-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Завершена
11 492 589.65
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 11 492.59 UAH
мін. крок: 0.1% або 11 492.59 UAH
Період оскарження:
19.11.2019 11:48 - 16.12.2019 00:00
Скарга
Розгляд припинено
Скарга
Номер:
9170815c0aae4ad188d74f1031e8474c
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-19-001004-b.b7
Назва:
Скарга
Скарга:
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (prozorro.gov.ua), замовником – ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ХРИСТИНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ, було оголошено закупівлю за процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою № UA-2019-11-19-001004-b на ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ).
Свої пропозиції для участі у процедурі закупівлі подали учасники:
1) ТОВ "АС";
2) ТОВ "БЛАГОГАЗ ЗБУТ";
3) ТОВ "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ";
4) ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ"; (скаржник).
5) ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС".
За результатами прекваліфікації було неправомірно відхилено пропозицію учасника ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ", згідно протоколу розгляду тендерних пропозицій від 28.01.2020 р.
ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ» вважає відхилення незаконним та таким що порушує права учасника з огляду на таке:
Щодо відповідності банківської гарантії:
Згідно вимог тендерної документації Замовника, а саме частиною ч. 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено наступну вимогу про надання учасниками: «Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації.
Замовник відхилив пропозицію ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ», посилаючись на те, що у складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" міститься Банківська гарантія №8026-19Г видана АТ «РВС БАНК» (файл «Гарантия_8026»).
На думку Замовника в Банківській гарантії міститься умова не передбачена тендерною документацією, а саме: «Гарант має право відмовити Бенефіціару в задоволенні його вимог у наступних випадках:
- якщо Вимога по Гарантії не відповідає умовам цієї Гарантії; - якщо Принципал не надасть письмове підтвердження про настання гарантійного випадку із зазначенням причин настання».
ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ» вважає, що відхиливши учасника на цій підставі, Замовником було порушено ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» з огляду на таке:
Відповідно до тендерної документації, Замовник не вимагає від учасника безумовної банківської гарантії.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є, зокрема, договори та інші правочини.
Відповідно до частини 1 статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Відповідно до частин 1, 2 статті 200 Господарського кодексу України гарантія є специфічним засобом забезпечення виконання господарських зобов`язань шляхом письмового підтвердження (гарантійного листа) банком, іншою кредитною установою, страховою організацією (банківська гарантія) про задоволення вимог управленої сторони у розмірі повної грошової суми, зазначеної у письмовому підтвердженні, якщо третя особа (зобов`язана сторона) не виконає вказане у ньому певне зобов`язання, або настануть інші умови, передбачені у відповідному підтвердженні.
Зобов`язання за банківською гарантією виконується лише на письмову вимогу управленої сторони.
Згідно зі статтею 560 Цивільного кодексу України за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов`язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов`язання боржником.
У разі порушення боржником зобов`язання, забезпеченого гарантією, гарант зобов`язаний сплатити кредиторові грошову суму відповідно до умов гарантії. Вимога кредитора до гаранта про сплату грошової суми відповідно до виданої ним гарантії пред`являється у письмовій формі. До вимоги додаються документи, вказані в гарантії. У вимогі до гаранта або у доданих до неї документах кредитор повинен вказати, у чому полягає порушення боржником основного зобов`язання, забезпеченого гарантією. Кредитор може пред`явити вимогу до гаранта у межах строку, встановленого у гарантії, на який її видано (частини 1, 2, 3, 4 статті 563 Цивільного кодексу України).
Відповідно до статті 561 Цивільного кодексу України гарантія діє протягом строку, на який вона видана. Гарантія є чинною від дня її видачі, якщо в ній не встановлено інше. Гарантія не може бути відкликана гарантом, якщо в ній не встановлено інше.
Отже, у відносинах за гарантією беруть участь три суб`єкти - гарант, бенефіціар та принципал. Забезпечувальна функція гарантії полягає у тому, що вона (гарантія) забезпечує належне виконання принципалом його обов`язку перед бенефіціаром.
Гарантія - це односторонній правочин, змістом якого є обов`язок гаранта сплатити кредитору-бенефеціару грошову суму відповідно до умов гарантій у разі порушення боржником зобов`язання, забезпеченого гарантією. Тобто, гарантія створює зобов`язання тільки для гаранта.
Виходячи з Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, видачі гарантії передує укладення договору між гарантом та боржником про надання фінансових послуг з видачі гарантії. Вказаний договір виступає зв`язуючим ланцюгом між основним договором принципала і бенефіціара, оскільки у договорі про видачу гарантії вказується, що гарантія видається на прохання принципала у зв`язку з його обов`язком перед бенефіціаром за основним договором, та гарантією, видача якої є основним обов`язком гаранта за цим договором.
Відповідно до розділу І Положення гарантійний лист - це гарантія, що оформлена належним чином на паперовому носії. Гарантія - це спосіб забезпечення виконання зобов`язань, відповідно до якого банк-гарант приймає на себе грошове зобов`язання перед бенефіціаром (оформлене в письмовій формі або у формі повідомлення) сплатити кошти за принципала в разі невиконання останнім своїх зобов`язань у повному обсязі або їх частину в разі пред`явлення бенефіціаром вимоги та дотримання всіх вимог, передбачених умовами гарантії. Зобов`язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від основного зобов`язання принципала (його припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на таке зобов`язання безпосередньо міститься в тексті гарантії.
В силу ст. 562 ЦК України зобов`язання гаранта перед кредитором не залежить від основного зобов`язання (його припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли в гарантії міститься посилання на основне зобов`язання.
Право гаранта на відмову в задоволенні вимоги кредитора встановлено ст. 565 ЦК України, згідно з ч. 1 якої гарант має право відмовитися від задоволення вимоги кредитора, якщо вимога або додані до неї документи не відповідають умовам гарантії або якщо вони подані гарантові після закінчення строку дії гарантії. Гарант повинен негайно повідомити кредитора про відмову від задоволення його вимоги.
Отже, з умов гарантійного листа та норм права випливає, що обов`язок гаранта сплатити кредиторові грошову суму відповідно до умов гарантії настає за умови порушення боржником зобов`язання, забезпеченого гарантією, та направлення кредитором гаранту письмової вимоги разом із зазначеними в гарантії документами. За відсутності однієї із названих умов відповідальність гаранта не настає.
В свою чергу, умови гарантії сформульовані таким чином, що бенефіціаром надається банку письмове підтвердження принципала та відповідний лист за підписом керівника принципала про настання гарантійного випадку із зазначенням причин настання, що засвідчує настання гарантійного випадку з його вини.
Відповідної позиції дотримується і Господарський суд м. Києва у своєму Рішенні від 04.06.2019 по справі № 910/3169/19, яке залишено в силі Постановою Північного апеляційного господарського суду від 24.09.2019 року.
Щодо наявності працівників:
Згідно вимог тендерної документації Замовника, а саме ч. 5 розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено наступну вимогу про надання учасниками: «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, завірена власним підписом та печаткою учасника, в якій обов’язково має бути зазначено наступну інформацію: ПІБ, посада працівників, досвід по супроводу та виконанню аналогічних договорів щодо постачання природного газу, та щодо кожного з таких працівників окремо; копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівника-ми, вказаними згідно вказаної вище довідки: копії наказів про прийняття на роботу таких працівників, та копії інших документів (копії документу про освіту таких працівників та копії витягів із трудових книжок (у випадку їх наявності) на зазначених за довідкою працівників.). Досвід роботи працівників у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються.
Замовник відхилив пропозицію ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ», посилаючись на те, що у складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" відсутні працівники, досвід роботи яких у сфері постачання природного газу є меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються. Тобто досвід працівників повинен покривати увесь час виконання аналогічних договорів».
ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ» вважає, що відхиливши учасника на цій підставі, Замовником було порушено ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» з огляду на таке:
В складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" міститься копія аналогічного договору з Відділом освіти Драбівської РДА № 29 від 29.01.2019 року (файл «Аналогічний договір») який виконувався в лютому 2019 року. Вказаний файл містить також єдиний акт передачі-приймання природного газу №19 від 28 лютого 2019 року на суму 1707459,80 в об’ємі 1 18,722 тис.м.куб. Доданий відгук Замовника за аналогічним Договором також підтверджує факт здійснення постачання природного газу виключно у лютому 2019 року за вказаними об’ємами постачання.
Згідно з умов тендерної документації, досвід роботи працівників у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються, а не досвід роботи працівників які працювали в період виконання аналогічного договору. Просимо звернути увагу на цю умову, адже Учасник надав аналогічний договір, строк виконання якого є календарний місяць, а саме лютий 2019 року, виходячи з цього досвід роботи працівників Учасника у сфері постачання природного газу повинен бути не менш ніж один календарний місяць.
У складі тендерної пропозиції містяться накази про призначення працівників Вишнякова К.В., прийнята на роботу 02.01.2018 (1 рік 11 місяців, яка доречи працювала у період виконання аналогічного договору поставки природного газу), Верба С.В. та Чумак Р.О. прийняті на роботу 30.08.2019 року (3 місяці), (файли з ім’ям «Наказ на призначення Верба», «Наказ на призначення Чумак»), Павленко В.А. прийнятий на роботу 06.08.2019 року, (7 місяців), (файли з ім’ям «Право підпису з Повноваженнями дир.», «Право підпису»).
Таким чином підтверджено, що досвід роботи працівників є не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів копія якого додається, а саме більше ніж один місяць.
Щодо гарантійного листа:
Згідно вимог тендерної документації Замовника, а саме ч. 2 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено наступну вимогу про надання учасниками: «Для підтвердження надійності та ділової репутації постачальника, останні як учасники закупівлі повинні надати гарантійний лист про відсутність заборгованості та наявності фінансових ресурсів для виконання умов закупівлі та відсутності застосування до учасника закупівлі господарських санкцій щодо невиконання або неналежного виконання взятих зобов’язань із постачання природного газу за договорами 2019 року.
Замовник відхилив пропозицію ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ», посилаючись на те, що у складі тендерної пропозиції учасником не підтверджено відсутність застосування до учасника закупівлі господарських санкцій щодо невиконання або неналежного виконання взятих зобов’язань із постачання природного газу за договорами 2019 року.
ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ» вважає, що відхиливши учасника на цій підставі, Замовником було порушено ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» з огляду на таке:
В складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" міститься Гарантійний лист №1912/5 від 19 грудня 2019 року, щодо відсутність заборгованості та наявності фінансових ресурсів для виконання умов закупівлі.
Також в складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" міститься Гарантійний лист №1912/43 від 19 грудня 2019 року щодо відсутності Учасника серед тих, до кого застосовано господарські санкції та гарантування що товар Учасника також не підпадає під дію санкцій. Під «Товаром» розуміється - природний газ, адже саме він є предметом закупівлі.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника закупівлі ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ» повністю відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Виходячи з вищевикладеного , на підставі статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРГАЗДОБИЧ» звертається з наступним, а саме -
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти до розгляду та задовольнити цю скаргу.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосуються неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ».
3. Зобов’язати Тендерний комітет ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ХРИСТИНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ скасувати рішення про відхилення/дискваліфікацію ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ»
Додаток:
1. Документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження на 1 арк;
2. Рішенні Господарського суду м. Києва від 04.06.2019 по справі № 910/3169/19.
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжка 1394.pdf 01.02.2020 18:22
- Скарга_АМК_Христинівка.docx 01.02.2020 18:22
- Рішенні Господарського суду м. Києва від 04.06.2019 по справі № 910316919..pdf 01.02.2020 18:22
- Скарга_АМК_Христинівка.pdf 01.02.2020 18:22
- Платіжка.копія 1394.PDF 01.02.2020 18:22
- Рішення від 05.02.2020 №2180.pdf 05.02.2020 18:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.02.2020 18:23
Опис причини скасування:
Помилково завантажено документ
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
01.02.2020 18:53
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.02.2020 18:32
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:
f8cbf08a505a4d04a307fe97398eb484
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-19-001004-b.b8
Назва:
Скарга
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (prozorro.gov.ua), замовником – ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ХРИСТИНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ, було оголошено закупівлю за процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою № UA-2019-11-19-001004-b на ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ).
Свої пропозиції для участі у процедурі закупівлі подали учасники:
1) ТОВ "АС";
2) ТОВ "БЛАГОГАЗ ЗБУТ";
3) ТОВ "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ";
4) ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ"; (скаржник).
5) ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС".
За результатами перекваліфікації було неправомірно відхилено пропозицію учасника ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ", згідно протоколу розгляду тендерних пропозицій від 28.01.2020 р.
ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ» вважає відхилення незаконним та таким що порушує права учасника з огляду на таке:
Щодо відповідності банківської гарантії:
Згідно вимог тендерної документації Замовника, а саме частиною ч. 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено наступну вимогу про надання учасниками: «Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації».
Замовник відхилив пропозицію ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ», посилаючись на те, що у складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" міститься Банківська гарантія №8026-19Г видана АТ «РВС БАНК» (файл «Гарантия_8026»).
На думку Замовника в Банківській гарантії міститься умова не передбачена тендерною документацією, а саме: «Гарант має право відмовити Бенефіціару в задоволенні його вимог у наступних випадках:
- якщо Вимога по Гарантії не відповідає умовам цієї Гарантії; - якщо Принципал не надасть письмове підтвердження про настання гарантійного випадку із зазначенням причин настання».
ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ» вважає, що відхиливши учасника на цій підставі, Замовником було порушено ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» з огляду на таке:
Відповідно до тендерної документації, Замовник не вимагає від учасника безумовної банківської гарантії.
Безумовна гарантія — гарантія, за якою банк-гарант у разі порушення принципалом свого зобов'язання, забезпеченого гарантією, сплачує кошти бенефіціару за першою його вимогою без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов. Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах.
Відповідно до частин 1, 2 статті 200 Господарського кодексу України гарантія є специфічним засобом забезпечення виконання господарських зобов`язань шляхом письмового підтвердження (гарантійного листа) банком, іншою кредитною установою, страховою організацією (банківська гарантія) про задоволення вимог управленої сторони у розмірі повної грошової суми, зазначеної у письмовому підтвердженні, якщо третя особа (зобов`язана сторона) не виконає вказане у ньому певне зобов`язання, або настануть інші умови, передбачені у відповідному підтвердженні.
Зобов`язання за банківською гарантією виконується лише на письмову вимогу управленої сторони.
Згідно зі статтею 560 Цивільного кодексу України за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов`язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов`язання боржником.
У разі порушення боржником зобов`язання, забезпеченого гарантією, гарант зобов`язаний сплатити кредиторові грошову суму відповідно до умов гарантії. Вимога кредитора до гаранта про сплату грошової суми відповідно до виданої ним гарантії пред`являється у письмовій формі. До вимоги додаються документи, вказані в гарантії. У вимогі до гаранта або у доданих до неї документах кредитор повинен вказати, у чому полягає порушення боржником основного зобов`язання, забезпеченого гарантією. Кредитор може пред`явити вимогу до гаранта у межах строку, встановленого у гарантії, на який її видано (частини 1, 2, 3, 4 статті 563 Цивільного кодексу України).
Відповідно до статті 561 Цивільного кодексу України гарантія діє протягом строку, на який вона видана. Гарантія є чинною від дня її видачі, якщо в ній не встановлено інше. Гарантія не може бути відкликана гарантом, якщо в ній не встановлено інше.
Отже, у відносинах за гарантією беруть участь три суб`єкти - гарант, бенефіціар та принципал. Забезпечувальна функція гарантії полягає у тому, що вона (гарантія) забезпечує належне виконання принципалом його обов`язку перед бенефіціаром.
Гарантія - це односторонній правочин, змістом якого є обов`язок гаранта сплатити кредитору-бенефіціару грошову суму відповідно до умов гарантій у разі порушення боржником зобов`язання, забезпеченого гарантією. Тобто, гарантія створює зобов`язання тільки для гаранта.
Виходячи з Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, видачі гарантії передує укладення договору між гарантом та боржником про надання фінансових послуг з видачі гарантії. Вказаний договір виступає зв`язуючим ланцюгом між основним договором принципала і бенефіціара, оскільки у договорі про видачу гарантії вказується, що гарантія видається на прохання принципала у зв`язку з його обов`язком перед бенефіціаром за основним договором, та гарантією, видача якої є основним обов`язком гаранта за цим договором.
Відповідно до розділу І Положення гарантійний лист - це гарантія, що оформлена належним чином на паперовому носії. Гарантія - це спосіб забезпечення виконання зобов`язань, відповідно до якого банк-гарант приймає на себе грошове зобов`язання перед бенефіціаром (оформлене в письмовій формі або у формі повідомлення) сплатити кошти за принципала в разі невиконання останнім своїх зобов`язань у повному обсязі або їх частину в разі пред`явлення бенефіціаром вимоги та дотримання всіх вимог, передбачених умовами гарантії. Зобов`язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від основного зобов`язання принципала (його припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на таке зобов`язання безпосередньо міститься в тексті гарантії.
В силу ст. 562 ЦК України зобов`язання гаранта перед кредитором не залежить від основного зобов`язання (його припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли в гарантії міститься посилання на основне зобов`язання.
Отже, з умов гарантійного листа та норм права випливає, що обов`язок гаранта сплатити кредиторові грошову суму відповідно до умов гарантії настає за умови порушення боржником зобов`язання, забезпеченого гарантією, та направлення кредитором гаранту письмової вимоги разом із зазначеними в гарантії документами. За відсутності однієї із названих умов відповідальність гаранта не настає.
В свою чергу, умови гарантії сформульовані таким чином, що бенефіціаром надається банку письмове підтвердження принципала та відповідний лист за підписом керівника принципала про настання гарантійного випадку із зазначенням причин настання, що засвідчує настання гарантійного випадку з його вини.
Відповідної позиції дотримується і Господарський суд м. Києва у своєму Рішенні від 04.06.2019 по справі № 910/3169/19, яке залишено в силі Постановою Північного апеляційного господарського суду від 24.09.2019 року.
Щодо наявності працівників:
Згідно вимог тендерної документації Замовника, а саме ч. 5 розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено наступну вимогу про надання учасниками: «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, завірена власним підписом та печаткою учасника, в якій обов’язково має бути зазначено наступну інформацію: ПІБ, посада працівників, досвід по супроводу та виконанню аналогічних договорів щодо постачання природного газу, та щодо кожного з таких працівників окремо; копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівника-ми, вказаними згідно вказаної вище довідки: копії наказів про прийняття на роботу таких працівників, та копії інших документів (копії документу про освіту таких працівників та копії витягів із трудових книжок (у випадку їх наявності) на зазначених за довідкою працівників.). Досвід роботи працівників у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються.
Замовник відхилив пропозицію ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ», посилаючись на те, що у складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" відсутні працівники, досвід роботи яких у сфері постачання природного газу є меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються. Тобто досвід працівників повинен покривати увесь час виконання аналогічних договорів».
ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ» вважає, що відхиливши учасника на цій підставі, Замовником було порушено ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» з огляду на таке:
В складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" міститься копія аналогічного договору з Відділом освіти Драбівської РДА № 29 від 29.01.2019 року (файл «Аналогічний договір») який виконувався в лютому 2019 року. Вказаний файл містить також єдиний акт передачі-приймання природного газу №19 від 28 лютого 2019 року на суму 1707459,80 в об’ємі 1 18,722 тис.м.куб. Доданий відгук Замовника за аналогічним Договором також підтверджує факт здійснення постачання природного газу виключно у лютому 2019 року за вказаними об’ємами постачання.
Згідно з умов тендерної документації, досвід роботи працівників у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються, а не досвід роботи працівників які працювали в період виконання аналогічного договору. Просимо звернути увагу на цю умову, адже Учасник надав аналогічний договір, строк виконання якого є календарний місяць, а саме лютий 2019 року, виходячи з цього досвід роботи працівників Учасника у сфері постачання природного газу повинен бути не менш ніж один календарний місяць.
У складі тендерної пропозиції містяться накази про призначення працівників Вишнякова К.В., прийнята на роботу 02.01.2018 (1 рік 11 місяців, яка доречи працювала у період виконання аналогічного договору поставки природного газу), Верба С.В. та Чумак Р.О. прийняті на роботу 30.08.2019 року (3 місяці), (файли з ім’ям «Наказ на призначення Верба», «Наказ на призначення Чумак»), Павленко В.А. прийнятий на роботу 06.08.2019 року, (7 місяців), (файли з ім’ям «Право підпису з Повноваженнями дир.», «Право підпису»).
Таким чином підтверджено, що досвід роботи працівників є не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів копія якого додається, а саме більше ніж один місяць.
Щодо гарантійного листа:
Згідно вимог тендерної документації Замовника, а саме ч. 2 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено наступну вимогу про надання учасниками: «Для підтвердження надійності та ділової репутації постачальника, останні як учасники закупівлі повинні надати гарантійний лист про відсутність заборгованості та наявності фінансових ресурсів для виконання умов закупівлі та відсутності застосування до учасника закупівлі господарських санкцій щодо невиконання або неналежного виконання взятих зобов’язань із постачання природного газу за договорами 2019 року.
Замовник відхилив пропозицію ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ», посилаючись на те, що у складі тендерної пропозиції учасником не підтверджено відсутність застосування до учасника закупівлі господарських санкцій щодо невиконання або неналежного виконання взятих зобов’язань із постачання природного газу за договорами 2019 року.
ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ» вважає, що відхиливши учасника на цій підставі, Замовником було порушено ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» з огляду на таке:
В складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" міститься Гарантійний лист №1912/5 від 19 грудня 2019 року, щодо відсутність заборгованості та наявності фінансових ресурсів для виконання умов закупівлі.
Також в складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" міститься Гарантійний лист №1912/43 від 19 грудня 2019 року щодо відсутності Учасника серед тих, до кого застосовано господарські санкції та гарантування що товар Учасника також не підпадає під дію санкцій. Під «Товаром» розуміється - природний газ, адже саме він є предметом закупівлі.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника закупівлі ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ» повністю відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Виходячи з вищевикладеного , на підставі статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРГАЗДОБИЧ» звертається з наступним, а саме -
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти до розгляду та задовольнити цю скаргу.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосуються неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ».
3. Зобов’язати Тендерний комітет ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ХРИСТИНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ скасувати рішення про відхилення/дискваліфікацію ТОВ «УКРГАЗДОБИЧ»
Додаток:
1. Документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження на 1 арк;
2. Рішення Господарського суду м. Києва від 04.06.2019 по справі № 910/3169/19.
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжка 1394.pdf 02.02.2020 13:33
- Скарга_АМК_Христинівка.docx 02.02.2020 13:33
- Рішення Господарського суду м. Києва від 04.06.2019 по справі № 910316919..pdf 02.02.2020 13:33
- Скарга_АМК_Христинівка.pdf 02.02.2020 13:33
- Платіжка.копія 1394.PDF 02.02.2020 13:33
- рішення від 05.02.2020 № 2191.pdf 05.02.2020 18:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.02.2020 13:34
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.02.2020 18:26
Задовільнена:
Ні
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
4a23c2d9608a4d6ab417e1ded823b88c
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-19-001004-b.c4
Назва:
Скарга
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Докази оплати.pdf 30.12.2019 15:47
- Скарга..pdf 30.12.2019 15:47
- Рішення від 08.01.2020 № 240 (+лист Замовнику).pdf 08.01.2020 20:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.01.2020 № 1224.pdf 22.01.2020 17:32
- рішення від 21.01.2020 № 1224.pdf 24.01.2020 22:07
- 1._Пояснення_по_скарзi_-_ТОВ_УКРГАЗДОБИЧ.pdf 11.01.2020 13:20
- 2. Аналог. рішення АМКУ №528 від 21.03.2016.pdf 11.01.2020 13:20
- 3. Аналог. рішення АМКУ від 05.03.2018 № 2016.pdf 11.01.2020 13:21
- 4. Протокол відхилення ТОВ УКРГАЗДОБИЧ.pdf 11.01.2020 13:21
- Відповідь про виконання рішення АМКУ.pdf 28.01.2020 17:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.12.2019 15:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.01.2020 22:07
Дата виконання рішення Замовником:
28.01.2020 17:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З урахуванням рішення № 1224-р/пк-пз від 21.01.2020 року Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель тендерним комітетом прийнято рішення скасувати протокольне рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" №7 від 27 грудня 2019 року та здійснити повторний розгляд тендерної пропозиції ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" на виконання вимог, що передбачені умовами тендерної документації на закупівлю товару по предмету: ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ) (ідентифікатор закупівлі UA-2019-11-19-001004-b) в порядку частини 5 статті 28 Закону
Задовільнена:
Так
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
b999a476879e4f8a8d0ec4863e86a490
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-19-001004-b.a5
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ ВОМС Христинівської РДА.pdf 30.12.2019 20:49
- 2363.pdf 30.12.2019 20:50
- Лист Смарттендер 1004.pdf 30.12.2019 20:50
- Рішення від 08.01.2020 № 197 + лист Замовнику.pdf 08.01.2020 22:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.01.2020 № 1311.pdf 23.01.2020 17:56
- Рішення від 22.01.2020 №1311.pdf 27.01.2020 21:03
- 4. Протокол відхилення ТОВ УКР ГАЗ РЕСУРС.pdf 11.01.2020 13:07
- 1._Пояснення_по_скарзi УКР ГАЗ РЕСУРС.pdf 11.01.2020 13:07
- 2. Лист МЕРТУ №3301-04_47784-06 від 15.11.2019.pdf 11.01.2020 13:07
- 3. Настанови щодо етичної поведінки учасників.docx 11.01.2020 13:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.12.2019 20:50
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.01.2020 21:03
Задовільнена:
Так
Скарга
Відхилено
Скарга до Антимонопольного Комітету України
Номер:
aef61a5c08934c4893f119cd4a89859d
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-19-001004-b.c6
Назва:
Скарга до Антимонопольного Комітету України
Скарга:
Скарга відповідає вимогам статті 18 Закону "Про публічні закупівлі".
Скаржником внесено плату у відповідності до вимог статті 18 Закону "Про публічні закупівлі" та у відповідності до Постанови КМУ від 23 березня 2016 року № 291 і прикріплено до скарги підтвердження про здійснення платежу.
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжне доручення АМКУ № 997.jpg 31.12.2019 16:09
- Скарга АМКУ_UA-2019-11-19-001004-b_Христ.pdf 31.12.2019 16:09
- Рішення від 08.01.2020 №271 + лист ЗАмовнику.pdf 08.01.2020 21:30
- Інформація про перенесення дати розгляду скарги UA-2019-11-19-001004-b.c6 .pdf 20.01.2020 23:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.01.2020 №1228.pdf 22.01.2020 17:18
- Рішення від 21.01.2020 №1228.pdf 24.01.2020 21:06
- 1._Пояснення_по_скарзi_-_ТОВ_ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ.pdf 11.01.2020 13:08
- 2. Лист МЕРТУ №3301-04_47784-06 від 15.11.2019.pdf 11.01.2020 13:08
- 3. Настанови щодо етичної поведінки учасників.docx 11.01.2020 13:08
- 4. Протокол відхилення ТОВ ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ.pdf 11.01.2020 13:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.12.2019 16:09
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
24.01.2020 21:06
Задовільнена:
Так
Вимога
Залишено без розгляду
банківська гарантія
Номер:
d2f51d13558746b98a1d1d0845acb3dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-19-001004-b.b3
Назва:
банківська гарантія
Вимога:
Шановний Замовнику! Вашою тендерною документацією передбачено, що замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації. Ваша тендерна документація не містить жодної інформації щодо рахунку, який потрібно вказувати при підготовці забезпечення тендерної пропозиції. Отже, просимо вказати в тендерній документації реквізити банку Замовника (р/р, повна адреса, назва, МФО банку), з метою належної підготовки пропозицій потенційними учасниками
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь 04.12.pdf 04.12.2019 15:12
Дата подачі:
04.12.2019 13:18
Вирішення:
відповідь щодо банківської гарантії
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відхилено
Щодо кваліфікаційних вимог до учасника
Номер:
9ef49b748efc4829948c052b9daac0ff
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-19-001004-b.c2
Назва:
Щодо кваліфікаційних вимог до учасника
Вимога:
В ДОДАТКУ 1 ДО ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ УЧАСНИКІВ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ЇХ ТАКИМ КРИТЕРІЯМ» ЗАМОВНИК ЗАЗНАЧИВ, ЩО: « ДОСВІД РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ У СФЕРІ ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ ПОВИНЕН БУТИ НЕ МЕНШИМ НІЖ СТРОК ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ, КОПІЇ ЯКИХ ДОДАЮТЬСЯ. ТОБТО ДОСВІД ПРАЦІВНИКІВ ПОВИНЕН ПОКРИВАТИ УВЕСЬ ЧАС ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ.»
ВІДПОВІДНО ДО Ч. 1 СТ. 3 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» ЗАКУПІВЛІ ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ, ЗОКРЕМА, ЗА ПРИНЦИПОМ НЕДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. ВІДПОВІДНО ДО СТ. 5 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» ЗАМОВНИК НЕ МОЖЕ ВСТАНОВЛЮВАТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ. ВІДПОВІДНО ДО СТ. 22 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ.
ВИЩЕЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА, ПОРУШУЄ НОРМИ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА. ЗВЕРТАЄМО ВАШУ УВАГУ, ЩО НЕ ВСІ ПОТЕНЦІЙНІ УЧАСНИКИ ЗАКУПІВЛІ ЗМОЖУТЬ ВИКОНАТИ ЗАЗНАЧЕНУ ВИМОГУ, ЩО Є ДИСКРИМІНАЦІЄЮ.
ВРАХОВУЮЧИ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, ПРОСИМО ВИКЛЮЧИТИ ЗІ СКЛАДУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НАСТУПНІ ВИМОГИ: «ДОСВІД РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ У СФЕРІ ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ ПОВИНЕН БУТИ НЕ МЕНШИМ НІЖ СТРОК ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ, КОПІЇ ЯКИХ ДОДАЮТЬСЯ. ТОБТО ДОСВІД ПРАЦІВНИКІВ ПОВИНЕН ПОКРИВАТИ УВЕСЬ ЧАС ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ.».
У РАЗІ ВІДМОВИ ВИКЛАДЕННЯ ЗМІН, БУДЕМО ЗМУШЕНІ ЗВЕРНУТИСЯ ДО АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ ЗІ СКАРГОЮ В ПОРЯДКУ ТА СТРОКИ, ВИЗНАЧЕНІ ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь.pdf 25.11.2019 14:31
Дата подачі:
21.11.2019 14:30
Вирішення:
Деталі в прикріпленому файлі
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Кваліфікаційні вимоги
Номер:
10e69e76349b446781d4a9b0761ccb1f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-19-001004-b.c1
Назва:
Кваліфікаційні вимоги
Вимога:
Замовник зазначив, що: "про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, завірена власним підписом та печаткою учасника, в якій обов’язково має бути зазначено наступну інформацію: ПІБ, посада працівників, досвід по супроводу та виконанню аналогічних договорів щодо постачання природного газу, та щодо кожного з таких працівників окремо; копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, вказаними згідно вказаної вище довідки: копії наказів про прийняття на роботу таких працівників, або копії інших документів (копії документу про освіту таких працівників та копії витягів із трудових книжок (у випадку їх наявності) на зазначених за довідкою працівників.). Досвід роботи працівників у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, копії яких додаються. Тобто досвід працівників повинен покривати увесь час виконання аналогічних договорів. Для підтвердження реальності найманих працівників, що мають необхідні знання та досвід учасники зобов’язані надати у складі тендерної пропозиції сканкопію податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за останній звітній період або оригінал чи копію даного документу разом з електронною квитанцією про прийняття її до обліку уповноваженим органом (з метою забезпечення захисту особистої інформації працівників, учасник може затонувати інформацію про ІПН таких осіб). "Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у документації наведеної вище вимоги документації у вказаній редакції. Враховуючи викладене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають працівників, досвід роботи яких у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів, а також які здійснили постачання природного газу кінцевим споживачам у обсязі не меншому ніж той, що складає предмет даної закупівлі за аналогічним договором, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання - учасників. Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника в частині встановлення у документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вище викладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині, виключивши умови щодо наявності працівників, досвід роботи яких у сфері постачання природного газу повинен бути не меншим ніж строк виконання аналогічних договорів. Відповідної позиції АМК дотримується у рішенні від 16.05.2019 № 6066-р/пк-пз (номер скарги: UA-2019-04-18-002559-a.a1, за посиланням: https://www.prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-04-18-002559-a).
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь.pdf 25.11.2019 14:32
Дата подачі:
21.11.2019 14:26
Вирішення:
Деталі в прикріпленому файлі
Статус вимоги:
Відхилено