• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

М'ясо (м'ясо куряче) (очікувана вартість на 2020 рік)

кури бройлери першої категорії охолоджені-14000 кг куряче філе охолоджене-3000кг кури бройлери першої категорії заморожені-10000 кг

Завершена

1 750 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 750.00 UAH
Період оскарження: 25.11.2019 15:15 - 06.01.2020 00:00
Вимога
Є відповідь

щодо можливих порушень

Номер: 88cc3854b7d74419b12173f8b7a56cc8
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-25-000719-c.c2
Назва: щодо можливих порушень
Вимога:
Згідно протоколу №28 від 10.01.2020р. засідання тендерного комітету було прийнято рішення про укладання договору з ТОВ «Савва групп» на постачання продуктів за предметом закупівлі «М'ясо» (м'ясо куряче). Просимо звернути увагу на допущенні помилки та преглянути своє рішення. 1. В наданій тендерній пропозиції ТОВ «Савва групп» порушені строки, щодо дотримання умов, а саме 95 робочих днів (в додатку № 5 тендерної документації стоїть 90 робочих днів). Також в дод.5 зазначається, що учасник не повинен відступати від наданої форми. Просимо врахувати це, як невідповідність вимогам тендерної документації 2. В «Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази» надається загальна інформація про автомобілі, орендовані згідно договору перевезення №9 від 15.07.2019 р. між ТОВ «Савва групп» та ФОП Кравченко О.С., але наданий договір не має під собою юридичної та правової складової тому, що на момент підписання у «перевізника» ФОП КравченкоО.С. був відсутній арсенал машин (договора були заключні тільки 01.11.2019р. По друге, ФОП КравченкоО.С. працює на спрощеній системі оподаткування, а саме «надавати послуги перевезення» він взагалі не має права («Савва групп» є платником ПДВ). В наданому технічному паспорті на складські приміщення зазначається призначення, місце розташування окремих приміщень, відведених під холодильні камери. Але це не означає, що вони належать до холодильного обладнання, це призначення приміщення, а обладнання з маркуванням та назвами відсутнє. Тому надана довідка не несе в собі інформацію, яка вимагається. 3. В листі – підтвердженні про технічні, якісні та кількісні вимоги, відсутня інформація про кількісні характеристики. 4. Декларація виробника/посвідчення про якість №1944 від 17.11.2019р. взагалі не відповідає стандартним, санітарно- гігієнічним нормам, а саме: відсутня назва виробника; відсутня жива печатка виробника; відсутня юридична інформація про виробника; ТОВ «Савва групп» не являється товароотримувачем, наданий документ не завірено, тому наданий документ не має ніякого відношення до учасника закупівлі. Враховуючи надані недоліки, просимо внести їх до невиконаних умов тендерної документації та скасувати рішення протоколу №28 від 10.01.2020р. Директор ПП «Алвіс КР» О.Ю. Ангелейко
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: відповідь по закупівлі м'яса курячого
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю

Номер: 2e09c1e59b55404eb77297e3888b825d
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-25-000719-c.b1
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю
Скарга:
До Антимонопольного комітету України адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м.Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПТІТРЕЙД" (ТОВ "ОПТІТРЕЙД") (Код в ЄДРПОУ / ІПН) 32298653 49033, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ВУЛИЦЯ КАЗАКЕВИЧА, будинок 3, квартира50 optitrade1@gmail.com Телефон +380504202804; Факс: +380567880709 Замовник: Відділ освіти виконкому Тернівської районної у місті ради (код ЄДРПОУ 02142307) Адреса: 50079 Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Матросова 77, електронна пошта: tendertern@ukr.net телефон: тел: 0980719795 Інформація про закупівлю f4f8f20584ef4270a27ce8c538852e51 Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-11-25-000719-c Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – 25.11.2019 року Плата за подання скарги – 5000,00 грн. Без ПДВ Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю 25.11. 2019 року Відділ освіти виконкому Тернівської районної у місті ради (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю за предметом закупівлі товару ДК 021:2015 – 15110000-2 М’ясо (м’ясо куряче) (Замовником було опубліковано документацію 25.11.2019 року та було опубліковано зміни до тендерної документації 03.12.2019 року). Уважно вивчивши тендерну документацію із змінами, нами були встановлені грубі порушення передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості торгів, з наступних підстав. 1) По- перше, в пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу 3 ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ до Тендерної документації (надалі ТД) затвердженого рішенням тендерного комітету відділу освіти виконкому Тернівської районної в місті ради від 03. 12. 2019 року зазначено, що Відповідно до статті 16 Закону замовник вимагає від учасників подання документально підтвердженої інформації щодо відповідності їх наступним кваліфікаційним критеріям: -наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору; - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження виконання аналогічного договору Учасник у складі тендерної пропозиції надає позитивний відгук(-и)* щодо постачання товару, що є предметом закупівлі (згідно коду ДК 021:2015 даної закупівлі), а також копію договору на постачання товару за вищевказаним позитивним відгуком, завіреного підписом та печаткою (за наявності) Учасника. Якщо в минулому учасник цієї процедури закупівлі мав досвід виконання аналогічного договору із відділом освіти виконкому Тернівської районної у місті ради, у складі тендерної пропозиції він повинен подати позитивний відгук від замовника цих торгів. Якщо учасник в минулому не мав досвіду виконання аналогічного договору із відділом освіти виконкому Тернівської районної у місті ради подає відповідний лист щодо відсутності співпраці за відповідним предметом закупівлі в минулому. Аналогічними вважаються договори на поставку товару, що є предметом закупівлі згідно коду ДК 021:2015 (п. 4.1 розділ «ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ») у 2018-2019 роках (може надаватись інформація щодо договору, що ще виконується). Крім того учасником у складі тендерної пропозиції надається довідка у довільній формі про досвід виконання аналогічного(-их) договору(-ів), що повинна містити інформацію про найменування замовника, а також номер, дату договору (договорів), найменування та обсяги поставленого товару, сума договору, ступінь виконання договору (договорів) у відсотковому вимірі (інформація зазначається по кожному із договорів окремо). *Позитивний відгук про виконання договору має бути складений на фірмовому бланку замовника, завірений підписом уповноваженої посадової особи замовника, відгук повинен бути датований (дата видачі відгуку має бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів). В даному підпункті містяться аж три дискримінаційні вимоги. 1)А саме, якщо Учасник співпрацював із Замовником (відділ освіти Тернівської районної у місті ради) стосовно предмета закупівлі у 2018-2019 роках, повинен надати позитивний відгук від Замовника (відділ освіти Тернівської районної у місті ради). Відповідно до Статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Отже, Законом не передбачено наведених в Документації підстав відхилення, а саме – відхилення тендерної пропозиції учасника, який не виконав будь-яких взятих на себе договірних зобов’язань попередніх договорів перед Замовником (в результаті чого Замовник може надати негативний відгук, який унеможливить участь Учасника в публічній закупівлі). Законом також не передбачено, що Учасник має надати відгук, чи договір який має бути від конкретного Замовника. Тобто, дані вимоги Замовника є такими, що суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, відповідно до ст. 20 ЗУ «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. На конкретному прикладу даної закупівлі – 25.11.19 оголошена закупівля Замовником, навіть якщо Учасник встигне зразу побачити закупівлю в день оголошення в цей же день по дасть заяву на отримання відгуку до Замовника, то Замовник може місяць розглядати дане звернення та надати відгук 25.12.2019 року. Але, подання пропозицій має бути здійснено Учасником до 11.12.19. А отже, Замовник , знову ж таки може регулювати сам кому надати відгук швидко, а кому розглядати місяць. І тим самим знову ж таки мати вплив на коло осіб, які зможуть прийняти участь у закупівлі. 2) Ще є цікавим фактом, що Замовника цікавить лише 2018-2019 рік, тобто якщо Учасник поставляв в 2015-2017 роках до Замовника товар, то йому відгук брати не потрібно у даного Замовника, як і не потрібно надавати для підтвердження кваліфікації в закупівлю, а Учасник який поставляв товар в 2018-2019 рр. має надати позитивний відгук для участі в закупівлі. 3) Що стосується вимоги, щодо того, що дата видачі відгуку має бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів, то дана вимога є дискримінаційною теж. Обґрунтовуємо, Замовник оголосив закупівлю 25.11.2019 року, тобто відгук має бути наданий після 25.11.2019 року. Однак, Учасник вже має в своєму користуванні відгуки взяті заздалегідь, якими користується при подачі своїх пропозицій ( однак, має знову звертатись до своїх контрагентів, щоб отримати той самий документ, який вже отримував раніше). Загальний порядок надання відповіді на листи- звернення становить 1 місяць згідно ст. 20 ЗУ «Про звернення громадян». А отже відгук нам як Учасникам наш контрагент має право надати 25.12.2019 року (а подання пропозицій в нас до 11.12.2019 року, тобто нас ставлять в таке становище, що ми як Учасники просто не зможемо через обмеження в часі отримати документ – відгук який по суті в нас вже є готовий, однак датою раніше дати оголошення закупівлі. Ще є ситуація, коли контрагент, в якого Учасник отримував відгук заздалегідь за рік роботи може (бути реорганізованим, ліквідованим, змінити адресу тощо) тобто, Учасник може через обставини, які від нього не залежать не мати можливості отримати відгук і тому автоматично не зможе прийняти участь в закупівлі. У зв’язку з чим наведені вище дії Замовника в частині встановлення зазначених умов ТД суперечить вимогам Закону та містять дискримінаційний характер. Дії Замовника (в частині встановлення зазначених вище умов документації відкритих торгів) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та один з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників. Відповідно до частини першої статті 3 Закону закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Таким чином, вище зазначені вимоги щодо надання договорів з Замовником, та листа відгука від Замовника кокретно відділу освіти Тернівсської районної у місті ради, з яким укладався договір є обмежуючими та дискримінаційними і порушують принципи закупівлі, визначені ЗУ “Про публічні закупівлі”. Враховуючи вище зазначене, дані вимоги мають бути виключені з Документації. Необхідно зазначити, що нами було проведено аналіз та проведено роботу, щодо моніторингу рішень АМК і знайдено аналогічну ситуації - дану вимогу, яку Замовник відділ освіти виконкому Тернівської районної у місті ради систематично зазначає у своїй Тендерній документації - неодноразово оскаржувалась іншими учасниками до АМК, та були отримані позитивні рішення на користь скаржника в діях Замовника яких є теж дискримінаційні вимоги (рішення №13680-р/пк-пз від 25.09.2019 року). 2) По- друге, в пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу 3 ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ до Тендерної документації (надалі ТД) зазначено, що для поставки товару, що є предметом закупівлі вимагається обов’язкова наявність холодильної камери в складському приміщення (на підтвердження надати в складі тендерної пропозиції надати технічний паспорт на складське приміщення). Однак, Учасник не є власником складського приміщення, а орендує приміщення у іншого суб’єкта господарювання (користування на підставі договору оренди приміщення). Власник складських приміщень не зобов’язаний надавати технічний паспорт як орендодавець своєму орендарю). Це документ, є власністю орендодавця. І свої правовстановлюючі документи в тому числі технічний паспорт на приміщення орендодавець зберігає у себе і не передає орендарю після підписання оренди приміщення. А тому, учасник який не є власником автоматично не може прийняти участь в закупівлі, бо не може мати технічний паспорт на приміщення/ склад. Однак, в договорі оренди прописано, що за об’єкт орендується (в тому числі холодильне та морозильне обладнання) є експлуатаційний дозвіл та відповідно акт що складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин та виданий у 2019 році відповідним управлінням Держпродспоживслужби, із зазначенням в акті потужностей учасника (складське приміщення з холодильною камерою), які зазначені в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази учасника, та реєстраційного номеру потужності, виданого на ім’я учасника - в якому прописано наявність холодильного обладнання) А тому, дана вимога щодо надання технічного паспорту є дискримінаційна і має бути вилучена із ТД. 3)По-третє, в Додатку № 6 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі прописано, що • Водій автотранспорту транспорту, а також особи, що супроводжують продукти у дорозі (експедитор транспортний) і виконують вантажно-розвантажувальні роботи (вантажник), повинні мати при собі особову медичну книжку з результатами проходження обов'язкових медичних оглядів та забезпечені санітарним одягом (халатом, рукавицями). Враховуючи норми Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним Наказом Міністерства охорони здоров'я та Міністерства освіти і науки, від 17.04.2006, № 298/227 та умови, графік поставки сумісництво та суміщення професій не допускається. Однак, по – перше, сумісництво та суміщення професій – задекларовано Кодексом законів про працю України (ч.2 ст.21, ст.105 ); п. 2 постанови № 1145 від 04.12.1981 року «Про порядок та умови суміщення професій (посад)» і п. 1 Інструкції № 53-ВЛ Інструкція щодо застосування постанови Ради Міністрів СССР від 4 грудня 1981 р. N 1145 "Про порядок і умови суміщення професій (посад)", тобто чинним законодавством України дозволено сумісництво та суміщення професій. Тому, не зрозуміло, чому Замовник прописує в документації дискримінаційні вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства України. Бо підприємство ладне саме вирішувати, чи зможе організувати роботу так, щоб водій виконував за суміщенням функціональні обов’язки експедитора (чи для прикладу взяти на роботу за сумісництвом експедитора задля економії фонду оплати праці). Це внутрішня господарська діяльність в яку не мають права втручатись. Ще Замовник суперечить сам собі, бо просить в пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу 3 ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ до Тендерної документації (надалі ТД) надати наступну інформацію Інформація про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Форма таблиці 1 П.І.Б. Посада Умови праці (основне місце роботи/ сумісництво/ суміщення) Досвід роботи на займаній посаді (років) Рівень освіти рнокпп Тобто, сумісництво суміщення дозволяється, однак вже у вище вказаному Додатку 6 ТД прописано що сумісництво та суміщення професій не допускається. У зв’язку з чим наведені вище дії Замовника в частині встановлення зазначених умов ТД суперечить вимогам Закону та містять дискримінаційний характер. Взагалі, якщо ретельно вивчити Документацію конкурсних торгів, напрошується висновок, що Замовник навмисно якомога більше ускладнював вимоги до пропозицій для того, щоб скоротити коло учасників, а це порушує основний принцип Закону України «Про публічні закупівлі»- забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запо
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.12.2019 21:16
Дата виконання рішення Замовником: 02.01.2020 14:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ОПТІТРЕЙД", Ірина Сафронова +380504202804 optitrade1@gmail.com