-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Деревинна тріска
Завершена
3 461 040.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
12.12.2019 10:49 - 23.12.2019 00:00
Скарга
Розгляд припинено
оскарження рішення про визначення переможцем ТОВ «СЛАВРЕСУРС»
Номер:
5326596272324b02850804f6e02f2e4a
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-12-001168-b.a6
Назва:
оскарження рішення про визначення переможцем ТОВ «СЛАВРЕСУРС»
Скарга:
Зобов’язати Замовника прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «СЛАВРЕСУРС» на підставі частини першої статті 30 Закону, в зв’язку з тим, що учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, та тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 28.02.2020 23:58
- Платіжне доручення завірене.pdf 28.02.2020 23:58
- Платіжне доручення.pdf 28.02.2020 23:58
- Рішення від 04.03.2020 № 4141.pdf 04.03.2020 19:46
- рішення від 19.03.2020 № 5308.pdf 20.03.2020 16:10
- Відповідь на скаргу ТОВ СТАРГРУП_оголошення UA-2019-12-12-001168-b .pdf 15.03.2020 13:55
- Додатки до пояснення.pdf 15.03.2020 13:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.02.2020 23:59
Опис причини скасування:
Керуючись частиною третьою статті 8 та статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) 04.03.2020 року прийняте рішення № 4141-р/пк-пз про прийняття до розгляду поданої 28.02.2020 року товариством з обмеженою відповідальністю «СТАРГРУП» скарги № UA-2019-12-12-001168-b.a6 (далі – Скарга) на порушення державним підприємством Ук
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
18.03.2020 23:59
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
20.03.2020 16:10
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Номер:
6c645df439474d51ba6c152c7d7d4029
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-12-001168-b.c5
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Скарга:
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів при визначенні переможця
Пов'язані документи:
Учасник
- платіжне доручення.pdf 22.01.2020 14:59
- протокол розгляду_ТОВ ОРЮС.pdf 22.01.2020 14:59
- скарга.pdf 22.01.2020 14:59
- рішення від 27.01.2020 № 1558.pdf 27.01.2020 20:21
- Резолютивна частина рішення від 10.02.2020 № 2492.pdf 11.02.2020 19:43
- Рішення від 10.02.2020 № 2492.pdf 13.02.2020 19:35
- Протокол_деревинна тріска_скасування рішення.pdf 17.02.2020 16:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.01.2020 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.02.2020 19:35
Дата виконання рішення Замовником:
17.02.2020 16:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення щодо визначення переможця скасовано
Скарга
Виконана замовником
Скарга на результати проведенної закупівлі UA-2019-12-12-001168-b
Номер:
813ac0cad85648bcabc37d12439bd559
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-12-001168-b.b4
Назва:
Скарга на результати проведенної закупівлі UA-2019-12-12-001168-b
Скарга:
Абзацом 4 частини першої статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, критеріями оцінки є виключно ціна.
Саме ціна закупівлі є основним важелем для забезпечення максимальної економії та ефективності використання бюджетних коштів.
Однак дискримінаційний підхід Замовника у даній Процедурі закупівлі до розгляду пропозицій учасників, обмеження їх конкурентоспроможності шляхом встановлення в тендерній документації вимог щодо надання абсолютно формальних документів з метою відсікання «непотрібних» компаній, призводить до надмірних витрат державних ресурів та суперечить основній меті створення та розвитку системи закупівель, а саме меті раціонального та ефективного використання державних коштів.
Так, Тендерна документація Замовника містить ряд вимог щодо надання документів, які фактично дублюються в різних розділах даної документації, однак мають незначні розбіжності в назвах.
Зокрема, згідно пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу III «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі, що товари, які є предметом закупівлі, відповідають вимогам чинного законодавства із захисту довкілля, основним вимогам державної політики України в галузі захисту довкілля та вимогам чинного природоохоронного законодавства.
Ненадання даної довідки Скаржником слугувало однією з підстав для його дискваліфікації (пункт 5 Додатку до Протоколу №10).
Однак, у Додатку №4 до Тендерної документації, міститься вимога щодо надання учасником довідки про дотримання заходів із захисту довкілля, а саме про те, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі відповідають встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам(технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
Таким чином, інформація, яку повинні зазначати учасники у даних довідках, є фактично ідентичною.
Крім того, Тендерна документація містить також численний ряд вимог щодо надання документів, які абсолютно не впливають на зміст пропозиції.
Поряд з цим, Замовником навмисно розміщено такі вимоги в різних частинах Тендерної документації та штучно завуальовано таким чином, щоб позбавити учасників, у яких Замовник не зацікавлений, можливості прийняти участь у закупівлі, та забезпечити перемогу виключно «своїй» компанії.
Факт відхилення виключно з формальних підстав Пропозиції інших учасників Процедури закупівель, у тому числі Скаржника, цінові пропозиції яких були значно нижчими, ніж цінова пропозиція ТОВ «ОРЮС», та визначення переможцем вказаної юридичної особи, тендерна пропозиція якої не відповідала вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та умовам Тендерної документації, фактично свідчить про наявність змови між Замовником та ТОВ «ОРЮС», що є прямим і грубим порушенням не лише Закону України «Про публічні закупівлі», а й чинного антикорупційного законодавства України, та матиме наслідком неефективне та нераціональне використання бюджетних коштів.
Укладення договору з ТОВ «ОРЮС», цінова пропозиція якого є чи не найбільшою з усіх цінових пропозицій учасників Процедури, та на 836 849 грн. перевищує ціну, запропоновану Скаржником, призведе до надмірного та неефективного витрачання бюджетних коштів, що в умовах сьогодення, зважаючи на складну економічну ситуацію в країні, критично низький рівень доходів населення, податки з доходів якого є основним джерелом поповнення Державного бюджету України, є абсолютно недопустимим.
Крім того, особливу увагу необхідно звернути на те, що саме ТОВ «ОРЮС» з завидною періодичністю перемагає у процедурах закупівель, оголошених даним Замовником.
Так, у закупівлях «Деревинна тріска», що були оголошені Замовником 01.03.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-01-002525-a), 04.03.2019 ( ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-04-001743-a), 27.07.2018 (ідентифікатор закупівлі UA-2018-07-27-000979-b), переможцем було визначено саме ТОВ «ОРЮС».
Виникає цілком логічне запитання: невже ні один із учасників зазначених вище процедур закупівель, окрім ТОВ «ОРЮС», не зміг виконати всі умови тендерної документації Замовника, і лише ТОВ «ОРЮС», незважаючи на те, що такі вимоги у даних процедурах закупівель різнилися, спроможний був виконати такі умови.
Зазначені обстави дають всі підстави вважати про наявність узгоджених дій між Замовником та ТОВ «ОРЮС», спрямованих на усунення конкуренції в процедурах закупівель, що проводяться даним Замовником, дискримінацію інших учасників з абсолютно формальних підстав, та забезпечення перемоги виключно ТОВ «ОРЮС».
Такі дії призвели (і продовжують призводити) до неефективного використання бюджетних коштів, оскільки, з аналізу зазначених вище процедур закупівель, вбачається, що цінові пропозиції ТОВ «ОРЮС», з якими останнє було визнано переможцем торгів, були значно вищими, ніж цінові пропозиції інших учасників.
Таким чином, замовник допустив дискримінаційний підхід до розгляду тендерних пропозицій та порушив вимоги щодо забезпечення максимальної економії під час проведення процедур публічних закупівель.
Крім того, зазначеним діями Замовник порушив принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивності та неупередженості під час проведення оцінки пропозицій учасників, а також принцип недискримінації, які встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», що, в свою чергу, призвело до порушень права Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Поряд з цим, Замовником фактично проігноровано вимоги пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до яких замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ОРЮС», Замовник порушив право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників.
Відповідно до частини дев’ятої статті 18 Закону «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення визначення переможцем Процедури закупівлі ТОВ «ОРЮС».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на закупівлю UA-2019-12-12-001168-b.PDF 22.01.2020 14:32
- Платіжне доручення.PDF 22.01.2020 14:32
- Рішення тендерного комітету ДП АРТЕК.pdf 22.01.2020 17:14
- Рішення від 27.01.2020 № 1563 + лист Замовнику.pdf 27.01.2020 19:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.02.2020 № 2593.pdf 12.02.2020 14:48
- рішення 11.02.2020 № 2593.pdf 14.02.2020 20:26
- Протокол_деревинна тріска_скасування рішення.pdf 17.02.2020 16:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.01.2020 14:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.02.2020 20:27
Дата виконання рішення Замовником:
17.02.2020 16:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення щодо визначення переможця скасовано.
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА СТОСОВНО РЕЗУЛЬТАТІВ ТЕНДЕРУ НА ПОСТАЧАННЯ ДЕРЕВНОЇ ТРІСКИ
Номер:
a0c87a9b517548eaa15d3da8330d622f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-12-001168-b.c2
Назва:
ВИМОГА СТОСОВНО РЕЗУЛЬТАТІВ ТЕНДЕРУ НА ПОСТАЧАННЯ ДЕРЕВНОЇ ТРІСКИ
Вимога:
ВИМОГА
про надання додаткової інформації стосовно причини невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації та інформації про пропозицію переможця торгів (у порядку частини третьої статті 30 та абзацу 2 частини першої статті 32 Закону України від 25.12.2015 №922 - VII «Про публічні закупівлі»)
Номер оголошення про
проведення процедури закупівлі: UA-2019-12-12-001168-b
Замовник: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО
УКРАЇНИ "МІЖНАРОДНИЙ
ДИТЯЧИЙ ЦЕНТР "АРТЕК"
Код ЄДРПОУ 16502790
Учасник: ТОВ «КОМПАНІЯ ЛІСПОСТАЧ»
Код ЄДРПОУ 41495845
12.12.2019 Державним підприємством України «Міжнародний дитячий центр «Артек» (далі – Замовник) оприлюднено оголошення UA-2019-12-12-001168-b про проведення процедури закупівлі (відкритих торгів) товару «Деревинна тріска» (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 03410000-7 Деревина (деревинна тріска)), місце поставки товару: 04075, Україна, Київ, Київ, Пуща-Водиця, 14-та лінія, з очікуваною вартістю закупівлі 3 461 040,00 грн. з ПДВ.
Тендерну документацію код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 03410000-7 Деревина (деревинна тріска) (далі - Тендерна документація), затверджену рішенням тендерного комітету (протокол №147 від 12 грудня 2019 року), та додатки до неї розміщено Замовником в системі електронних закупівель 12.12.2019.
Пунктом 5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерної документації код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 03410000-7 Деревина (деревинна тріска) та в Додатку №3 Тендерної документації визначено кваліфікаційні критерії та вимоги, установлені статтею 17 Закону від 25.12.2015 №922 - VII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922-VII), яким повинен відповідати учасник.
У спосіб, визначний статтею 25 Закону №922 – VII, з дотриманням положень статті 16 даного Закону та вимог Тендерної документації Замовника, ТОВ «КОМАНІЯ ЛІСПОСТАЧ» ( далі- Учасник) у складі своєї тендерної пропозиції №1 від 23 грудня 2019 року було подано Замовнику всі необхідні документи, які в повній мірі підтверджували відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним Замовником, та вимогам, встановленим Законом №922 – VII.
Дані документи завантажені Учасником в електронну систему закупівель, що дає змогу будь-якій зацікавлені особі ознайомитися з ними.
Відповідно до протоколу №10 від 10 січня 2020 року засідання тендерного комітету Державного підприємства України «Міжнародний дитячий центр «Артек» (далі - Протокол №10), оприлюдненому в електронній системі закупівель, тендерну пропозицію Учасника відхилено на підставі частини першої статті 30 Закону №922 - VII з мотивів невідповідності Учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
Однак Учасник категорично не погоджується із зазначеним рішенням Замовника, вважає його дискримінаційним та таким, що прийняте з порушенням основних принципів здійснення закупівель, які закріплені в статті 3 Закону №922-VII, а саме принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Так, Протокол №10 містить посилання на загальні норми Закону №922-VII, які встановлюють кваліфікаційні вимоги до учасників процедури закупівель, однак жодним чином не конкретизує, яким із перелічених у даному Законі та Тендерній документації Замовника кваліфікаційним критеріям не відповідає Учасник.
Поряд з цим, висновок тендерного комітету щодо невідповідності тендерної пропозиції Учасника умовам Тендерної документації не містить будь-яких посилань на конкретні умови Тендерної документації, які не були виконані Учасником при формуванні тендерної пропозиції, як не містить посилань і на документи, надані Учасником, які, на переконання Замовника, не відповідають цій документації.
Зазначені вище обставини свідчать про те, що тендерна пропозиція Учасника була відхилена Замовником з абсолютно формальних підстав, за відсутності передбачених чинним законодавством України та Тендерною документацією підстав, що дають право Замовнику прийняти відповідне рішення.
Така свідома позиція Замовника щодо не зазначення в Протоколі №10 жодних обставин, з якими він пов’язував можливість прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника, може розцінюватися як засіб дискваліфікації «невигідних учасників» та суперечить одному із основних принципів здійснення закупівель – принципу недискримінації.
Відповідно до протоколу №15 від 13 січня 2020 року засідання тендерного комітету Державного підприємства України «Міжнародний дитячий центр «Артек» (далі - Протокол №10), переможцем торгів на закупівлю за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 03410000-7 Деревина (деревинна тріска) визнано ТОВ «ОРЮС», оскільки за результатами оцінки його пропозиція (на переконання Замовника) являється найбільш економічно вигідно та такою, що відповідає тендерній документації, учасник відповідає кваліфікаційним критеріям, та відсутні підстави для відмови учаснику в участі у процедурі закупівель.
Одночасно необхідно зазначити, що саме Учасник запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію та ціну 2 163 150,00 грн., що на 836 849 грн. менше, ніж запропонована ТОВ "ОРЮС" (2 999 999,00 грн.).
Частиною третьою статті 30 Закону №922-VII встановлено, що у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Поряд з цим, положеннями абзацу 2 частини першої статті 32 Закону №922-VII визначено, що учасник, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
З урахуванням вищенаведеного, керуючись частиною третьою статті 30, частиною першої статті 32 Закону України від 25.12.2015 №922- VII «Про публічні закупівлі», -
ВИМАГАЮ:
1.Надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ ЛІСПОСТАЧ» умовам тендерної документації та невідповідності кваліфікаційним критеріям.
2.Надати інформацію про пропозицію переможця торгів ТОВ «ОРЮС», у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією ТОВ «КОМПАНІЯ ЛІСПОСТАЧ».
Директор
ТОВ «КОМПАНІЯ ЛІСПОСТАЧ» О. П. Ничик
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога по закупівлі Ліспостач.PDF 14.01.2020 12:20
- Додаток до прот.pdf 17.01.2020 13:47
Дата подачі:
14.01.2020 12:20
Вирішення:
Відповідь у вкладенні
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога на надання інформації стосовно результатів проведенного тендеру на постачання тріски
Номер:
44734be37aa642bca1d69cf016cb212f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-12-001168-b.c3
Назва:
Вимога на надання інформації стосовно результатів проведенного тендеру на постачання тріски
Вимога:
ВИМОГА
про надання додаткової інформації стосовно причини невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації та інформації про пропозицію переможця торгів (в порядку частини третьої статті 30 та абзацу 2 частини першої статті 32 Закону України від 25.12.2015 №922 - VII «Про публічні закупівлі»)
Номер оголошення про
проведення процедури закупівлі: UA-2019-12-12-001168-b
Замовник: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО
УКРАЇНИ "МІЖНАРОДНИЙ
ДИТЯЧИЙ ЦЕНТР "АРТЕК"
Код ЄДРПОУ 16502790
Учасник: Фізична особа-підприємець
ЗІНУРОВ ЮРІЙ АМІРОВИЧ
Код ЄДРПОУ 2591700733
12.12.2019 ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ УКРАЇНИ «МІЖНАРОДНИЙ ДИТЯЧИЙ ЦЕНТР «АРТЕК» (далі – Замовник) оприлюднено оголошення UA-2019-12-12-001168-b про проведення відкритих торгів щодо закупівлі товару «Деревинна тріска» (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 03410000-7 Деревина (деревинна тріска)), місце поставки товару: 04075, Україна, Київ, Київ, Пуща-Водиця, 14-та лінія, з очікуваною вартістю закупівлі 3 461 040,00 грн. з ПДВ.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій, розміщеним у системі електронних закупівель, у даній процедурі закупівель взяли участь наступні учасники: ТОВ "ОНІКСІСТЕМ" з ціновою пропозицією 2 002 220,00 грн. з ПДВ, ТОВ "СТАРГРУП" з ціновою пропозицією 2 004 310,00 грн. з ПДВ, ФОП "ЗІНУРОВ ЮРІЙ АМІРОВИЧ" (далі- Учасник) з ціновою пропозицією 2 006 400,00 грн. з ПДВ, ТОВ "КОМПАНІЯ ЛІСПОСТАЧ" з ціновою пропозицією 2 163 150,00 грн. з ПДВ, ТОВ "ЧАРІВНИЙ СВІТАНОК ІНВЕСТ" з ціновою пропозицією 2 852 850,00 грн. з ПДВ, ТОВ "ОРЮС" з ціновою пропозицією 2 999 999,00 грн. з ПДВ, ТОВ «СЛАВРЕСУРС» з ціновою пропозицією 3 232 310,40 грн. з ПДВ та ТОВ "ЄДИНІ ПАЛИВНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" з ціновою пропозицією 3 250 000,00 грн. з ПДВ.
За результатами розгляду тендерних пропозицій учасників закупівель, пропозиції ТОВ "ОНІКСІСТЕМ", ТОВ "СТАРГРУП", ФОП "ЗІНУРОВ ЮРІЙ АМІРОВИЧ", ТОВ "КОМПАНІЯ ЛІСПОСТАЧ", ТОВ "ЧАРІВНИЙ СВІТАНОК ІНВЕСТ" відхилено, тендерні пропозиції ТОВ «СЛАВРЕСУРС» та ТОВ "ЄДИНІ ПАЛИВНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ"- не розглядалися.
Відповідно до протоколу №6 від 08 січня 2020 року засідання тендерного комітету ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА УКРАЇНИ «МІЖНАРОДНИЙ ДИТЯЧИЙ ЦЕНТР «АРТЕК» (далі - Протокол №6), оприлюдненому в електронній системі закупівель, тендерну пропозицію Учасника відхилено на підставі частини першої статті 30 Закону України від 25.12.2015 №922- VII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922-VII) з мотивів його невідповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
Нормами статті 3 Закону №922-VII визначено основні принципи здійснення закупівель, до яких, зокрема, відносяться: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Разом з тим, Замовником при розгляді тендерної пропозиції Учасника та прийняття рішення про її відхилення допущено порушення вимог Закону №922-VII, що обґрунтовується відсутністю посилання в Протоколі №6 на конкретні кваліфікаційні критерії, яким, на переконання Замовника, не відповідає Учасник.
Крім того, інформація, зазначена в Протоколі №6, щодо невідповідності тендерної пропозиції Учасника умовам тендерної документації, абсолютно не деталізована та не аргументована, оскільки не містить жодного посилання на чітко визначені умови тендерної документації, які, з позиції Замовника, не були виконані Учасником при формуванні та поданні тендерної пропозиції.
Кваліфікаційні критерії та вимоги, установлені статтею 17 Закону №922-VII, було визначено Замовником у пункті 5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерної документації код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 03410000-7 Деревина (деревинна тріска) далі - Тендерна документація), що затверджена рішенням тендерного комітету (протокол №147 від 12 грудня 2019 року), та в Додатку №3 до Тендерної документації.
На виконання положень статті 16 Закону №922-VII та зазначених вище вимог Тендерної документації, Учасником у складі своєї тендерної пропозиції №1 від 24 грудня 2019 року були подані Замовнику всі необхідні документи, які в повній мірі підтверджували відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним Замовником.
Крім того, Учасником у повному обсязі виконано інші вимоги тендерної пропозиції щодо формування та подання тендерної документації для участі в процедурі закупівлі товару «Деревинна тріска» (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 03410000-7 Деревина (деревинна тріска) (ідентифікатор закупівлі) UA-2019-12-12-001168-b.
Зазначені вище документи розміщені в системі електронних закупівель та відкриті для вільного перегляду.
З огляду на вказані обставини, рішення Замовника, викладене в Протоколі №6, щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника, є нечітким та неповним, що позбавляє Учасника з достатньою ясністю зрозуміти, яким саме кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону №922-VII від не відповідає, та які саме документи в складі його тендерної пропозиції не відповідають умовам тендерної документації.
Переможцем торгів на закупівлю за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 03410000-7 Деревина (деревинна тріска) відповідно до рішення Замовника, оформленого протоколом №15 від 13 січня 2020 року, визнано ТОВ «ОРЮС», незважаючи на те, що Учасник запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію та ціну 2 006 400,00 грн., що на 993 599 грн. менше, ніж запропонована ТОВ "ОРЮС" (2 999 999,00 грн.).
Частиною третьою статті 30 Закону №922-VII встановлено, що у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Поряд з цим, положеннями абзацу 2 частини першої статті 32 Закону №922-VII визначено, що учасник, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
З урахуванням вищенаведеного, керуючись частиною третьою статті 30, частиною першої статті 32 Закону України від 25.12.2015 №922- VII «Про публічні закупівлі», -
ВИМАГАЮ:
1.Надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності тендерної пропозиції ФОП «ЗІНУРОВ ЮРІЙ АМІРОВИЧ» умовам тендерної документації та невідповідності кваліфікаційним критеріям.
2.Надати інформацію про пропозицію переможця торгів ТОВ «ОРЮС», у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією ФОП «ЗІНУРОВ ЮРІЙ АМІРОВИЧ».
ФОП Зінуров Ю.А.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога по закупівлі Зінуров.PDF 14.01.2020 12:30
- Інформація щодо розгляду пропозиції ФОП Зінуров Ю.А..pdf 15.01.2020 15:31
Дата подачі:
14.01.2020 12:30
Вирішення:
Відповідь у прикріпленому файлі
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
ЗВЕРНЕННЯ З ВИМОГОЮ ПРО НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ
Номер:
1567c87842fa45ca9ab8837463c7ebd5
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-12-001168-b.c1
Назва:
ЗВЕРНЕННЯ З ВИМОГОЮ ПРО НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ
Вимога:
Згідно протоколу засідання тендерного комітету № 5 від 08.01.2020 року (документ оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель) Замовником було прийнято рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам тендерної документації, а також про відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі частини першої статті 30 Закону як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Частиною третьою статті 30 Закону визначено, що у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
В зв’язку з недостатньою аргументацією, зазначеної в повідомленні про відхилення тендерної пропозиції та в рішенні тендерного комітету № 5 від 08.01.2020 року, Скаржник вважає безпідставне відхилення його тендерної пропозиції – порушенням Замовником норм чинного законодавства України, прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника та інших учасників процедури закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 38 Закону за порушення вимог, установлених цим Законом в частині прийнятих рішень, вибору і застосування процедур закупівлі, відповідальність несуть члени тендерного комітету персонально.
Відповідно до частини третьої статті 11 Закону, тендерний комітет або уповноважена особа (особи): планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом; забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
В зв’язку з недостатньою аргументацією, зазначеної в повідомленні про відхилення тендерної пропозиції, керуючись частиною третьою статті 30 Закону, ВИМАГАЄМО:
1. Вказати який саме конкретний документ (чи його копія), або відсутність якого документу у складі тендерної пропозиції Скаржника не відповідає умовам тендерної документації зокрема, технічній специфікації та/або кваліфікаційним критеріям, передбаченим умовами тендерної документації.
2. Вказати в чому саме полягає невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам тендерної документації, із посиланням на відповідні норми Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога до замовника.pdf 09.01.2020 16:48
Дата подачі:
09.01.2020 16:48
Вирішення:
1. Згідно пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації Замовника, затвердженої Рішенням тендерного комітету (протокол № 147 від 12 грудня 2019 року) учасник повинен надати письмове підтвердження від установи банку (підписане та скріплене печаткою (у разі її використання) щодо видачі учаснику забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії стосовно саме цієї процедури закупівлі із зазначенням розміру забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі (грн.).
Учасником Товариство з обмеженою відповідальністю «СТАРГРУП» (код ЄДРПОУ – 37961987) у складі своєї тендерної пропозиції не надано письмове підтвердження від установи банку (підписане та скріплене печаткою (у разі її використання) щодо видачі учаснику забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії стосовно саме цієї процедури закупівлі із зазначенням розміру забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі (грн.), що не відповідає умовам тендерної документації.
2. Згідно пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації Замовника, затвердженої Рішенням тендерного комітету (протокол № 147 від 12 грудня 2019 року) тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги», тобто повинна містити накладений електронний цифровий підпис/печатку або кваліфікований електронний підпис/печатку учасника закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію.
Учасником Товариство з обмеженою відповідальністю «СТАРГРУП» (код ЄДРПОУ – 37961987) не накладено електронний цифровий підпис/печатку або кваліфікований електронний підпис/печатку учасника закупівлі на тендерну пропозицію, що не відповідає умовам тендерної документації.
Згідно ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника в разі, якщо встановлено, зокрема, не відповідність тендерної пропозиції учасника умовам тендерної документації.
Лист Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАКУПКИ.ПРОМ.УА» від 27.12.2019 року за
вих. № 1375/12 (файл Пояснення щодо КЕП-ЕЦП.pdf) щодо неможливості накладення учасником ТОВ «СТАРГРУП» електронного цифрового підпису/кваліфікованого електронного підпису через можливий збій системи, та електронний цифровий підпис (файл sign.p7s), не беруться Замовником до уваги, оскільки вказані документи не містяться у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТАРГРУП» та подані після проведення аукціону (03 січня 2020 року).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 11:52 год., 27.12.2019 р.,
Згідно ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота). Тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель після закінчення строку їх подання, не приймаються та автоматично повертаються учасникам, які їх подали.
У свою чергу, статтею 21 Закону встановлено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Водночас, виходячи зі змісту статті 25 Закону, учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Таким чином, завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, здійснюється учасниками саме до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Аналогічна правова позиція викладена в листах Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/34323-06 від 27.10.2016 року «Щодо оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівель» та № 3302-06/3810-03 від 07.02.2017 року «Щодо електронної системи закупівель».
Врахування Замовником документів, які були дозавантажені учасниками після розкриття тендерних пропозицій є дискримінаційним підходом до розгляду таким замовником пропозицій учасників торгів, що також підтверджується Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 31-р/пк-пз від 03.06.2016 р.
Статус вимоги:
Задоволено