• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Консультаційні послуги з питань оцінювання

Торги відмінено

947 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 476.00 UAH
Період оскарження: 05.12.2019 17:44 - 12.12.2019 15:23
Вимога
Вирішена

дискримінаційні вимоги

Номер: 4ca8482d5c404ef28f9bf9a6a9b53ee6
Ідентифікатор запиту: UA-2019-12-05-003863-b.a1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
пп. 1 п. 4 додатка 1 до тендерної документації передбачено, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає документальне підтвердження інформації про наявність у складі СОД не менше 7 сертифікованих оцінювачів, 3 з яких мають досвід роботи у штатному складі Учасника не менше 5 років, та які будуть залучатися до надання послуг, які працюють на умовах повної зайнятості, та з якими укладений трудовий договір не менше ніж за 6 місяців до початку закупівлі, з яких: - не менше ніж 1 сертифікований оцінювач має кваліфікаційне свідоцтво оцінювача за напрямком оцінки майна 1 «Оцінка об'єктів у матеріальній формі», спеціалізації 1.1, 1.2, 1.3, 1.7; - не менш ніж 1 сертифікований оцінювач має кваліфікаційне свідоцтво оцінювача за напрямком оцінки 2 «Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об'єкти інтелектуальної власності», спеціалізації 2.1, 2.2; - не менш ніж 1 сертифікований оцінювач, який має кваліфікацію з експертної грошової оцінки земельних ділянок; - не менш ніж 1 сертифікований оцінювач, який має не менш, ніж один сертифікат міжнародних організацій (ACCA, AICPA. ICAEW тощо); Зазначені сертифікати мають бути чинними протягом всього періоду надання послуги.. Так вимоги Тендерної документації щодо кількості працівників були зазначені Замовником без обґрунтування, ці умови звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію виходячи з наступного: Відповідно до положень статті 5 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», суб’єктами оціночної діяльності є суб'єкти господарювання, зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні осіб - суб’єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно - правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності відповідно до Закону про оцінку. Вимогами статті 6 Закону про оцінку задекларовано, що оцінювачами можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які склали кваліфікаційний іспит та одержали кваліфікаційне свідоцтво оцінювача відповідно до вимог Закону про оцінку. Відповідно до зазначеного вище закону кваліфікаційне свідоцтво оцінювача є документом, який підтверджує достатній фаховий рівень підготовки оцінювача за програмою базової підготовки для самостійного проведення оцінки майна, а право на отримання кваліфікаційного свідоцтва набувають фізичні особи, які мають закінчену вищу освіту, пройшли навчання за програмою базової підготовки та стажування протягом одного року у складі суб'єкта оціночної діяльності разом з оцінювачем, який має не менше, ніж дворічний досвід практичної діяльності з оцінки майна, отримали його позитивну рекомендацію та успішно склали кваліфікаційний іспит. Виходячи із вищевикладеного, для повного та належного виконання суб’єктом оціночної діяльності послуг з оцінки (предмет закупівлі), достатньо мати в штаті 1 (одного) оцінювача. В свою чергу, наявність у цього оцінювача Кваліфікаційного свідоцтва вже підтверджує його достатній фаховий рівень, необхідні знання та досвід. Тому, встановлені Замовником кваліфікаційні критерії до учасників є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі». Аналогічні вимоги про усунення порушень в Тендерній документації було задоволено Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у наступних рішеннях: Рішення № 1182-р/пк-ск від 20.07.2015 р. Рішення № 9941 -р/пк-пз від 26.09.2018 р. Рішення № 10188-р/пк-пз від 03.10.2018 р. Рішення № 13221-р/пк-пз від 18.09.2019 р. Звертаємо Вашу увагу, що такі вимоги є незаконними та дискримінаційними, вказані вимоги суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі, тому мають бути змінені в тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: відповідні зміни внесені в тендерну документацію
Статус вимоги: Задоволено