прийняття остаточного рішення вимагати від переможця аукціону зразок продукції, запропонований до постачання (учасником чия пропозиція знаходиться в стадії «КВАЛІФІКАЦІЯ»), повинен бути наданий Замовнику за рахунок Учасника в упаковці виробника, протягом 1-3 (одного - трьох) робочих днів, для проведення її якісної оцінки на території Замовника. У разі невідповідності зразків вимогам замовника, замовник має право відхилити пропозицію». Вказана вимога ТД є незаконною та дискримінаційною, що підтверджується наступним:
1) В рішенні № 8262-р/пк-пз від 24.06.2019 р. АМКУ зазначено, що зразки не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), отже не відповідність зразків умовам тендерної документації чи їх не надання не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог ст.30 Закону.
За своєю суттю зразки продукції не є складовою тендерної пропозиції, а отже не можуть братися до уваги при оцінці та розгляді тендерної пропозиції. Окремо також необхідно зауважити, що експертиза (випробування) зразків продукції проводиться у випробувальних лабораторіях чи інших організаціях, акредитованих на право проведення таких робіт. У разі відсутності в Україні випробувальних лабораторій чи інших організацій, акредитованих на право проведення експертизи (випробувань) зразків відповідної продукції, допускається проведення експертизи (випробувань) зразків такої продукції у випробувальних лабораторіях, які мають необхідну технічну компетентність для їх проведення. У Тендерній документації не встановлено можливості проведення дослідження зразків продукції учасників та не визначено суттєвих елементів такого дослідження (як то суб’єкт дослідження, місце проведення, коло учасників такого дослідження).
2) Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовник може вимагати від учасників подання ними ДОКУМЕНТАЛЬНО підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Вимагати подання зразку Закон НЕ ДОЗВОЛЯЄ.
3) Статтею 30 Закону встановлений ВИЧЕРПНИЙ перелік підстав для відхилення замовником тендерної пропозиції, а саме: 1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених ст.17 Закону; 3) наявні підстави, зазначені у ст.17 і ч.7 ст.28 Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Як вбачається у вказаному переліку підстав ВІДСУТНЯ ТАКА ПІДСТАВА ЯК НЕ НАДАННЯ ЗРАЗКІВ ТОВАРУ.
4) Якість товару (зокрема відповідність олії ДСТУ 4492:2017) може перевірятися під час приймання товару поставленого на виконання договору. І покупець у разі виявлення невідповідності може вимагати заміни або повернення товару. Тобто до укладення договору вимагати надання товару замовник не має права.
Таким чином, діючим законодавством не передбачено можливість встановлення вимоги про надання зразків продукції, що пропонується до постачання, та можливості проведення дослідження таких зразків. Закон не визначає, що неподання зразків продукції або їх можлива невідповідність є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
На підставі викладеного, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу про надання зразків товару як протизаконну та дискримінаційну.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.12.2019 16:40
Вирішення:
Вищезгаданий Закон застосовують до Замовників за умови, що вартість предмета закупівлі товару(товарів), послуги(послуг) дорівнює або перевищує 200 тис.грн., а робіт-1.5 мільйона грн. Стаття 2 ч.1 Закону про публічні закупівлі 25 грудня 2015 року № 922-VІІІ. Адміністрація Ліщинівського психоневрологічного будинку інтернату керувалася порядком здійснення допорогових закупівель Затвердженої Наказом "ПРОЗОРРО" № 11 від 20.03.2019 року в якому Замовником також може бути зазначено вимоги до предмету закупівлі......." Інша інформація яку Замовник вважає за потрібне зазначити", тому вимога про надання зразків товару не суперечить порядку проведення допорових закупівель
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні