-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
1 046 408.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 200.00 UAH
Період оскарження:
04.12.2019 15:45 - 20.12.2019 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
СКАРГА на рішення та дії Замовника
Номер:
0089b4b0f7aa4345939a6982fdacd1dd
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-04-000869-a.c2
Назва:
СКАРГА
на рішення та дії Замовника
Скарга:
Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ,
вул. Митрополита Василя Липківського, 45
ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД»
Код ЄДРПОУ 40042088
59052, Чернівецька обл., Сторожинецький район, с. Великий Кучурів, вул. Головна, буд. 76, корп. М
Поштова адреса: 01001, а/с В308, Київ-1
e-mail: info@martinllc.com.ua
телефон: (044) 232-26-81
Комунальне унітарне підприємство «Комунальник» Вижницької міської ради
Код ЄДРПОУ 34275470
59200, Чернівецька область,
м. Вижниця, вул. В. Івасюка,5
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2019-12-04-000869-a
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – 03.01.2020
ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД» (далі – Учасник), у відповідності до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» подає скаргу на прийняті рішення та дії замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям.
ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД» був учасником процедури закупівлі електричної енергії (код ДК 021:2015: 09310000-5) оголошеної Комунальним унітарним підприємством «Комунальник» Вижницької міської ради (далі – Замовник). Ідентифікатор закупівлі. UA-2019-12-04-000869-a.
24.12.2019 Учасником було подано тендерну пропозицію та додатки до неї, у відповідності до затвердженої та опублікованої Замовником Тендерної документації.
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції Учасником було надано лист-роз’яснення щодо документів, що не передбачені законодавством для Учасника та причин неподання цих документів.
Однак Замовник не надав уваги на зазначені у вказаному листі-роз’ясненні, положення законодавства щодо відсутності необхідності подання Учасником певних документів та відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД».
Так, протоколом №1 засідання тендерного комітету Замовника від 03.01.2020 було зазначено, що пропозиція ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД» не відповідає вимогам документації, а саме:
- не подано довідку від уповноваженого органу (ДФСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника.
- не подано відомості з ЄДРПОУ видані уповноваженим органом не раніше місяця оголошення даної закупівлі.
- не подано документальне підтвердження про наявність у штаті учасника не менше одного працівника, що має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчання та перевірку знань щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці та пожежної безпеки.
- не подано сертифікат про відповідність ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства.
- не подано звіт з екологічного аудиту.
Вказаним протоколом було вирішено відхилити тендерну пропозицію ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД», як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Однак, вказані причини відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД» не відповідають вимогам законодавства у сфері публічних закупівель та порушують права та інтереси Учасника.
Так, відповідно до абзацу другого частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, зокрема у разі закупівлі електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу.
Згідно частини другої зазначеної статті Закону до кваліфікаційний критеріїв належать: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
За таких обставин, вимоги щодо надання Учасником довідки про уповноваженого працівника суб’єкта господарювання, що є відповідальним за дотримання законодавства про охорону праці, електро- та пожежної безпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій на виробництві, наданні першої допомоги в разі нещасного випадку, документального підтвердження про наявність у штаті учасника не менше одного працівника, що має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчання та перевірку знань щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці та пожежної безпеки, посвідчення разом із протоколом засідання комісії з перевірки знань слухача, де вказаний позитивний висновок навчання відповідальної особи учасника, є дискримінаційними вимоги до учасників та таким, що порушують відсутність встановлення кваліфікаційних критеріїв.
Вимоги щодо надання Учасником опису планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, а також надання документального підтвердження визнання уповноваженими державними органами, експертними організаціями або екологічними аудиторами відповідності учасника вимогам екологічного законодавства, короткого звіту з екологічного аудиту учасника закупівлі, що проведений у 2019 році з позитивним висновком разом із відповідними сертифікатами від Міністерства екології та природних ресурсів України, що засвідчують кваліфікацію органу/особи, що здійснював екологічний аудит учасника, та документального підтвердження успішного проходження сертифікації діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, на виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, то такі документи передбачені для електогенеруючих компаній.
Учасник є постачальником електричної енергії споживачу, що діє на підставі відповідної ліцензії, та не є електрогенеруючою компанією, про що, надав відповідні довідки та документи в складі своєї тендерної пропозиції.
Електрична енергія, як товар, не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, відповідно до наказу Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 №9. Отже, надання відповідного документу від спеціалізованого органу не передбачено законодавством, відтак не є обов’язковим для Учасника, у відповідності до частини четвертої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Довідка від уповноваженого органу (ДФСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків Учасника, не передбачена законодавством для Учасника. У переліку адміністративних послуг Державної податкової служби відсутня така позиція як видача довідки про зареєстровані рахунки платника податків. Вказана вимога не відповідає частині четвертій статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Учасником, у складі тендерної пропозиції, було подано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД», сформований станом на 27.11.2019, що відповідало вимогам Тендерної документації.
Обов’язковість довідки з ЄДРПОУ, що видається органом статистики, скасована постановою КМУ від 17.10.2012 №949, відтак не є обов’язковим документом для Учасника, у відповідності до частини четвертої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»
Про всі зазначені обставини Учасником було повідомлено Замовника, у листі-роз’ясненні, який було долучено у складі тендерної пропозиції. Однак зазначений лист був залишений Замовником без уваги, а пропозиція учасника була відхилена.
При цьому, необхідно звернути особливу увагу на той факт, що за результатами аукціону найбільш економічно вигідною було визнано пропозицію ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД» загальною вартістю 700 876,80 грн, що зокрема підтверджується Протоколом №1 засідання тендерного комітету Замовника.
Однак, замість визначення переможцем ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД, за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції, Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника, що визначена як найбільш економічно вигідна.
Вказане рішення оформлено протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 03.01.2020 №1 та відповідно опубліковано в системі 03.01.2020.
Зазначаємо, що не погоджуємося з таким рішенням та діями Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД», у зв’язку із порушенням Замовником вимог законодавства в сфері публічних закупівель.
Тендерна пропозиція надана Учасником ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД» відповідає вимогам Тендерної документації затвердженої Замовником та вимогам законодавства.
Учасником надані всі необхідні документи, що бути визначені умовами Тендерної документації та, що відповідають вимогам законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника, передбачені умовами Тендерної документації та вимогами Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким рішенням та діями Замовника, ним було порушено права та охоронювані законом інтереси Учасника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Права та законні інтереси Учасника були порушенні, в супереч законодавству у сфері публічних закупівель, таким рішенням та діями Замовника, що полягають у відхилені тендерної пропозиції ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД», не визначені ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД» переможцем аукціону, не прийнятті рішення про намір укласти договір з Учасником згідно з Законом України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини першої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
За подання скарги до органу оскарження справляється плата. Розмір плати визначається Кабінетом Міністрів України.
Враховуючи вищевикладене та керуючись нормами статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу та розглянути її у строк встановлений законодавством;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі;
3. Зобов’язати КУП «Комунальник» Вижницької міської ради (код ЄДРПОУ 34275470) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозицій ТОВ «МАРТІН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 40042088), оформлене протоколом №1 засідання тендерного комітету Замовника від 03.01.2020, та всі наступні рішення, включаючи рішення про визначення переможцем ТОВ «Електро Прайм» (код ЄДРПОУ 42608359), у закупівлі UA-2019-12-04-000869-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- Комунальник.rar 12.01.2020 19:40
- Скарга.pdf 12.01.2020 19:40
- Платеж.pdf 12.01.2020 19:40
- Платіжне доручення Пумб.pdf 14.01.2020 12:02
- Лист стосовно оплати.pdf 14.01.2020 12:02
- рішення від 14.01.2019 № 675.pdf 15.01.2020 09:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.01.2020 19:40
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.01.2020 09:42
Вимога
Залишено без розгляду
дискримінаційні вимоги п.6 розділу 3
Номер:
8b3ceef92f5c4ba79d7976b06732e5ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-12-04-000869-a.b1
Назва:
дискримінаційні вимоги п.6 розділу 3
Вимога:
Доброго дня! У пункті 6 розділу 3 міститься ряд специфічних вимог до учасників, наприклад: - звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі, що проведений у 2019 році з позитивним висновком разом із відповідними сертифікатами від Міністерства екології та природних ресурсів України; -сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства; - довідка про наявність щодо наявності у учасника відповідального за виконання умов постачання товару, що складає предмет закупівлі з зазначенням його посади, ПІБ, контактного телефону, а також місцезнаходження. Невідповідність бодай одному з цих пунктів призведе до дискваліфікації учасника. Дані вимоги порушують такі принципи здійснення закупівель, закріплені в ст. 3 З.У. "Про публічні закупівлі", як максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Прошу змістовно обгрунтувати необхідність подачі у складі пропозиції усіх цих документів, або спростити вимоги до учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.12.2019 13:21
Вирішення:
Тендерною документацією передбачено подання копію діючого сертифікату ISO 9001:2015, що засвідчує використання учасником системи управління якості…». Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» №221 від 31.12.2015р. було затверджено ДСТУ ISO 9001:2015, який набув чинності з 01.07.2016р. Отже Скаржник мав достатньо часу з моменту затвердження стандарту для того, щоб отримати зазначений сертифікат ISO 9001:2015. Стосовно того, що зазначена вимога є дискримінаційною то повідомляємо, що зазначена вимога не спрямована конкретно проти Скаржника, а стосується всіх учасників процедури закупівлі, тому не є дискримінаційною. Також повідомляємо, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову Документації, що підтверджується рішенням АМКУ №4684-р/пк-пз від 17.05.2018р. та №1934-р/пк-пз від 22.02.2019р.
Стосовно того, що зазначена вимога про надання звіту з екологічного аудиту та про наявність відповідального за постачання товару є дискримінаційною то повідомляємо, що зазначена вимога не спрямована конкретно проти Скаржника, а стосується всіх учасників процедури закупівлі, тому не є дискримінаційною. Також повідомляємо, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову Документації.
Статус вимоги:
Не задоволено