• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП

Природний газ

Природний газ

Завершена

1 194 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 972.00 UAH
Період оскарження: 25.11.2019 13:12 - 07.12.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Умови, що суперечать чинному законодавству

Номер: 120962fefc3a4d0da17e0ae7f421739c
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-25-000372-a.b1
Назва: Умови, що суперечать чинному законодавству
Вимога:
Згідно частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію - не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій. Відповідно до опублікованої в системі Prozorro Тендерної документації (далі – ТД), Державний навчальний заклад «Вище професійне училище № 2 м. Херсона» (далі – Замовник) 25.11.2019 року оголосив проведення відкритих торгів: ДК 021-2015: 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ). Детально проаналізувавши тендерну документацію Замовника у вказаній закупівлі, було встановлено наявність надмірних і дискримінаційних вимог до учасників, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, що викладені в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників та порушують право усіх учасників брати участь у даних торгах. Згідно з Проектом договору, що викладено в Додатку №6 ТД Розділу «7. Ціна газу з урахуванням замовлення (бронювання) потужності.» передбачена умова 7.5. «Зміна ціни на природний газ в бік збільшення – можлива не раніше ніж через 30 (тридцять) календарних днів від дати підписання Договору. Перегляд ціни можливий лише в межах та пропорційно ринковому коливанню ціни…». Відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII, а саме п.2 ч.4 ст.36 визначено, що один із випадків зміни ціни є зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Згідно з листом-роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27 жовтня 2016 року №3302-06/34307-06 сторони можуть вносити такі зміни до договору про закупівлю кілька разів – залежно від коливання ринкових цін та за умови, що такі зміни до договору про закупівлю будуть обґрунтованими та документально підтвердженими. Таким чином умова зазначена вказує на неможливість Постачальником змінювати ціну товару протягом 30 календарних днів з дати підписання договору. Тобто завчано передбачено, що постачальник зможе підвищити ціну не раніше ніж через три місяці. Одночасно також зауважимо, що законодавство у сфері публічних закупівель не містить обмежень щодо частоти внесення змін до договору про закупівлю в частині ціни за одиницю товару в межах 10 %. Тож вбачається, що такі зміни до договору про закупівлю можна вносити декілька разів. Водночас законодавство не містить обмежень, що для внесення таких змін до договору про закупівлю має пройти певний строк. Отже, заборона зміни ціни протягом 30календарних днів з дати підписання договору є безпідставною, незаконною та необґрунтованою. Виходячи з вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Внести зміни до документації шляхом виключення названих положень або скасувати закупівлю в разі неможливості внесення змін. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки. У раз ігнорування даної вимоги, ми використаємо надане нам право, згідно статті 18 Закону, звернутися з відповідною скаргою до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення принципів здійснення публічних закупівель.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: За результатами розгляду вимоги, тендерний комітет державного навчального закладу «Вище професійне училище № 2 м.Херсона» інформує про наступне. Вимога тендерної документації щодо зміни ціни на природний газ в бік збільшення не раніше ніж через 30 (тридцять) календарних днів від дати підписання договору обумовлена необхідністю запобігти демпінгу під час проведення даної закупівлі. Досвід попередніх років свідчить про те, що деякі учасники в тендерній пропозиції зазначають штучно занижену ціну на газ, меншу за середню ціну на внутрішньому і зовнішньому ринках. У разі перемоги, такі учасники вимагають від замовників вже в день укладення договору або наступного дня зміни ціни в бік збільшення шляхом укладення додаткової угоди. Це в свою чергу призводить до зменшення обсягу закупівлі газу та виникненню необхідності в виділенні додаткових коштів для закупівлі необхідного замовнику обсягу газу. Таким чином, з метою дотримання основних принципів здійснення закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників, а також з метою уникнення збільшення витрат бюджетних коштів, їхнього неефективного та нераціонального використання, тендерний комітет вважає вищезазначену вимогу, викладену в тендерній документації та в п. 7.5. проекту договору (додаток 6 до неї) доцільною.
Статус вимоги: Не задоволено