• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені; (джерело фінансування - кошти міського бюджету)

Торги відмінено

964 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 96.40 UAH
Період оскарження: 10.12.2019 15:47 - 21.12.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником

Щодо можливих порушень

Номер: 206c5bba3ff942768389c45b3f1cc68e
Ідентифікатор запиту: UA-2019-12-10-001139-c.c1
Назва: Щодо можливих порушень
Скарга:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель Відділом освіти виконавчого комітету Металургійної районної у місті ради (далі – Замовник) було прийнято рішення про проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товару «Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені» Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015 – 15220000-6 (далі – Процедура закупівлі). Очікувана вартість – 964 000,00 грн. з ПДВ. Кінцева дата подання пропозицій – 25 грудня 2019р. В процедурі закупівлі взяли участь: 1. ТОВ ФУД ПОСТАЧ; 2. ФОП Рудь Алла Миколаївна (надалі – Переможець); 3. ТОВ "Валекс Ко" (надалі - Скаржник); Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету з Металургійної районної у місті ради № 10 від 08.01.2020 р., що опублікований в системі Prozorro 08.01.2020 р. Замовником визначено Переможцем ФОП Рудь Алла Миколаївна та направлено повідомлення про намір укласти договір. Однак, згідно Протоколу засідання тендерного комітету з Металургійної районної у місті ради № 6 від 03.01.2020 р., що опублікований в системі Prozorro 03.01.2020 р. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника - ТОВ "Валекс Ко". Скаржник – ТОВ "Валекс Ко" не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення їх тендерної пропозиції, пояснюючи наступне: 1) В Протоколі засідання тендерного комітету з Металургійної районної у місті ради № 6 від 03.01.2020 р. як підстава відхилення вказано: ТОВ "Валекс Ко" не погоджується з даною підставою відхилення, оскільки в Додатку 3 тендерної документації встановлено ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ВІД УЧАСНИКА ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ, в тому числі експлуатаційний дозвіл для потужностей (об’єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів, чинний на момент проведення процедури закупівлі. На виконання встановленої вимоги, ТОВ "Валекс Ко" в складі тендерної пропозиції надано експлуатаційний дозвіл № 11-22-28 від 02 липня 2016 р. на діяльність зі зберігання харчових продуктів тваринного походження (інші харчові продукти тваринного походження – потужність зі зберігання). Крім того, наданий експлуатаційний дозвіл містить наступний текст «відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» цей експлуатаційний дозвіл, виданий на підставі результатів перевірки відповідності оператора ринку вимогам санітарних заходів, дає змогу такому операторові ринку провадити визначені види господарської діяльності з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження. В такому разі згідно наданого експлуатаційного дозволу (посилання в тексті на норми чинного законодавства) та чинного законодавства України експлуатаційні дозволи видаються на діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження. Скаржник зауважує, що чинним законодавством України не передбачено видачу експлуатаційних дозволів на реалізацію харчових продуктів тваринного походження, в тому числі Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 року № 40 «Про затвердження Порядку ведення реєстру операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл». Зокрема, відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження. В Наказі Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 року № 40 «Про затвердження Порядку ведення реєстру операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл» встановлено, що цей Порядок поширюється на операторів ринку та потужності, на які видано експлуатаційний дозвіл, які провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, а також на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів (далі - компетентний орган). В такому разі згідно чинного законодавства України експлуатаційний дозвіл видається на діяльність виробництво та/або зберігання харчових продуктів. Чинним законодавством не передбачений для Скаржника документ – експлуатаційний дозвіл на реалізацію харчових продуктів тваринного походження. Відповідно до Додатку 7 тендерної документації документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Враховуючи вище викладене, можна зробити висновок, що чинним законодавством не передбачено видачу експлуатаційних дозволів на реалізацію харчових продуктів тваринного походження, а тому згідно умов тендерної документації їх відсутність в складі тендерної пропозиції не є підставою для відхилення. Отже, ТОВ "Валекс Ко" виконано вимоги тендерної документації та надано згідно чинного законодавства України експлуатаційний дозвіл № 11-22-28 від 02 липня 2016 р. на діяльність зі зберігання харчових продуктів тваринного походження (інші харчові продукти тваринного походження – потужність зі зберігання). Тому відхилення є безпідставним та суперечить вимогам чинного законодавства України. 2) В Протоколі засідання тендерного комітету з Металургійної районної у місті ради № 6 від 03.01.2020 р. як підстава відхилення вказано: ТОВ "Валекс Ко" не погоджується з даною підставою відхилення, оскільки в Додатку 3 тендерної документації встановлено ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ВІД УЧАСНИКА ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ, в тому числі довідка щодо працівників, які будуть залучені для виконання умов договору, складена за наведеною нижче формою (Таблиця 3): Таблиця 3 № п/п Прізвище, ім’я, по батькові ** Посада Досвід роботи на займаній посаді (років,місяців) Дата наступного проходження медогляду, зазначена в особистій медичній книжці 1 2 3 4 5 ** У разі залучення Учасником транспорту за договором надання послуг перевезення, в довідці зазначається інформація про працівників Перевізника, які будуть залучені до виконання умов договору. Скаржник зауважує, що тендерна документація не містить будь-яких вимог, що в довідці про працівників має бути вказана інформація про працівників, які є відповідальними за ведення господарської діяльності (бухгалтер, директор та інші). ТОВ "Валекс Ко" в складі тендерної пропозиції надано довідка щодо працівників, які будуть залучені для виконання умов договору, тому виконано вимоги тендерної документації. У зв’язку з відсутністю в тендерній документації вимоги щодо зазначення інформації про працівників, які є відповідальними за ведення господарської діяльності (бухгалтер, директор та інші) відхилення ТОВ "Валекс Ко" є безпідставним та незаконним. 3) В Протоколі засідання тендерного комітету з Металургійної районної у місті ради № 6 від 03.01.2020 р. як підстава відхилення вказано: ТОВ "Валекс Ко" не погоджується з даною підставою відхилення, оскільки в Додатку 3 тендерної документації встановлено ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ВІД УЧАСНИКА ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ, в тому числізавірені учасником копії трудових договорів, укладені з працівниками або штатний розклад (для юридичних осіб);звіт за формою № І-ДФ за останній звітний період, в якому зазначена кількість працівників має бути не меншою, ніж зазначено в довідці учасника. Скаржник наголошує, що тендерною документацією не було встановлено вимогу, що кількість працівників згідно форми № 1ДФ має дорівнювати кількості працівників згідно штатного розпису. На виконання встановленої вимогиТОВ "Валекс Ко" надано в складі тендерної пропозиції: - Довідку про працівників, які будуть залучені до виконання договору; - Штатний розпис станом на 10.12.2019; - Трудові договори на працівників Перевізника; - звіти за формою № І-ДФ за 3 квартал 2019 на ТОВ "Валекс Ко" та Перевізника; - лист-пояснення щодо працівників які не увійшли до форми звітності №1-ДФ. В такому разі вимоги тендерної документації виконано, оскільки ТОВ "Валекс Ко" подано всі необхідні документи в складі тендерної пропозиції. 4) В Протоколі засідання тендерного комітету з Металургійної районної у місті ради № 6 від 03.01.2020 р. як підстава відхилення вказано: ТОВ "Валекс Ко" не погоджується з даною підставою відхилення, оскільки в Додатку 3 тендерної документації встановлено ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ВІД УЧАСНИКА ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ, в тому числі: Довідка про досвід виконання аналогічного договору***, складена за наведеною нижче формою (Таблиця 4); оригінал або завірена належним чином копія аналогічного договору з усіма додатками та додатковими угодами, що є його невід’ємними частинами;оригінал листа-відгука від контрагента, що підтверджує успішне виконання умов договору (з обов’язковим зазначенням №, дати, предмету закупівлі, обсяги та строк дії договору на постачання продуктів харчування, завірені належним чином відповідною установою) та поставку товару належної якості****. *** аналогічним договором в розумінні цієї документації є договори щодо поставки продуктів харчування до бюджетних установ та за аналогічним предметом закупівлі **** у разі зазначення в інформаційній довідці (Таблиця 4) декількох аналогічних договорів, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати листи-відгуки щодо кожного договору, зазначеного в інформаційній довідці. На виконання встановленої вимоги ТОВ "Валекс Ко" надано в складі тендерної пропозиції: - Довідку про досвід виконання аналогічного договору що містить інформацію про номер та дату договору, предмет договору, строк дії договору; - Договір про проведення процедури закупівлі № 4 від 19 січня 2018 року, що містить інформацію про номер та дату договору, предмет договору, обсяг та строк дії договору; - Лист-відгук що містить інформацію про номер та дату договору, предмет договору, обсяг, наступного змісту: Отже, ТОВ "Валекс Ко" надано в складі тендерної пропозиції документи, що містять інформацію про номер та дату договору, предмет договору, обсяг та строк дії договору. Скаржник зауважує, що у наданому листі-відгуку було допущено формальну помилку, що не впливає на зміст тендерної пропозиції. Крім того, інформація про обсяг та обсяги та строк дії договору вказана у довідці про досвід виконання аналогічного договору та в договорі про проведення процедури закупівлі № 4 від 19 січня 2018 року. Також у наданому листі-відгуку вказана інформація, що під час здійснення постачання вищевказаних товарів, претензій, позовів, щодо порушення учасником умов договору не виникало. Отже, наявність формальних помилок в тендерній пропозиції ТОВ "Валекс Ко" не є підставою для відхилення, так як вказані помилки не впливають на зміст тендерної пропозиції та не суперечать вимогам тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Крім того, в п. 3 розділу ІІ тендерної документації встановлено, що до формальних (несуттєвих) помилок відносяться технічні, механічні та інші помилки допущені Учасником в документах, що подані ним в складі тендерної пропозиції та такі, що нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність Учасника. Отже, відхилення ТОВ "Валекс Ко" із вказаної підстави є незаконним. 5) В Протоколі засідання тендерного комітету з Металургійної районної у місті ради № 6 від 03.01.2020 р. як підстава відхилення вказано: ТОВ "Валекс Ко" не погоджується з даною підставою відхилення, оскільки в Додатку 3 тендерної документації встановлено ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ВІД УЧАСНИКА ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ, в тому числі:копії документів, які підтверджують якість товару: посвідчення якості або декларація виробника. Скаржник зауважує, що в тендерній документації не встановлено будь яких вимог щодо оформлення посвідчення якості або декларації виробника, в тому числі щодо наявності печатки підприємства виробника/ відповідальної особи на зазначеному документі. На виконання встановленої вимоги ТОВ "Валекс Ко" надано в складі тендерної пропозиції якісний сертифікат, декларацію виробника. Отже, вимоги тендерної документації виконано, а тому відхилення ТОВ "Валекс Ко" є безпідставним, так якв тендерній документації не встановлено будь яких вимог щодо оформлення посвідчення якості або декларації виробника, в тому числі щодо наявності печатки підприємства виробника/ відповідальної особи на зазначеному документі. Аналогічна практика міститься в рішеннях Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у закупівлі за номером UA-2018-11-06-000811-c. Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету з Металургійної районної у місті ради № 10 від 08.01.2020 р., що опублікований в системі Prozorro 08.01.2020 р. Замовником визначено Переможцем ФОП Рудь Алла Миколаївна та направлено повідомлення про намір укласти договір. Скаржник – ТОВ "Валекс Ко" не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення Переможцем процедури закупівлі Учасника – ФОП Рудь Алла Миколаївна, оскільки її тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації в частині: 1) В Додатку 11 тендерної документації встановлено, що для підтвердження відповідності товару екологічним нормам, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію у довільній формі, в якій зазначити, що технології застосовані при виробництві товару, сприяють захисту довкілля. ФОП Рудь Алла Миколаївна в складі тендерної пропозиції не надано жодного документу, який би містив інформацію, що технології застосовані при ВИРОБНИЦТВІ товару, сприяють захисту довкілля. Отже, тендерна пропозиція ФОП Рудь Алла Миколаївна не відповідає вимогам тендерної документації та має бути відхиленою. 2) В п. 6 розділу І тендерної документації встановлено, що визначальним є текст, викладений українськоюмовою. Всідокументи, щомаютьвідношення до тендерноїпропозиціїскладаютьсяукраїнськоюмовою. Документипропозиціїї, викладенііншимимовами, повинні бути надані з перекладом на українськумову, виконанимофіційнимперекладачем.Текстиповинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. ФОП Рудь Алла Миколаївна в складі тендерної пропозиції надано документи (сертифікати якості), що викладені іншою мовою без перекладу офіційного перекладача на українську мову, зокрема: Отже, тендерна пропозиція ФОП Рудь Алла Миколаївна не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки надано в тендерній пропозиції документи (сертифікати якості), що викладені іншою мовою без перекладу офіційного перекладача на українську мову. 3) В Додатку 3 тендерної документації встановлено ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ВІД УЧАСНИКА ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ, в тому числі: Довідка щодопрацівників,якібудутьзалучені для виконання умов договору, складена за наведеною нижче формою (Таблиця 3): Таблиця 3 № п/п Прізвище, ім’я, по батькові ** Посада Досвід роботи на займаній посаді (років,місяців) Дата наступного проходження медогляду, зазначена в особистій медичній книжці 1 2 3 4 5 ** У разі залучення Учасником транспорту за договором надання послуг перевезення, в довідці зазначається інформація про працівників Перевізника, які будуть залучені до виконання умов договору. До довідки додаються: - завірені учасником копії трудових договорів, укладені з працівниками або штатний розклад (для юридичних осіб); - оригінали або завірені належним чином копії особистих медичних книжок зазначених працівників - сторінки із відомостями про власника та дату проходження медогляду (допускається надання особової медичної книжки за новою формою первинної облікової документації № 1-ОМК разом з додатком – медичною картою огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я); - звіт за формою № І-ДФ за останній звітний період, в якому зазначена кількість працівників має бути не меншою, ніж зазначено в довідці учасника. В складі тендерної пропозиції ФОП Рудь Алла Миколаївна надано довідку про кількість, кваліфікацію та досвід працівників, які будуть залучені для виконання умов договору наступного змісту: Отже, в довідці вказано інформацію про працівників у кількості чотирьох осіб. Крім того, Переможцем в складі тендерної пропозиції надано звіт за формою № І-ДФ за останній звітний періодФОП Рудь Алла Миколаївна, що містить інформацію працівників у кількості дві особи, що працювали за трудовими договорами. Отже, Переможцем не виконано вимоги тендерної документації, оскільки в наданому звіті за формою № І-ДФ за останній звітний період зазначена кількість працівників не менша ніж зазначено в довідці учасника.Отже, тендерна пропозиція ФОП Рудь Алла Миколаївна не відповідає вимогам тендерної документації. 4) В п. 5 розділу ІІ тендерної документації встановлено, щоУчасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції інформацію: • яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником. Крім того, в Додатку 11 тендерної документації вказано інформацію про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі(опис предмету закупівлі). Також в Додатку 11 тендерної документації встановлено, що продукція повинна відповідати вимогам, визначеним у даномудодатку та інших розділах документації торгів. ФОП Рудь Алла Миколаївна в складі тендерної пропозиції надано інформацію про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі (опис предмету закупівлі), що не підтверджує відповідність Додатку 11 тендерної документації, оскільки містить повністю скопійований текст з Додатку 11 та містить слова «повинно», зокрема: Отже, ФОП Рудь Алла Миколаївна подано інформацію, яка не підтверджує відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, запропонований товар не відповідає вимогам Додатку 11 тендерної документації. В тому числі відсутнє підтвердження, що товар: - Термінпридатностіпродукції повинен складати на момент поставки не менше 80% відзагальноготермінупридатності товару. - Кожнапартія товару повинна відповідатизаявціЗамовника та матисупроводжувальні документами, щопідтверджуютьякість товару (висновокдержавноїсанітарно-епідеміологічноїекспертизи та/абокопіяпосвідчення про якість (та/абодеклараціявиробника), тощо) іззазначенням строку придатності, умов збереження і температурного режиму. - За зовнішнімвиглядом, запахом, смаком, кольором, консистенцією, продуктихарчуванняповиннівідповідатипоказникамякості. Отже, тендерна пропозиція ФОП Рудь Алла Миколаївна не відповідає вимогам тендерної документації та має бути відхиленою. Відповідно до статті 3 «Принципи здійснення закупівель» Закону України «Про публічні закупівлі, а саме «максимальна економія та ефективність», «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», «недискримінація учасників» та «об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій» та керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до третього абзацу ч.2 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п'яти днiв з дня оприлюднення на веб-порталi Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицiй. Ч.9 ст.18 Закону встановлено, що результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або вiдсутнiсть порушень процедури закупiвлi (у тому числi порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення iнформації про закупiвлi, передбаченою цим Законом) та про заходи, що повиннi вживатися для ix усунення, зокрема зобов'язати замовника повнiстю або частково скасувати своє рiшення, надати необхiднi документи, роз'яснення, усунути будь-якiдискримiнацiйнi умови (у тому числiтi, що зазначені в технiчнiйспецифiкацiї, яка с складовою частиною тендерноiдокументацii), привести тендерну документацiю у вiдповiднiстьiз вимогами законодавства, або за неможливостi виправити допущенi порушення, вiдмiнити процедуру закупiвлi. На пiдставi викладеного, вiдповiдно до ст.З0 Закону, керуючись ст.18 Закону. ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення процедури закупівлі за номером в ЦБД UA-2019-12-10-001139-c закупівлю товару «Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені» Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015 – 15220000-6 в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Валекс Ко". 3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Валекс Ко" у відкритих торгах на закупівлю товару «Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені» Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015 – 15220000-6 (ідентифікатор закупівлі - UA-2019-12-10-001139-c). 4. Встановити порушення процедури закупівлі за номером в ЦБД UA-2019-12-10-001139-c закупівлю товару «Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені» Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015 – 15220000-6 в частині визначення переможцем ФОП Рудь Алла Миколаївна. 5. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визначення переможцем ФОП Рудь Алла Миколаївна у відкритих торгах на закупівлю товару «Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені» Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015 – 15220000-6 (ідентифікатор закупівлі - UA-2019-12-10-001139-c). Додатки: - Платіжне доручення про внесення плати за подання скарги. - Всі документи за цією скаргою знаходяться у публічному доступі за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2019-12-10-001139-c. Директор____________________ В. Г. Жадан
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.02.2020 16:13
Дата виконання рішення Замовником: 17.02.2020 17:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Тендерним комітетом виконано рішення АМКУ .
Автор: ТОВ Валекс КО, Жадан Валентина Григорівна +380668274616 valexco2015@ukr.net