-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ) разом із супутніми послугами, що зумовлюють його постачання, в т.ч. надання послуг із замовлення (бронювання) потужності щодо кожного періоду та обсягу постачання газу за договорами постачання природного газу. Процедура закупівлі – відкриті торги з публікацією англійською мовою на 2020 рік, що оголошена згідно листа інформативного характеру Мінекономрозвитку України №3302-06/29640-06 від 14.09.2016 року
Завершена
6 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 6 500.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 6 500.00 UAH
Період оскарження:
15.11.2019 17:14 - 12.12.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Банківська гарантія
Номер:
93965990a41c4dbeb4b53e531f773cdf
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-15-003014-b.b2
Назва:
Банківська гарантія
Вимога:
Шановний Замовнику! Вашою тендерною документацією передбачено, що замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації. Ваша тендерна документація не містить жодної інформації щодо рахунку, який потрібно вказувати при підготовці забезпечення тендерної пропозиції. Отже, просимо вказати в тендерній документації реквізити банку Замовника (р/р, повна адреса, назва, МФО банку), з метою належної підготовки пропозицій потенційними учасниками.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.11.2019 16:19
Вирішення:
Щодо зазначення реквізитів Замовника у банку-бенефіціара.
На виконання положень статті 24 Закону, оголошення про закупівлю та частина 2 розділу «III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації містить вимогу до учасників щодо надання забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії. Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (далі – Положення НБУ). А також гарантія обов’язково має містити інформацію про підстави не повернення забезпечення тендерної пропозиції згідно ч.3 ст.24 Закону.
Пунктом 26 розділу «III. Порядок надання гарантій банком-гарантом» Положення НБУ передбачено обов’язкові реквізити, що мають бути відображені у банківській гарантії, а саме:
Гарантія повинна містити такі реквізити:
1) назву документа;
2) номер, місце складання, дату видачі;
3) повне найменування принципала - юридичної особи, для принципала - фізичної особи - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності);
4) код згідно з ЄДРПОУ - для принципала - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
5) назву валюти, у якій надається гарантія;
6) суму гарантії цифрами та словами;
7) назву валюти платежу, якщо вона відрізняється від валюти, у якій надається гарантія;
8) дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини;
9) найменування бенефіціара - юридичної особи, для бенефіціара - фізичної особи - прізвище, ім'я, по батькові (за наявності);
10) код згідно з ЄДРПОУ - для бенефіціара - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для бенефіціара - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
11) найменування банку-гаранта;
12) дату закінчення дії або строк дії гарантії чи обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим;
13) умови, за яких надається право вимагати платіж;
14) умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії (у разі потреби);
15) підпис(и) уповноваженої(их) особи(іб) банку-гаранта;
16) інші умови (за потреби).
Реквізити гарантії банку, наданої як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", повинні відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
З зазначеного вище слідує, що Положенням НБУ не передбачено обов’язку при оформленні банківської гарантії для банку-гаранта та учасника закупівлі зазначати «реквізити банку Замовника (р/р, повна адреса, назва, МФО банку)», про які Ви запитуєте. Вказане узгоджується із бюджетним законодавством, згідно якого по завершенню бюджетного періоду, що співпадає із календарним роком, Замовник торгів закриває діючі рахунки та на початку нового бюджетного періоду відкриває нові рахунки, в т.ч. через органи ДКСУ. Відтак, зазначення рахунків Замовника дійсних станом на час проведення тендеру не гарантує їх чинність станом на завершення процедури закупівлі у 2020 році. Принагідно варто зазначити, що у згідно постанови Правління Національного Банку України від 28.12.2018р. №162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» (зі змінами, внесеними згідно з постановою Правління Національного Банку України від 22.02.2019р. №41, постановою Правління Національного Банку України від 26.09.2019р. №118), починаючи з 13 січня 2020 року всі розрахунки в національній валюті будуть здійснюватися виключно за допомогою міжнародних номерів банківських рахунків (IBAN). Наразі Замовники торгів приводять дію своїх рахунків з їх відповідною зміною у формат IBAN. Отже, виконання вимоги про надання реквізитів банку Замовника (р/р, повна адреса, назва, МФО банку) може містити інформацію, яка буде неактуальною на момент її можливого використання. Поряд з цим, законодавством не передбачено обов’язку як для Замовника чітко визначати таку інформацію, так і учаснику надавати її банку-гаранту з метою отримання банківської гарантії. Тендерний комітет не встановив перешкод щодо отримання учасником електронної банківської гарантії без зазначення (р/р, повна адреса, назва, МФО банку Замовника).
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
вимога до тендерної документації
Номер:
62bede789b2544928ed64fdf396e075c
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-15-003014-b.a1
Назва:
вимога до тендерної документації
Вимога:
вимога до тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога по ісо Апост м рада.pdf 21.11.2019 11:30
Дата подачі:
21.11.2019 11:30
Вирішення:
Щодо законності встановлення такої вимоги за тендерною документацією як підтвердження успішного проходження сертифікації діяльності учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі.
Звертаємо увагу, що вказана вимога сформована на виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання природного газу України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, де учасники-трейдери природного газу зобов’язані документально підтвердити відповідність ведення їхньої діяльності європейським та міжнародним стандартам, в тому числі захисту навколишнього середовища.
Тендерна документація в цій частині не може бути дискримінаційною позаяк Замовником не визначалось як безальтернативну необхідність надання саме сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Тендерна документація містить право учаснику забезпечити документальне підтвердження від усіх можливих систем оцінювання стандартів господарської діяльності, підтвердженням чого слугує формулювання за вимогою «або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі».
Заперечуючи проти встановлення вказаної вимоги за тендерною документацією ТОВ «ГАЗОВА КОМПАНІЯ «ІНВЕСТСЕРВІС» документально не довела та не спростувала обставини, що ним вчинялись дії стосовно укладання договору на проведення відповідного аудиту/оцінювання своєї діяльності з будь-якою із компетентних організацій і ТОВ «ГАЗОВА КОМПАНІЯ «ІНВЕСТСЕРВІС» було відмовлено у проведенні такої інспекції, що призвело до неможливості оформлення відповідного запитуваного документу Замовником.
Швидше всього ТОВ «ГАЗОВА КОМПАНІЯ «ІНВЕСТСЕРВІС» не мала та не має наміру навіть спробувати виконати відповідну вимогу за тендерною документацією, що свідчить не про дискримінаційність та незаконність самої вимоги, а доводить лише обставини небажання виконувати вимоги Замовника в зазначеній тендерній процедурі закупівлі.
Природний газ – це суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією. Природний газ як товар має специфічний характер, оскільки передається лише трубопроводами, не має кольору та запаху, а існує в газоподібному стані, що не дає змогу споживачу без належного технічного устаткування, встановити його кількість та якість, а саме фізико-хімічний склад. У зв’язку із цим, під час реалізації діяльності із торгівлі природним газом від моменту його видобутку, зберігання в підземних сховищах, транспортування магістральними та локальними трубопроводами, а також споживання в точці виходу із газорозподільних мереж, існують високі ризики створення негативного впливу на навколишнє середовище. У зв’язку із цим, країнами-учасницями ЄС та Україною, встановлені додаткові вимоги до підприємств-постачальників природного газу забезпечити впровадження комплаєнс-функцій за стандартами Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), в тому числі щодо контролю за захистом навколишнього середовища.
Аналогічні системи оцінювання та екологічний аудит проведено вже такими підприємствами як АТ "Укртрансгаз" та його філіями УМГ; АТ «УКРНАФТА»; НЕК «УКРЕНЕРГО»; НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ», групою компаній ДТЕК, більшістю операторів системи передачі та розподілу природного газу, так званими «облгазами» та низкою компаній постачальників природного газу. Жоден суб’єкт господарювання не ставив під сумнів необхідність аудиту діяльності свого підприємства в рамках законодавства України та стандартів ЄС.
З огляду на вищевказане, жодних дискримінаційних або неможливих до виконання вимог Замовником закупівлі не сформовано, в частині забезпечення аудиту, інспектування та підтвердження діяльності учасника закупівлі вимогам захисту навколишнього середовища, а також товару, що підлягає закупівлі. Поряд з цим, потенційним учасником не доведено неможливість виконання вимоги що свідчить про безпідставність та невмотивованість поданої Вимоги.
Окрім цього, аналогічна вимога стосовно надання документального підтвердження успішного проходження сертифікації діяльності учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі вже була предметом розгляду Органу Оскарження, і за наслідками прийнятого рішення Колегія АМКУ підтвердила правомірність її встановлення.
Статус вимоги:
Відхилено