-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ). Процедура закупівлі – відкриті торги на 2020 рік, що оголошена згідно листа інформативного характеру Мінекономрозвитку України №3302-06/29640-06 від 14.06.2016 року.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 2 107 днів назад
1 527 915.58
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 3 055.83 UAH
мін. крок: 0.2% або 3 055.83 UAH
Період оскарження:
19.11.2019 12:24 - 01.12.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо кваліфікаційних вимог
Номер:
0bb3f076e1f244b3965ee017ae9d632c
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-19-000481-a.c2
Назва:
Щодо кваліфікаційних вимог
Вимога:
В ДОДАТКУ 1 ДО ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ УЧАСНИКІВ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ЇХ ТАКИМ КРИТЕРІЯМ» ЗАМОВНИК ЗАЗНАЧИВ, ЩО: « ДОСВІД РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ У СФЕРІ ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ ПОВИНЕН БУТИ НЕ МЕНШИМ НІЖ СТРОК ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ, КОПІЇ ЯКИХ ДОДАЮТЬСЯ. ТОБТО ДОСВІД ПРАЦІВНИКІВ ПОВИНЕН ПОКРИВАТИ УВЕСЬ ЧАС ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ.»
ВІДПОВІДНО ДО Ч. 1 СТ. 3 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» ЗАКУПІВЛІ ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ, ЗОКРЕМА, ЗА ПРИНЦИПОМ НЕДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. ВІДПОВІДНО ДО СТ. 5 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» ЗАМОВНИК НЕ МОЖЕ ВСТАНОВЛЮВАТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ. ВІДПОВІДНО ДО СТ. 22 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ.
ВИЩЕЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА, ПОРУШУЄ НОРМИ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА. ЗВЕРТАЄМО ВАШУ УВАГУ, ЩО НЕ ВСІ ПОТЕНЦІЙНІ УЧАСНИКИ ЗАКУПІВЛІ ЗМОЖУТЬ ВИКОНАТИ ЗАЗНАЧЕНУ ВИМОГУ, ЩО Є ДИСКРИМІНАЦІЄЮ.
ВРАХОВУЮЧИ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, ПРОСИМО ВИКЛЮЧИТИ ЗІ СКЛАДУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НАСТУПНІ ВИМОГИ: «ДОСВІД РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ У СФЕРІ ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ ПОВИНЕН БУТИ НЕ МЕНШИМ НІЖ СТРОК ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ, КОПІЇ ЯКИХ ДОДАЮТЬСЯ. ТОБТО ДОСВІД ПРАЦІВНИКІВ ПОВИНЕН ПОКРИВАТИ УВЕСЬ ЧАС ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ.».
У РАЗІ ВІДМОВИ ВИКЛАДЕННЯ ЗМІН, БУДЕМО ЗМУШЕНІ ЗВЕРНУТИСЯ ДО АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ ЗІ СКАРГОЮ В ПОРЯДКУ ТА СТРОКИ, ВИЗНАЧЕНІ ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.11.2019 14:28
Вирішення:
ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ УЧАСНИКА/УЧАСНИКІВ.
Щодо вимоги про наявність досвіду працівників.
Не можемо погодитись із таким трактуванням вимоги за тендерною документацією і надаємо наступні докази законності та недискримінаційності вказаної вимоги:
Відповідно до статті 16, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, тендерний комітет під час складання вимог за тендерною документацією з метою відбору якісного суб’єкта господарювання, потенційного учасника-переможця має право встановити у складі тендерної документації умови, що передбачені законодавством України до всіх без винятку учасників закупівлі. Виконання таких вимог учасниками закупівлі підтвердить надійність та стабільність ведення господарської діяльності учасниками закупівлі, а відтак дозволить бути впевненим у виконанні майбутнього договору про закупівлю. Встановлена вимога цілком та повністю відповідає діючому законодавству та не може бути дискримінаційною.
Оскільки, постачання природного газу є процесом безперервним, а його постачання відбувається через спеціальні програмні комплекси, що взаємодіють з низкою сервісних компаній-ліцензіатів у сфері розподілу природного газу, транспортування його магістральними трубопроводами, зберіганні в підземних сховищах, розподілу та наступного обліку операторами ГРМ, важливим є наявність саме працівників, які мають досвід повного порядку адміністрування послуг постачання споживачу під час виконання такого Договору.
Саме тому, вимога щодо наявності працівників, що мають необхідні знання та досвід із виконання аналогічних договорів повинна кореспондуватися саме із вимогою про надання аналогічних договорів, що дає змогу встановити як факт наявності кваліфікованих працівників так і факт виконання аналогічного договору.
Наявність працівників, які від початку дії аналогічного договору і до його повного завершення (виконання) здійснювали адміністрування такого Договору безумовно засвідчує відповідність встановленим частиною 2 статті 16 Закону кваліфікаційним критеріям:
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Вказані кваліфікаційні критерії, а отже і вимоги до них за тендерною документацією є взаємопов’язані та не можуть існувати окремо, внаслідок особливостей такої товарної продукції як природний газ.
Саме тому, тендерна документація і містить цілком законну та необхідну вимогу, щоб учасники підтвердили наявність працівників, які були задіяні повністю під час виконання конкретно взятого аналогічного договору постачання природного газу.
Оскільки, перетворення особи на кваліфікованого та досвідченого працівника, що володіє певною спеціалізацією потребує достатнього періоду часу, що включає в себе набуття знань, практика їх застосування та строк, що дозволяє оцінити як собі так і іншим особам свої вміння, врахувати та виправити помилки в процесі становлення як «кваліфікованого спеціаліста з досвідом роботи», Замовник закупівлі у оскаржуваній вимозі за тендерною документацією безпосередньо визначив зміст поняття «необхідний досвід роботи працівника», який для Замовника виглядає мінімально достатнім саме в тривалості «ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються». Цей період часу, на думку Замовника, є об’єктивно найменшим, щоб оволодіти належним чином знаннями, вміннями та навичками для отримання необхідного досвіду із постачання природного газу від якого залежить функціонування Замовника. При цьому, Замовником не передбачено, щоб відповідні працівники повинні мати трудовий стаж саме на певній посаді. Досвід роботи є накопичувальним показником, що набувається особою протягом всієї трудової діяльності, в тому числі, на різних посадах.
Вважаємо оскаржувану вимогу за тендерною документацією правомірною. Наявність вимоги, що досвід роботи працівників у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються узгоджується з положеннями законодавства, відповідає принципам закупівель та не обмежує участь відповідальних підприємств-постачальників природного газу.
Аналогічної позиції і Орган оскарження, який своїм рішенням від 04.10.2019 №14267 відмовив у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧЕРНІГІВГАЗ ЗБУТ" від 13.09.2019р. №14704-Сл-24752-0919 (номер скарги UA-2019-09-03-000342-a.b12 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) (надалі – Скарга) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09120000-6 - Газове паливо (Природний газ)» (номер закупівлі UA-2019-09-03-000342-a) (надалі – Процедура закупівлі) Комунальним некомерційним підприємством «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області з аналогічного питання.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Кваліфікаційні вимоги
Номер:
3e33ecb293d8409ba13e6481414fb1c3
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-19-000481-a.c1
Назва:
Кваліфікаційні вимоги
Вимога:
замовник зазначив, що: «Досвід роботи працівників у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються. Тобто досвід працівників повинен покривати увесь час виконання аналогічних договорів.»
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у документації наведеної вище вимоги документації у вказаній редакції. Враховуючи викладене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають працівників, досвід роботи яких у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, а також які здійснили постачання природного газу кінцевим споживачам у обсязі не меншому ніж той, що складає предмет даної закупівлі за аналогічним договором, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання - учасників. Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника в частині встановлення у документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вище викладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині, виключивши умови щодо наявності працівників, досвід роботи яких у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів. Відповідної позиції АМК дотримується у рішенні від 16.05.2019 № 6066-р/пк-пз (номер скарги: UA-2019-04-18-002559-a.a1, за посиланням: https://www.prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-04-18-002559-a).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.11.2019 14:18
Вирішення:
ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ УЧАСНИКА/УЧАСНИКІВ.
Щодо вимоги про наявність досвіду працівників.
Не можемо погодитись із таким трактуванням вимоги за тендерною документацією і надаємо наступні докази законності та недискримінаційності вказаної вимоги:
Відповідно до статті 16, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, тендерний комітет під час складання вимог за тендерною документацією з метою відбору якісного суб’єкта господарювання, потенційного учасника-переможця має право встановити у складі тендерної документації умови, що передбачені законодавством України до всіх без винятку учасників закупівлі. Виконання таких вимог учасниками закупівлі підтвердить надійність та стабільність ведення господарської діяльності учасниками закупівлі, а відтак дозволить бути впевненим у виконанні майбутнього договору про закупівлю. Встановлена вимога цілком та повністю відповідає діючому законодавству та не може бути дискримінаційною.
Оскільки, постачання природного газу є процесом безперервним, а його постачання відбувається через спеціальні програмні комплекси, що взаємодіють з низкою сервісних компаній-ліцензіатів у сфері розподілу природного газу, транспортування його магістральними трубопроводами, зберіганні в підземних сховищах, розподілу та наступного обліку операторами ГРМ, важливим є наявність саме працівників, які мають досвід повного порядку адміністрування послуг постачання споживачу під час виконання такого Договору.
Саме тому, вимога щодо наявності працівників, що мають необхідні знання та досвід із виконання аналогічних договорів повинна кореспондуватися саме із вимогою про надання аналогічних договорів, що дає змогу встановити як факт наявності кваліфікованих працівників так і факт виконання аналогічного договору.
Наявність працівників, які від початку дії аналогічного договору і до його повного завершення (виконання) здійснювали адміністрування такого Договору безумовно засвідчує відповідність встановленим частиною 2 статті 16 Закону кваліфікаційним критеріям:
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Вказані кваліфікаційні критерії, а отже і вимоги до них за тендерною документацією є взаємопов’язані та не можуть існувати окремо, внаслідок особливостей такої товарної продукції як природний газ.
Саме тому, тендерна документація і містить цілком законну та необхідну вимогу, щоб учасники підтвердили наявність працівників, які були задіяні повністю під час виконання конкретно взятого аналогічного договору постачання природного газу.
Оскільки, перетворення особи на кваліфікованого та досвідченого працівника, що володіє певною спеціалізацією потребує достатнього періоду часу, що включає в себе набуття знань, практика їх застосування та строк, що дозволяє оцінити як собі так і іншим особам свої вміння, врахувати та виправити помилки в процесі становлення як «кваліфікованого спеціаліста з досвідом роботи», Замовник закупівлі у оскаржуваній вимозі за тендерною документацією безпосередньо визначив зміст поняття «необхідний досвід роботи працівника», який для Замовника виглядає мінімально достатнім саме в тривалості «ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються». Цей період часу, на думку Замовника, є об’єктивно найменшим, щоб оволодіти належним чином знаннями, вміннями та навичками для отримання необхідного досвіду із постачання природного газу від якого залежить функціонування Замовника. При цьому, Замовником не передбачено, щоб відповідні працівники повинні мати трудовий стаж саме на певній посаді. Досвід роботи є накопичувальним показником, що набувається особою протягом всієї трудової діяльності, в тому числі, на різних посадах.
Вважаємо оскаржувану вимогу за тендерною документацією правомірною. Наявність вимоги, що досвід роботи працівників у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються узгоджується з положеннями законодавства, відповідає принципам закупівель та не обмежує участь відповідальних підприємств-постачальників природного газу.
Аналогічної позиції і Орган оскарження, який своїм рішенням від 04.10.2019 №14267 відмовив у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧЕРНІГІВГАЗ ЗБУТ" від 13.09.2019р. №14704-Сл-24752-0919 (номер скарги UA-2019-09-03-000342-a.b12 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) (надалі – Скарга) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09120000-6 - Газове паливо (Природний газ)» (номер закупівлі UA-2019-09-03-000342-a) (надалі – Процедура закупівлі) Комунальним некомерційним підприємством «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області з аналогічного питання.
Статус вимоги:
Відхилено