• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

КОД ДК 021:2015 44110000-4 – КОНСТРУКЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ (КІЛЬЦЯ СТІНОВІ ЗАЛІЗОБЕТОННІ)

Джерело фінансування закупівлі: власні кошти Замовника.

Торги відмінено

1 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 000.00 UAH
Період оскарження: 21.11.2019 14:18 - 25.12.2019 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: 00418605d2764f568d3164e4fdd65790
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-21-001988-b.b1
Назва: Скарга
Скарга:
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ЗАМОВНИКОМ ЗАКУПІВЛІ В СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ Замовником торгів КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2019-11-21-001988-b. Товариство з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько - латвійське підприємство «Хімімпекс» (надалі - Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації (далі – ТД) подало тендерну пропозицію. Предметом закупівлі є - КОД ДК 021:2015 44110000-4 – КОНСТРУКЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ (КІЛЬЦЯ СТІНОВІ ЗАЛІЗОБЕТОННІ), що зазначено у оголошенні та ТД. За результатами розгляду пропозицій учасників 17 січня 2020 року Замовник неправомірно відхилив пропозицію Скаржника та акцептував пропозицію учасника ТОВ "БК РЕМБУД" (код ЄДРПОУ 39617887) відповідно до Протоколу розгляду тендерних пропозицій №б/н опублікованого в електронній системі закупівель від 17.01.2020 р. о 12:58 год. (надалі - «Рішення Замовника»). Рішення Замовника закупівлі протирічить чинному законодавству України та порушує права та інтереси учасників закупівлі, в тому числі Скаржника. Скаржник не може погодитися з таким рішенням Замовника та вважає його дії такими, що порушують права та інтереси Скаржника, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі». 1. ЩОДО НЕНАЛЕЖНОГО ОФОРМЛЕННЯ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА. Протокол про розгляд тендерних пропозицій №б/н від від 17.01.2020 р. (про відхилення пропозиції Скаржника та про визначення переможцем та акцепт пропозиції учасника ТОВ "БК РЕМБУД") не відповідає вимогам чинного законодавства України з причини відсутності обов’язкових реквізитів – печатки юридичної особи та підписів членів тендерного комітету. Пункт 4 статті 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» наголошує, що рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови. Зауважуємо, що уся документація повинна складатися у відповідності до вимог ДСТУ 4163-2003 «Вимоги до оформлювання документів». ДСТУ містить визначення обов’язкових реквізитів у документах. Пунктом 4.4 ДСТУ передбачено, що документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації (07), назва виду документа (10) (не зазначають на листах), дата (11), реєстраційний індекс документа (12), заголовок до тексту документа (19), текст документа (21), підпис (23). Відповідно до статті 12 ЗУ «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог ЗУ "Про електронні документи та електронний документообіг". Стаття 7 ЗУ "Про електронні документи та електронний документообіг" визначає що, оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до ЗУ "Про електронні довірчі послуги". Однак, рішення Замовника протокол № б/н від 17.01.2020 р. не містить ЖОДНОГО ПІДПИСА членів тендерного комітету. Форма господарювання Замовника Комунальне підприємство "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" Дніпровської міської ради – комунальне підприємство. Відповідно до ч. 3. ст. 24 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання комунального сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише комунальної власності, а також суб'єкти, у статутному капіталі яких частка комунальної власності перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів. Відповідно до ч.1 ст. 22 Бюджетного кодексу України для здійснення програм заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. Розпорядником бюджетних коштів може бути бюджетна установа ( п. 47 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України ). А відтак, відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами – підприємцями» та листа Державної казначейської служби України від 08.08.2017 р. № 16-10/760 «щодо проставляння печаток» передбачено, що суб'єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Водночас, бюджетні установи, які не є органами виконавчої влади, але утримуються за рахунок бюджетних коштів та створені такими органами, наприклад, дошкільні навчальні заклади, загальноосвітні навчальні заклади, заклади охорони здоров'я та інші, мають дотримуватись вимог бюджетного законодавства та проставляти печатки на документах, які надаються органам Казначейства. Таким чином, є підстави вважати що Рішення Замовника протокол № б/н від 17.01.2020 р. неналежної форми, оскільки документ не містить печатки юридичної особи та підписів членів тендерного комітету. 2. ЩОДО ЗАУВАЖЕНЬ ДО ДОКУМЕНТАЦІЇ СКАРЖНИКА. Повідомляємо, що тендерна пропозиція учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько - латвійське підприємство «Хімімпекс» містить усі документи, складена та подана з урахуванням вимог тендерної документації Замовника та чинного законодавства України. Однак, Замовником пропозицію Скаржника було відхилено як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, зокрема підставами для відхилення поданої пропозиції Замовник вважає: «відповідно до підпункту 1 пункту 2.2 розділу 5 тендерної документації: «З метою дотримання вимог частини 4 статті 36 Закону (Закону України «Про публічні закупівлі» - далі Закон), уникнення порушення статті 37 Закону переможець в строк п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає замовнику документи, необхідні для укладення договору про закупівлю, а саме: ціну тендерної пропозиції з урахуванням результатів аукціону (заповнену та підписану тендерну пропозицію (Додаток 1 до тендерної документації) з відповідним розрахунком ціни. В підтвердження можливості виконання вищезазначеного учасник повинен надати гарантійний лист в складі тендерної пропозиції». В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ХІМІМПЕКС" відсутній вищевказаний гарантійний лист, що не відповідає умовам тендерної документації в цій частині». Дані зауваження Замовника до документації пропозиції Скаржника безпідставні та необгрунтовані. Підпунктом 2.2. п. 2 розділу 5 Тендерної документації передбачено, що з метою дотримання вимог частини 4 статті 36 Закону, уникнення порушення статті 37 Закону переможець в строк п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає замовнику документи, необхідні для укладення договору про закупівлю, а саме: 1) ціну* тендерної пропозиції з урахуванням результатів аукціону (заповнену та підписану тендерну пропозицію (Додаток 1 до тендерної документації) з відповідним розрахунком ціни. В підтвердження можливості виконання вищезазначеного учасник повинен надати гарантійний лист в складі тендерної пропозиції; *У разі, якщо ціна тендерної пропозиції учасника за результатами аукціону не змінилася, у такому випадку учасник має право не подавати ціну тендерної пропозиції з урахуванням результатів аукціону (заповнену та підписану тендерну пропозицію (Додаток 1 до тендерної документації) з відповідним розрахунком ціни). Переможець надає замовнику документи (iнформацiю), вказані в підпункті 1 пункту 2.2 даного розділу тендерної документації, шляхом завантаження таких документів (інформації) через електронну систему закупівель. Частина 6 статті 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює, що за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом. Згідно із п. 15 ч. 1 ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Як вказує ч. 1 ст. 10 вищезазначеного закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, в тому числі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі. Зауважуємо, що повідомлення про намір укласти договір чи рішення про визначення учасника ТОВ СУЛП «Хімімпекс» переможцем не було, крім того, учасник ТОВ СУЛП «Хімімпекс» цінову пропозицію не змінював впродовж реверсивного аукціону, тому останній не зобов’язаний надавати документу тендерної пропозиції з урахуванням результатів аукціону. Замовник не визнавав ТОВ СУЛП «Хімімпекс» переможцем торгів, та відповідно не з’являлась підстава щодо будь яких вимог виконання зазначеного пункту тендерної документації. Водночас згідно із документацією тендерної пропозиції ТОВ СУЛП «Хімімпекс» (гарантійний лист вих №1110/12/3 від 06.12.2019р. додається) Учасник торгів ТОВ СУЛП «Хімімпекс» надав згоду та гарантію виконання зобов’язань. Також Замовником визнано переможцем ТОВ "БК РЕМБУД" який надав аналогічний лист про згоду та гарантію виконання зобов’язань, що може свідчити про упереджене ставлення замовника до учасника торгів ТОВ "БК РЕМБУД", та не може бути розцінене як правомірне. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника (неправомірна дискваліфікація пропозиції Скаржника), призвело до порушення прав Скаржника, чия пропозиція відповідає Вимогам ТД. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому. У свою чергу, відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються з дотриманням принципів недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням, максимальної економії та ефективності, що належить до обов’язків тендерного комітету Замовника. Тендерний комітет діє на засадах неупередженості, Уповноважена особа (особи) під час організації та проведення процедур закупівель повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість під час процесу організації та проведення процедур закупівлі в інтересах замовника (стаття 11 Закону). Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ скасувати рішення – Протокол розгляду тендерних пропозицій № б/н від 17.01.2020 р. в частині розгляду та відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько - латвійське підприємство «Хімімпекс», в частині обрання переможцем торгів ТОВ «БК РЕМБУД», та прийняття рішення про намір укласти договір з ТОВ «БК РЕМБУД». 4. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ здійснити розгляд тендерних пропозицій учасників відповідно до вимог чинного законодавства України. Зазначена інформація є загальнодоступною, згідно ч.2 ст. 101 ЗУ «Про доступ до публічної інформації». ДОДАТКИ: Додаток 1 - Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету (оригінал) – на 1 арк. Додаток 2 – Копія протоколу розгляду тендерних пропозицій Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ №б/н від 17.01.2020 р – на 5 арк. Додаток 3 – Гарантійний лист ТОВ СУЛП «Хімімпекс» вих №1110/12/3 від 06.12.2019р. – на 1 арк.
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.01.2020 20:44
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.02.2020 20:49
Автор: ТОВ СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ЛАТВІЙСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХІМІМПЕКС", Маштаков Євген Дмитрович +380674660816 MashtakovED@chemimpex.net
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 91f7ac803f2d4dfeacd27a6d4b6d6b73
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-21-001988-b.b2
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель Замовником – «КП "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги щодо закупівлі товару «КОД ДК 021:2015 44110000-4 – КОНСТРУКЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ (КІЛЬЦЯ СТІНОВІ ЗАЛІЗОБЕТОННІ)» ДК 021:2015: 44110000-4 — Конструкційні матеріали Відкриті торги № в ЦБД UA-2019-11-21-001988-b
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.01.2020 20:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.02.2020 18:18
Дата виконання рішення Замовником: 09.10.2020 12:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель РІШЕННЯ №2731-р/пк-пз від 12.02.2020р. щодо розгляду тендерних пропозицій, поданих на участь у відкритих торгах на закупівлю КОД ДК 021:2015 44110000-4 – КОНСТРУКЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ (КІЛЬЦЯ СТІНОВІ ЗАЛІЗОБЕТОННІ).
Автор: ТОВ "КЛАСИКА КОМФОРТУ", Анатолий Михальченко +380504141415 a.v.mikhalchenko@gmail.com