-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Метеорологічна станція типу RSM 500 NT (або еквівалент)
Торги не відбулися
3 540 448.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 702.24 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 702.24 UAH
Період оскарження:
18.11.2019 18:02 - 29.11.2019 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
1100136502e3499ab6e31ee791faf9f5
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-18-001895-c.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
Оскарження умов закупівлі
СКАРГА
( у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
КОМУНАЛЬНОЮ КОРПОРАЦІЄЮ "КИЇВАВТОДОР" (надалі – Замовник) в електронній системі закупівель оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення відкритих торгів, ідентифікаційний номер № UA-2019-11-18-001895-c щодо закупівлі товару, а саме: Метеорологічна станція типу RSM 500 NT (або еквівалент) (надалі – Процедура закупівлі).
Замовник оголосив про закупівлю за однією із процедур торгів, а саме відкриті торги.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» (далі – Скаржник) планує взяти участь у Процедурі закупівлі.
Проте Замовник Визначив такі умови у тендерній документації, які вважаються дискримінаційними, чим обмежив коло потенційних учасників, у тому числі унеможливлив участь у торгах Скаржника.
Скаржник не погоджується з умовами, викладеними у тендерній документації Замовника з огляду на наступне.
1) У додатку № 3 до тендерної документації містить технічні вимоги до предмету закупівлі, а саме:
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
до метеорологічної станції типу RSM 500 NT (або еквівалент)
(код за ДК 021:2015-38120000-2)
1.Загальні положення
1.1 Метеорологічна станція (обладнання) повинна бути нова, без експлуатації, в стандартному заводському виконанні, рік випуску не пізніше 2019.
1.2 Основна мета:
- Автоматична дорожня метеостанція призначена для забезпечення споживачів інформацією про фактичний та очікуваний стан погодних умов на автомобільних шляхах м. Києва та стану дорожнього полотна, відповідно до вимог, чинних в Україні стандартів Всесвітньої метереологічної організації, складання і доведення до шляхових підприємств прогнозів погоди і попередження про небезпечні явища погоди з метою своєчасного реагування та вжиття заходів щодо забезпечення безпечного руху автошляхами міста.
2. Технічні параметри
Метеорологічна станція далі (МС) складається з:
1) блоку прийому та керування даними з вбудованим інтерфейсом зв’язку та датчиками дорожнього покриття (не менше 2 одиниць), поточної погоди, швидкості та напрямку руху вітру;
2) захисної шафи;
3) ліцензованого програмного забезпечення.
МС працює від електричної мережі напругою 220 В., частоти 50 Гц.
2.1 Блок прийому та керування даними з вбудованим інтерфейсом зв’язку складається з:
- модема-маршрутизатора що забезпечує передачу даних за наступними стандартами та частотами: UMTS/3G,3G Quadband 850/900/1900/2100MHz ;
- блоку електроживлення;
- зовнішньої антени;
- комплекту антенних кабелів;
- комплекту електропроводки.
2.2 Датчик дорожнього покриття IT-Sens WSS evolution з відкритим протоколом.
В комплект входить робочий кабель довжиною не менше 30 м. та датчик температури грунту.
Повинен надавати наступну інформацію:
- статус і температуру тротуару;
- товщину водяної плівки;
- концентрацію солі;
- температуру замерзання.
2.3 Датчик дорожнього покриття IT-ARCTIC.
В комплект входить кабель довжиною не менше 30 м. та датчик температури замерзання.
Повинен надавати наступну інформацію:
- температура точки замерзання (активне вимірювання);
2.4 Датчик поточної погоди PWS 500 IR.
Складається з:
- 1 датчика поточної погоди;
- 1 монтажного комплекту;
- кабелю довжиною не менше 5 метрів та роз‘ємами;
- вихід RS 485
Повинен надавати наступну інформацію:
- тип опадів;
- інтенсивність опадів;
- видимість.
2.5 Датчик швидкості та напрямку вітру WD/WR 500.
Складається з:
- 1 датчика WD/WR;
- 1 монтажного комплекту;
- кабелю довжиною не менше 5 метрів та роз’ємами;
- вихід RS 485
Повинен надавати наступну інформацію:
- швидкість вітру;
- напрямок вітру.
2.6 Комплект монтажний для кріплення на світлових опорах та витратні матеріали для монтажу датчиків дорожнього покриття.
Розділ 1. Загальні положення. Де міститься інформація щодо основної мети предмету закупівлі - Автоматична дорожня метеостанція призначена для забезпечення споживачів інформацією про фактичний та очікуваний стан погодних умов на автомобільних шляхах м. Києва та стану дорожнього полотна, відповідно до вимог, чинних в Україні стандартів Всесвітньої метереологічної організації, складання і доведення до шляхових підприємств прогнозів погоди і попередження про небезпечні явища погоди з метою своєчасного реагування та вжиття заходів щодо забезпечення безпечного руху автошляхами міста.Звертаємо увагу, що предмет закупівлі – автоматична дорожня метеостанція повинна відповідати чинним в Україні стандартам Всесвітньої метеорологічної організації.
Надалі, в Розділі 2.Технічні параметри, зазначено:
Пункт 2.2
Датчик дорожнього покриття IT-Sens WSS evolution з відкритим протоколом.
Вказаний Замовником датчик IT-Sens WSS evolution- не є європейським стандартом, а є назвою конкретного виробника, продукція якого не має аналогів.
Пункт 2.3
Датчик дорожнього покриття IT-ARCTIC.
Вказаний Замовником датчик IT-ARCTIC - не є європейським стандартом, а є назвою конкретного виробника, продукція якого не має аналогів.
Пункт 2.4
Датчик поточної погоди PWS 500 IR.
Вказаний Замовником датчик PWS 500 IR - не є європейським стандартом, а є назвою конкретного виробника, продукція якого не має аналогів
Пункт 2.5
Датчик швидкості та напрямку вітру WD/WR 500.
Вказаний Замовником датчик WD/WR 500- не є європейським стандартом, а є назвою конкретного виробника, продукція якого не має аналогів
Зауважуємо, що усі європейські стандарти мають вид типу EN 15518 (https://www.en-standard.eu/) , Замовником замість посилання на Європейські стандарти, зроблене посилання на конкретну марку виробника обладнання, яке є предметом закупівлі.
Відмічаємо, якщо у мережі інтернет зробити інформаційний запит, де вказати назви вищезазначеного обладнання (датчиків), які зазначені Замовником, побачимо, що дане обладнання наявне лише у компанії Boschung America, LLC (https://boschungamerica.com).
Такі характеристики, які надає Замовник, суперечать пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з яким технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження чи виробника.
Тобто, Замовник, свідомо, запропонував технічні вимоги до предмету закупівлі, прописавши їх під конкретного виробника та постачальника, чим звузив коло потенційних конкурентів, порушив тим самим принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).
У ст. 5 Закону прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
За умови, якщо хоча б одному технічному параметру товару, визначеному Документацією, відповідає продукція лише певного виробника, взяти участь у Процедурі закупівлі можуть лише суб'єкти господарювання, які запропонують саме продукцію цього виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Отже, технічні характеристики повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб'єкту господарювання.
Тому, вимагаємо, внести зміни у тендерну документацію, в частині технічних характеристик, виключити з неї посилання на конкретну марку виробів, тим самим привести її у відповідність законодавству України.
2. Щодо правових підстав оскарження.
У відповідності з ч.1 ст.18 Закону скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Згідно з частиною дев`ятою статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі викладеного та керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
Зобов'язати КОМУНАЛЬНУ КОРПОРАЦІЮ "КИЇВАВТОДОР" внести зміни у тендерну документацію до закупівлі UA-2019-11-18-001895-c Метеорологічна станція типу RSM 500 NT (або еквівалент) ДК 021:2015: 38120000-2 Метеорологічні прилади, в частині технічних характеристик, виключити з неї посилання на конкретну марку виробів, тим самим привести її у відповідність законодавству України.
Додатки :
1. Платіжне доручення, яке підтверджує внесення плати за розгляд скарги.
Директор А.В. Сарнацький
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжне доручення.pdf 28.11.2019 14:39
- Скарга.pdf 28.11.2019 14:39
- Рішення від 02.12.2019 № 17771 (+лист Замовнику).pdf 02.12.2019 21:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.11.2019 № 18668.pdf 17.12.2019 17:30
- Рішення від 16.12.2019 № 18668.pdf 19.12.2019 19:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.11.2019 14:43
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
19.12.2019 19:12
Вимога
Вирішена
Вимога Замовнику щодо усунення порушень в умовах тендерної документації
Номер:
cff740ff2397440b858b7b325eb5a496
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-18-001895-c.a1
Назва:
Вимога Замовнику щодо усунення порушень в умовах тендерної документації
Вимога:
Комунальною корпорацією "Київавтодор" оголошено закупівлю за ідентифікатором UA-2019-11-18-001895-c., тендерна документація вказаної закупівлі містить умови щодо постачання конкретної продукції, а саме: Метеорологічні прилади (Метеорологічна станція типу RSM 500 NT (або еквівалент)); код за ДК 021:2015 – 38120000-2.
У додатку № 3 до тендерної документації містить технічні вимоги до предмету закупівлі, а саме:
Розділ 1. Загальні положення. Де міститься інформація щодо основної мети предмету закупівлі - автоматична дорожня метеостанція призначена для забезпечення споживачів інформацією про фактичний та очікуваний стан погодних умов на автомобільних шляхах м. Києва та стану дорожнього полотна, відповідно до вимог, чинних в Україні стандартів Всесвітньої метереологічної організації, складання і доведення до шляхових підприємств прогнозів погоди і попередження про небезпечні явища погоди з метою своєчасного реагування та вжиття заходів щодо забезпечення безпечного руху автошляхами міста.
Звертаємо увагу, що предмет закупівлі – автоматична дорожня метеостанція повинна відповідати чинним в Україні стандартам Всесвітньої метеорологічної організації.
Надалі, в Розділі 2.Технічні вимоги, зазначено:
Пункт 2.2
Датчик дорожнього покриття що підтримує стандарт IT-Sens WSS evolution з відкритим протоколом.
Вказаний Замовником Стандарт IT-Sens WSS evolution- не є стандартом, а є назвою конкретного виробника, продукція якого не має аналогів.
Пункт 2.3
Датчик дорожнього покриття що підтримує стандарт IT-ARCTIC.
Вказаний Замовником Стандарт IT-ARCTIC - не є стандартом, а є назвою конкретного виробника, продукція якого не має аналогів.
Пункт 2.4
Датчик поточної погоди що підтримує стандарт PWS 500 IR.
Вказаний Замовником Стандарт PWS 500 IR.
- не є стандартом, а є назвою конкретного виробника, продукція якого не має аналогів
Пункт 2.5
Датчик швидкості та напрямку вітру що підтримує стандарт WD/WR 500.
Вказаний Замовником Стандарт WD/WR 500.
- не є стандартом, а є назвою конкретного виробника, продукція якого не має аналогів
Зауважуємо, що усі європейські стандарти мають вид типу EN 15518 (https://www.en-standard.eu/) , Замовником замість посилання на Європейські стандарти, зроблене посилання на конкретну марку виробника обладнання, яке є предметом закупівлі.
Відмічаємо, якщо у мережі інтернет зробити інформаційний запит, де вказати стандарти, які зазначені Замовником, побачимо, що дане обладнання наявне лише у компанії Boschung America, LLC (https://boschungamerica.com).
Такі характеристики, які надає Замовник, суперечать пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з яким технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження чи виробника.
Тобто, Замовник, свідомо, запропонував технічні вимоги до предмету закупівлі, прописавши їх під конкретного виробника та постачальника, чим звузив коло потенційних конкурентів, порушив тим самим принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).
У ст. 5 Закону прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
За умови, якщо хоча б одному технічному параметру товару, визначеному Документацією, відповідає продукція лише певного виробника, взяти участь у Процедурі закупівлі можуть лише суб'єкти господарювання, які запропонують саме продукцію цього виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Отже, технічні характеристики повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб'єкту господарювання.
Тому, вимагаємо, внести зміни у тендерну документацію, в частині технічних характеристик, виключити з неї посилання на конкретну марку виробів, тим самим привести її у відповідність законодавству України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.11.2019 19:00
Вирішення:
Було внесено зміни до тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено