-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ) разом із супутніми послугами, що зумовлюють його постачання, в т.ч. надання послуг із замовлення (бронювання) потужності щодо кожного періоду та обсягу постачання газу за договорами постачання природного газу. Процедура закупівлі – відкриті торги з публікацією англійською мовою на 2020 рік, що оголошена згідно листа інформативного характеру Мінекономрозвитку України №3302-06/29640-06 від 14.09.2016 року
Завершена
4 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 4 200.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 4 200.00 UAH
Період оскарження:
15.11.2019 16:35 - 12.12.2019 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
f709f696e6e741d7bbfbb8e163c8a97e
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-15-002878-b.b3
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 06.12.2019.pdf 06.12.2019 17:17
- Платіжне доручення 06.12.2019.pdf 06.12.2019 17:17
- рішення від 10.12.2019 № 18248 + лист Замовнику.pdf 10.12.2019 22:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.12.2019 № 19091.pdf 23.12.2019 16:03
- рішення від 21.12.2019 № 19091 .pdf 23.12.2019 23:24
- Пояснення по Скарзі 16.12.2019 11:22
- Лист Мінекономіки (додаток до Скарги) 16.12.2019 11:22
- Настанови щодо етичної поведінки 16.12.2019 11:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.12.2019 17:18
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
23.12.2019 23:24
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога тендерної документації
Номер:
0ddbdeab9b874198b350ddb415525941
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-15-002878-b.a2
Назва:
Дискримінаційна вимога тендерної документації
Вимога:
У тендерній документації зазначена вимога, зокрема: "Учасники закупівлі повинні при підготовці тендерної пропозиції враховувати та дотримуватись позиції Уповноваженого органу, зокрема оприлюднених листів інформативного характеру щодо роз’яснень окремих положень законодавства у сфері публічних закупівель. Зокрема, підтвердити відповідність своєї участі у тендері вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель згідно листа Мінекономрозвитку №3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року. З огляду на це, учасники подають у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен знаходитись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція, програма) підприємства щодо виконання вказаної політики"
По-перше, згідно якого Закону України встановлена така вимога ? По-друге, в зазначеному листі Мінекономрозвитку не передбачено такої "вимоги" про запровадженні на підприємстві працівника за контролем та дотриманням заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель. По-третє, зазначений лист містить рекомандації для замовника, а не для учасника.
З огляду на вищезазначене, вимагаємо вилучити дану вимогу з тендерної документації, як дискримінаційну вимогу!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.12.2019 13:34
Вирішення:
Потенційним учасником повідомляється про неможливість виконання вказаної вимоги за тендерною документацією нібито з підстав її дискримінаційності та відсутності необхідності дотримання політики доброчесності.
Не можемо погодитись з такою позицією та наводимо наступні пояснення стосовно законності та відповідності принципам здійснення закупівель.
Система публічних закупівель Prozorro була створена для пошуку на конкурентній основі добросовісних, кваліфікованих постачальників, що готові запропонувати Замовнику закупівлі товар на найкращих умовах. Однак, системою Prozorro не було передбачено запобіжників від участі недобросовісних учасників, які досить часто маніпулюють ціною та інформацією в торгах, що призводить до неякісного виконання договорів поставки або їх невиконання вцілому. Поряд з цим, існує і певна кількість недобросовісних замовників закупівель, поведінка яких також не відповідає принципам публічних закупівель, і взяті зобов’язання учасників під час процедури закупівлі ними ж грубо порушуються.
З огляду на це Уповноваженим органом – Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України започатковано практику приведення принципів діяльності суб’єктів господарювання замовників та учасників торгів до рівня доброчесності, справедливості, поваги один до одного та створення умов для економічного благополуччя держави.
Відтак, Уповноважений орган сформував відповідну свою позицію та рекомендації за листом №3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року щодо Замовників торгів та таку з позицію для учасників торгів за листом №3301-04/47784-06 від 15.11.2019 року щодо необхідності дотримання усіх суб’єктів закупівель вимог щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель. З огляду на це, тендерним комітетом встановлено вимогу про формування відповідної політики підприємства-учасника з обов’язком дотримуватись позиції центрального органу виконавчої влади задля реалізації основних принципів публічних закупівель згідно статті 3 Закону.
Вказана вимога за тендерною документацією не може бути дискримінаційною до учасників, які дотримуються принципів доброчесності. Вимога про надання учасником документів, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції та наказу підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція, програма) підприємства щодо виконання вказаної політики звернена до необмеженої кількості потенційних учасників. Отже, вказана вимога не є дискримінаційною за своєю суттю. Окрім цього, учасником не доведено неможливість виконання вказаної вимоги за тендерною документацією, а також не надано доказів неможливості запровадження відповідної політики.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відхилено
Баківська гарантія
Номер:
7c837a68ce9c47209d036e3c6de206d0
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-15-002878-b.a1
Назва:
Баківська гарантія
Вимога:
Шановний Замовнику! Вашою тендерною документацією передбачено, що замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації. Ваша тендерна документація не містить жодної інформації щодо рахунку, який потрібно вказувати при підготовці забезпечення тендерної пропозиції. Отже, просимо вказати в тендерній документації реквізити банку Замовника (р/р, повна адреса, назва, МФО банку), з метою належної підготовки пропозицій потенційними учасниками.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.11.2019 16:13
Вирішення:
Щодо зазначення реквізитів Замовника у банку-бенефіціара.
На виконання положень статті 24 Закону, оголошення про закупівлю та частина 2 розділу «III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації містить вимогу до учасників щодо надання забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії. Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (далі – Положення НБУ). А також гарантія обов’язково має містити інформацію про підстави не повернення забезпечення тендерної пропозиції згідно ч.3 ст.24 Закону.
Пунктом 26 розділу «III. Порядок надання гарантій банком-гарантом» Положення НБУ передбачено обов’язкові реквізити, що мають бути відображені у банківській гарантії, а саме:
Гарантія повинна містити такі реквізити:
1) назву документа;
2) номер, місце складання, дату видачі;
3) повне найменування принципала - юридичної особи, для принципала - фізичної особи - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності);
4) код згідно з ЄДРПОУ - для принципала - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
5) назву валюти, у якій надається гарантія;
6) суму гарантії цифрами та словами;
7) назву валюти платежу, якщо вона відрізняється від валюти, у якій надається гарантія;
8) дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини;
9) найменування бенефіціара - юридичної особи, для бенефіціара - фізичної особи - прізвище, ім'я, по батькові (за наявності);
10) код згідно з ЄДРПОУ - для бенефіціара - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для бенефіціара - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
11) найменування банку-гаранта;
12) дату закінчення дії або строк дії гарантії чи обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим;
13) умови, за яких надається право вимагати платіж;
14) умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії (у разі потреби);
15) підпис(и) уповноваженої(их) особи(іб) банку-гаранта;
16) інші умови (за потреби).
Реквізити гарантії банку, наданої як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", повинні відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
З зазначеного вище слідує, що Положенням НБУ не передбачено обов’язку при оформленні банківської гарантії для банку-гаранта та учасника закупівлі зазначати «реквізити банку Замовника (р/р, повна адреса, назва, МФО банку)», про які Ви запитуєте. Вказане узгоджується із бюджетним законодавством, згідно якого по завершенню бюджетного періоду, що співпадає із календарним роком, Замовник торгів закриває діючі рахунки та на початку нового бюджетного періоду відкриває нові рахунки, в т.ч. через органи ДКСУ. Відтак, зазначення рахунків Замовника дійсних станом на час проведення тендеру не гарантує їх чинність станом на завершення процедури закупівлі у 2020 році. Принагідно варто зазначити, що у згідно постанови Правління Національного Банку України від 28.12.2018р. №162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» (зі змінами, внесеними згідно з постановою Правління Національного Банку України від 22.02.2019р. №41, постановою Правління Національного Банку України від 26.09.2019р. №118), починаючи з 13 січня 2020 року всі розрахунки в національній валюті будуть здійснюватися виключно за допомогою міжнародних номерів банківських рахунків (IBAN). Наразі Замовники торгів приводять дію своїх рахунків з їх відповідною зміною у формат IBAN. Отже, виконання вимоги про надання реквізитів банку Замовника (р/р, повна адреса, назва, МФО банку) може містити інформацію, яка буде неактуальною на момент її можливого використання. Поряд з цим, законодавством не передбачено обов’язку як для Замовника чітко визначати таку інформацію, так і учаснику надавати її банку-гаранту з метою отримання банківської гарантії. Тендерний комітет не встановив перешкод щодо отримання учасником електронної банківської гарантії без зазначення (р/р, повна адреса, назва, МФО банку Замовника).
Статус вимоги:
Відхилено