• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Розробка та впровадження комплексної системи аналізу результатів випробувань зразків-свідків та ресурсу корпусів реакторів

Торги відмінено

5 200 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 000.00 UAH
Період оскарження: 20.11.2019 15:29 - 17.05.2020 00:00
Скарга
Відхилено

Стосовно надання Замовником недостовірних відомостей у роз’ясненнях щодо тендерної документації

Номер: e8cb11334b9c4fae8c7bc1e3a4f0938f
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-20-000881-c.a6
Назва: Стосовно надання Замовником недостовірних відомостей у роз’ясненнях щодо тендерної документації
Скарга:
Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (надалі за текстом – Замовник) за процедурою відкритих торгів здійснює закупівлю ДК 021:2015 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (послуга: «Розробка та впровадження комплексної системи аналізу результатів випробувань зразків-свідків та ресурсу корпусів реакторів») (UA-2019-11-20-000881-c). Товариством з обмеженою відповідальністю «ІПП-ЦЕНТР» (далі – ТОВ «ІПП- ЦЕНТР», Учасник, Скаржник) має на меті взяти участь в оголошеній Замовником процедурі закупівлі. Слід зазначити, що тендерна документація та надані Замовником роз’яснення від 13 квітня 2020 року, які розміщені на веб-порталі Prozorro, містять дискримінаційні та недостовірні положення, які суперечать принципам здійснення публічних закупівель, закріплених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідні положення фактично створюють умови для обмеження кількості потенційних учасників та унеможливлюють належним чином підготувати тендерну пропозицію. Відповідно до роз’яснень, які надавалися Замовником на веб-порталі Prozorro, випливає, що при встановленні кваліфікаційних критеріїв Замовник має на меті отримати у складі потенційного виконавця розробників програмного забезпечення найвищої кваліфікації, яка згідно Тендерної документації (ТД) має підтверджуватися сертифікатами компанії Oracle. Компанія ТОВ «ІПП-ЦЕНТР», маючи у своєму складі фахівців з необхідними знаннями розробників Oracle, звернулася до офіційного веб-порталу Oracle з наміром отримати вказані документи. За результатами звернення встановлено, що термін отримання таких сертифікатів займає небагато часу, однак, сертифікат ORACLE DATABASE SQL CERTIFIED EXPERT, який міститься у кваліфікаційних критеріях ТД, на даний час НЕАКТИВНИЙ, а його отримання НЕМОЖЛИВЕ (див. офіційне звернення до Команди Oracle із сертифікації у Додатку 3). Зважаючи на це, ТОВ «ІПП- ЦЕНТР» через веб-портал Prozorro неодноразово зверталося до Замовника з вимогою усунути дискримінаційну вимогу, проте, у відповідь Замовник вперто ігнорував цілком правомірну вимогу і посилався на свої «таємні» контакти в Oracle. 08 квітня 2020 року ТОВ «ІПП-ЦЕНТР», розуміючи, що дискримінаційна вимога щодо сертифікату Oracle Database SQL Certified Expert не буде усунута Замовником, звернувся за роз’ясненням (див. Додаток 2), чи буде задовольняти кваліфікаційним критеріям персонал із сертифікатом Oracle Database SQL Certified Associate, який на даний час є найвищим рівнем за напрямком Oracle Database SQL, що мало би за нормальних умов задовольняти вимоги Замовника. У відповідь Замовник прогнозовано проігнорував вимоги ТОВ «ІПП-ЦЕНТР», посилаючись уже на листування з «таємними» контактами в Oracle: «….Згідно з листуванням ДП «НАЕК «Енергоатом» з представниками компанії Oracle за контактами, зазначеними на офіційному сайті, отримано відповідь, що сертифікат Oracle Database SQL Certified Expert є сертифікатом найвищого рівня незалежно від процесу навчання.Як наслідок наявність в учасника сертифікатів нижчого рівня може не відповідати рівню знань та навичок фахівця, сертифікованого за рівнем Expert. У зв’язку з цим, сертифіката Oracle Database SQL Certified Associate для задоволенням кваліфікаційним критеріям Тендерної документації не буде достатньо. Додатково для ознайомлення з рівнями сертифікації рекомендуємо скористатись посиланням: https://learn.oracle.com/education/pdf/OracleCertificationProgramDescription.pdf.» З метою перевірки достовірності інформації, наданої Замовником у роз’ясненні від 13 квітня 2020 року, ТОВ «ІПП-ЦЕНТР» здійснило звернення до Команди Oracle із сертифікації та до посилань, які надані Замовником безпосередньо у роз’ясненні. Варто відзначити, що при цьому ТОВ «ІПП-ЦЕНТР», на відміну від Замовника, не приховувало жодних даних відносно своїх звернень до офіційних джерел компанії Oracle, що дає можливість Замовнику при бажанні повторити (перевірити) такі кроки. В результаті вказаних дій ТОВ «ІПП-ЦЕНТР» отримано: 1. За посиланням https://learn.oracle.com/education/pdf/OracleCertificationProgramDescription.pdf яке міститься у роз’ясненні Замовника, приведена лише загальна інформація- буклет про рівні сертифікації без жодних згадок про спеціалізацію Oracle Database SQL Certified Expert, що повністю заперечує інформацію Замовника в роз’ясненні від 13 квітня 2020 року. 2. Служба підтримки Команди Oracle із сертифікації підтвердила інформацію щодо відсутності можливості отримання сертифікату Oracle Database SQL Certified Expert, який вимагається Замовником. Отже, інформація, надана Замовником в роз’ясненні від 13 квітня 2020 року, хибна та недостовірна. Зважаючи на викладене, очевидними є кричущі неправомірні дії Замовника, спрямовані на дискримінацію цілого ряду потенційних учасників та приховування своїх порушень, які здійснювалися з метою перемоги у закупівлі наперед обраного учасника. Звертаємо увагу органу оскарження, що відповідно до частини 2 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 7- 1 цього Закону, або за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Невжиття необхідних дій Замовником є грубим порушенням вимог Закону та дискримінацією Скаржника як потенційного учасника процедури закупівлі. Згідно з частиною 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Зважаючи на те, що кінцевим строком подання тендерних пропозицій є 23 квітня 2020 року, останній день подання скарги припадає на 19.04.2020 року включно, що свідчить про те, що ТОВ «ІПП-Центр» звертається із скаргою до органу оскарження у встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» в строк. Згідно до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу ТОВ «ІПП-Центр» до розгляду. 2. Перевірити тендерну документацію «ДП НАЕК «Енергоатом» на відповідність вимогам чинного законодавства України в сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника надати у відкритий доступ листування з офіційними представниками компанії Oracle. 4. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, які містяться у ТД.
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.04.2020 20:48
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.05.2020 21:44
Автор: ТОВ "ІПП-ЦЕНТР", Матеящук Богдан Михайлович +380445024570 ippcentr@gmail.com https://www.ipp-centre.com.ua
Скарга
Відхилено

Стосовно очевидних дискримінаційних вимог

Номер: 85d701d48db54bf088e3c0be03d59276
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-20-000881-c.b5
Назва: Стосовно очевидних дискримінаційних вимог
Скарга:
стосовно дискримінаційних вимог, які містяться у тендерній документації Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (надалі за текстом – Замовник) за процедурою відкритих торгів здійснює закупівлю ДК 021:2015 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (послуга: «Розробка та впровадження комплексної системи аналізу результатів випробувань зразків-свідків та ресурсу корпусів реакторів») (UA-2019-11-20-000881-c). Товариством з обмеженою відповідальністю «ІПП-Центр» (далі – ТОВ «ІПП-Центр», Учасник, Скаржник) має на меті взяти участь в оголошеній Замовником процедурі закупівлі. Слід зазначити, тендерна документація та надані Замовником роз’яснення від 17 березня 2020 року, що розміщені на веб-порталі Prozorro, містять дискримінаційні вимоги та положення, які суперечать принципам здійснення публічних закупівель, закріплених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідні положення фактично створюють умови для обмеження кількості потенційних учасників та унеможливлюють належним чином підготувати тендерну пропозицію. Відповідно до роз’яснень, які надавалися Замовником на веб-порталі Prozorro, випливає, що при встановленні кваліфікаційних критеріїв Замовник має на меті отримати у складі потенційного виконавця фахівців найвищої кваліфікації. Очевидно, що у цьому випадку Замовник при визначенні критеріїв щодо сертифікатів Oracle мав би звертатися до офіційних джерел Oracle (або брати наявну у відкритих джерелах інформацію). Даний факт також підтверджується наданим роз’ясненням ВП «Науково-технічний центр» від 25 лютого 2020 року: «За офіційними даними компанії Oracle сертифікат «Oracle Database SQL Certified Expert» є найвищим рівнем сертифікації за рівнем знань, що підтверджує рівень кваліфікації». Зважаючи на це, ми звернулися до ВП «Науково-технічний центр» як підрозділу-ініціатора, який надає відповіді та роз’яснення, з проханням надання контактних даних офіційних представників компанії Oracle, які стверджують, що на даний час найвищим рівнем сертифікації за відповідним напрямком сертифікації є Oracle Database SQL Certified Expert. Натомість, 17 березня 2020 року Замовником було надано відповідь, що дану інформацію було отримано від офіційних контактів, зазначених на сайті oracle.com. Крім того, було зазначено, що ДП «НАЕК «Енергоатом» не несе відповідальності за відсутність на даний час чи наявність інформації на сайтах, які їй не належать. Необхідно зазначити, що веб-ресурси компанії Oracle як одного із гігантів IT індустрії завжди містять достовірну та найактуальнішу інформацію, зважаючи на впроваджені в компаніях такого рівня системах якості, необхідності обслуговування великого числа клієнтів по всьому світу та утримання власної репутації надійного партнера. Вважаємо, що твердження Замовника про відсутність його відповідальності щодо інформації на таких веб-ресурсах, є лише ухиленням від прямої відповіді і приховуванням справжніх причин встановлення саме таких кваліфікаційних критеріїі. Відмітимо, що офіційний сайт компанії Oracle, який стосується сертифікації та навчання, міститься за посиланням: https://education.oracle.com/. Згідно з даними цього сайту найвищим рівнем сертифікації за напрямком Oracle Database SQL Certified є ORACLE DATABASE SQL CERTIFIED ASSOCIATE (див. View all certifications –> Development за посиланням https://education.oracle.com/oracle-certification-paths-all#). Таким чином, Замовник згідно до своїх роз’яснень від 17 березня 2020 року фактично згодився, що вимоги ТД стосовно наявних сертифікатів не відповідають наявній на даний час інформації офіційного сайту компанії Oracle, яке є єдиним джерелом отриманням відповідних документів. Зважаючи на це, Замовник усвідомлює, що зараз існує ситуація дискримінації цілого ряду учасників, в тому числі й Скаржника, які, маючи відповідний персонал із необхідними знаннями та навичками, не можуть отримати сертифікати, які вимагаються для участі у процедурі закупівлі. Додатково повідомляємо, що суть даної скарги ніяким чином не відноситься до раніше ухваленого рішення ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 543-р/пк-пз від 10.01.2020, яке стосувалося вимоги щодо наявності кваліфікаційних критеріїв із сертифікатами Oracle взагалі. Зазначимо, що практичну реалізацію намірів ТОВ «ІПП-ЦЕНТР» щодо отримання сертифікатів почало здійснювати саме після набуття чинності вказаного рішення. Проте, зважаючи на викладене вище, виявилось, що на даний час задоволення критеріїв щодо сертифікатів Oracle, встановлених Замовником, є практично неможливим, навіть при наявності необхідних знань та навичок, про що неодноразово повідомлялося Замовника через на веб-порталі Prozorro. Звертаємо увагу органу оскарження, що відповідно до частини 2 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 7-1 цього Закону, або за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Невжиття необхідних дій Замовником є грубим порушенням вимог Закону та дискримінацією Скаржника як потенційного учасника процедури закупівлі. Згідно з частиною 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Зважаючи на те, що кінцевим строком подання тендерних пропозицій є 26 березня 2020 року, останній день подання скарги припадає на 22.03.2020 року включно, що свідчить про те, що ТОВ «ІПП-Центр» звертається із скаргою до органу оскарження у встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» в строк. Згідно до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу ТОВ «ІПП-Центр» до розгляду. 2. Перевірити тендерну документацію «ДП НАЕК «Енергоатом» на відповідність вимогам чинного законодавства України в сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, які містяться у ТД.
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.03.2020 19:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.04.2020 17:44
Автор: ТОВ "ІПП-ЦЕНТР", Матеящук Богдан Михайлович +380445024570 ippcentr@gmail.com https://www.ipp-centre.com.ua
Скарга
Розгляд припинено

Cтосовно дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 6b3ac94d30a64f2eae18711509639a69
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-20-000881-c.c4
Назва: Cтосовно дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
СКАРГА стосовно дискримінаційних вимог тендерної документації Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (надалі за текстом – Замовник) за процедурою відкритих торгів здійснює закупівлю ДК 021:2015 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (послуга: «Розробка та впровадження комплексної системи аналізу результатів випробувань зразків-свідків та ресурсу корпусів реакторів») (UA-2019-11-20-000881-c). Товариство з обмеженою відповідальністю «Інжинірінгова компанія «Атоммашекспорт» (надалі – ТОВ «ІК «АМЕ», Скаржник) має на меті взяти участі в оголошеній Замовником процедурі закупівлі. Слід зазначити, тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та положення, які суперечать принципам здійснення публічних закупівель, закріплених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідні положення фактично створюють умови для обмеження кількості потенційних учасників. Так, відповідно до Тендерної документації в редакції від 17 лютого 2020 року кінцевим строком подання тендерних пропозицій було 19 березня 2020 року. Таким чином, нами було розпочато підготовку тендерної пропозиції із врахуванням зазначених термінів. Однак, вже 18 лютого 2020 року Замовником було прийняте рішення про зміну кінцевого строку подання тендерних пропозицій на 27 лютого 2020 року. Таким чином, фактично Замовник суттєво скоротив термін для підготовки тендерних пропозицій потенційними учасниками. Особливо важливо відмітити, що ніякі інші зміни до тендерної документації не були внесені. Крім того, взагалі незрозумілі підстави для такого «коригування» строків. Вважаємо, що дії замовника стосовно перенесення кінцевого строку подання тендерних пропозицій з 19 березня на 27 лютого 2020 є дискримінаційними, оскільки вони суттєво обмежують час підготовки пропозицій учасниками та у деяких випадках взагалі унеможливлюють належну реалізацію своїх прав. Згідно з частиною 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Зважаючи на те, що кінцевим строком подання тендерних пропозицій є 27 лютого 2020 року, останній день подання скарги припадає на 23.02.2020 року включно, що свідчить про те, що ТОВ «ІК «АМЕ» звертається із скаргою до органу оскарження у встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» в строк. Згідно до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу ТОВ «ІК «АМЕ» до розгляду; 2. Перевірити тендерну документацію «ДП Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» на відповідність вимогам чинного законодавства України в сфері публічних закупівель; 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, які містяться у ТД. Додатки: 1. Докази сплати коштів за подання скарги до органу оскарження.
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2020 20:12
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 16.03.2020 20:54
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 16.03.2020 20:54
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНЖИНІРІНГОВА КОМПАНІЯ "АТОММАШЕКСПОРТ", Матвєєв Олександр Вікторович 380683636565 ec.atommashecsport@gmail.com
Скарга
Залишено без розгляду

Виявлено цілий ряд нових порушень та дискримінаційних ознак

Номер: 13a3eac7f6e242d8914ee3b06f39a63a
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-20-000881-c.c3
Назва: Виявлено цілий ряд нових порушень та дискримінаційних ознак
Скарга:
Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (надалі за текстом – Замовник) за процедурою відкритих торгів здійснює закупівлю ДК 021:2015 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (послуга: «Розробка та впровадження комплексної системи аналізу результатів випробувань зразків-свідків та ресурсу корпусів реакторів») (UA-2019-11-20-000881-c). Товариством з обмеженою відповідальністю «ІПП-Центр» (далі – ТОВ «ІПП-Центр», Учасник, Скаржник) має на меті взяти участі в оголошеній Замовником процедурі закупівлі. Однак, тендерна документація містить цілий ряд дискримінаційних вимог та положень, які суперечать принципам здійснення публічних закупівель, закріплених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Внаслідок цього «штучно» створені умови для обмеження кількості потенційних учасників та унеможливлення рівної та незалежної конкуренції між ними. Звертаємо увагу, що після розгляду органом оскарження попередньої скарги ТОВ «ІПП-Центр» стосовно ТД даної процедури закупівлі, нами розпочато підготовку тендерної пропозиції. Однак, Товариством було виявлено цілий ряд нових порушень та дискримінаційних ознак, які не були предметом розгляду скарги від 18 грудня 2019 року, 1. Щодо пункту 5.1 Частини І ТД стосовно наявності в учасника кваліфікованого персоналу. У п.5.1 Частини І Тендерної документації в якості одного з кваліфікаційних критеріїв вказується на необхідність наявності персоналу, які мають необхідні знання та досвід, що підтверджується сертифікатами Oracle Database SQL Certified Expert та Oracle Database PL/SQL Developer Certified Professional. Єдиним можливим способом отримання сертифікату Oracle є складання іспитів за вибраним напрямком знань на офіційному сайті https://education.oracle.com/. Стосовно кваліфікаційних критеріїв, визначених у п.5.1 Частини І Тендерної документації, перелік можливих для отримання сертифікатів визначений за посиланням https://education.oracle.com/oracle-database/development/product_834?certPage=true у розділі Development Certification Paths (див. Рис. 1). Згідно з цією інформацією наявними для отримання на даний час сертифікатами, які стосуються кваліфікаційних критеріїв, визначених у п.5.1 Розділу ІІІ Тендерної документації, є: • Oracle Database PL/SQL Developer Certified Professional; • Oracle Database PL/SQL Developer Certified Associate; • Oracle Database SQL Certified Associate. Рис. 1. Перелік сертифікатів, які стосуються до кваліфікаційних критеріїв, визначених у п.5.1 Частини І Тендерної документації згідно з даними офіційного сайту Oracle. Відповідно до вище викладеної інформації з офіційного сайту Oracle, на даний час технічна можливість отримання сертифіката Oracle Database SQL Certified Expert, який міститься в кваліфікаційних критеріях стосовно персоналу у Тендерній документації, відсутня. При більш детальному вивченні інформації щодо сертифікату вказаного рівня на форумах спеціалізованих спільнот розробників програмних продуктів Oracle визначено, що можливість отримання такого сертифікату відсутня з 31 липня 2017 року. Враховуючи викладене, незрозуміло на яку інформацію спирався Замовник, формуючи кваліфікаційні критерії. Зазначені вище відомості дають підставу вважати, що Замовник при встановленні кваліфікаційних критеріїв, керувався не кваліфікацією персоналу потенційних виконавців робіт, а наявністю необхідних документів у чітко визначеного кола можливих учасників. Зважаючи на вище викладене, просимо змусити Замовника усунути дискримінаційні вимоги щодо сертифікату Oracle Database SQL Certified Expert та надати обґрунтування необхідності другого сертифікату Oracle Database PL/SQL Developer Certified Professional. 2. Щодо пункту 5.1 Частини І ТД стосовно наявності в учасника досвіду виконання аналогічних договорів. Відповідно до п. 5.1 Розділу ІІІ потенційний учасник відповідає кваліфікаційним критеріям, якщо надасть лист-відгук щодо досвіду розроблення розподілених інформаційно-аналітичних, автоматизованих систем з моніторингу поточного технічного стану та прогнозу залишкового ресурсу обладнання АЕС. При цьому досвідом щодо розроблення сховищ даних з використанням системи керування базами даних Oracle він може не володіти взагалі. Крім того, при наданні доказів щодо досвіду з «розроблення розподілених інформаційно-аналітичних…» згідно з кваліфікаційними критеріями не вимагається використання в цих роботах конкретних технологій, методик тощо. На противагу цьому учасник, який володіє досвідом «розроблення сховищ даних …», повинен використовувати саме технологію Oracle, що є дискримінаційною вимогою у порівнянні з учасником, який має досвід «розроблення розподілених інформаційно-аналітичних…». Зважаючи на це, наявні розбіжності у даних критеріях, оскільки в даному випадку конкретизація використання технології Oracle є дискримінаційною для потенційних учасників. Отже, Тендерна документація Замовника містить ознаки дискримінації та упередженості і свідчить про той факт, що Замовник не належним чином підготував Тендерну документацію. 3. Щодо пункту 5.1 Частини І ТД стосовно наявності в учасника кваліфікованого персоналу. Відповідно до роз’яснень Замовника наданих під час періоду уточнення, а також при розгляді Скарги встановлено, що вимоги до програмного забезпечення будуть сформовані під час виконання 1-етапу послуг. Таким чином, незрозуміло за якими принципами сформовано вимоги щодо наявності в потенційного учасника саме не менше 2-х сертифікованих фахівців найвищої кваліфікації. Ця вимога є дискримінаційною і не відповідає принципу максимальної економії та ефективності, зазначених у статті 3 Закону. Так, замовником підтверджено, що на даний час йому не відома складність програмного забезпечення, яке необхідно створити. за результатами робіт. Саме тому, недоцільною є вимога щодо наявності саме двох сертифікованих фахівців по відповідному напрямку, оскільки, цілком можливо, що в даному випадку буде цілком достатньо і одного. Враховуючи викладене, вважаємо таку вимогу дискримінаційною та просимо викласти п.5.1 в такій редакції: «…Учасник має надати не менше однієї скан-копії відповідних сертифікатів Oracle, що підтверджують кваліфікацію персоналу, який залучається до надання послуг…» Відповідно до частини 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Враховуючи те, що кінцевим строком подання тендерних пропозицій є 27 січня 2020 року, останній день подання скарги припадає на 23.01.2020 року включно, що свідчить про те, що ТОВ «ІПП-Центр» звертається із скаргою до органу оскарження у встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» в строк. Згідно до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу ТОВ «ІПП-Центр» до розгляду; 2. Перевірити тендерну документацію «ДП Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» на відповідність вимогам чинного законодавства України в сфері публічних закупівель; 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, які містяться у пункті 5.1 і п.6 ТД.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.02.2020 19:58
Автор: ТОВ "ІПП-ЦЕНТР", Матеящук Богдан Михайлович +380445024570 ippcentr@gmail.com https://www.ipp-centre.com.ua
Скарга
Залишено без розгляду

Виявлено цілий ряд нових порушень та дискримінаційних ознак

Номер: 971df5f705bb4339962972fb6e4ff3a0
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-20-000881-c.b2
Назва: Виявлено цілий ряд нових порушень та дискримінаційних ознак
Скарга:
СКАРГА стосовно дискримінаційних вимог, які містяться у тендерній документації Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (надалі за текстом – Замовник) за процедурою відкритих торгів здійснює закупівлю ДК 021:2015 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (послуга: «Розробка та впровадження комплексної системи аналізу результатів випробувань зразків-свідків та ресурсу корпусів реакторів») (UA-2019-11-20-000881-c). Товариством з обмеженою відповідальністю «ІПП-Центр» (далі – ТОВ «ІПП-Центр», Учасник, Скаржник) має на меті взяти участі в оголошеній Замовником процедурі закупівлі. Однак, тендерна документація містить цілий ряд дискримінаційних вимог та положень, які суперечать принципам здійснення публічних закупівель, закріплених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Внаслідок цього «штучно» створені умови для обмеження кількості потенційних учасників та унеможливлення рівної та незалежної конкуренції між ними. Звертаємо увагу, що після розгляду органом оскарження попередньої скарги ТОВ «ІПП-Центр» стосовно ТД даної процедури закупівлі, нами розпочато підготовку тендерної пропозиції. Однак, Товариством було виявлено цілий ряд нових порушень та дискримінаційних ознак, які не були предметом розгляду скарги від 18 грудня 2019 року, 1. Щодо пункту 5.1 Частини І ТД стосовно наявності в учасника кваліфікованого персоналу. У п.5.1 Частини І Тендерної документації в якості одного з кваліфікаційних критеріїв вказується на необхідність наявності персоналу, які мають необхідні знання та досвід, що підтверджується сертифікатами Oracle Database SQL Certified Expert та Oracle Database PL/SQL Developer Certified Professional. Єдиним можливим способом отримання сертифікату Oracle є складання іспитів за вибраним напрямком знань на офіційному сайті https://education.oracle.com/. Стосовно кваліфікаційних критеріїв, визначених у п.5.1 Частини І Тендерної документації, перелік можливих для отримання сертифікатів визначений за посиланням https://education.oracle.com/oracle-database/development/product_834?certPage=true у розділі Development Certification Paths (див. Рис. 1). Згідно з цією інформацією наявними для отримання на даний час сертифікатами, які стосуються кваліфікаційних критеріїв, визначених у п.5.1 Розділу ІІІ Тендерної документації, є: • Oracle Database PL/SQL Developer Certified Professional; • Oracle Database PL/SQL Developer Certified Associate; • Oracle Database SQL Certified Associate. Рис. 1. Перелік сертифікатів, які стосуються до кваліфікаційних критеріїв, визначених у п.5.1 Частини І Тендерної документації згідно з даними офіційного сайту Oracle. Відповідно до вище викладеної інформації з офіційного сайту Oracle, на даний час технічна можливість отримання сертифіката Oracle Database SQL Certified Expert, який міститься в кваліфікаційних критеріях стосовно персоналу у Тендерній документації, відсутня. При більш детальному вивченні інформації щодо сертифікату вказаного рівня на форумах спеціалізованих спільнот розробників програмних продуктів Oracle визначено, що можливість отримання такого сертифікату відсутня з 31 липня 2017 року. Враховуючи викладене, незрозуміло на яку інформацію спирався Замовник, формуючи кваліфікаційні критерії. Зазначені вище відомості дають підставу вважати, що Замовник при встановленні кваліфікаційних критеріїв, керувався не кваліфікацією персоналу потенційних виконавців робіт, а наявністю необхідних документів у чітко визначеного кола можливих учасників. Зважаючи на вище викладене, просимо змусити Замовника усунути дискримінаційні вимоги щодо сертифікату Oracle Database SQL Certified Expert та надати обґрунтування необхідності другого сертифікату Oracle Database PL/SQL Developer Certified Professional. 2. Щодо пункту 5.1 Частини І ТД стосовно наявності в учасника досвіду виконання аналогічних договорів. Відповідно до п. 5.1 Розділу ІІІ потенційний учасник відповідає кваліфікаційним критеріям, якщо надасть лист-відгук щодо досвіду розроблення розподілених інформаційно-аналітичних, автоматизованих систем з моніторингу поточного технічного стану та прогнозу залишкового ресурсу обладнання АЕС. При цьому досвідом щодо розроблення сховищ даних з використанням системи керування базами даних Oracle він може не володіти взагалі. Крім того, при наданні доказів щодо досвіду з «розроблення розподілених інформаційно-аналітичних…» згідно з кваліфікаційними критеріями не вимагається використання в цих роботах конкретних технологій, методик тощо. На противагу цьому учасник, який володіє досвідом «розроблення сховищ даних …», повинен використовувати саме технологію Oracle, що є дискримінаційною вимогою у порівнянні з учасником, який має досвід «розроблення розподілених інформаційно-аналітичних…». Зважаючи на це, наявні розбіжності у даних критеріях, оскільки в даному випадку конкретизація використання технології Oracle є дискримінаційною для потенційних учасників. Отже, Тендерна документація Замовника містить ознаки дискримінації та упередженості і свідчить про той факт, що Замовник не належним чином підготував Тендерну документацію. 3. Щодо пункту 5.1 Частини І ТД стосовно наявності в учасника кваліфікованого персоналу. Відповідно до роз’яснень Замовника наданих під час періоду уточнення, а також при розгляді Скарги встановлено, що вимоги до програмного забезпечення будуть сформовані під час виконання 1-етапу послуг. Таким чином, незрозуміло за якими принципами сформовано вимоги щодо наявності в потенційного учасника саме не менше 2-х сертифікованих фахівців найвищої кваліфікації. Ця вимога є дискримінаційною і не відповідає принципу максимальної економії та ефективності, зазначених у статті 3 Закону. Так, замовником підтверджено, що на даний час йому не відома складність програмного забезпечення, яке необхідно створити. за результатами робіт. Саме тому, недоцільною є вимога щодо наявності саме двох сертифікованих фахівців по відповідному напрямку, оскільки, цілком можливо, що в даному випадку буде цілком достатньо і одного. Враховуючи викладене, вважаємо таку вимогу дискримінаційною та просимо викласти п.5.1 в такій редакції: «…Учасник має надати не менше однієї скан-копії відповідних сертифікатів Oracle, що підтверджують кваліфікацію персоналу, який залучається до надання послуг…» Відповідно до частини 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Враховуючи те, що кінцевим строком подання тендерних пропозицій є 27 січня 2020 року, останній день подання скарги припадає на 23.01.2020 року включно, що свідчить про те, що ТОВ «ІПП-Центр» звертається із скаргою до органу оскарження у встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» в строк. Згідно до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу ТОВ «ІПП-Центр» до розгляду; 2. Перевірити тендерну документацію «ДП Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» на відповідність вимогам чинного законодавства України в сфері публічних закупівель; 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, які містяться у пункті 5.1 і п.6 ТД.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.01.2020 19:23
Автор: ТОВ "ІПП-ЦЕНТР", Матеящук Богдан Михайлович +380445024570 ippcentr@gmail.com https://www.ipp-centre.com.ua
Скарга
Відхилено

стосовно дискримінаційних вимог, які містяться у тендерній документації

Номер: 36467a6c36344ddfb265d11fe9176227
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-20-000881-c.c1
Назва: стосовно дискримінаційних вимог, які містяться у тендерній документації
Скарга:
Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (надалі за текстом – Замовник) за процедурою відкритих торгів здійснює закупівлю ДК 021:2015 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (послуга: «Розробка та впровадження комплексної системи аналізу результатів випробувань зразків-свідків та ресурсу корпусів реакторів») (UA-2019-11-20-000881-c). Товариство з обмеженою відповідальністю «ІПП-Центр» (далі – ТОВ «ІПП-Центр», Учасник, Скаржник) має на меті взяти участь в оголошеній Замовником процедурі закупівлі. Однак, тендерна документація містить цілий ряд дискримінаційних вимог та положень, які суперечать принципам здійснення публічних закупівель, закріплених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Внаслідок цього «штучно» створені умови для обмеження кількості потенційних учасників та унеможливлення рівної та незалежної конкуренції між ними. Вважаємо за необхідне звернути увагу органу оскарження на наступні обставини: 1. Щодо пункту 5.1 Частини І та п.6 ТД стосовно наявності в учасника сертифікатів. Аналіз Технічних вимог на розробку та впровадження комплексної системи аналізу результатів випробувань зразків-свідків та ресурсу корпусів реакторів (далі - ТВ) характеризує роботу як створення інструменту для зберігання у електронному вигляді інформації щодо результатів випробувань зразків-свідків, яка на даний час міститься в паспортах на корпус реактора (КР) на відповідних промислових майданчиках АЕС. Навіть з першого погляду очевидно, що окреслена в ТД структура таблиць могла би бути збережена та наповнена, наприклад, навіть за допомогою існуючого інструментарію MS Office з відображенням інформації у хмарному сховищі OneDrive з налаштуванням відповідних рівнів доступу користувачам. Існуючі прості засоби MS Office дозволяють в тому числі проводити виведення та порівняння збережених даних з гнучким налаштуванням шаблонів, що по суті перекриває так звану аналітичну сторону створюваного програмного забезпечення (яка по своїй суті згідно опису в ТД не є аналітичною системою). Крім того, існує багато безкоштовних засобів щодо керування СКБД, в тому числі на основі Open Source, які дозволяють створювати необхідний функціонал згідно ТВ з врахуванням необхідного кіберзахисту системи. Враховуючи викладене, можна прийти до висновку, що використання СКБД Oracle не має жодних переваг перед існуючими, набагато простішими та вільно поширюваними засобами, а сучасний розвиток уніфікованих форматів СКБД дозволяє легко інтегрувати між собою продукти різних виробників. Іншими словами, програмне забезпечення, створене в рамках надання даної послуги, навіть з використання СКБД, відмінної від Oracle, легко інтегрується в операційне середовище Oracle ВП «НТЦ», якщо воно насправді існує (в ТВ та ТД жодних характеристик такого середовища не надається). Зважаючи на це, кваліфікаційні критерії, які стосуються необхідності наявності практичного досвіду роботи з побудови параметричних сховищ даних за допомогою СКБД Oracle, сертифікатів Oracle рівня не нижче за Oracle Database SQL Certified Expert та Oracle Database PL/SQL Developer Certified Professional (підтверджується скан-копіями відповідних сертифікатів) та формулювання щодо аналогічних договорів на надання послуг з розроблення розподілених інформаційно-аналітичних, автоматизованих систем з моніторингу поточного технічного стану та прогнозу залишкового ресурсу обладнання АЕС або сховищ даних з допомогою системи керування базами даних Oracle є дискримінаційними. Крім того, навіть у випадку включення в ТД необхідності наявності сертифікатів Oracle, дискримінаційною є вимога щодо їх кількості (не менше двох) та найвищого рівня (Expert та Professional) для розробки простого з точки зору СКБД програмного забезпечення. Враховуючи викладене, наявність даної вимоги у ТД свідчить не про намір відбору кваліфікованого виконавця, а про обмеження кола учасників процедури закупівлі та порушення принципу рівності учасників, встановленого статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Щодо відсутності положень та вимог стосовно наявності ліцензій на використання ПЗ Oracle. Також, слід відмітити, що у випадку наявності у ТД вимог щодо використання саме ПЗ Oracle мали би бути сформульовані і вимоги щодо рівня ліцензії використання такого засобу і її наявності у Замовника чи потенційного учасника. Отже, це ще раз підтверджує, що Замовником сформульовані дані вимоги не відповідно до статті 16 Закону для відбору кваліфікованих виконавців, та унеможливлення участі цілого ряду підприємств у процедурі закупівлі, зокрема, і ТОВ «ІПП-Центр», що є порушення статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі». 3. Щодо відсутності вимог стосовно кваліфікованого персоналу та досвіду виконання робіт учасника щодо обробки даних досліджень зразків-свідків. Крім того, враховуючи заплановану функціональність КСАР, а також важливість даних ЗС для атомної енергетики України необхідною кваліфікаційною умовою для успішного виконання робіт за послугою обов’язково має бути наявність у потенційного виконавця досвіду з аналізу і обробки результатів випробувань зразків свідків. Це також випливає з роз’яснення Замовника: "Система КСАР повинна забезпечити… …виконання аналітичних робіт з аналізу та оцінки ступеня деградації металу КР внаслідок дії радіаційного опромінення, прогнозування властивостей основного металу, зварних швів, зони термічного впливу та наплавок КР за допомогою розрахунково-аналітичних підсистем та модулів". Для того, щоб безпомилково (коректно) реалізувати ці розрахунково-аналітичні підсистеми та модулі необхідним є не тільки чітке розуміння діючої в «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» нормативної документації для зразків свідків, а також досвід з аналізу і обробки результатів випробувань зразків свідків, який включає в себе і не чинні на даний момент методики обробки, і отримання даних ЗС. Згадані методики діяли раніше, і у відповідності з ними оброблялися результати випробувань ЗС, і отримувалися, і отримувалися відповідні характеристики, які приведені в звітах з випробувань ЗС починаючи з початку 80-х років минулого сторіччя. 4. Щодо неповноти Технічних вимог на надання послуги Запланована ДП «НАЕК «Енергоатом» закупівля послуги з розробки та впровадження комплексної системи аналізу результатів випробувань зразків-свідків та ресурсу корпусів реакторів відноситься до найбільш відповідального елемента реакторної установки – корпусу реактора, міцність та надійність якого є ключовою в безпечній експлуатації АЕС. Зважаючи на це, у роботі має бути чітко сформульовані основні завдання, визначена мета, кроки та об’єми їх реалізації, а також критерії оцінки якості отриманого результату. Забезпечення чіткості і визначеності вказаних елементів роботи дозволяє з одного боку виконавцю робіт оцінити необхідний об’єм ресурсів для виконання роботи, а замовнику контролювати хід робіт за кожним з етапів та якість кінцевого результату загалом. Аналіз ТВ та наданих роз’яснень замовника не дає розуміння за вказаними вище складовими виконання роботи, що унеможливлює для потенційних виконавців оцінку залучення необхідних ресурсів та суті роботи взагалі. Ідеологія ТВ та наданих роз’яснень зводиться до тези «Що тут робити зрозуміємо в результаті виконання роботи». В якості прикладу наведемо декілька фактів з Техвимог та наданих роз’яснень. Майже на всі чіткі технічні запитання замовником замість роз’яснень, надана відповідь, що такі запитання будуть вирішені на етапі «Розробка технічного проекту системи КСАР». Дійсно, якщо можна погодитися, що вживання в ТВ некоректних тверджень (наприклад, швидкість рухомого захвату не є режимом навантаження, адже на стор. 9 ТВ ці поняття розмежовуються, а у відповіді на запитання – чомусь ототожнюються) і незрозумілих термінів (наприклад, тип зразка за формою: штатний і реконструйований мають одні й ті ж розміри, а відповідно – одну й ту саму форму, оскільки цілком очевидно, що розміри в повній мірі визначають його форму), а також непотрібних комірок для кожного зразка (наприклад, геометричні розміри, які є однаковими для всіх зразків одного й того ж типу) майже не впливають на планування і оцінку трудозатрат, то відсутність цілої низки важливої інформації – є дуже серйозним прорахунком при плануванні закупівлі такої послуги. Так, зокрема, результати випробувань зразків свідків КР ВВЕР-440 свідчать про те, що саме ці корпуси є найбільш критичними в частині деградації характеристик пластичності і тріщиностійкості, але при цьому, незважаючи на твердження в ТВ «…серед функціональних вимог підсистеми є формування звітів за результатами випробувань в графічному і табличному вигляді, які будуть складовими при оцінці ресурсу корпусів реакторів» вважається, що ця інформація не потрібна для КСАР! Незрозуміло взагалі, що планується для ВВЕР-440. Можливо в майбутньому буде розроблятися нова КСАР (лише для двох енергоблоків), яка тоді неясно як буде інтегруватися з розроблюваною для ВВЕР-1000? Аналогічна картина зі ЗС типу "У" і типу СТ 0,5Т, а також з обліком половинок зразків (наприклад, типу "С" – які нарівні з половинками штатних зразків типу "Ш" використовуються для виготовлення реконструйованих зразків типу "Ш") – ТВ вони не передбачені, а на отримане з цього приводу запитання традиційна відповідь - запитання будуть вирішені на етапі «Розробка технічного проекту системи КСАР» («що тут робити зрозуміємо в результаті виконання роботи»). Проте, з логіки побудови роботи, а це - розробка програмного забезпечення, очевидно, що задача першого етапу «Розробка технічного проекту системи КСАР» є лише побудова схем БД (зв’язки між полями, таблицями тощо), а тому технічна частина роботи (зразки свідки та їх характеристики, деградація тощо), яка не стосується безпосередньо програмування, має бути чітко окреслена ще до початку «Розробки технічного проекту системи КСАР». Додатковим доказом цього є також той факт, що згідно кваліфікаційних критеріїв замовник ставить високі вимоги до розробників програмного забезпечення, а досвід з обробки даних зразків свідків не є важливим. Додатково до сказаного вище зазначимо, що в ТВ до роботи, яка присвячена розробці програмного забезпечення не прописані чіткі кроки щодо його тестування, дослідної експлуатації, процесу передачі замовнику, періоду підтримки та інтеграції в існуюче операційне середовище ВП «НТЦ», що з одного боку унеможливлює розуміння виконання таких важливих процесів, а з іншого наштовхує на думку щодо можливої дискримінації учасників. Зважаючи на це, вважаємо, що до початку проведення конкурсу на виконання роботи ТВ мають бути доопрацюванні, зокрема, в найважливіших питаннях щодо: • врахування в КСАР корпусів реакторів з ВВЕР-440; • зразків свідків типу «У» і типу СТ 0,5Т; • тестування, дослідної експлуатації, процесу передачі замовнику, періоду підтримки та інтеграції КСАР в існуюче операційне середовище ВП «НТЦ». 5. Порушення статті 21 Закону щодо ненадання роз’яснень положень ТД Із аналізу Технічних вимог, які є додатком до ТД не є можливим зрозуміти обсяг та конкретний перелік послуг, які Замовник має на меті закупити. Від даної обставини залежить якісна підготовка тендерної пропозиції та цінова пропозиція для даної процедури. Зважаючи на дану обставину, ТОВ «ІПП-Центр» на веб-порталі "Prozorro" було задано цілу низку запитань, щоб отримати відповідні роз’яснення. Однак, фактично, роз’яснення Замовником не були надані, а натомість відповіді на всі принципові запитання звелися до формату, що кінцевий обсяг послуг буде визначений вже під час виконання самої роботи. По-перше, дана обставина є грубим порушенням пункту 3 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», який встановлює, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг. У даному випадку Замовник сам визнає, що обсяг послуг не є повністю визначений. По-друге, така позиція Замовника щодо фактичного ігнорування звернень потенційних учасників щодо роз’яснень положень тендерної документації є грубим порушенням вимог статті 23 Закону та дає підстави вважати на наявність у Замовника наміру щодо штучного обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі, що тягне за собою ігнорування вимог статті 3 Закону стосовно принципів здійснення закупівель. Отже, Тендерна документація Замовника містить ознаки дискримінації та упередженості і свідчить про той факт, що Замовник не належним чином підготував Тендерну документацію. Відповідно до частини 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Враховуючи те, що кінцевим строком подання тендерних пропозицій є 23 грудня 2019 року, останній день подання скарги припадає на 19.12.2019 року включно, що свідчить про те, що ТОВ «ІПП-Центр» звертається із скаргою до органу оскарження у встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» в строк. Згідно до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу ТОВ «ІПП-Центр» до розгляду; 2. Перевірити тендерну документацію «ДП Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» на відповідність вимогам чинного законодавства України в сфері публічних закупівель; 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, які містяться у пункті 5.1 Частини І та п.6 ТД. 4. Зобов’язати замовника внести зміни до Технічних вимог.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.12.2019 12:51
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.01.2020 21:44
Автор: ТОВ "ІПП-ЦЕНТР", Матеящук Богдан Михайлович +380445024570 ippcentr@gmail.com https://www.ipp-centre.com.ua