-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газове паливо код 09120000-6 за ДК 021:2015 за ДК 021:2015 (Природний газ код 09123000-7 за ДК 021:2015)
Газове паливо код 09120000-6 за ДК 021:2015 (Природний газ код 09123000-7 за ДК 021:2015)
Період подачі пропозицій
період закінчився 2 086 днів назад
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
16.12.2019 11:13 - 29.12.2019 00:00
Вимога
Є відповідь
щодо дискримінаційних вимог
Номер:
6eff5641bfa440a7b4200e27f545f29f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-16-000862-b.b1
Назва:
щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
Щодо вимоги ТД про надання документу, що виданий спеціалізованим експертом, що має відповідну акредитацію у сфері контролю за дотриманням суб’єктами господарювання прородохоронного законодавства, в якому (в документі) засвідчено факт відповідності діяльності учасника закупівлі вимогам законодавства про захист довкілля
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля та
.
Як вбачається із Тендерної документації предметом закупівлі є товар – природний газ разом З огляду на Національний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010» придбання цього предмету закупівлі відбувається у результаті господарської діяльності із розподілення газоподібного палива через місцеві (локальні) трубопроводи (код КВЕД 35.22), торгівлі газом через місцеві (локальні) трубопроводи (код КВЕД 35.23), оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71). Відповідно до п.1,3 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» вплив на довкілля – будь-які наслідки планованої діяльності для довкілля, в тому числі наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об’єктів, історичних пам’яток та інших матеріальних об’єктів чи для сукупності цих факторів, а також наслідки для об’єктів культурної спадщини чи соціально-економічних умов, які є результатом зміни цих факторів. Планована діяльність – планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище; планована діяльність не включає реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, розширення, перепрофілювання об’єктів, інші втручання в природне середовище, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України. Згідно із ст. 2 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» оцінка впливу на довкілля – це процедура виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки будь-якого виду планованої господарської діяльності на стан довкілля і здоров’я населення. Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачає перелік видів господарської діяльності, які в обов’язковому порядку мають провести оцінку впливу на довкілля та отримати висновок (ч. 2,3 ст. 3 цього Закону). Діяльність, пов’язана із постачанням природного газу з транспортуванням іншими газотранспортними організаціями не визначена серед видів планованої діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля. Таким чином, саме Законом підтверджується, що діяльність, пов’язана із постачанням природного газу не здійснює негативний вплив на навколишнє середовище. Поряд з цим, згідно із п. 7 ч. 2 ст. 22 та п. 4 ч. 2 ст. 38, п. 4 ч. 4 ст. 46 Закону України «Про ринок природного газу» саме оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи та оператор газосховищ зобов’язані вживати заходів до підвищення раціонального використання енергоресурсів та охорони довкілля під час здійснення господарської діяльності.
Враховуючи вищезазначене як постачальник природного газу не зобов’язаний проходити перевірки на відповідність вимогам екологічного законодавства та не зобов’язаний надавати документальне підтвердження стосовно визнання уповноваженими органами або експертними організаціями відповідності учасника вимогам екологічного законодавства. Така умова тендерної документації є неправомірною та дискримінує значне коло учасників – постачальників природного газу.
Щодо сертифікації товару у встановленому законом порядку
Відповідно до пункту 13.2 Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Держспоживстандарту України 01.02.2005 № 28 (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.05.2005 за № 466/10746) сертифікації в Україні підлягають тільки паливні гази, які належать до нафтопродуктів, а саме газ нафтовий скраплений, газ природний компримований згідно з ДСТУ ГОСТ 27577:2005 “Газ природний паливний компримований для двигунів внутрішнього згоряння. Технічні умови”, ДСТУ 4047-2001 “Гази вуглеводневі скраплені паливні для комунально-побутового споживання. Технічні умови”, ГОСТ 27578-87 “Газы углеводородные сжиженные для автомобильного транспорта”. РАЗОМ З ТИМ ПРИРОДНИЙ ГАЗ ДЛЯ ПРОМИСЛОВОГО ТА КОМУНАЛЬНО-ПОБУТОВОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, ПОСТАВЛЯЄТЬСЯ ЧЕРЕЗ ГАЗОТРАНСПОРТНУ СИСТЕМУ (ГАЗОРОЗПОДІЛЬЧУ МЕРЕЖУ) ЗГІДНО З ДСТУ 5542-87 (ГОСТ 5542-87) "ГАЗЫ ГОРЮЧИЕ ПРИРОДНЫЕ ДЛЯ ПРОМЫШЛЕННОГО И КОММУНАЛЬНО-БЫТОВОГО НАЗНАЧЕНИЯ. ТЕХНИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ" НЕ ПІДЛЯГАЄ СЕРТИФІКАЦІЇ.
Просимо привести тендерну документацію до вимог чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу.doc 21.12.2019 15:48
Дата подачі:
20.12.2019 10:48
Вирішення:
Відповідь на вимогу:
Щодо застосування заходів із захисту довкілля:
Стаття 22 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачає, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Відповідно нами в ТД вимагається підтвердження інформації про застосування заходів із захисту довкілля. Зважаючи на те, що нами зазначено, що «Постачальник зобов’язується забезпечити створення страхового запасу природного газу згідно постанови КМУ від 23 січня 2019 р. № 35 та враховуючи вимоги ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»: абз.2 ст. 2. Зміст і суб’єкти оцінки впливу на довкілля (оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об’єктів, планованої діяльності та об’єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень) та ст. 3. Сфера застосування оцінки впливу на довкілля, що зазначає: Друга категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включає:….
4) енергетичну промисловість: зберігання та переробка вуглеводневої сировини (газу природного, газу сланцевих товщ, газу, розчиненого у нафті, газу центрально-басейнового типу, газу (метану) вугільних родовищ, конденсату, нафти, бітуму нафтового, скрапленого газу).
Створення страхового запасу природного газу передбачає його зберігання для потреб замовника, що відповідно підпадає під дію ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля». Проте, ТК вирішено виключити надання учасниками документу, що виданий спеціалізованим експертом, що має відповідну акредитацію у сфері контролю за дотриманням суб’єктами господарювання природоохоронного законодавства, в якому (в документі) засвідчено факт відповідності діяльності учасника закупівлі вимогам законодавства про захист довкілля та внести зміни до ТД.
Щодо сертифікації товару:
Замовником у тендерній документації передбачено необхідність подання учасниками закупівлі наступних документів: «Товар повинен бути сертифікований у встановленим законом порядку (наявність свідоцтв, сертифікатів відповідності якості на товар) та відповідати державним стандартам України. – Для підтвердження показників якості на товар учасник надає копії вищевказаних документів завірені належним чином.»
Учасники у складі пропозиції надають копії документів в розумінні законодавства про ринок природного газу, що засвідчують якість товару (паспорт фізико-хімічних показників природного газу), що датований не раніше 2019 року. Діючими нормативними документами передбачена періодична (один раз на тиждень) перевірка якості газу, що надходить до газорозподільних мереж. Хіміко - аналітичні лабораторії ПАТ «Укртрансгаз» щомісяця надають підприємствам, що здійснюють експлуатацію газорозподільних мереж, сертифікати ФХП газу. Учасники зобов’язані підтвердити письмово легальність використання таких документів шляхом подання у складі тендерної пропозиції документу від ПАТ «УкрТрансГаз», щодо надання фізико-хімічних показників». Учасники закупівлі повинні подати інформацію від ПАТ «УкрТрансГаз», а саме сертифікат якості газу, разом із документом, що підтверджує, правовий зв’язок між власником даного сертифікату якості - ПАТ «УкрТрансГаз» та учасником закупівлі в частині правомірності використання таких документів учасником закупівлі. Дана вимога не є дискримінаційною та забезпечить можливість саме документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника закупівлі інформації про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що визначені Замовником.
Статус вимоги:
Задоволено