• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

за кодом CPV за ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 33630000-5 Лікарські засоби для лікування дерматологічних захворювань та захворювань опорно-рухового апарату (Антисептичні засоби).

Завершена

198 738.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 993.00 UAH
Період оскарження: 28.11.2019 13:35 - 03.12.2019 15:00
Вимога
Відхилено

СКАРГА на відхилення

Номер: 7d7f8506656c4f2c954c241c52103132
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-28-001549-b.b1
Назва: СКАРГА на відхилення
Вимога:
СКАРГА щодо незаконності дій тендерного комітету Відповідно до оголошення №UA-2019-11-28-001549-b, яке розміщено на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 28.11.2019р. Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації оголошено допорогові закупівлі «ДК 021:2015: 33630000-5 — Лікарські засоби для лікування дерматологічних захворювань та захворювань опорно-рухового апарату 903 штука Антисептичні засоби». Замовником було прийнято рішення згідно Протоколу засідання тендерного комітету щодо відповідності поданої пропозицій вимогам документації електронних торгів від 09.12.2019р. №194, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII. 1. Щодо протоколу: 1.1. Протокол № 194 Засідання тендерного комітету щодо відповідності поданої пропозицій вимогам документації електронних торгів від 09.12.2019р. (далі за текстом – Протокол) складено з порушенням законодавства України, а саме порушено НАКАЗ № 490 від 22.03.2016 МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ (далі за текстом Наказ). Наказом встановлені обов’язкові ФОРМИ ПРОТОКОЛУ: Відповідно до пункту 11 частини першої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) НАКАЗУЮ: 1. Затвердити такі, що додаються: форму річного плану закупівель; форму оголошення про проведення відкритих торгів; форму оголошення про проведення конкурентного діалогу; форму повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури; форму повідомлення про намір укласти договір; форму оголошення з відомостями про рамкову угоду; форму реєстру отриманих тендерних пропозицій; форму протоколу розкриття тендерних пропозицій; форму протоколу розгляду тендерних пропозицій; форму звіту про результати проведення процедури закупівлі; форму повідомлення про внесення змін до договору; форму звіту про виконання договору про закупівлю; форму звіту про укладені договори. Отже, серед встановлених МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ форм протоколів не має такого протоколу як запропонував Замовник: «Протокол засідання тендерного комітету щодо відповідності поданої пропозицій вимогам документації електронних торгів». Таким чином, зазначений документ не чинний, оскільки така форма не передбачена законодавством України. 1.2. Протоколом розгляду тендерних пропозицій, затверджених Наказом передбачено: «8. Підстави відхилення тендерної пропозиції згідно зі статтею 30 Закону України "Про публічні закупівлі".» Як вбачається з наданого Протоколу № 194 Засідання тендерного комітету щодо відповідності поданої пропозицій вимогам документації електронних торгів від 09.12.2019р., Замовник не зазначив, які саме порушення було здійснено ТОВ «ДЕЗТІМ» згідно зі статтею 30 Закону України «Про публічні закупівлі». У протоколі взагалі не має згадування Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Щодо причин відмови: 2.1. Замовник відхилив пропозицію ТОВ «ДЕЗТІМ» посилаючись на Наказ №236 від 04.04.2012р. Міністерства охорони здоров’я України пункту 9.11: «Медичним персоналам хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%)». З огляду на тендерну документацію надану Замовником Дислокацією закладів освіти Голосіївського району м. Києва до яких буде постачатися товар є: • Загально навчальні заклади (школи) • Ліцеї • Гімназії • Інтернати • Навчально-виховний комплекс (дитячі садочки) Таким чином, серед закладів освіти куди саме будуть постачатися дезінфікуючи засоби ніде не зазначається де саме буде відбуватись Медичним персоналам хірургічна обробка рук. Отже, у діях Замовника вбачається заінтересованість лише у товарі учасника ТОВ «ДЕЗАМЕД» з його технічними характеристиками для хірургічної обробки з більшою кількістю пропанолу, що має відображення на ціні товару у сторону збільшення. У той самий час для закладів освіти не застосовується ІНСТРУКЦІЯ щодо організації контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів, затверджена Наказом 04.04.2012 № 236 Міністерства охорони здоров’я. Відповідно до Наказу від 04.11.2010 N 1055 «Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів» передбачається посада: сестра медична. Таким чином, медична сестра не має право вчиняти хірургічні втручання, тому їй й не потрібні дезінфікуючи засоби для хірургічної обробки рук. 2.2. Також у зазначеному Протоколі один із пунктів відмови Замовник зазначив: «-В пункті 4 Додатку 1 документації замовник вимагав надати: Інструкцію по використанню дезінфікуючого засобу». У пункті 4 тендерної документації Замовник вимагає надати: На запропонований товар Учасник повинен надати наступні документи: 4. Інструкція по використанню, Сертифікат якості, Свідоцтво про державну реєстрацію дезінфекційного засобу. Уважно ознайомившись з пунктом 4 документації Замовника не вказано, що Учасник повинен надати інструкцію в якій буде наявна інформація, про підтвердження можливості обробки поверхонь, швидкої дезінфекції виробів медичного призначення, медичних рукавичок та відсутність у складі – хлоргексидину. Таким чином, ТОВ «Дезтім» сумлінно виконав вимогу Замовника та надав Інструкцію по використанню дезінфікуючого засобу. А встановлені нові вимоги до інструкції по використанню дезінфікуючого засобу: обробки поверхонь, швидкої дезінфекції виробів медичного призначення, медичних рукавичок та наявність у складі – хлоргексидину, сталі відомі лише після відмови у Протоколі. Отже, було суттєво порушено процедуру закупівлі та приховані вимоги Замовника до товару. 2.3. Більше того, пропозиція ТОВ «ДЕЗТІМ» за своїми характеристиками, такими як: спектр антимікробної дії, призначення, клас безпеки, режими використання набагато ефективніша та якісніша. А що саме головне – дешевша. Крім того, хочемо зазначити, що одним з основних принципів встановлених ЗУ «Про публічні закупівлі», є максимальна економія та ефективність та запобігання корупційним діям і зловживанням. Своїми діями Замовник дав чітко зрозуміти,що його не хвилює економія бюджетних коштів, а його цікавить хабар від постачальника та заробіток посадових осіб на бюджетному фінансуванні. 3. Щодо застосування класифікатору ДК 021:2015: Відповідно до предмету закупівлі є ДК 021:2015 – 33630000-5 Лікарські засоби для лікування дерматологічних захворювань опорно-рухового апарату (Антисептичні та дезінфекційні засоби). Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 1749 від 23.12.2015 затверджено національний класифікатор України ДК 021:2015, відповідно до зазначеного класифікатору Антисептичні та дезінфекційні засоби можливо придбавати за наступними кодами: Код Найменування 33631600-8 Антисептичні та дезінфекційні засоби 24455000-8 Дезинфекційні засоби З огляду на Закон України «Про лікарські засоби» стаття 2. Визначення термінів: лікарський засіб - будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу; Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб» встановлено: Стаття 34. Дезінфекційні засоби Хімічні речовини, біологічні чинники та засоби медичного призначення, що застосовуються для проведення дезінфекційних заходів, підлягають гігієнічній регламентації та державній реєстрації в порядку, встановленому законодавством. Отже, з огляду на діюче законодавство України лікарські засоби та дезінфекційні засоби, це різні засоби які мають різне застосування та мають різні коди у національному класифікатору України ДК 021:2015. Таким чином, у предметі закупівлі Замовник застосував невірний код національного класифікатору України, чим порушив публічний порядок проведення електронних торгів передбачених Законом України «Про публічні закупівлі». 4. Щодо застосування національного класифікатору НК 024:2019: Наказом № 790 від 07 травня 2019 року Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 17.03.2016р. № 454 (далі за текстом Наказ №454) внесено такі зміни: Під час здійснення закупівля медичних виробів предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатору НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 05.02.2019р. № 159. Як вбачається із зазначеного вище оголошення Замовник взагалі проігнорував Наказ №454 та не застосував коди національного класифікатору НК 024:2019. Таким чином, Замовник не вірно застосував під час закупівлі коди, чим недодержав вимоги щодо відповідності правочину інтересам держави. На підставі викладеного, ВИМАГАЄМО: 1) Відмінити Протокол тендерного комітету №194 від 09.12.2019р. щодо відхилення пропозиції ТОВ «ДЕЗТІМ». 2) Усунути порушення у процесі проведення закупівлі. 3) Розглянути пропозицію ТОВ "ДЕЗТІМ". У разі ігнорування наших законних вимог ми змушені будемо звернутися зі скаргою до АМКУ та повідомити про цей випадок Державну аудиторську службу України, НАБУ, СБУ та представникам Громадського контролю з метою перешкоджання корупційним схемам Замовника та притягнення посадових осіб до відповідальності.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Тендерним комітетом було уважно розглянуто оприлюднену Скаргу. За результатами розгляду повідомляється наступне. Щодо нібито не оприлюднення встановлених МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ форм протоколів У повній відповідності до чинного законодавства України за результатами розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі Тендерним комітетом оприлюднено на веб-сайті Уповноваженого органу встановлені ним ФОРМУ ПРОТОКОЛУ РОЗКРИТТЯ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ і ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО НАМІР УКЛАСТИ ДОГОВІР, що підтверджується інформацією за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-28-001549-b Щодо нібито не зазначення Замовником, які саме порушення було здійснено ТОВ «ДЕЗТІМ» згідно зі статтею 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника у випадку, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації. У Протоколі засідання тендерного комітету щодо відповідності поданої пропозицій вимогам документації електронних торгів від 09.12.2019р. №194 чітко зазначена причина відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДЕЗТІМ», а саме – невідповідність його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, а саме невідповідність пунктам 2 і 4 Додатку 1 до тендерної документації. Щодо причин відмови зазначених Замовником, зокрема технічних характеристик для хірургічної обробки «з більшою кількістю пропанолу» Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлені технічні характеристики до предмету закупівлі, зокрема, щодо вмісту в ньому різних діючих речовин. Також, серед технічних характеристик, зокрема, зазначено: «9. Засіб призначений: - хірургічної антисептики рук медичного персоналу; - гігієнічної антисептики рук медичного персоналу закладів охорони здоров’я; - гігієнічної антисептики рук персоналу лабораторій різних підпорядкувань; - антисептичної обробки шкіри пацієнтів (обробка операційного, ін’єкційного поля, при проведенні інвазивних медичних втручань, включаючи щеплення, установку внутрішньосудинних пристроїв (в т.ч. центрального венозного катетера, внутрішньовенних катетерів), катетерів для спинальної чи епідуральної анестезії, при проведенні внутрішньовенних маніпуляцій, при проведенні пункцій органів, суглобів та спинномозкового каналу; дезінфекції ліктьових згинів донорів на станціях переливання крові та ін.; - антисептичної обробки шкіри в області оперативного втручання із одночасним його маркуванням; - швидкої дезінфекції та очищення виробів медичного призначення (термометри, тонометри, датчики УЗД, стоматологічні наконечники тощо), перукарського, манікюрного та косметологічного інструментарію, інструментів для виконання татуажу, перманентного макіяжу, пірсингу, інструментів, що використовуються в подології тощо; дезінфекції медичних рукавичок, одягнених на руки; - профілактичної дезінфекції взуття та дезінфекції взуття під час і після лікування грибкових інфекцій; - для просочування серветок одноразового використання, що застосовуються для очищення і антисептичної обробки шкіри рук та тіла, дезінфекції невеликих поверхонь та виробів медичного призначення». Тендерна документація була оприлюднена Замовником у відповідності до вимог чинного законодавства України на веб-порталі Уповноваженого органу 28.11.2019. З 28.11.2019 по 03.12.2019 тривав період уточнення, під час якого будь-який потенційний учасник, у тому числі ТОВ «ДЕЗТІМ», мав змогу звернутися до Замовника з уточнюючими питаннями або вимогою про усунення дискримінаційних умов у випадку потенційної наявності таких у Документації. Звертаємо увагу, що за період з 28.11.2019 по 03.12.2019 жодного уточнюючого питання та/або вимоги про усунення дискримінаційних умов на веб-порталі Уповноваженого органу учасником ТОВ «ДЕЗТІМ» не було оприлюднено, що свідчить про можливість учасника і його готовність виконати належним чином умови тендерної документації. Після періоду уточнень Замовник не має права змінювати підходи щодо оцінки і погляди на предмет закупівлі, і змінювати технічні вимоги до предмету закупівлі, і лише зобов’язаний проаналізувати надану учасником тендерну пропозицію на предмет відповідності її вже оприлюдненим умовам тендерної документації. При цьому, наприклад, зазначення наявності у предметі закупівлі хлоргексидину не могли бути відомі ТОВ «ДЕЗТІМ» лише після відмови у Протоколі, оскільки у Додатку 1 до тендерної документації чітко зазначено: «2. Вміст діючих речовин: 1-пропанол - 30,0 %, 2-пропанол - 40,0 % , хлоргексидин біглюконат-0,5%, перекис водню – 0,5%». На превеликий жаль, тендерна пропозиція ТОВ «ДЕЗТІМ» не відповідає всім умовам тендерної документації, зокрема, в частині саме технічних вимог, про що чітко зазначено у Протоколі, тому у Замовника, відповідно до вимог чинного законодавства, немає іншого виходу ніж відхилити його тендерну пропозицію на підставі статті 30 Закону. Щодо основних принципів встановлених ЗУ «Про публічні закупівлі»: максимальна економія та ефективність та запобігання корупційним діям і зловживанням Відповідно до вимог чинного законодавства України Тендерний комітет має свої повноваження і обов’язки. При цьому, чинним законодавством України не передбачено пріоритету принципів «Максимальна економія та ефективність» і «Запобігання корупційним діям і зловживанням» перед іншими принципами, закріпленими у статті 3 Закону, серед яких: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Виходячи з наведеного, та беручи до уваги, що тендерна пропозиція ТОВ «ДЕЗТІМ» не відповідає всім умовам тендерної документації, Замовник не має права порушувати перелічені вище принципи, зокрема, принцип «об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій». Навпаки, порушення зазначених принципів і визнання переможцем учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає всім умовам тендерної документації, є порушенням Тендерним комітетом вимог Закону. Щодо нібито неправильного застосування Замовником національного класифікатору України Відповідно до оголошення № UA-2019-11-28-001549-b, яке розміщено на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 28.11.2019р. Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації оголошено допорогові закупівлі «ДК 021:2015:33630000-5 — Лікарські засоби для лікування дерматологічних захворювань та захворювань опорно-рухового апарату 903 штука Антисептичні засоби». Відповідно до пункту 1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 17.03.2016 № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р за № 448/28578: «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої – п'ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, а також конкретної назви товару чи послуги. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого – десятого знаків Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг». Таким чином, визначення Замовником предмету закупівлі здійснювалося у відповідності до чинного законодавства України. Крім того, зазначаємо, ТОВ «ДЕЗТІМ» мав змогу оприлюднити питання щодо нібито неправильного визначення Замовником предмету закупівлі, у випадку такої невідповідності, для його ретельнішого розгляду, у період уточнення, з 28.11.2019 по 03.12.2019, до подання ним своєї тендерної пропозиції, чого зроблено не було. Втім, Тендерний комітет запевняє, що на майбутнє завжди готовий до співпраці з усіма учасниками процедур закупівель, зокрема, з питань уточнення змісту тендерної пропозиції та/або визначення предметів закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено