• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо. Природний газ

Період подачі пропозицій

період закінчився 2 086 днів назад

720 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 600.00 UAH
Період оскарження: 16.12.2019 14:31 - 29.12.2019 00:00
Вимога
Є відповідь

щодо дискримінаційних вимог

Номер: 634900c3195647078a646c1b32ebf8c0
Ідентифікатор запиту: UA-2019-12-16-001278-a.b1
Назва: щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
Окремі вимоги тендерної документації є дискримінаційними та/або такими, що не відповідають чинному законодавству України, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого Закону України «Про публічні закупівлі» порядку. 1. Згідно ТД в складі пропозиції надаються копії довідки від уповноваженого органу (ДФСУ) про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника. На сьогодні органи ДФСУ не видають довідки щодо зареєстрованих банківських рахунків суб’єктів господарювання. 2. Так, в тендерній документації міститься вимога щодо успішного проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі, яка суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі. Проте, пункт 1 ДСТУ ISO 9001:2015 встановлює, що цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація a) повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; b) зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосовуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам. Таким чином, дана вимога регламентує управління якістю, що не має відношенні до поставки природного газу, та істотно обмежує коло можливих учасників даного тендеру. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. 3. Вимоги ТД щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (за формою відповідно до додатку 1.2. до тендерної документації) та надання належним чином оформленого посвідчення не менше одного працівника про проходження навчання та підтвердження знань щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці та пожежної безпеки також є дискримінаційним. Господарська діяльність з постачання природного газу здійснюється на підставі відповідної ліцензії, отримання якої не передбачає наявність у ліцензіата працівників, які пройшли навчання щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці та пожежної безпеки. Крім того, сама діяльність з постачання природного газу не передбачає фізичну роботу працівників постачальника з газом, трубопроводами тощо. 4. Вимоги ТД щодо наявності не менше трьох аналогічних договорів суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі і є дискримінаційними. Чим обумовлена саме така кількість? Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Виходячи з вищевикладеного, просимо усунути порушення в тендерній документації
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На Вашу вимогу повідомляємо,що КНП «Хотинський районний центр» ПМД здійснює закупівлі шляхом проведення відкритих процедур, де основним критерієм визначення переможця є ціна. КНП «Хотинський районний центр» ПМД зазначає, що відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Звертаємо Вашу увагу, що послуги щодо постачання природного газу мають надаватися до закладу охорони здоров’я з щоденним перебуванням там пацієнтів та лікарів. З метою забезпечення належних побутових умов для пацієнтів, які перебувають в установі, та належних умов праці персоналу, кожного року постає необхідність у закупівлі природного газу. При проведенні публічних закупівель, в тому числі і газового палива, тендерний комітет для організації та проведення процедури закупівлі в установі керується виключно нормативно правовими актами чинного законодавства України, діє в межах Закону України «Про публічні закупівлі», інших галузевих підзаконних актів, та зважає на потреби установи та держави в цілому. 1. Відповідно до Закону України “Про Національний банк України, Наказу Міністерства фінансів України від 09.07.2019 № 292 «Про внесення змін до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30.07.2019 за №832/33803 (далі – наказ № 292), з 05.08.2019 ДФС забезпечується приймання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах, що надходять до контролюючих органів, за новою формою та структурою, номера рахунків в яких сформовані із дотриманням вимог Національного стандарту України «Фінансові операції. Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні (IBAN Registry:2009, NEQ) ДСТУ-Н 7167:2010», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 454 (далі – стандарт IBAN). Відповідно до вимог наказу №292 банки України з 05.08.2019 повинні направити до контролюючих органів повідомлення про відкриття нових рахунків із зазначенням реквізиту «номер рахунку», сформованого відповідно до стандарту IBAN. З 05.08.2019 по 31.10.2019 (протягом перехідного періоду, встановленого Нацбанком) банки направляють до контролюючих органів повідомлення про змінені рахунки платників податків за стандартом IBAN із зазначенням інформації щодо номера банківського рахунку, який було змінено, дати його відкриття й дати зміни рахунку за стандартом IBAN. В звязку з тим що, Національний банк України постановою від 26.09.2019 № 118 вніс зміни до власної постанови від 28.12.2018 № 162 "Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні", якими передбачено продовження до 12.01.2020 термін перехідного періоду. КНП «Хотинський районний центр ПМД» як Замовник, у підпорядкуванні якого є 20 об’єктів ( ФАПи та амбулаторії) для покрашення умов наданих послуг та безперебійної роботи свого підприємства, може та має право вимагати від Учасників торгів інформацію про відкриті рахунки як гарантію того що ми як Замовник зможемо оплатити Постачальнику надані нам послуги; довідку з обслуговуючого банку про відсутність заборгованості по кредитах, а отже Учасник виконає свої зобов’язання взяті на себе при подачі своєї пропозиції учасника відкритих торгів. Учасник не має наміру розірвати майбутній договір або відмовитись від підписання договіру, чим саме може бути зірвано опалюваний сезон . 2. Згідно ч. 2, 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити: «….посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами…», «…іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити.». Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги. Вимога стосовно наявності копії сертифікату, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), не порушує принцип недискримінації учасників, не є антиконкурентною та Наявність в учасників процедури закупівлі сертифікованої системи управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією якості послуг, що надаються, злагодженості дій під час впровадження, а тому надійнішого використання коштів за призначенням. На сьогоднішній день досконала система управління якістю поступово стає невід'ємним атрибутом розвинутого виконавця, спроможного виконувати складні багаторівневі інформаційно-аналітичні системи, оскільки докладне знання бізнес-процесів власного підприємства, наявність актуальних інструкцій, які передбачають усі можливі ситуації на підприємстві, суттєво підвищують якість послуг, оперативність їх надання та знижують ризик неправильних рішень. Впровадження системи управління якістю відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001) наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Враховуючи специфіку предмета закупівлі, принцип максимальної економії та ефективності полягає не тільки в отриманні послуг за найнижчою ціною, а також в належній їх якості, відповідності встановленим технічним вимогам.амне забезпечення повинно розроблятися та впроваджуватися відповідно до вимог системи управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), оскільки це є прийнятим державним стандартом і така вимога жодним чином не суперечить Закону та не є дискримінаційною. 3. Звертаємо Вашу увагу, що згідно ч. 18 розділу II Правил постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП № 2496 від 30.09.2015 року, – Постачальник має право на безперешкодний доступ (за пред'явленням службового посвідчення) до комерційних вузлів обліку природного газу, що встановлені на об'єктах газоспоживання споживача, для звірки даних фактичного споживання природного газу. Крім того, відповідно до ч. 20 розділу II вищезазначених Правил, Споживач зобов'язується забезпечувати допуск представників постачальника за пред'явленням службового посвідчення на територію власних об'єктів для звірки даних фактичного споживання природного газу. Зазначений допуск можуть отримати лише ті працівники Постачальника, які пройшли відповідне навчання з охорони праці та пожежної безпеки. Крім того, згідно Правил пожежної безпеки в компаніях, на підприємствах та в організаціях енергетичної галузі України, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 26 вересня 2018 року № 491, допуск до роботи осіб, які не пройшли інструктажі, спеціальне навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки, забороняється. Згідно п. 2 розділу III вищезазначеного наказу Керівники підприємств, їх заступники та інші посадові особи структурних підрозділів, до обов'язків яких належить забезпечення виконання заходів пожежної безпеки, а також виконання цих заходів, повинні проходити навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки до початку виконання своїх обов'язків та періодично (один раз на три роки) відповідно до порядку, встановленого пунктом 7 розділу III даного наказу. Згідно зі ст. 1 Закону України «Про охорону праці», охорона праці – це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності. Відповідно до ст. 2 вищезазначеного Закону, – дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих. Згідно зі ст. 18 цього Закону, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці. Згідно зі ст. 18 ЗУ «Про охорону праці», працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Згідно п.1 розділу I Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 1417 від 30.12.2014 р., – ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Згідно п.2 розділу I Правил – ці Правила є обов’язковими для виконання суб’єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах. Відповідно до п. 16 розділу II Правил, – посадові особи та працівники проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях». Відповідно до ст. 8 ЗУ «Про пожежну безпеку»,особи, яких приймають на роботу, пов'язану з підвищеною пожежною небезпекою, повинні попередньо пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум). Працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, один раз на рік проходять перевірку знань відповідних нормативних актів з пожежної безпеки, а посадові особи до початку виконання своїх обов'язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання і перевірку знань з питань пожежної безпеки. Невідповідність встановленим законодавством вимогам з питань охорони праці та пожежної безпеки ставить під сумнів кваліфікацію Вашого підприємства, як сумлінного і законослухняного постачальника природного газу. Вами не доведена неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надані підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують Ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим у нас як у Замовника відсутні підстави для задоволення вимоги. 4. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. З урахуванням вищевикладеного, вважаємо, ваше звернення не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено