• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Електрична енергія

Завершена

275 449 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.1% або 3 000 000.00 UAH
Період оскарження: 06.12.2019 11:51 - 09.01.2020 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Зауваження щодо змін тендерної документації

Номер: 117d2a7aaa3d415ebe79f1afcefc604d
Ідентифікатор запиту: UA-2019-12-06-001324-b.c1
Назва: Зауваження щодо змін тендерної документації
Скарга:
Відповідно до оголошення № UA-2019-12-06-001324-b, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 6 грудня 2019 року (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-06-001324-b), Замовником – Львівське міське комунальне підприємство "Львівводоканал" (надалі – Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю електричної енергії. Рішенням тендерного комітету Замовника (Протокол №7-1 від 06 січня 2020 року) затверджено тендерну документацію (зі змінами), яка розміщена на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 6 січня 2020 року. На нашу думку при проведені процедури складання тендерної документації було порушено Закон України «Про публічні закупівлі», необґрунтовано внесені деякі вимоги до учасників торгів, що полягає в наступному: 1. У п.16 розділу 2 Додатку 1 до тендерної документації замовника міститься вимога «Гарантійний лист у довільній формі про те, що протягом 2019 року та до моменту подачі тендерної пропозиції Учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 року №1168.» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2019 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання такого листа має дискримінаційний характер, унеможливлює участі у процедурі закупівлі багатьох учасників, надає переваги щодо участі в процедурі закупівлі конкретного кола учасників, проте суттєвого смислового навантаження для замовника не несе. Конкретно при проведенні закупівлі інформація про переддефолтний стан не потрібна. Для Замовника важлива саме можливість Постачальника надати товар, для цього є запитувана інформація про ліцензію на електропостачання. У разі дефолту Постачальника у нього анулюється ліцензія на електропостачання . Тобто фактично, Замовник двічі запитує документи для перевірки тієї ж складової можливості електропостачання. При цьому дискримінуються учасники, які мали переддефолтний стан, але не допустили дефолтного, оскільки їхня участь в тендері Замовником виключається. Товариство з обмеженою відповідальністю «Електро Прайм» (надалі – Скаржник) зараз не перебуває в переддефолтному або дефолтному стані, тобто ніяких обмежень для Споживача у разі перемоги Скаржника не виникне якихось труднощів чи незручностей. Тим не менш зараз Скаржник не може взяти участі в закупівлі, що порушує його права на участь в процедурі, має наслідком втрату потенційного прибутку Скаржника. 2. У п.6 розділу 6 тендерної документації замовника міститься вимога «Замовник має право вимагати від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Замовника, за реквізитами вказаними нижче: Львівське міське комунальне підприємство «Львівводоканал», код ЄДРПОУ 03348471, IBAN: UA623204780000000026004165146 у АБ «УКРГАЗБАНК», м. Львів, МФО 320478 Розмір забезпечення виконання договору становить: 5% від загальної суми договору. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання учасником-переможцем договору, у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених статтею 37 Закону, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення виконання Договору, здійснюються за рахунок коштів учасника-переможця». вище умови порушують права Скаржника як потенційного учасника в закупівлі та можливого її переможця, оскільки останній відповідає критеріям, вказаним в Документації, і бажає взяти участь у торгах, однак надзвичайно велика сума забезпечення договору у розмірі близько 13 772 460 грн фактично зупиняє його в цьому, оскільки він розуміє, що такі умови, у випадку його перемоги у закупівлі і укладання з Замовником договору про закупівлю може привезти до значних матеріальних втрат зі сторони Скаржника, адже ці кошти будуть вилучені з обороту Скаржника. В свою чергу, Замовник має право користуватись цими коштами, адже законом це не забороняється. Так, Замовник може покласти ці кошти на депозит та отримувати відсотки за виплатами. Тому таку вимогу вважаємо необгрунтованою, вона порушує основні принципи, встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Більше того, оскільки Постачальники змушені враховувати свої витрати від забезпечення договору аж такого розміру, то ціна за кіловат електроенергії для Споживача відповідно буде більшою. Тобто фактично Споживач сам провокує Постачальника на завищення ціни, а це має наслідком неефективне використання бюджетних коштів, призначених для цієї закупівлі. Вказана вимога у разі перемоги Скаржника не дозволить проводити нормально свою господарську діяльність, суттєво обмежить будь-які фінансові операції Скаржника. Отже, ця робить невигідною участь в тендері багатьом учасникам, включно зі Скаржником. Те, як Замовник оголошує, вносить зміни та відміняє закупівлі на той же предмет наводить на думку, що він або не має чітких вимог до учасників, або наполегливо ускладнює документацію для потенційних учасників. Зокрема, Замовник оголосив закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-06-000883-a, пізніше відмінив її через недоліки тендерної документації, після чого оголосив таку ж процедуру на той же предмет закупівлі (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-06-001324-b) з тією ж тендерною документацією. При цьому кошти, витрачені на подання першої пропозиції Замовником не відшкодовуються. Тому, Замовник повинен виключити їх з тендерної документації шляхом внесення змін. Згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» (ч.4 ст.22), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тому, дані дії Замовника в частині встановлених вище умов Документації є такими, що порушують основні принципи, встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Оскільки Замовник прямо порушує Закон, то для Товариства з обмеженою відповідальністю «Електро Прайм» (Скаржник) це має наслідком неможливість участі в процедурі, яка є потенційно вигідною для нас, а, отже, і втрату можливого прибутку, порушує наше право на участь в такій закупівлі. Скаржник є ліцензованим постачальником, діяльністю якого є саме постачання електричної енергії, хоче прийняти участь у цій закупівлі. Проведення процедури саме з цими змінами унеможливлює участь Скаржника в закупівлі електричної енергії цього Замовника, тобто, фактично не дає нормально проводити господарську діяльність Скаржнику, а також великій кількості інших потенційних постачальників. Враховуючи вищенаведене, просимо: 1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Зобов’язати замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.01.2020 19:32
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Електро Прайм", Паньків Ярослав 380506581314,380987575879 electroprime.office@gmail.com