-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Дезінфекційні засоби
Завершена
98 955.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 494.78 UAH
мін. крок: 0.5% або 494.78 UAH
Період оскарження:
21.11.2019 16:46 - 26.11.2019 16:50
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
6234f353b08e4ad58d6bec6e29ce5606
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-21-001694-c.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку положень ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» одними з принципових вимог до проведення відкритих торгів є запобігання корупційним діям і зловживанням, недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників закупівель, а згідно ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Проте, вимоги до предмету закупівлі, що встановлені у вашій тендерній документації містять цілий ряд антиконкуретних та дискримінаційних вимог. У Медико-технічних вимогах технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлює надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними. Зазначення конкретного дезінфікуючого засобу, хімічного складу та фасування свідчить про те, що Замовник навмисно маніпулюєте такими вимогами, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та просунути до перемоги вже заздалегідь визначеного переможця з яким, вірогідно, змовився для отримання вигоди з корупційною складовою. Склад засобів прописаний так, що унеможливлює надати еквіваленти, таким чином обмежується коло учасників лише представниками однієї компанії-виробника.
В Додатку №2 (Медико-технічні вимоги) зазначено лише найменування предмета закупівлі і непередбачено подання еквівалентів, що в свою чергу являється дискримінаційною вимогою, оскільки Учасникам не надано можливості подавати еквіваленти засобів. Зазначення лише найменувань засобів з його унікальними медико-технічними характеристиками свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному переможцю.
Щодо, вимог які вказані в медико-технічних вимогах до засобів містяться пункти, які не можуть бути виконані для засобів, зареєстрованих до 2018 р., так наприклад вимога щодо антимікробних властивостей засобів, які повинні відповідати Європейським стандартам EN 14348, EN 14561, EN 14476 і т.д. По-перше, в Україні діють ДСТУ, а не європейські стандарти, по-друге, наприклад, ДСТУ EN 14476:2018 введено в дію 15.11.2018 р. Таким чином всі засоби, зареєстровані до15.11.2018 р. будуть усунуті від торгів, тобто буде порушено вимогу щодо недопущення дискримінації учасників торгів. Крім того, вимоги містять також пункти, що не впливають на якість засобу, але обмежують коло учасників і є нічим іншим, як дискримінацією учасників торгів.
Таким чином, викладені Вами медико-технічні вимоги суперечать основним принципам Державних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У зв’язку з викладеним, прошу внести зміни до тендерної документації, усунувши зазначені порушення Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.11.2019 13:33
Вирішення:
Шановний учаснику, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону.
Вимога пункту третього частини другої статті 22 Закону про те, що технічна специфікація предмета закупівлі, яку повинна містити тендерна документація, не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника та якщо у разі таке посилання є необхідним, то воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз “або еквівалент”, стосується саме тендерної документації, яка розробляється та затверджується замовником під час здійснення процедур закупівель, що передбачені статтею 12 Закону.
Згідно з пунктом 5 Порядку здійснення допорогових закупівель, який затверджено наказом ДП “Зовнішторгвидав України” (наказом Мінекономрозвитку від 26.07.2016 № 1220 перейменоване в Державне підприємство “ПРОЗОРРО”) від 13.04.2016 № 35 (далі – Порядок) одним з етапів проведення допорогової закупівлі є оголошення закупівлі. Відповідно до пункту 6 Порядку під час оголошення допорогової закупівлі замовник розміщує в електронній системі закупівель інформацію про предмет закупівлі.
У свою чергу, згідно з підпунктом 6.4 Порядку у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях учасників допорогових закупівель, але це не є обовязок.
Також, звертаємо Вашу увагу на те, що закупівля оголошується відповідно до потреб відділень.
Статус вимоги:
Відхилено