-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Природний газ
ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ). Процедура закупівлі – відкриті торги на 2020 рік, що оголошена згідно листа інформаційного характеру Мінекономрозвитку України №3302-06/29640-06 від 14.06.2016 року.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 2 106 днів назад
2 928 450.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 2 928.45 UAH
мін. крок: 0.1% або 2 928.45 UAH
Період оскарження:
21.11.2019 12:08 - 05.12.2019 00:00
Скарга
Розгляд припинено
щодо тендерної документації
Номер:
091ba3eff8484e3e88c808b299f71ac8
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-21-000348-a.a4
Назва:
щодо тендерної документації
Скарга:
Детально проаналізувавши Тендерну документацію Замовника, було встановлено наявність неправомірних, дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. Відповідно до пп. 3.2.7 п. 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовником встановлено наступну вимогу: «Банківська гарантія оформлюється у обслуговуючому учасника банку, що повинен містити державну або іноземну частку власності, з метою забезпечення стабільності зобов’язання». Замовник, встановивши вищезазначену вимогу, суттєво обмежує коло потенційних учасників та порушує право, в тому числі і наше, на оформлення банківської гарантії в банку, який не є обслуговуючим для учасника та який не містить державну або іноземну частку власності, на більш вигідних для учасника умовах. Чинне законодавство України не обмежує учасників публічних закупівель у їх праві оформлювати банківські гарантії для участі у торгах у комерційних банках, які не є постійно обслуговуючими для такого учасника. Отже, учасники мають право оформлювати забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії у будь-якому банку (тобто у банку з державною часткою, у банку іноземних банківських груп, у банку з приватним капіталом), який має ліцензію, видану НБУ. Відповідно до ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність). Встановлення у тендерній документації неправомірних, дискримінаційних вимог має наслідком обмеження конкуренції та дискримінацію учасників. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційної умови Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Враховуючи вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника виключити зі складу тендерної документації наступну вимогу: «Банківська гарантія оформлюється у обслуговуючому учасника банку, що повинен містити державну або іноземну частку власності, з метою забезпечення стабільності зобов’язання».
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога банківська гарантія.docx 29.11.2019 12:01
- рішення від 03.12.2019 № 17859.pdf 03.12.2019 19:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.11.2019 12:01
Опис причини скасування:
технічна помилка
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
29.11.2019 12:02
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
03.12.2019 19:43
Вимога
Відхилено
Кваліфікаційні вимоги
Номер:
bee502657f7642ee9abc0fb264de82f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-21-000348-a.b3
Назва:
Кваліфікаційні вимоги
Вимога:
У Тендерній документації пункт: 3.2.7.Банківська гарантія оформлюється у обслуговуючому учасника банку, що повинен містити державну або іноземну частку власності, з метою забезпечення стабільності зобов’язання
Законом України «Про публічні закупівлі», Постановою НБУ від 15.12.2004 № 639 не передбачено будь-яких обмежень, щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, у формі банківської гарантії банками різних форм власності.
Відповідно до оголошення розміщеного на сайті Національного банку України https://bank.gov.ua/control/bankdict/banks, на сьогодні в Україні налічується 75 банківських установ, з часткою в статутному капіталі різних форм власності, які мають банківську ліцензію, та можуть надавати банківські послуги в тому числі і послуги з надання банківських гарантій. Державних банків в Україні всього 6.
Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вищезазначена вимога є безпідставною, необґрунтованою і такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Аналогічна позиція викладена в рішенні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2655-р/пк-пз від 11.03.2019.
Керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою усунення зазначених порушень просимо внести зміни до Тендерної документації шляхом вилучення вимоги щодо форми власності банку, яким повинна бути надана банківська гарантія.
Пов'язані документи:
Замовник
- Віповідь на Вимогу-2.pdf 02.12.2019 13:21
Дата подачі:
28.11.2019 16:50
Вирішення:
Детально в прикріпленому файлі
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо кваліфікаційних вимог до учасника
Номер:
39b60f6731724e08a5f6dcf57ca97e8f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-21-000348-a.c2
Назва:
Щодо кваліфікаційних вимог до учасника
Вимога:
В ДОДАТКУ 1 ДО ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ УЧАСНИКІВ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ЇХ ТАКИМ КРИТЕРІЯМ» ЗАМОВНИК ЗАЗНАЧИВ, ЩО: « ДОСВІД РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ У СФЕРІ ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ ПОВИНЕН БУТИ НЕ МЕНШИМ НІЖ СТРОК ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ, КОПІЇ ЯКИХ ДОДАЮТЬСЯ. ТОБТО ДОСВІД ПРАЦІВНИКІВ ПОВИНЕН ПОКРИВАТИ УВЕСЬ ЧАС ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ.»
ВІДПОВІДНО ДО Ч. 1 СТ. 3 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» ЗАКУПІВЛІ ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ, ЗОКРЕМА, ЗА ПРИНЦИПОМ НЕДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. ВІДПОВІДНО ДО СТ. 5 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» ЗАМОВНИК НЕ МОЖЕ ВСТАНОВЛЮВАТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ. ВІДПОВІДНО ДО СТ. 22 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ.
ВИЩЕЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА, ПОРУШУЄ НОРМИ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА. ЗВЕРТАЄМО ВАШУ УВАГУ, ЩО НЕ ВСІ ПОТЕНЦІЙНІ УЧАСНИКИ ЗАКУПІВЛІ ЗМОЖУТЬ ВИКОНАТИ ЗАЗНАЧЕНУ ВИМОГУ, ЩО Є ДИСКРИМІНАЦІЄЮ.
ВРАХОВУЮЧИ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, ПРОСИМО ВИКЛЮЧИТИ ЗІ СКЛАДУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НАСТУПНІ ВИМОГИ: «ДОСВІД РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ У СФЕРІ ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ ПОВИНЕН БУТИ НЕ МЕНШИМ НІЖ СТРОК ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ, КОПІЇ ЯКИХ ДОДАЮТЬСЯ. ТОБТО ДОСВІД ПРАЦІВНИКІВ ПОВИНЕН ПОКРИВАТИ УВЕСЬ ЧАС ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ.».
У РАЗІ ВІДМОВИ ВИКЛАДЕННЯ ЗМІН, БУДЕМО ЗМУШЕНІ ЗВЕРНУТИСЯ ДО АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ ЗІ СКАРГОЮ В ПОРЯДКУ ТА СТРОКИ, ВИЗНАЧЕНІ ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ.
Пов'язані документи:
Замовник
- Віповідь на Вимогу.pdf 22.11.2019 14:15
Дата подачі:
21.11.2019 14:41
Вирішення:
Відповідь в прикріпленому файлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Кваліфікаційні вимоги
Номер:
9425477e62454adab8ab1704c1a4e505
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-21-000348-a.c1
Назва:
Кваліфікаційні вимоги
Вимога:
Замовник зазначив, що: «Досвід роботи працівників у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються. Тобто досвід працівників повинен покривати увесь час виконання аналогічних договорів.»
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у документації наведеної вище вимоги документації у вказаній редакції. Враховуючи викладене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають працівників, досвід роботи яких у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, а також які здійснили постачання природного газу кінцевим споживачам у обсязі не меншому ніж той, що складає предмет даної закупівлі за аналогічним договором, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання - учасників. Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника в частині встановлення у документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вище викладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині, виключивши умови щодо наявності працівників, досвід роботи яких у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів. Відповідної позиції АМК дотримується у рішенні від 16.05.2019 № 6066-р/пк-пз (номер скарги: UA-2019-04-18-002559-a.a1, за посиланням: https://www.prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-04-18-002559-a).
Пов'язані документи:
Замовник
- Віповідь на Вимогу.pdf 22.11.2019 14:13
Дата подачі:
21.11.2019 14:39
Вирішення:
Вважаємо оскаржувану вимогу за тендерною документацією правомірною. Детально в прикріпленому файлі.
Статус вимоги:
Не задоволено