• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Яловичина, свинина, печінка яловича, м’ясо птиці (філе)

Завершена

432 560.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 162.80 UAH
Період оскарження: 05.12.2019 12:16 - 16.12.2019 00:00
Вимога
Є відповідь

Неправомірне визначення переможця, порушення Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: a718d85e06ca4c5a9181b24cbb6d24da
Ідентифікатор запиту: UA-2019-12-05-000884-c.b1
Назва: Неправомірне визначення переможця, порушення Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Комунальним закладом «Нововодолазька санаторна школа» Харківської обласної ради у процедурі закупівлі UA-2019-12-05-000884-c за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника, пропозиція якого за результатами аукціону була визначена як найнижча, було розміщено протокол засідання тендерного комітету від 24.12.19 № 67, згідно якого переможцем процедури закупівлі було визначено тендерну пропозицію ФОП Бєляєва О.Г. Разом з тим, дане рішення замовника не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі», так як ознайомившись з тендерною пропозицією, що була розміщена ФОП Бєляєвим О.Г. в електронній системі закупівель, було встановлено, що вона не відповідає вимогам замовника, визначеним у тендерній документації (надалі – ТД). Зазначене підтверджується наступним. 1. Відповідно до пунктів 1 та 5 розділу 3 ТД «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники повинні надати інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам установленим статтею 17 Закону, згідно Додатку 1 тендерної документації. Так, згідно підпункту 2.1 пункту 2 додатку 1 до ТД учасники повинні надати довідку, складену у довільній формі, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, для виконання поставки товару щодо предмету закупівлі. В довідці зазначається: посада (професія), кількість працівників за відповідною посадою (професією), інформація про освіту, спеціальність, стаж роботи. Натомість, ФОП Бєляєв О.Г. як учасник торгів, не має працівників, оскільки як ним зазначено у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 17.12.19 № 34, до поставки продуктів харчування будуть залучатися ФОП Бєлєвцов С.С. та ФОП Журенко В.М. Крім того, згідно підпункту 2.2 пункту 2 додатку 1 до ТД учасники повинні надати особисті медичні книжки працівників, які зазначені в п. 2.1 п.2 розділу 1 цього додатку з вчасним проходженням медоглядів за формою первинної облікової документації № 1 ОМК «Особиста медична книжка», затверджена Наказом МОЗ України № 150 від 21.02.2013 р. Натомість, ФОП Бєляєв О.Г. надав у складі тендерної пропозиції особисті медичні книжки ФОП Бєлєвцова С.С. та ФОП Журенка В.М., які не є його працівниками (що підтверджується також відповідними записами в їх особистих медичних книжках). Зазначене є порушенням вимог ТД замовника, а також норм статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо відсутності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. 2. Відповідно до підпункту 2.3 пункту 2 додатку 1 до ТД учасники повинні надати підтвердження проходження навчання працівників (зазначених у п. 2.1 п. 2 Додатку № 1 до тендерної документації) з питань гігієни персоналу, що засвідчують дату та періодичність проведення навчання, програму навчання з питань гігієни персоналу та гігієнічних вимог до обігу харчових продуктів. Документально підтвердити виконання оператором ринку вищезазначених вимог за 2019 рік, відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». На виконання даної вимоги ФОП Бєляєв О.Г. у складі тендерної пропозиції надав копію наказу ФОП Чорненької Н.К. про затвердження програми навчання та журналу навчання з питань гігієни та гігієнічних вимог до обігу харчових продуктів, програму навчання, затверджену ФОП Чорненькою Н.К. та журнал навчання. Разом з тим, відповідно до пункту 2 частини першої статті 48 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» персонал потужностей періодично проходить навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів у цього оператора ринку. Періодичність такого навчання встановлюється самим оператором ринку. Натомість, у складі тендерної пропозиції ФОП Бєляєва О.Г. відсутня інформація, що ФОП Чорненька Н.К. є оператором ринку, який може проводити навчання. Крім того, особи, зазначені у журналі навчання з питань гігієни та гігієнічних вимог до обігу харчових продуктів не є працівниками ФОП Бєляєва О.Г. або ФОП Чорненької Н.К., оскільки є фізичними особами – підприємцями та їх кількість відрізняється від тієї кількості, що була зазначена переможцем торгів у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації. Також, у наданих ФОП Бєляєвим О.Г. документах відсутня інформація щодо періодичності проведення навчання (тобто скільки разів у певний період проводилось навчання), всі надані щодо навчання документи датуються лише одним числом - 02.09.19, в журналі також зазначена лише одна дата – 02.09.19. Таким чином, ФОП Бєляєв О.Г. порушив вимоги ТД замовника в частині ненадання підтвердження проходження навчання саме його працівників з питань гігієни персоналу, що засвідчують дату та періодичність проведення навчання з питань гігієни персоналу та гігієнічних вимог до обігу харчових продуктів. 3. У журналі навчання з питань гігієни та гігієнічних вимог до обігу харчових продуктів, копія якого була надана ФОП Бєляєвим О.Г. у складі тендерної пропозиції, серед осіб, що навчались, зазначений Алєксєєнко О.Л. Натомість, Алєксєєнко О.Л. є учасником даної процедури закупівлі, що може свідчити про погодженість поведінки ФОП Бєляєва О.Г. та Алєксєєнка О.Л. під час участі у даних торгах, що є порушенням статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині відсутності добросовісної конкуренції серед учасників, а також пункту 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» щодо вчинення антиконкурентинх узгоджених дій, що можуть призвести до спотворення результатів торгів. 4. Відповідно до пунктів 1 та 6 розділу 3 ТД «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники повинні надати інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 4 до ТД. Натоміть, ФОП Бєляєв О.Г. надав у складі своєї пропозиції Технічні вимоги до предмета закупівлі від 17.12.19 № 3, які містять скопійований текст із додатку 4 до ТД, а саме: продукція повинна відповідати вимогам…» і далі за текстом. Тобто, ФОП Бєляєв О.Г. у Технічних вимогах не зазначив, що запронований товар буде відповідати вимогам, визначеним замовником згідно додатку 4 до ТД. Разом з тим, відповідно до наявної практики з розгляду скарг та прийняття рішень Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, наявність скопійованого тексту з технічних вимог замовника до предмету закупівлі не є підтвердженням відповідності запронованого товару цим технічним вимогам замовника, тому така тендерна пропозиція не може відповідати умовам ТД в цій частині (рішення від 15.02.18 № 1376-р/пк-пз). Враховуючи наявність наданого ФОП Бєляєвим О.Г. у Технічних вимогах лише скопійованого тексту додатку 4 до ТД, тендерна пропозиція переможця торгів не відповідає вимогам замовника, викладеним у додатку 4 до ТД. Таким чином, тендерна пропозиція ФОП Бєляєва О.Г. не відповідає умовам ТД. Згідно пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо остання не відповідає умовам тендерної документації. Тобто, Ви, як замовник, повинні були відхилити пропозицію ФОП Бєляєва О.Г. як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, а не обирати його в якості переможця процедури закупівлі. Тому, вимагаємо скасувати рішення щодо визнання переможцем процедури закупівлі ФОП Бєляєва О.Г., викладене у протоколі засідання тендерного комітету від 24.12.19 № 67, та відхилити його пропозицію як таку, що не відповідає умовам тендерної документації. В іншому випадку, будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України та до інших контролюючих органів з відповідними скаргами на Ваші дії як замовника процедури закупівлі, які порушують норми статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині необ’єктивності при розгляді тендерних пропозицій учасника торгів та відсутності добросовісної конкуренції серед певних учасників торгів, а також пункту 4 частини першої статті 30 Закону в частині невідхилення пропозиції учасника, яка не відповідає умовам тендерної документації.
Вирішення: Відповідь надано в супровідній документації
Статус вимоги: Задоволено