• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Потреба 2020 року.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 2 102 дні назад

3 016 302.85 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 081.51 UAH
Період оскарження: 27.11.2019 16:15 - 09.12.2019 00:00
Вимога
Є відповідь

Скарга на рішення Замовника про відхилення

Номер: f8f372e444c243c7a7468d0014e607bc
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-27-003641-b.b1
Назва: Скарга на рішення Замовника про відхилення
Вимога:
16.12.19р. Замовником було прийняте рішення(Протоколом №210 від 16.12.19р), яким була відхилена тендерна пропозиція (далі ТП) ТОВ «Енергум».17.12.19р. Замовником було прийняте рішення(Протокол №213 від 17.12.19р.) про визначення переможцем в тендерній закупівлі ТОВ "АС". Підставою відхилення ТП, стало те, що довідки, надані учасником тендерної закупівлі – ТОВ «Енергум», адресовані «В тендерний комітет» не містять дат та вихідних номерів. В довідках відсутні посилання на тендерну документацію Замовника та відсутній номер закупівлі, це, на думку комісії, не дає можливості ідентифікувати зазначені документи, що вони стосуються саме цієї тендерної документації.Участь ТОВ «Енергум» в тендерній закупівлі UA-2019-11-27-003641-b є свідомим волевиявленням юридичної особа, яка вчинила юридично значимі дії для настання конкретних юридичних наслідків. А саме, ТОВ «Енергум» під своїм логіном та паролем, увійшло на сайт проведення тендерних закупівель, знайшло тендерну закупівлю, ознайомилося з тендерною документацією, підготувало ТП щодо предмета закупівлі та підготувало всі документи, які визначені тендерною документацією, завантажило ТП та документацію, яка вимагалася Замовником, де була зазначена ціна, умови поставки електричної енергії. Тобто, ТОВ «Енергум» фактично підтвердило намір, мету участі в тендері. Замовник безпідставно у своєму Протоколі №210 від 16.12.19р. посилається на «відсутність підписаного проекту договору, згідно Додатку 1 тендерної документації». Тендерна документація не містить вимог щодо надання учасником підписаного договору.Замовник відзначає, що рішення одноособового учасника ТОВ «Енергум» від 04.11.19р. не має відношення до закупівлі.Основним видом діяльності ТОВ «Енергум» є поставка електричної енергії, з цією метою одноособовим учасником ТОВ «Енергум» було прийнято рішення щодо участі Товариства в тендерних закупівлях на поставу електричної енергії та оформлене Протоколом, яким уповноважує керівника на підготовку та подання тендерної документації до будь-якого комітету без обмеження вартості предмету закупівлі. Дане Рішення є чинним, ніким не оспорюється та повністю відповідає вимогам тендерної документації. Відповідно до частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки у разі якщо такий документ за своїм змістом відповідає вимогам цієї документації, тощо. Це також зазначено в п.1.2. ТК.Замовник в супереч законодавству вимагає документи, або дотримання їх форми без законних на те підстав (в тендерній документації та діючому законодавстві України таких вимог немає). Отже, відсутність дат та вихідних номерів, відсутність посилання на тендерну документацію Замовника та номер закупівлі, а також форма Протоколу ТОВ «Енергум» є формальною помилкою у розумінні зазначених вище положень Закону та документації. Таким чином, ми вбачаємо в діях Замовника упередженість щодо ТОВ «Енергум», як учасника тендерної закупівлі, відхилення пропозиції виключно з формальних причин та надання переваги у тендерній закупівлі іншому учаснику. На підставі вищевикладеного, складається думка, що присутня домовленість або змова членів тендерного комітету з учасником тендерної закупівлі ТОВ «АС». На підставі вищевикладеного, керуючись нормами діючого законодавства, ЗУ «Про публічні закупівлі», ст. 1 ЗУ "Про запобігання корупції", ВИМАГАЄМО, 1. Розглянути звернення та надати відповідь у встановлені законом строки. 2. Скасувати Протокол №213 від 17.12.19р. 3. Скасувати протокол №210 від 16.12 19р.. 4. Розглянути всі пропозиції, які були надані до участі у тендерній закупівлі та прийняти рішення в рамках діючого законодавства. Директор ТОВ «Енергум» Варавка О.А.
Вирішення: На Вашу скаргу повідомляємо наступне
Статус вимоги: Відхилено
Дата виконання рішення Замовником: 23.12.2019 15:22
Підтвердження вирішення: Порядок розгляду тендерних пропозицій передбачено в статті 28 ЗУ «Про публічні закупівлі». До розгляду тендерних пропозицій замовник приступає після етапу оцінки пропозицій, який автоматично проводиться системою (за умови проведення звичайних відкритих торгів). Тендерні пропозиції розглядаються почергово на предмет їх відповідності всім вимогам тендерної документації, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. У випадку, якщо замовник виявляє одну з підстав, передбачених ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», він відхиляє пропозицію. А саме, якщо: 1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Завдання замовника - ретельно співставити надану учасником пропозицію з усіма умовами тендеру та або визначити учасника переможцем, або, за умови виявлення однієї чи кількох з вище перелічених підстав, – відхилити його пропозицію. Зверніть увагу, Закон передбачає саме обов’язок, а не право замовника щодо відхилення недосконалої пропозиції. Органом оскарження сформовано просту і зрозумілу формулу, за якою замовникам слід розглядати тендерні пропозиції: «тендерна документація = тендерна пропозиція», а це означає, що документи пропозицій учасників повинні бути надані у повній відповідності до вимог тендерної документації. Тобто, якщо тендерна документація містить вимогу надати довідку – ви повинні її надати. Інакше замовник матиме підставу для того, щоб вашу пропозицію відхилити. Те ж саме стосується й форм довідок, які надає замовник і вимагає їх заповнити. Необхідно дотримуватись встановлених форм довідок, що передбачено Законодавством України. Так, відповідно до п. 4.4. Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації, затвердженої Наказом Держспоживстандарту України 07.04.2003 за № 55 документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації, назва виду документа (не зазначають на листах), дата, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту документа, текст документа, підпис. Згідно п. 5.5. зазначеного нормативного документу дата документа - це дата його підписання, затвердження, прийняття, зареєстрування, яку оформлюють цифровим способом. Так, відповідно до пункту 1 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації Пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, з інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону, інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, документами, що підтверджують повноваження посадової особи, а також - гарантійним листом, який підтверджує повну та безумовну згоду учасника з умовами збільшення ціни за одиницю товару протягом строку дії договору про закупівлю, що викладені згідно п. 4.6. розділу “Результати торгів та укладання договору про закупівлю” цієї тендерної документації, та у випадку, якщо таке збільшення є результатом об’єктивного та належним чином документально підтвердженого коливання ціни товару на ринку; - іншою інформацією, що передбачена згідно цієї тендерної документації. В тендерній документації наголошено, що документи в тендерній пропозиції повинні бути подані саме по цій закупівлі, а саме: UA-2019-11-27-003641-b. Слід зазначити, що відсутність підписаного проєкту договору не стало підставою для відхилення. Мова йде про дві значимі в пропозиції довідки, а саме: - гарантійний лист (PDF-файл «[12-12-2019 19.18.15]Гарантійний лист) про умови збільшення ціни, в якому ТОВ «ЕНЕРГУМ» в особі директора Варавки Олександра Анатолійовича підтверджує повну та безумовну згоду з умовами збільшення за одиницю товару протягом строку дії договору про закупівлю. - довідка (PDF-файл «[12-12-2019 19.18.31]Згода з умовами договору») щодо ознайомлення з проектом договору та істотними умовами та беззаперечним погодженням з укладенням договору на зазначених умовах, які, окрім того, що складені врозріз з вимогами Законодавства щодо форм оформлення документації, а саме: відсутні дати складання та вихідні номери, не містять в своєму змісті посилання на саме цю закупівлю. А за відсутності підписаного проєкту договору, їх зміст втрачає сенс. Окрім цього, відповідно п. 1.3. розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують повноваження, а саме наступне: «1.3. Повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується: для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи тендерної пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів (в тому числі підписувати договір про закупівлю за результатами торгів) – розпорядчі документи про призначення (обрання) на посаду відповідної особи - наказ про призначення та/ або протокол зборів засновників, тощо, а так само разом з копією установчого документу учасника, що містить інформацію щодо повноважень (функцій, тощо) такої особи; для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності – довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства.» У складі Пропозиції ТОВ "ЕНЕРГУМ" міститься: - рішення одноособового учасника (PDF-файл [12-12-2019 19.18.37]Повноваження») від 04 листопада 2019 року щодо розгляду питання про надання повноважень та згоди директору ТОВ «Енергум» Варавці Олександру Анатолійовичу на підготовку та подання тендерної документації комітету (в тому числі подальше укладання договорів без обмеження ціни договору, угод тощо). Оголошення про проведення закупівлі шляхом відкритих торгів по ДК 021:2015 код 09310000-5 - Електрична енергія; (електрична енергія) Виконавчим комітетом Мереф’янської міської ради було оприлюднена 27 листопада 2019 року. В своїй скарзі ви зазначаєте що форма Протоколу ТОВ «Енергум», є формальною помилкою. Відповідно до п. 1.2. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції у випадку допущення учасником зазначених нижче формальних (несуттєвих) помилок при оформленні тендерної пропозиції, остання не буде відхилена згідно Закону. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Дата протоколу ТОВ «Енергум», яка не співпадає з оголошенням процедури закупівлі не являється формальною помилкою. Наданий протокол не відповідає тендерній документації по закупівлі № UA-2019-11-27-003641-b. Щодо звинувачення тендерного комітету Виконавчого комітету Мереф’янської міської ради в упередженому ставленні до ТОВ «Енергум» і наявної домовленості з ТОВ «АС» повідомляємо, що тендерний комітет в своїй діяльності керується вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про запобігання корупції», а також досвідом спілкування і вимогами, які висуває до замовників постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України. Радимо ознайомитись з тендерною пропозицію ТОВ «АС» і взяти їх досвід в оформлені документації собі на озброєння.