-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку, хліб житньо-пшеничний батон різаний з борошна вищого ґатунку, булка здобна з начинкою)
Джерело фінансування: Дрежавний бюджет
Торги відмінено
2 585 625.10
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 77 568.75 UAH
мін. крок: 3% або 77 568.75 UAH
Період оскарження:
26.11.2019 11:38 - 08.12.2019 00:00
Скарга
Очікує розгляду
Скарга щодо порушення вимог законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Номер:
1639cfa7c9424a35b208f7b4cade40a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-26-001199-b.c3
Назва:
Скарга щодо порушення вимог законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Скарга:
Повний текст Скарги з Додатками (підтвердження здійснення платежу) додаються в якості окремих прикріплених pdf-файлів.
Скарга щодо порушення вимог законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог стосовно виключення з Тендерної Документації вимог, встановлених пунктом 2 а) Розділу 5: "всі повідомлені Учасником працівники, повинні мати стаж роботи за вказаними посадами не менше трьох місяців на останньому місці роботи, оскільки це є мінімальним строком при якому дані про працівника будуть відображені в податковій звітності, яка вимагається в цій тендерній документації. " та п.3 Розділу 5: "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів: а) аналогічні договори, укладені не менше ніж з трьома різними замовниками, що підтверджують досвід постачання Учасником предмету закупівлі до навчальних закладів на протязі не менш ніж триста календарних днів до кожного із замовників."
Пов'язані документи:
Учасник
- Додатки до скарги.pdf 07.12.2019 16:22
- Скарга щодо порушення законодавства та встановлення дискримінаційних вимог.pdf 07.12.2019 16:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.12.2019 16:22
Вимога
Є відповідь
Досвід виконання аналогічних договорів, наявність працівників відповідної кваліфікації
Номер:
69cf301af8114ace9b1a82f863f3dfda
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-26-001199-b.c2
Назва:
Досвід виконання аналогічних договорів, наявність працівників відповідної кваліфікації
Вимога:
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ
Статтею 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
1. Відповідно до умов Тендерної документації (п. 3 р. 5 Тендерної документації): Замовник вимагає на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору надати аналогічні договори, укладені не менше ніж з трьома різними замовниками, що підтверджують досвід постачання Учасником предмету закупівлі до навчальних закладів на протязі не менш ніж триста календарних днів до кожного із замовників.
Замовник жодним чином не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги в ТД, така вимога є дискримінаційної.
Встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії щонайменше трьох виконаних аналогічних договорів.
Вказана правова позиція Скаржника узгоджується з позицією Антимонопольного комітету України, викладеною у п.4.1. Рішення № 1002-р/пк-пз від 03.03.2017.
Окрім цього, пунктом 3 розділу 5 Тендерної документації вимагається наявність такої дискримінаційної умови - досвід виконання аналогічних договорів щодо постачання предмету закупівлі саме до навчальних закладів, що також є дискримінаційним.
В даному випадку, є незрозумілим, чому Замовник обмежує коло суб’єктів, вимагаючи підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів постачанням саме до навчальних закладів, постачання предмету закупівлі до яких згідно чинного законодавства не вимагає якихось особливих умов чи критеріїв поставки, аби Замовник міг обґрунтовано виокремити навчальні заклади серед інших суб’єктів господарювання.
Дискримінаційною також вбачається вимога щодо строку тривалості вищевказаних договорів, оскільки жодного обґрунтування щодо тривалості договорів у 300 днів замовник не надав. Більше того, як правило подібні договори укладаються строком менше ніж на 300 днів: тендери проводяться на початку календарного року, і, враховуючи строки проведення і оформлення тендерів, – як правило, договори укладаються на строк трохи менший, ніж 300 днів.
2. Також дискримінаційною вбачається вимога п. 2 (а) Розділу 5 Тендерної документації, щодо якої всі повідомлені Учасником працівники, повинні мати стаж роботи за вказаними посадами не менше трьох місяців на останньому місці роботи, оскільки це є мінімальним строком при якому дані про працівника будуть відображені в податковій звітності, яка вимагається в цій тендерній документації.
Знову ж таки, жодного обґрунтування – до чого тут податкова звітність, який причинний зв’язок між відображенням в податковій звітності і стажем роботи працівника на останньому місці роботи, замовник не наводить.
Замовники як правило перевіряють (і це є доречним) загальний стаж роботи працівників у певній галузі, а не саме те, що на останньому місці роботи вони пропрацювали якийсь період. Вказана вимога жодного відношення не має до наявності досвіду роботи у відповідній галузі, призводить до штучного звуження конкуренції. Вказівка на те, що це мінімальний строк для відображення даних в податковій звітності не виключає вказану умову з числа дискримінаційних, тому що учасник торгів несе відповідальність за достовірність поданої інформації: починаючи від подальшої відмови від укладення договору, не зважаючи на перемогу в торгах, закінчуючи кримінальною відповідальністю посадових осіб за підробку документів.
Враховуючи вказане, просимо виключити з Розділу 5 Тендерної документації такі умови (вимоги): п. 2 (а) щодо стажу роботи та п. 3 (а).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.11.2019 18:39
Вирішення:
Доброго дня. Дякуємо вам за пильність. Але розглянувши вашу вимогу, вимушені вам повідомити, що у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) тендерний комітет складає тендерну документацію у відповідності до потреби, вище згаданого закону та інших законодавчих актів України, які є чинними на дату проведення торгів.
Що стосується вашого твердження, щодо дискримінаційних вимог, які начебто містяться у складі тендерної документації то повідомляємо, що тендерний комітет Замовника також як і Уповноважений орган з питань розгляду скарг у розумінні Закону розглядають умови тендерної документації у розрізі дискримінації у кожному випадку окремо по відношенню до кожного учасника, який подав скаргу або вимогу. З вашої вимоги не вбачається яким саме чином умови тендерної документації дискримінують саме Вас, як учасника даних торгів.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Місцезнаходження потужностей
Номер:
d768920370274fbe93bc4c7789e4382e
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-26-001199-b.b1
Назва:
Місцезнаходження потужностей
Вимога:
В абзаці 2 розділу 5 Квалiфiкацiйних критерiїв до учасникiв та вимоги, установленi статтею 17 Закону встановлена вимога щодо місцезнаходження виробничих потужностей учасника - в межах Харківської області, в розділі 6 Інформацiя про технiчнi, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi Тендерної документації, встановлені додаткові вимоги до учасників, що зареєстровані за межами Харківської області, в порівнянні з учасниками з Харківської області. Вважаємо, що встановлення такого положення в тендерній документації, суттєво обмежує участь в торгах інших учасників, які розташовані за межами Харківської області. У статтях 16, 17 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутні обмеження щодо місцезнаходження учасника. Таким чином, вважаємо, що встановлення такого положення є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
Просимо усунути дану, дискримінаційну та таку, що обмежує конкуренцію, вимогу.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки, дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.11.2019 13:12
Вирішення:
Відповідь на вимогу:
Згідно вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону «Про публічні документи», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Таким чином, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Отже, замовником здійснюється закупівля «15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку, хліб житньо-пшеничний батон різаний з борошна вищого ґатунку, булка здобна з начинкою)» для потреби Замовника, у зв’язку з чим основною технічною вимогою для предмету закупівлі є його відповідність показникам якості та безпеки. Враховуючи час постачання предмету закупівлі, замовник вимагає від учасників підтвердження можливості постачати предмету закупівлі, саме в день виготовлення.
Також хочемо зазначити, що жодним пунктом тендерної документації не передбачається, що учасники даних торгів не мають права приймати участь у цих торгах, якщо їх потужності зареєстровані не в Харківській області. А відповідно до ч.6 Розділу ІІІ тендерної документації кожен учасник потужності якого зареєстровані за межами Харківської області повинен підтвердити можливість поставки товару до місця поставки у строки, які вказані у тендерній документації.
Тому тендерний комітет не вбачає у чому саме ця вимога є дискримінаційною по відношенню до вас.
Виходячи з наведеного, вимушені відмовити у задоволенні Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено