-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Концентрований мийний засіб
Завершена
199 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
05.12.2019 11:56 - 10.12.2019 12:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін в Оголошення
Номер:
dae58f26c26643539d1e91d500653bcc
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-05-000816-c.b1
Назва:
Вимога щодо внесення змін в Оголошення
Вимога:
Шановний Замовнику! В додатку №1 до тендерної документації Технічні (якісні) вимоги до товару «Спеціалізована хімічна продукція» код 24950000-8 (концентрований мийний засіб) Чистолайн – засіб для миття підлоги (концентрат) 5 л. по закупівлі UA-2019-12-05-000816-c встановлено: «У випадку пропозиції еквівалентів:
- Учасник надає порівняльну таблицю, з посиланням на сторінки та пункти інструкції щодо застосування еквіваленту.
- Надати чітке фото запропонованого еквіваленту (лицьової та зворотної етикеток) з можливістю розбірливого читання тексту маркування.
- Надати протокол випробувань акредитованої згідно чинного законодавства державної лабораторії на запропонований еквівалент на підтвердження технічних характеристик. В наданих документах кожна складова показників якості та технічних характеристик, встановлена замовником в вимогах до предмету закупівлі, повинна бути підтверджена.
Нормативну документацію, або витяг з нормативної документації згідної якої виготовляється еквівалент на підтвердження показників якості та технічних характеристик, встановлена замовником в вимогах до предмету закупівлі, повинна бути підтверджена».
Одним з принципів публічних закупівель згідно Закону України «Про публічні закупівлі» є серед іншого, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів, недискримінація учасників.
В той же час Технічні вимоги містять вимоги щодо еквівалентів товарів, згідно з якими є неприйнятні вимоги, а саме учасникам необхідно надати «Надати протокол випробувань акредитованої згідно чинного законодавства державної лабораторії на запропонований еквівалент на підтвердження технічних характеристик. В наданих документах кожна складова показників якості та технічних характеристик, встановлена замовником в вимогах до предмету закупівлі, повинна бути підтверджена. Нормативну документацію, або витяг з нормативної документації згідної якої виготовляється еквівалент на підтвердження показників якості та технічних характеристик, встановлена замовником в вимогах до предмету закупівлі, повинна бути підтверджена».
Зазначення даних вимог свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Технічні характеристики предмету закупівлі суперечать принципам закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтями 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а тому норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Пунктом 3 Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі» затвердженої Наказом ДП "ПРОЗОРРО" від 19 березня 2019 року №10 встановлено, що Замовник має можливість вносити зміни в інформацію та документи щодо закупівлі до початку етапу подання пропозицій учасників.
До технічних вимогах до товару слід внести зміни шляхом виключення вимог зазначених вище вимог, з огляду на наступне. Дана закупівля проводиться як допорогова, а тому є обмеженою у часі, і учасники не можуть отримати протокол випробувань акредитованої згідно чинного законодавства державної лабораторії на запропонований еквівалент на підтвердження технічних характеристик, оскільки на випробування зразків товару на відповідність необхідно не менше двох тижнів, а закупівля триває значно менше. Тому ця вимога є дискримінаційної для тих учасників котрі запропонують еквіваленти. Щодо надання нормативної документації, то для учасників які не є виробниками товару таку інформацію надати неможливо, оскільки Технічні умови є власністю компанії-виробника, на яку вони розроблені, та є її внутрішнім документом. Тому ТУ не можуть бути відтворені або тиражуватися без дозволу їх власника, тільки він може використовувати свій норматив, а також давати дозвіл на використання ТУ іншим виробникам. Технічні умови є обов’язковим документом компанії-виробника. Вони є невід’ємною частиною серійного виробництва будь-якого виду продукції. Технічні умови є об’єктом інтелектуальної власності підприємства-виробника, та в подальшому, за необхідністю, можуть бути передані в орендне користування чи продані іншим особам.
На підставі вказаного вище, вимагаємо виключити з технічних вимогах до товару вимоги щодо «Учасник надає порівняльну таблицю, з посиланням на сторінки та пункти інструкції щодо застосування еквіваленту.
- Надати чітке фото запропонованого еквіваленту (лицьової та зворотної етикеток) з можливістю розбірливого читання тексту маркування.
- Надати протокол випробувань акредитованої згідно чинного законодавства державної лабораторії на запропонований еквівалент на підтвердження технічних характеристик. В наданих документах кожна складова показників якості та технічних характеристик, встановлена замовником в вимогах до предмету закупівлі, повинна бути підтверджена.
Нормативну документацію, або витяг з нормативної документації згідної якої виготовляється еквівалент на підтвердження показників якості та технічних характеристик, встановлена замовником в вимогах до предмету закупівлі, повинна бути підтверджена».
З метою приведення технічних вимогах до товару у відповідність до вимог чинного законодавства України та усунення вимог, що призводять до непрозорості та упередженості при оцінці пропозицій конкурсних торгів, дискримінації учасників, а також керуюсь ст.ст. 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЄМО:
виключити із технічних вимог до товару вимоги: «У випадку пропозиції еквівалентів:
- Учасник надає порівняльну таблицю, з посиланням на сторінки та пункти інструкції щодо застосування еквіваленту.
- Надати чітке фото запропонованого еквіваленту (лицьової та зворотної етикеток) з можливістю розбірливого читання тексту маркування.
- Надати протокол випробувань акредитованої згідно чинного законодавства державної лабораторії на запропонований еквівалент на підтвердження технічних характеристик. В наданих документах кожна складова показників якості та технічних характеристик, встановлена замовником в вимогах до предмету закупівлі, повинна бути підтверджена.
Нормативну документацію, або витяг з нормативної документації згідної якої виготовляється еквівалент на підтвердження показників якості та технічних характеристик, встановлена замовником в вимогах до предмету закупівлі, повинна бути підтверджена, як такі, що містить необґрунтовані та дискримінаційні вимоги;
Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі.
У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам документації на предмет встановлених дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.12.2019 11:17
Вирішення:
Шановний учасник! Стосовно вашої вимоги повідомляємо наступне.
Дана закупівля є допороговою та регулюється Наказом №10 від 19.03.2019 р. "Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Цим наказом Замовники керуються при здійсненні закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Відповідно до даного наказу пропозиція учасника повинна відповідати вимогам визначеним замовником. (Вимоги до предмета закупівлі, кваліфікаційні критерії, визначені замовником, проект договору, інші документи можуть бути завантажені в ЕСЗ окремими файлами або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. Замовником також може бути зазначена інформація стосовно джерела фінансування, виду та розміру забезпечення пропозицій учасників, іншої інформації, яку замовник вважає за потрібне зазначити). Під час формування технічного завдання для закупівлі концентрованого миючого засобу враховані економічність, ефективність та безпечність засобу. Зазначений засіб продається великою кількістю продавців, тому твердження про «заздалегідь зазначеного постачальника» не відповідає дійсності.
Щодо надання протоколу випробувань. Враховуючи складну ситуацію на ринку миючих засобів нашою установою в оголошенні була передбачена вимога про надання, гарантійного листа виробника або його офіційного представника, в разі подання еквіваленту - протоколу випробувань на підтвердження якісних та технічних характеристик. Миючий засіб закуповується нашою установою для дитячих закладів. З огляду на це, ми сподіваємося, що ніхто не буде ставити під сумнів необхідність вимоги до якості продукції. Враховуючи вищевикладене вимога про надання протоколу випробувань акредитованої лабораторії є необхідною та обґрунтованою.
Як свідчить практика проведення закупівель миючих засобів переважна більшість виробників миючих засобів усвідомлюють проблему фальсифікації та завчасно проводять відповідні дослідження. Крім того, відповідні дослідження проводяться на договірній основі, тобто сторони мають можливість визначити будь-які строки проведення досліджень, що дозволяє потенційному учаснику отримати протокол дослідження до моменту закінчення строку подання пропозицій.
Таким чином, твердження про дискримінаційність цієї вимоги є безпідставним.
Щодо надання нормативної документації, згідно якої виготовляється еквівалент. Відповідно до ст.268 Господарського кодексу України номери та індекси стандартів, технічних умов або іншої документації про якість товарів зазначаються в договорі. Якщо вказану документацію не опубліковано у загальнодоступних виданнях, її копії повинні додаватися постачальником до примірника договору покупця на його вимогу. Крім того, замовник залишає учаснику можливість надання витягу з нормативної документації.
Таким чином, твердження про дискримінаційність цієї вимоги є безпідставним.
Щодо надання фото запропонованого еквіваленту.
Нам незрозуміло, що заважає учаснику сфотографувати пляшку миючого засобу та долучити отримане фото до своєї пропозиції. Аналіз зовнішнього вигляду продукції є одним зі способів визначення чи є продукція оригінальною або фальсифікованою. Крім того, відповідно до ст.268 Господарського кодексу України якість товарів, що поставляються, повинна відповідати, зокрема, зразкам (еталонам). У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми. Завдяки наданому фото зразка товару замовник має можливість контролювати якість товару, що поставляється.
Таким чином, твердження про дискримінаційність цієї вимоги є безпідставним.
Щодо надання порівняльної таблиці.
Призначенням цієї таблиці є порівняння характеристик запропонованого еквівалента технічним вимогам, зазначеним в оголошені. Замовнику незрозуміло, що заважає учаснику за 7 діб, що тривають з моменту оголошення цієї процедури до закінчення терміну подачі пропозицій скласти таку таблицю.
Розглянувши вашу вимогу та на підставі вищевикладеного, замовник на даному етапі не знайшов жодних передбачених Законом підстав для задоволення такої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено