-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
«ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт» (ДК 021:2015 – 45233000-9 – Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг) Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля - Лиман, км 6+400 – км 20+100»
«ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт» (ДК 021:2015 – 45233000-9 – Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг) Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля - Лиман, км 6+400 – км 20+100»
Завершена
369 037 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 860 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 860 000.00 UAH
Період оскарження:
11.12.2019 13:17 - 16.01.2020 00:00
Скарга
Розгляд припинено
Були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження
Номер:
007947b718b64fe8a5ac9af94d13ec8b
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-11-001203-a.b5
Назва:
Були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження
Скарга:
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника стосовно недопущення до аукціону ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП».
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжне доручення.pdf 29.02.2020 21:24
- Скарга.pdf 29.02.2020 21:24
- рішення від 04.03.2020 № 4122.pdf 04.03.2020 20:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.02.2020 21:24
Опис причини скасування:
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" повідомляємо про відкликання скарги
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.03.2020 10:54
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.03.2020 20:19
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на окремі положення (умови) тендерної документації
Номер:
402a109b0f3b463c95c2837f8977d044
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-11-001203-a.b4
Назва:
Скарга на окремі положення (умови) тендерної документації
Скарга:
Фактичні підстави подання скарги
11 грудня 2019 року Службою автомобільних доріг у Донецькій області
(Замовник, ідентифікаційний код юридичної особи ) оголошено відкриті торги з публікацією англійською мовою на закупівлю робіт «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт» (ДК 021:2015 – 45233000-9 – Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг) Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля - Лиман, км 6+400 – км 20+100».
Проаналізувавши розміщену на ресурсі «Держзакупівлі онлайн» тендерну документацію (файли «ТД.docx» від 11.12.19 та «Перелік змін.docx», «ТД зі змінами.docx» від 02.01.20), ми дійшли висновку, що окремі її умови, всупереч положенням ст. 3 та ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, обмежують економічну конкуренцію, призводять до дискримінації учасників торгів і порушують права ТОВ «Шляхове будівництво «АЛЬТКОМ».
26 грудня 2019 року наша компанія зверталась до замовника з письмовою вимогою внести відповідні зміни до тендерної документації (розділ «Вимоги, скарги» ID: UA-2019-12-11-001203-A.C1), але замовником вона задоволена лише частково.
Обґрунтування наявності порушених прав
По-перше.
Замовник у Додатку 4 до тендерної документації для документального підтвердження наявності асфальтобетонного заводу передбачив вимогу для учасників надати у складі тендерної пропозиції довідку наведеної форми, при підготовці якої «повинні буди враховані зміни №1 до ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги» (п. 20.8.2)».
Зі свого боку ТОВ «ШБ «АЛЬТКОМ» як потенційний учасник торгів вважає необхідним і цілком обґрунтованим додержання вимог ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1, які зокрема встановлюють нормативний час в межах 3 годин (відповідно і дистанцію) транспортування асфальтобетонних сумішей перед їх укладанням.
Але Замовник, включаючи дану вимогу у тендерну документацію саме у такій формі, фактично вимагає від учасників вже на стадії проведення торгів розмістити та ввести в експлуатацію асфальтобетонний завод(и) в радіусі 75-150 км від місця виконання майбутніх робіт.
Таке формулювання даної вимоги призводить до обмеження нормальної економічної конкуренції та є прямою дискримінацією за територіальною ознакою широкого кола підприємств-учасників, які на момент торгів не будуть відповідати цьому критерію, хоча мають власні, або залучені асфальтозмішувальні установки ( чи уклали угоди про поставку таких сумішей третіми особами) в інших регіонах ( далі, ніж 75-150 км від місця виконання майбутніх робіт) та які при цьому готові їх перебазувати у разі перемоги в торгах, закріпивши ці зобов’язання та гарантії, наприклад, у протоколах чи угодах про наміри або гарантійних листах з розміщенням їх у складі тендерної пропозиції.
У той же час Замовник тим самим штучно створює більш сприятливі умови для «місцевих» підприємств-учасників, які ще до оголошення торгів мали поблизу від місця робіт розташовані асфальтозмішувальні установки!
Саме щодо цього положення тендерної документації наше підприємство 26 грудня 2019 року зверталось до замовника з письмовою вимогою внести зміни до тендерної документації (розділ «Вимоги, скарги») та доповнити Додаток 4 можливістю потенційним учасниками торгів підтвердити відповідність кваліфікаційним критеріям (стаття 16 Закону) шляхом надання на доповнення до встановленого переліку документів ще і протоколу (угоди) про наміри та/або гарантійного листа щодо перебазування наявних або залучених асфальтозмішувальних установок та транспортування асфальтобетонних сумішей з додержанням вимог ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1 в межах 3 годин з моменту їх виготовлення.
Але Замовником дана вимога була відхилена у відповіді від 28 грудня 2019 року.
У свою чергу наша компанія на сьогоднішній день не має власної або залученою асфальтозмішувальної установки в радіусі 75-150 км від місця проведення майбутніх робіт, але готова гарантувати додержання вимог ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1 щодо нормативів виготовлення, транспортування і укладання асфальтобетонних сумішей під час виконання робіт та має всі необхідні ресурси виконання таких гарантій.
Так постачальник асфальтобетонних сумішей нашого підприємства на підставі договору №27/12-19/09 від 27.12.2019 - ТОВ «Рабус», провівши успішні перемовини з власним бізнес-партнером, готовий, у разі укладення ТОВ «ШБ «АЛЬТКОМ» договору про закупівлю робіт за даними торгами, перебазувати свою асфальтозмішувальну установку на територію Донецької області та розмістити її в радіусі до 10 км від майбутнього будівельного майданчика, що забезпечить реальну можливість транспортувати на будівельний майданчик готову асфальтобетонну суміш в межах однієї години! (фотокопії гарантійного листа №08/01-01Р від 08.01.2020р. та протоколу про наміри додаються).
Відповідно за таких умов ми не маємо фізичної можливості надати у складі тендерної пропозиції атестат виробництва асфальтозмішувальної установки постачальника сумішей з майбутнім місцем її розташування.
Тому, незважаючи на вказані факти та наведені докази, пропозиція нашого підприємства формально не буде відповідати кваліфікаційним критеріям, викладеним у Додатку 4 до тендерної документації. Таким чином Замовник порушує права нашої компанії на рівноправну участь у даних торгах.
З урахуванням викладеного товариство з обмеженою відповідальністю «Шляхове будівництво «АЛЬТКОМ» вважає умови Додатку 4 до тендерної документації дискримінаційними та такими, що протиправно обмежують економічну конкуренцію на будівельному ринку Донецького регіону, оскільки саме у наведеному Замовником формулюванні даної кваліфікаційної вимоги їй будуть відповідати лише учасники, які на момент подання тендерної пропозиції та проведення торгів вже мають виробничі бази з асфальтозмішувальними установками на відстані не більше 75-150 км від місця виконання робіт.
По-друге.
Замовник в пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (стор. 6) тендерної документації ( файли «ТД.docx» та ТД зі змінами.docx» від 02.01.20) вимагає від учасників торгів: «-при наявності запису щодо Учасника в Єдиному реєстрі боржників, надати інформацію в довільній формі щодо суми боргу». Разом з тим у п. 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» на сторінці 16 тендерної документації вказано, що: «Замовник має право відхилити тендерну пропозицію у випадку наявності запису щодо Учасника в Єдиному реєстрі боржників. Замовник має право при наявності інформації про порушення Учасником виконання договірних зобов’язань по укладених договорах будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного середнього ремонту, автомобільних доріг загального користування, укладених протягом 2017-2019 р.р. (порушення умов зобов'язання щодо якості робіт, порушення строків виконання робіт, порушення строків повернення сум попередньої оплати) прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції».
Перш за все вказана умова разом з відповідною підставою для відхилення тендерних пропозицій є дискримінаційними по відношенню до всіх вітчизняних учасників торгів, адже Реєстр боржників Міністерства юстиції України не містить жодної інформації наприклад про учасників-нерезидентів, які є боржниками за своїми зобов’язаннями на користь інших нерезидентів та/або допускали порушення своїх договірних зобов’язань по укладених договорах будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного середнього ремонту, автомобільних доріг загального користування, укладених протягом 2017-2019 р.р в інших країнах! Таким чином замовник взагалі не має можливості реально та достовірно встановити наявність або відсутність боргів та/або інших порушених договірних зобов’язань учасниками-нерезидентами, які здійснюють свою господарську діяльність у тому числі поза межами України!
Більш того дії Замовника у даному випадку прямо суперечать положенням ч.3 ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до яких замовник не може вимагати документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (доступ до Реєстру боржників є вільним на інтернет-ресурсі https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors).
Письмову вимогу про усунення даної дискримінаційної умови наша компанія також направляла Замовнику 26 грудня 2019 року, але вона була відхилена. В результаті пояснення Замовника містили висновки про доцільність отримання інформації з Єдиного реєстру боржників як додаткової гарантії належного виконання учасником майбутнього договору та зводились до таких підсумків: «Водночас, Учасник не ставить питання відсутності такої інформації щодо одного Учасника, як перевага над іншим Учасником, інформація щодо якого буде наявна в Єдиному реєстрі боржників, а лише зазначає, що мабуть Замовник не зможе її перевірити. Але, це вже питання, яке Учасник зможе оскаржити до уповноваженого органу, у разі не згоди з прийнятим рішенням Замовника за результатами вибору Учасника».
Таким чином замовник абсолютно невірно сприймає поставлену вимогу усунути наявне порушення процедури закупівлі щодо виключення фактичних переваг для учасників-нерезидентів, які не мають прострочених грошових зобов’язань в Україні, (але при цьому можуть мати їх в інших країнах) та завідомо допускає, що, він буде приймати рішення про вибір учасника з урахуванням даних Єдиного реєстру боржників України, після чого пропонує оскаржувати його рішення у встановленому порядку!
Більш того, дана умова тендерної документації та пояснення Замовника є необґрунтованими з урахуванням п.6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» (стор.19) тендерної документації зі змінами, відповідно до якого від переможця торгів вимагається надання забезпечення виконання договору у формі гарантії у розмірі 5% від ціни договору. Тому усі ризики Замовника щодо виконання договору про закупівлю у будь-якому разі будуть належно та достатньо забезпеченими, а наявність чи відсутність інформації у Єдиному реєстрі боржників України грошових зобов’язань у переможця торгів, у даному випадку, не повинно бути значущим фактором та підставою для відхилення його тендерної пропозиції.
Наведені факти та доводи свідчать, що рішення Замовника про встановлення таких умов у тендерній документації та відхилення вимог щодо внесення відповідних змін до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (стор. 6 ТД) і Додатку 4 до тендерної документації зі змінами є такими, що порушують принципи здійснення публічних закупівель, закріплені у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII та вимоги ч.4 ст.22 даного Закону, обмежує економічну конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, у тому числі і нашої компанії.
Згідно абзацу першого ч.2 ст.18 Закону скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
На підставі викладеного, керуючись статтями 3, 22, 16, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, -
прошу
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення, яким встановити порушення даної процедури закупівлі та зобов’язати Службу автомобільних доріг у Донецькій області (ідентифікаційний код 25946285) їх усунути і привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства шляхом внесення наступних змін:
1) у Додатку 4 до тендерної документації зі змінами передбачити можливість для учасників, які на момент торгів не мають власних або залучених асфальтозмішувальних установок/ договору на поставку асфальтобетону/ в радіусі 75-150 км від місця виконання робіт, підтвердити відповідність даного кваліфікаційного критерію шляхом надання на доповнення до раніше визначених документів (крім атестату виробництва) гарантійного листа про обов’язкове додержання встановленого ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1 нормативного часу (в межах 3 год) транспортування асфальтобетону, який буде використаний для виконання робіт;
2) в п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зі змінами виключити вимогу щодо надання учасниками інформації про суми боргу у разі наявності даних про нього в Єдиному реєстрі боржників України.
З п. 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зі змінами виключити наступне: «Замовник має право відхилити тендерну пропозицію у випадку наявності запису щодо Учасника в Єдиному реєстрі боржників. Замовник має право при наявності інформації про порушення Учасником виконання договірних зобов’язань по укладених договорах будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного середнього ремонту, автомобільних доріг загального користування, укладених протягом 2017-2019 р.р. (порушення умов зобов'язання щодо якості робіт, порушення строків виконання робіт, порушення строків повернення сум попередньої оплати) прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції».
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Скарга від 13.01.2020 14.01.2020 15:26
- Скан-копія платіжного доручення 14.01.2020 15:26
- 3. Виписка ШБА 21.09.18 14.01.2020 15:26
- 4. Договір поставки 14.01.2020 15:26
- 5. Гарантійний лист від постачальника та Протокол про наміри 14.01.2020 15:26
- рішення від 17.01.2020 №921.pdf 17.01.2020 19:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.01.2020 15:26
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.01.2020 19:23
Скарга
Відхилено
Скарга на вимоги Замовника
Номер:
404ac90c8e744400884af7e28443ec9c
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-11-001203-a.a3
Назва:
Скарга на вимоги Замовника
Скарга:
Скарга на вимоги Замовника у документації тендерних торгів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скан-копія платіжного доручення 08.01.2020 20:37
- скарга 08.01.2020 20:37
- рішення від 11.01.2020№582+лист Замовнику.pdf 11.01.2020 20:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.01.2020№1631.pdf 28.01.2020 17:29
- Рішення від 27.01.2020№1631.pdf 30.01.2020 19:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.01.2020 20:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.01.2020 19:50
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на окремі положення (умови)тендерної документації
Номер:
925c91b043024a0899e3cfcc6990da6b
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-11-001203-a.c2
Назва:
Скарга на окремі положення (умови)тендерної документації
Скарга:
Фактичні підстави подання скарги
11 грудня 2019 року Службою автомобільних доріг у Донецькій області
(Замовник, ідентифікаційний код юридичної особи ) оголошено відкриті торги з публікацією англійською мовою на закупівлю робіт «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт» (ДК 021:2015 – 45233000-9 – Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг) Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля - Лиман, км 6+400 – км 20+100».
Проаналізувавши розміщену на ресурсі «Держзакупівлі онлайн» тендерну документацію (файли «ТД.docx» від 11.12.19 та «Перелік змін.docx», «ТД зі змінами.docx» від 02.01.20), ми дійшли висновку, що окремі її умови, всупереч положенням ст. 3 та ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, обмежують економічну конкуренцію, призводять до дискримінації учасників торгів і порушують права ТОВ «Шляхове будівництво «АЛЬТКОМ».
26 грудня 2019 року наша компанія зверталась до замовника з письмовою вимогою внести відповідні зміни до тендерної документації (розділ «Вимоги, скарги» ID: UA-2019-12-11-001203-A.C1), але замовником вона задоволена лише частково.
Обґрунтування наявності порушених прав
По-перше.
Замовник у Додатку 4 до тендерної документації для документального підтвердження наявності асфальтобетонного заводу передбачив вимогу для учасників надати у складі тендерної пропозиції довідку наведеної форми, при підготовці якої «повинні буди враховані зміни №1 до ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги» (п. 20.8.2)».
Зі свого боку ТОВ «ШБ «АЛЬТКОМ» як потенційний учасник торгів вважає необхідним і цілком обґрунтованим додержання вимог ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1, які зокрема встановлюють нормативний час в межах 3 годин (відповідно і дистанцію) транспортування асфальтобетонних сумішей перед їх укладанням.
Але Замовник, включаючи дану вимогу у тендерну документацію саме у такій формі, фактично вимагає від учасників вже на стадії проведення торгів розмістити та ввести в експлуатацію асфальтобетонний завод(и) в радіусі 75-150 км від місця виконання майбутніх робіт.
Таке формулювання даної вимоги призводить до обмеження нормальної економічної конкуренції та є прямою дискримінацією за територіальною ознакою широкого кола підприємств-учасників, які на момент торгів не будуть відповідати цьому критерію, хоча мають власні, або залучені асфальтозмішувальні установки ( чи уклали угоди про поставку таких сумішей третіми особами) в інших регіонах ( далі, ніж 75-150 км від місця виконання майбутніх робіт) та які при цьому готові їх перебазувати у разі перемоги в торгах, закріпивши ці зобов’язання та гарантії, наприклад, у протоколах чи угодах про наміри або гарантійних листах з розміщенням їх у складі тендерної пропозиції.
У той же час Замовник тим самим штучно створює більш сприятливі умови для «місцевих» підприємств-учасників, які ще до оголошення торгів мали поблизу від місця робіт розташовані асфальтозмішувальні установки!
Саме щодо цього положення тендерної документації наше підприємство 26 грудня 2019 року зверталось до замовника з письмовою вимогою внести зміни до тендерної документації (розділ «Вимоги, скарги») та доповнити Додаток 4 можливістю потенційним учасниками торгів підтвердити відповідність кваліфікаційним критеріям (стаття 16 Закону) шляхом надання на доповнення до встановленого переліку документів ще і протоколу (угоди) про наміри та/або гарантійного листа щодо перебазування наявних або залучених асфальтозмішувальних установок та транспортування асфальтобетонних сумішей з додержанням вимог ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1 в межах 3 годин з моменту їх виготовлення.
Але Замовником дана вимога була відхилена у відповіді від 28 грудня 2019 року.
У свою чергу наша компанія на сьогоднішній день не має власної або залученою асфальтозмішувальної установки в радіусі 75-150 км від місця проведення майбутніх робіт, але готова гарантувати додержання вимог ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1 щодо нормативів виготовлення, транспортування і укладання асфальтобетонних сумішей під час виконання робіт та має всі реальні можливості виконання таких гарантій.
Так постачальник асфальтобетонних сумішей нашого підприємства на підставі договору №27/12-19/09 від 27.12.2019 - ТОВ «Рабус», провівши успішні перемовини з власним бізнес-партнером, готовий, у разі укладення ТОВ «ШБ «АЛЬТКОМ» договору про закупівлю робіт за даними торгами, перебазувати свою асфальтозмішувальну установку на територію Донецької області та розмістити її в радіусі до 10 км від майбутнього будівельного майданчика, що забезпечить реальну можливість транспортувати на будівельний майданчик готову асфальтобетонну суміш в межах однієї години! (фотокопії гарантійного листа №08/01-01Р від 08.01.2020р. та протоколу про наміри додаються).
Відповідно також ми не маємо змоги надати атестат виробництва з майбутнім місцем розташування асфальтозмішувальної установки нашого постачальника сумішей.
Тому, незважаючи на вказані факти та наведені докази, пропозиція нашого підприємства формально не буде відповідати кваліфікаційним критеріям, викладеним у Додатку 4 до тендерної документації. Таким чином Замовник порушує права нашої компанії на рівноправну участь у даних торгах.
З урахуванням викладеного товариство з обмеженою відповідальністю «Шляхове будівництво «АЛЬТКОМ» вважає умови Додатку 4 до тендерної документації дискримінаційними та такими, що протиправно обмежують економічну конкуренцію на будівельному ринку Донецького регіону, оскільки саме у наведеному Замовником формулюванні даної кваліфікаційної вимоги їй будуть відповідати лише учасники, які на момент подання тендерної пропозиції та проведення торгів вже мають виробничі бази з асфальтозмішувальними установками на відстані не більше 75-150 км від місця виконання робіт.
По-друге.
Замовник в пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (стор. 6) тендерної документації ( файли «ТД.docx» та ТД зі змінами.docx» від 02.01.20) вимагає від учасників торгів: «-при наявності запису щодо Учасника в Єдиному реєстрі боржників, надати інформацію в довільній формі щодо суми боргу». Разом з тим у п. 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» на сторінці 16 тендерної документації вказано, що: «Замовник має право відхилити тендерну пропозицію у випадку наявності запису щодо Учасника в Єдиному реєстрі боржників. Замовник має право при наявності інформації про порушення Учасником виконання договірних зобов’язань по укладених договорах будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного середнього ремонту, автомобільних доріг загального користування, укладених протягом 2017-2019 р.р. (порушення умов зобов'язання щодо якості робіт, порушення строків виконання робіт, порушення строків повернення сум попередньої оплати) прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції».
Перш за все вказана умова разом з відповідною підставою для відхилення тендерних пропозицій є дискримінаційними по відношенню до всіх вітчизняних учасників торгів, адже Реєстр боржників Міністерства юстиції України не містить жодної інформації наприклад про учасників-нерезидентів, які є боржниками за своїми зобов’язаннями на користь інших нерезидентів та/або допускали порушення своїх договірних зобов’язань по укладених договорах будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного середнього ремонту, автомобільних доріг загального користування, укладених протягом 2017-2019 р.р в інших країнах! Також взагалі не враховано, що інформація в Реєстрі боржників подекуди не є актуальною та корегується не автоматично! Таким чином замовник взагалі не має можливості реально та достовірно встановити наявність або відсутність боргів та/або інших порушених договірних зобов’язань учасниками-нерезидентами, які здійснюють свою господарську діяльність у тому числі поза межами України!
Більш того дії Замовника у даному випадку прямо суперечать положенням ч.3 ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до яких замовник не може вимагати документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (доступ до Реєстру боржників є вільним на інтернет-ресурсі https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors).
Письмову вимогу про усунення даної дискримінаційної умови наша компанія також направляла Замовнику 26 грудня 2019 року, але вона була відхилена.
Наведені факти та доводи свідчать, що рішення Замовника про встановлення таких умов у тендерній документації та відхилення вимог щодо внесення відповідних змін до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (стор. 6 ТД) і Додатку 4 до тендерної документації є такими, що порушують принципи здійснення публічних закупівель, закріплені у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII та вимоги ч.4 ст.22 даного Закону, обмежує економічну конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, у тому числі і нашої компанії.
Згідно абзацу першого ч.2 ст.18 Закону скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
На підставі викладеного, керуючись статтями 3, 22, 16, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, -
прошу
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення, яким встановити порушення даної процедури закупівлі та зобов’язати Службу автомобільних доріг у Донецькій області (ідентифікаційний код 25946285) їх усунути і привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства шляхом внесення наступних змін:
1) у Додатку 4 до тендерної документації передбачити можливість для учасників, які на момент торгів не мають власних або залучених асфальтозмішувальних установок/ договору на поставку асфальтобетону/ в радіусі 75-150 км від місця виконання робіт, підтвердити відповідність даного кваліфікаційного критерію шляхом надання на доповнення до раніше визначених документів (крім атестату виробництва) гарантійного листа про обов’язкове додержання встановленого ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1 нормативного часу (в межах 3 год) транспортування асфальтобетону, який буде використаний для виконання робіт;
2) в п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації виключити вимогу щодо надання учасниками інформації про суми боргу у разі наявності даних про нього в Єдиному реєстрі боржників України.
З п. 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації виключити наступне: «Замовник має право відхилити тендерну пропозицію у випадку наявності запису щодо Учасника в Єдиному реєстрі боржників. Замовник має право при наявності інформації про порушення Учасником виконання договірних зобов’язань по укладених договорах будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного середнього ремонту, автомобільних доріг загального користування, укладених протягом 2017-2019 р.р. (порушення умов зобов'язання щодо якості робіт, порушення строків виконання робіт, порушення строків повернення сум попередньої оплати) прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скан-копія платіжного доручення 08.01.2020 17:43
- 3. Виписка ШБА 21.09.18 08.01.2020 17:43
- 4. Договір поставки 08.01.2020 17:43
- 1. Скарга від 08.01.2020 08.01.2020 17:43
- 5. Гарантійний лист від постачальника та Протокол про наміри 08.01.2020 17:43
- рішення від 11.01.2020 №577.pdf 11.01.2020 19:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.01.2020 17:43
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.01.2020 19:35
Вимога
Вирішена
Вимоги щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
72db161ef41c4b89868a1b7a2360ca9e
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-11-001203-a.c1
Назва:
Вимоги щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику!
Уважно ознайомившись із тендерною документацією ми змушені звернути Вашу увагу на необхідність виключення окремих її вимог, які, всупереч положень ст. 3 та ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників торгів.
По-перше: в пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (стор. 6) тендерної документації від учасників вимагається: «-при наявності запису щодо Учасника в Єдиному реєстрі боржників, надати інформацію в довільній формі щодо суми боргу». Разом з тим у п. 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» на сторінці 16 тендерної документації вказано, що: «Замовник має право відхилити тендерну пропозицію у випадку наявності запису щодо Учасника в Єдиному реєстрі боржників. Замовник має право при наявності інформації про порушення Учасником виконання договірних зобов’язань по укладених договорах будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного середнього ремонту, автомобільних доріг загального користування, укладених протягом 2017-2019 р.р. (порушення умов зобов'язання щодо якості робіт, порушення строків виконання робіт, порушення строків повернення сум попередньої оплати) прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції».
Перш за все вказана вимога разом з відповідною підставою для відхилення тендерних пропозицій є дискримінаційними по відношенню до всіх вітчизняних учасників торгів, адже Реєстр боржників Міністерства юстиції України не містить жодної інформації наприклад про учасників-нерезидентів, які є боржниками за своїми зобов’язаннями на користь інших нерезидентів та/або допускали порушення своїх договірних зобов’язань по укладених договорах будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного середнього ремонту, автомобільних доріг загального користування, укладених протягом 2017-2019 р.р в інших країнах! Також взагалі не враховано, що інформація в Реєстрі боржників подекуди не є актуальною та корегується не автоматично! Таким чином замовник взагалі не має можливості відслідкувати наявність боргів та/або інших порушених договірних зобов’язань учасниками-нерезидентами, які здійснюють свою господарську діяльність у тому числі поза межами України!
По-друге: у додатку 4 до тендерної документації для документального підтвердження виконання аналогічного договору за 2016-2019 рр. учасник повинен надати крім скан-копії аналогічного виконаного договору ще і копію «листа – відгуку від замовника до нього, датований не більш місячної давнини до дати кінцевого строку подання тендерної пропозиції.
В такій ситуації учасники, які повністю виконали аналогічний договір, та які мають лист-відгук 3-місчяної чи 2-місячної давнини вже формально не відповідають даним вимогам! При цьому учасники можуть успішно виконати аналогічний договір в 2016 році та не підтримувати тісний канал комунікації із замовником до теперішнього часу та мати на руках лист-відгук, наприклад, 6-місячної давнини. Також треба врахувати, що у багатьох учасників контрагенти-замовники знаходяться у різних країнах, що у сукупності з фактором новорічних та різдвяних свят, а також сезоном зимових відпусток суттєво ускладнює процес проведення перемовин з питання термінового отримання таких листів-відгуків.
Таким чином цілком успішний досвід багатьох учасників не може відповідати даним вимогам тендерної документації, що, безперечно» суттєво обмежує конкуренцію в торгах.
По-третє: у Додатку 4 до тендерної документації для документального підтвердження наявності асфальтобетонного заводу учаснику необхідно надати довідку наведеної форми, при підготовці якої «повинні буди враховані зміни №1 до ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги» (п. 20.8.2)».
Зі свого боку як потенційний учасник торгів ми також вважаємо необхідним і цілком обґрунтованим додержання вимог ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1 щодо нормативного часу транспортування та укладання асфальтобетонних сумішей.
Але, включаючи дану вимогу саме у такій формі, Ви фактично вже на стадії проведення торгів вимагаєте від учасників розміщення асфальтобетонного заводу в радіусі 70-150 км від місця виконання майбутніх робіт. Тим самим така форма даної вимоги суттєво обмежує конкуренцію та є дискримінаційною до широкого кола підприємств-учасників, які на момент торгів не будуть відповідати цьому критерію, хоча мають власні, або залучені асфальтозмішувальні установки (чи уклали угоди про поставку таких сумішей третіми особами) в інших регіонах (далі, ніж 70-150 км від місця виконання майбутніх робіт) та які при цьому готові їх перебазувати у разі перемоги в торгах, закріпивши ці зобов’язання та гарантії, наприклад, у протоколах чи угодах про наміри або гарантійних листах з розміщенням їх у складі тендерної пропозиції.
У той же час ви тим самим штучно створюєте більш сприятливі умови для «місцевих» підприємств-учасників, які ще до оголошення торгів мали поблизу від місця робіт розташовані асфальтозмішувальні установки!
Крім того у наведеній формі довідки про наявність асфальтобетонного заводу зазначено, що «виробнича потужність заводу з виробництва асфальтобетону – має бути не менше 100т/год.» У даному випадку також є незрозумілим чому вимагається лише один завод з такою потужністю, а не два по 50 т/год, чи три по 35 т/год? Учасники торгів, які мають декілька заводів, сумарною потужністю 100 т/год чи більше вже не будуть відповідати даній вимозі?
Таким чином є очевидною помилковість, антиконкурентний та дискримінаційний характер вищевказаних вимог тендерної документації, що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі викладеного, керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести наступні зміни до тендерної документації:
1) в п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації виключити вимогу щодо надання учасниками інформації про суми боргу у разі наявності даних про нього в Єдиному реєстрі боржників України.
З п. 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації виключити наступне: «Замовник має право відхилити тендерну пропозицію у випадку наявності запису щодо Учасника в Єдиному реєстрі боржників. Замовник має право при наявності інформації про порушення Учасником виконання договірних зобов’язань по укладених договорах будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного середнього ремонту, автомобільних доріг загального користування, укладених протягом 2017-2019 р.р. (порушення умов зобов'язання щодо якості робіт, порушення строків виконання робіт, порушення строків повернення сум попередньої оплати) прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції».
2) у додатку 4 до тендерної документації для документального підтвердження виконання аналогічного договору за 2016-2019 рр. передбачити для учасників можливість надання листа – відгука від замовника, датованим не більш трьох чи шестимісячної давнини до дати кінцевого строку подання тендерної пропозиції;
3) у Додатку 4 до тендерної документації передбачити можливість для учасників, що на момент торгів не мають власних або залучених асфальтозмішувальних установок/ договору на поставку асфальтобетону/ в радіусі 70-150 км від місця виконання робіт, підтвердити відповідність даного кваліфікаційного критерію наданням на доповнення до раніше визначених документів гарантійного листа про обов’язкове додержання встановленого ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1 нормативного часу (в межах 3 год) транспортування асфальтобетону, який буде використаний для виконання робіт.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.12.2019 12:16
Вирішення:
Вимогу задоволено частково, буде внесено зміни до тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
28.12.2019 15:05
Підтвердження вирішення:
Шановний Учаснику! Тендерним комітетом Служби автомобільних доріг у Донецькій області розглянута Ваша вимога та встановлено наступне.
1.Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Щодо першої вимоги Учасника:
Замовником, з урахуванням ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», було передбачено в тендерній документації наступне:
«Замовник має право відхилити тендерну пропозицію у випадку наявності запису щодо Учасника в Єдиному реєстрі боржників.
Замовник має право при наявності інформації про порушення Учасником виконання договірних зобов’язань по укладених договорах будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного середнього ремонту, автомобільних доріг загального користування, укладених протягом 2017-2019р.р. (порушення умов зобов'язання щодо якості робіт, порушення строків виконання робіт, порушення строків повернення сум попередньої оплати) прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції.»
Щодо дискримінаційності зазначених вимог:
Тендерною документацією передбачено наступне застереження щодо Учасників – нерезидентів:
«Учасник нерезидент, з огляду на вимоги тендерної документації, повинен надати документи з урахуванням особливостей законодавства країни його походження, перекладені на українську мову відповідно до вимог законодавства України (далі – аналоги документів).
Аналоги документів повинні містити примітку на заміну яких документів вони надані Учасником нерезидентом.
У разі відсутності аналогів зазначених документів, Учасник нерезидент повинен надати довідку в довільній формі з поясненням щодо їх відсутності.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для Учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення Замовником.»
Водночас, ч., 7, ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Отже, розмістивши застереження в тендерній документації щодо можливості відхилення Учасника у випадку наявності запису щодо нього в Єдиному реєстрі боржників, Замовник лише намагається захистити себе від зриву графіку виконання запланованих Державою робіт. Непоодинокими є випадки в практиці Замовника, коли Учасник не може приступити до виконання робіт, після укладення Договору закупівлі у зв’язку з тим, що на майно або кошти Учасника накладено арешт в рамках виконавчого провадження.
Принцип недискримінації означає заборону необґрунтованого відмінного ставлення (а саме встановлення розрізнень, винятків, обмежень чи переваг) до осіб, які знаходяться в однаковій ситуації чи однакового підходу до осіб, які знаходяться в різних ситуаціях.
Таким чином, Замовник не має на меті дискримінувати будь-кого з Учасників, водночас намагається в такий спосіб захистити себе, як уповноважену особу на отримання бюджетних коштів, та своєчасно реалізувати за відповідною державною програмою ремонт автодоріг.
З наведеного вбачається, що Учасник вважає, що сама по собі відсутність як такого «Реєстру боржників» у Учасника нерезидента не надає можливості замовнику відслідкувати наявність боргів та/або інших порушень договірних зобов’язань учасниками-нерезидентами, які здійснюють свою господарську діяльність у тому числі поза межами України. Але, з такою позицією погодитись не можна з наступних підстав. Наявність відкритого виконавчого провадження щодо стягнення заборгованості з Учасника може бути перевірена не виключно шляхом наявності інформації в Єдиному реєстрі боржників, а і за допомогою інших офіційних джерел, та шляхом направлення відповідних запитів. Водночас, Учасник не ставить питання відсутності такої інформації щодо одного Учасника, як перевага над іншим Учасником, інформація щодо якого буде наявна в Єдиному реєстрі боржників, а лише зазначає, що мабуть Замовник не зможе її перевірити.
Але, це вже питання, яке Учасник зможе оскаржити до уповноваженого органу, у разі не згоди з прийнятим рішенням Замовника за результатами вибору Учасника.
Тож, вважаємо, що Замовником обачливо будо передбачене умови закупівлі як для резидента, так і для нерезидента Учасника.
Ураховуючи викладене та норми Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник самостійно зазначає вимоги до учасників та методику оцінки тендерних пропозицій у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням законодавства в цілому.
2. Стосовно другого питання про надання листа-відгуку до аналогічного договору, до тендерної документації буде внесено зміни щодо дати листа-відгуку (не більш шестимісячної давнини до дати кінцевого строку подання тендерної пропозиції).
3. Відсутність на момент торгів власних або залучених асфальтозмішувальних установок (договору на поставку асфальтобетону) приводить до ризиків своєчасного початку та проведення будівельних робіт, адже перебазування та встановлення асфальтозмішувальних установок потребує тривалої підготовчої роботи з відведення земельної ділянки, отримання технічних умов та підключення до інженерних мереж, отримання дозвільних документів в Державній архітектурно-будівельній інспекції та Державній екологічній інспекції, атестації виробництва.
Додержання норм ДБН В.2.3-4:2015 Зміна №1 є обов’язковим для всіх учасників будівельного процесу та не потребує ніяких додаткових гарантійних листів.
Стосовно потужності АБЗ, відповідні зміни буде внесено до тендерної документації, а саме у таблиці «Довідка про наявність асфальтобетонного заводу» буде викладено «завод(и) з виробництва асфальтобетону (загальна виробнича потужність – не менше 100т/год.)»
Відповідь на вимогу затверджено протоколом засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Донецькій області №464 від 28.12.2019р.