-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ). Процедура закупівлі – відкриті торги на 2020 рік, що оголошена згідно листа інформативного характеру Мінекономрозвитку України №3302-06/29640-06 від 14.06.2016 року.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 2 106 днів назад
1 540 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 3 080.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 3 080.00 UAH
Період оскарження:
15.11.2019 17:40 - 28.11.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
вимога до тендерної документації
Номер:
0fff44f4eb3f48a6baf3f7943414c980
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-15-000986-a.b1
Назва:
вимога до тендерної документації
Вимога:
вимога до тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога по ісо Друш с рада.pdf 21.11.2019 11:29
Дата подачі:
21.11.2019 11:29
Вирішення:
Щодо законності встановлення такої вимоги за тендерною документацією як підтвердження успішного проходження сертифікації діяльності учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі.
Звертаємо увагу, що вказана вимога сформована на виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання природного газу України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, де учасники-трейдери природного газу зобов’язані документально підтвердити відповідність ведення їхньої діяльності європейським та міжнародним стандартам, в тому числі захисту навколишнього середовища.
Тендерна документація в цій частині не може бути дискримінаційною позаяк Замовником не визначалось як безальтернативну необхідність надання саме сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Тендерна документація містить право учаснику забезпечити документальне підтвердження від усіх можливих систем оцінювання стандартів господарської діяльності, підтвердженням чого слугує формулювання за вимогою «або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі».
Заперечуючи проти встановлення вказаної вимоги за тендерною документацією ТОВ «ГАЗОВА КОМПАНІЯ «ІНВЕСТСЕРВІС» документально не довела та не спростувала обставини, що ним вчинялись дії стосовно укладання договору на проведення відповідного аудиту/оцінювання своєї діяльності з будь-якою із компетентних організацій і ТОВ «ГАЗОВА КОМПАНІЯ «ІНВЕСТСЕРВІС» було відмовлено у проведенні такої інспекції, що призвело до неможливості оформлення відповідного запитуваного документу Замовником.
Швидше всього ТОВ «ГАЗОВА КОМПАНІЯ «ІНВЕСТСЕРВІС» не мала та не має наміру навіть спробувати виконати відповідну вимогу за тендерною документацією, що свідчить не про дискримінаційність та незаконність самої вимоги, а доводить лише обставини небажання виконувати вимоги Замовника в зазначеній тендерній процедурі закупівлі.
Природний газ – це суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією. Природний газ як товар має специфічний характер, оскільки передається лише трубопроводами, не має кольору та запаху, а існує в газоподібному стані, що не дає змогу споживачу без належного технічного устаткування, встановити його кількість та якість, а саме фізико-хімічний склад. У зв’язку із цим, під час реалізації діяльності із торгівлі природним газом від моменту його видобутку, зберігання в підземних сховищах, транспортування магістральними та локальними трубопроводами, а також споживання в точці виходу із газорозподільних мереж, існують високі ризики створення негативного впливу на навколишнє середовище. У зв’язку із цим, країнами-учасницями ЄС та Україною, встановлені додаткові вимоги до підприємств-постачальників природного газу забезпечити впровадження комплаєнс-функцій за стандартами Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), в тому числі щодо контролю за захистом навколишнього середовища.
Аналогічні системи оцінювання та екологічний аудит проведено вже такими підприємствами як АТ "Укртрансгаз" та його філіями УМГ; АТ «УКРНАФТА»; НЕК «УКРЕНЕРГО»; НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ», групою компаній ДТЕК, більшістю операторів системи передачі та розподілу природного газу, так званими «облгазами» та низкою компаній постачальників природного газу. Жоден суб’єкт господарювання не ставив під сумнів необхідність аудиту діяльності свого підприємства в рамках законодавства України та стандартів ЄС.
З огляду на вищевказане, жодних дискримінаційних або неможливих до виконання вимог Замовником закупівлі не сформовано, в частині забезпечення аудиту, інспектування та підтвердження діяльності учасника закупівлі вимогам захисту навколишнього середовища, а також товару, що підлягає закупівлі. Поряд з цим, потенційним учасником не доведено неможливість виконання вимоги що свідчить про безпідставність та невмотивованість поданої Вимоги.
Окрім цього, аналогічна вимога стосовно надання документального підтвердження успішного проходження сертифікації діяльності учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі вже була предметом розгляду Органу Оскарження, і за наслідками прийнятого рішення Колегія АМКУ підтвердила правомірність її встановлення.
Статус вимоги:
Не задоволено