• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

З метою забезпечення безперервного постачання електроенергії процедура закупівлі проводиться наприкінці 2019 року для задоволення потреби закладу у 2020р.

Завершена

3 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження: 18.11.2019 12:14 - 30.11.2019 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на рішення замовника

Номер: 19dc60d47af045a290d19860c26d4115
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-18-000896-b.c1
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
Оскаржується рішення замовника Комунальне некомерційне підприємство Ізмаїльської міської ради «Ізмаїльська міська центральна лікарня» (далі –КНП Ізмаїльської МР «Ізмаїльська МЦЛ» або Замовник) про визначення переможцем торгів учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв» код ЄДРПОУ 36860996 (далі – ТОВ «Енергогазрезерв» або Учасник) у закупівлі електричної енергії за кодом ДК 021:2015 09310000-5 (Електрична енергія). Підстава подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі: Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеська обласна енергопостачальна компанія» (далі – ТОВ «ООЕК») є постачальником електричної енергії в Україні та діє на підставі ліцензії на постачання електричної енергії споживачу, та подавало тендерну пропозицію для участі у процедурі закупівлі електричної енергії за кодом ДК 021:2015 09310000-5 (Електрична енергія). Проте, результатами розгляду тендерних пропозицій Замовник розмістив у системі повідомлення про намір укласти договір з учасником ТОВ «Енергогазрезерв», тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації замовника у повному обсязі. Предметом скарги є визначення переможцем торгів постачальника, тендерна пропозиція якого не відповідає встановленим замовником вимогам. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ «ООЕК» з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника Комунального некомерційого підприємства Ізмаїльської міської ради «Ізмаїльська міська центральна лікарня»: Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником – Комунальним некомерційним підприємством Ізмаїльської міської ради «Ізмаїльська міська центральна лікарня» код ЄДРПОУ 42489785 (далі – Замовник) було проведено закупівлю за ідентифікатором UA-2019-11-18-000896-b електричної енергії за кодом ДК 021:2015 09310000-5 (Електрична енергія). Відповідно до протоколу розкриття у закупівлі взяли участь 5 учасників, серед яких але не виключно: - ТОВ «Енергогазрезерв», код ЄДРПОУ 36860996; - ТОВ «Газенергопроект» код ЄДРПОУ 09806443; - ТОВ «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія», код ЄДРПОУ 42114410». Цінові пропозиції яких є найбільш вигідними для замовника та відповідають принципу економії бюджетних коштів визначеного Законом України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон). За результатами розгляду тендерних пропозицій, Замовник Комунальне некомерційне підприємство Ізмаїльської міської ради «Ізмаїльська міська центральна лікарня» розмістив у системі повідомлення про намір укласти договір з учасником ТОВ «Енергогазрезерв», код ЄДРПОУ 36860996. Детально ознайомившись з тендерною пропозицією ТОВ «Енергогазрезерв», зазначаємо, що тендерна пропозиція останнього не відповідає заявленим вимогам, оприлюдненим Замовником при оголошенні закупівлі, адже в її складі відсутні наступні документи: 1. У п.1.2. Тендерної документації (далі по тексту – ТД) Замовника зазначено безумовну для виконання вимогу замовника з приводу порядку завірення усіх сторінок документів наданих у складі тендерної пропозиції уачсниками, а саме: Натомість учасником ТОВ «Енергогазрезерв» недотримано встановлений порядок подачі документів тендерної пропозиції, яка завантажена одним файлом. Зокрема порушення вимог оформлення документів, які додавались до тендерної пропозиції вбачається на сторінці 35, де зазначена інформація про технічні вимоги та технічну специфікацію, які пропонуватимуться учасником даної закупівлі. На цій сторінці відсутній підпис уповноваженої особи учасника та відбиток печатки; Аналогічно міститься порушення оформлення тендерної пропозиції на сторінках 56-66, та сторінках 68-70 котрі містять проект договору, на яких також відсутній підпис та відбиток печатки; Це також стосується документу «форма тендерної пропозиції», яка складається із двох аркушів, перший з яких із наявною інформацією та даними (сторінка 73 тендерної пропозиції) не є завіреним у відповідності до вимог визначених замовником у тендерній документації. Таким чином замовник КНП «Ізмаїльської міської ради «Ізмаїльська міська центральна лікарня» допустив упередженість при оцінці тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергогазрезерв» в частині акцептування учасника та оголошення повідомлення про укладення договору із останнім, зважаючи на невідповідність тендерної пропозиції останнього вимогам тендерної документації встановленим до оформлення документів, виконання яких є обов’язковим для усіх учасників, задля забезпечення принципу добросовісної конкуренції участі у торгах. Згідно вимог законодавства, якщо завантажені документи в Системі сформовані не у відповідності до вимог тендерної документації, замовник повинен прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції такого учасника. 2. Наступною вимогою п.1.2 тендерної документації замовника є встановлений спосіб завірення копій документів, а саме: Сторінки тендерної пропозиції, які скановані з оригіналів документів замовника, зокрема Статут на 11 аркушах, протокол № 10 Загальних зборів учасників від 17.09.2013 р., наказ № 3 про призначення директора від 18.09.2013 р., протокол № 11 Загальних зборів учасників від 13.10.2014 р., протокол №11/02 Загальних зборів учасників від 13.10.2014 р., протокол № 12 загальних зборів учасників від 14.09.2015 р., наказ № 14/09/01 від 14.09.2015 р., рішення №1/2801/2019 від 28.01.2019 р. учасника не містять власноручних підписів уповноваженої посадової особи, із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи, яка підписує тендерну пропозицію, дат підпису і відбитків печаток. Таким чином, учасник ТОВ «Енергогазрезерв», знову ж таки, не дотримався вищезазначеної вимоги при підготовці своєї тендерної пропозиції, а саме в частині незавірення зі своєї сторони копій документів, для автентичності текстової частини даних документів оригіналу. Це у свою чергу додатково доводить порушення Замовником Закону України «Про публічні закупівлі», адже дотримання вимогу закону щодо рівного та об’єктивного (неупередженого) відношення до усіх без виключення учасників є суттєвим при визначенні результатів процедури закупівлі, та Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації. 3. Додатково, згідно вимоги замовника викладеної в п.1.1. розділу 3 Тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасник повинен надати: - заповнену форму Тендерної пропозиції згідно з Додатком №1 тендерної документації (учасник не повинен відступати від даної форми); При цьому, у розділі 5 Тендерної документації Замовник визначив критерієм оцінки тендерної пропозиції учасників зобов’язання щодо надання форми тендерної пропозиції із зазначенням інформації: Тобто, замовником визначено обов’язок зазначення ціни за одиницю товару при поданні тендерної пропозиції кожним із учасників. Втім, учасником ТОВ «Енергогазрезерв», якого визнано переможцем закупівлі подано не повністю заповнену форму тендерної пропозиції, що випливає із сторінки 73 тендерної пропозиції учасника, з пустими полями А відтак, подання учасником форми Тендерна пропозиція у неналежний спосіб та не у встановленій формі опосередковано впливає на зміст пропозиції ТОВ «Енергогазрезерв» та її відповідність вимогам тендерної документації замовника, та є таким, що не відповідає вимогам тендерної документації замовника в цілому. Також учасник ТОВ «Енергогазрезерв» у складі своєї прпозиції подає документ на підтвердження видачі ліцензії про постачання електричної енергії споживачу, а саме постанову, яка не є документом підготовленим учасником, та сканована не з оригіналу, а з копії документу. З даного документу вбачається у верхньому правому кутку відмітка «Копія», завірення його не Учасником, а начальником управління адміністративної діяльності , що прямо не відповідає вимогам ТД. У свою чергу, незавірення даного документу в якості доказу, який підтверджував би видачу ліцензії на постачання електричної енергії споживачу знову ж таки порушенням вимоги замовника щодо належної форми та способу надання такого документу і суперечить вимогам ТД. Згідно з частиною 3 статті 22 Закону №922-VIII, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, а саме –технічні помилки та описки. Відповідно до пункту 1 Розділу 5 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, затвердженої протоколом тендерного комітету № 104 від 15.11.2019 року (стор.9), замовник визначає випадки не відхилення тендерної пропозиції через допущення учасниками формальних (несуттєвих) помилок, серед яких встановлює: «формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерних пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме описки, орфографічні та технічні помилки, незначні текстуальні помилки, допущені учасником, або помилково вказана інформація з певних питань, відповідність якої можна встановити з інших документів, що входять до складу пропозиції учасника. Зокрема, такі як: - відсутність нумерації, підписів уповноваженої особи учасника та печатки учасника на сторінках, що не містять інформації (пусті сторінки); - технічні помилки та описки, у т.ч. пропущені слова/літери, що не впливають на зміст пропозиції та її відповідність, зокрема, вимогам Додатку 3 тендерної документації; - зазначення неправильної назви документа, що підготовлений безпосередньо учасником, у разі якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації; - неповне або неправильне нумерування сторінок пропозиції, непослідовна нумерація сторінок. Перелік даних помилок є вичерпним. Отже, допущені учасником ТОВ «Енергогазрезерв» невідповідності вимогам тендерної документації не визначені замовником серед формальних помилок, що підтверджує вагомість надання усіх документів у вищевизначений спосіб, формі та з цього випливає необхідність відхилення такої тендерної пропозиції. Навіть якщо ці неточності вважати формальністю, а не недбалістю зі сторони учасника, то за загальним правилом замовники при залишенні за собою права не відхиляти тендерної пропозиції при виявленні таких формальних (на розсуд замовника) помилок незначного характеру, замовник зобов’язується гарантувати дотримання всіх принципів, визначених статтею 3 Закону. У супереч цьому Замовник КНП «Ізмаїльської МР «Ізмаїльська МЦЛ» допустив порушення принципів безстороннього (неупередженого), добросовісного, розсудливого, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації, пропорційного, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів учасників і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення (дія) замовника під час підготовки повідомлення про намір укладення договору із учасником, пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації. Вищенаведені порушення вимог ТД Замовника мало стати підставою для відхилення замовником пропозиції ТОВ «Енергогазрезерв», як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Тендерна пропозиція учасника ТОВ «Енергогазрезерв» не відповідає умовам тендерної документації, встановленим замовником для усіх учасників одинаково, у зв’язку з чим повинна бути відхилена на підставі абзацу другого пункту 1 та пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та також відповідно частини 3 до розділу 5 тендерної документації. Згідно останнього, однією із причин для відхилення тендерної пропозиції переможця є: невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації. Адже усі вимоги щодо завірення належним способом документів, форми подання копій документів та завірення сторінок тендерної пропозиції, які містять інформацію є частиною тендерної документації, та є важливими і повинні бути дотримані усіма без виключення Сукупність вищенаведених фактів підтверджують порушення замовником Комунальне некомерційне підприємство Ізмаїльської міської ради «Ізмаїльська міська центральна лікарня» законодавства в частині розгляду та невідхилення замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергогазрезерв». Відповідно до статті 30 Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію такого Учасника і приступити до розгляду наступної пропозиції, яка вважається найбільш економічно вигідною. Дії Замовника щодо акцептування учасника прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитує систему електронних закупівель в цілому. Необґрунованим вибором переможця вважається акцепт учасника ТОВ «Енергогазрезерв», код ЄДРПОУ 36860996, в складі пропозиції якого відсутній необхідним чином та у належній формі поданий затребуваний пакет документів згідно тендерної документації, які заявив Замовник при оголошенні закупівлі. Скаржник ТОВ «ООЕК» не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника Комунальне некомерційне підприємство Ізмаїльської міської ради «Ізмаїльська міська центральна лікарня» такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушують права інших учасників які добросовісно виконали усі вимоги. Комунальне некомерційне підприємство Ізмаїльської міської ради «Ізмаїльська міська центральна лікарня» допустило у зазначеній процедурі закупівлі електричної енергії необ’єктивну та упереджену оцінку пропозиції торгів. Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства щодо принципів недискримінації учасників, а також принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, добросовісної конкуренції серед учасників, що передбачені ст. 3 закону України «Про публічні закупівлі» та відтак зазначене рішення Замовника повинно бути скасоване. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможця торгів, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав, та інтересів тих учасників пропозиція яких повністю відповідає Вимогам ТД, зокрема порушив права та законні інтереси ТОВ «ООЕК». Наявність порушених прав ТОВ «ООЕК» обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та об’єктивно претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку електричної енергії – постачальником електричної енергії та має діючу ліцензію. З приводу терміну оскарження. Строк для оскарження прийнятих рішень або дій замовника, які відбулися після оцінки пропозицій постачальників, подаються протягом десяти днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Протягом указаного строку можуть оскаржуватися рішення замовників стосовно визначення переможця процедури закупівлі, відхилення тендерної пропозиції суб’єкта. Отже, процесуальних строків із подачі дійсної скарги ТОВ «ООЕК» дотримано. На підставі викладеного, керуючись ст. 1, 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», – ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Скасувати дискримінуюче, незаконне, таке що порушує принцип конкуренції рішення замовника Комунального некомерційного підприємства Ізмаїльської міської ради «Ізмаїльська міська центральна лікарня з приводу визначення переможцем ТОВ «Енергогазрезерв» переможцем закупівлі оголошеної замовником за кодом ДК 021:2015 09310000-5 (Електрична енергія) ідентифікатор UA-2019-11-18-000896-b через невідповідність тендерної пропозиції та документів поданих в її складі вимогам тендерної документації, та допущення замовником необ’єктивної та упередженої оцінки пропозицій торгів, що прямо вказує на порушення прав та законних інтересів ТОВ «ООЕК» як учасника дійсної закупівлі, пропозиція якого також є економічно вигідною та відповідає у повному обсязі вимогам тендерної документації. Всі документи, на які є посилання в цій скарзі, опубліковані на сайті ProZorro та є у загальному доступі. Додаток: платіжне доручення № 1001971 від 11.12.2019 р про сплату за подання скарги із відміткою про зарахування коштів до бюджету у розмірі 5000,00 грн.
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.01.2020 19:38
Автор: ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" (ТОВ "ООЕК"), Іванченко Євгеній Юрійович +380487052705 tender@ooek.od.ua