-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з енергетичної сертифікації будівель закладів соціальної сфери Київської обласної ради
Торги відмінено
3 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
08.11.2019 13:55 - 24.11.2019 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на дії та рішення Замовника при проведенні процедури закупівлі
Номер:
c19c02609a3c49d88706eb25ede2c445
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-08-000664-a.a3
Назва:
Скарга на дії та рішення Замовника при проведенні процедури закупівлі
Скарга:
Департамент житлово-комунального господарства та енергоефективності Київської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) проводить відкриті торги на закупівлю ДК 021:2015:71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (Енергетична сертифікація будівель закладів соціальної сфери Київської обласної ради), номер оголошення про проведення процедури закупівлі: UA-2019-11-08-000664-a.
Протоколом засідання тендерного комітету Замовника №116 від 04.12.2019р., було проінформовано щодо рішення Замовника визнати учасника Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест" переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015:71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (Енергетична сертифікація будівель закладів соціальної сфери Київської обласної ради) та опубліковано намір укласти Договір про закупівлю послуг.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Лабораторія неруйнуючого контролю та технічного діагностування" вважає, що рішення тендерного комітету прийнято Замовником з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та підлягає скасуванню, на підставі наступного:
Учасниками процедури закупівлі є:
• Товариство з обмеженою відповідальністю "Лабораторія неруйнуючого контролю та технічного діагностування" Код ЄДРПОУ: 31445850
• Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест" Код ЄДРПОУ: 40983293
• ТОВ "БК ЄВРОСТАНДАРТ" Код ЄДРПОУ: 42045138
За результатами розгляду тендерна пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю "Лабораторія неруйнуючого контролю та технічного діагностування" була відхилена на підставі протоколу №115 від 04.грудня 2019р.
Замовником була розглянута наступна тендерна пропозиція, подана Відокремленим підрозділом "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест". При розгляді пропозиції Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест" не було враховано наступних факторів:
1) Учасник Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест" не має статусу юридичної особи, що підтверджується інформацією, що міститься в відкритих джерелах та низкою документів, поданих Учасником в складі тендерної пропозиції, в тому числі:
- Довідка головного управління статистики у м.Києві - відомості з ЄДРПОУ щодо правового статусу суб’єкта: БЕЗ ПРАВА ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ;
- Положення про Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест" (п.1.3 Відокремлений підрозділ не є юридичною особою)
2) Щодо участі у процедурах закупівель відокремлених підрозділів
(відповідно до роз’яснень Міністерства економічного розвитку та торгівлі України щодо здійснення закупівель філіями, участі філій у процедурах та правонаступництва. Лист від 26.02.2016 р. № 3302-06/5500-06)
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі (далі — учасник) — фізична особа, у тому числі фізична особа — підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка письмово підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та/або подала пропозицію конкурсних торгів, або цінову пропозицію, або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Поряд з цим згідно з частиною шостою статті 55 Господарського кодексу України (далі — ГК України) суб’єкти господарювання, зазначені у пункті 1 частини другої цієї статті, мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.
Відповідно до частини четвертої статті 64 ГК України підприємство має право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, погоджуючи питання про розміщення таких підрозділів підприємства з відповідними органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку. Такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють на основі положення про них, затвердженого підприємством. Підприємства можуть відкривати рахунки в установах банків через свої відокремлені підрозділи відповідно до закону.
З огляду на викладене, відокремлені підрозділи підприємства, які не мають статусу юридичних осіб, не можуть від свого імені брати участь у процедурах закупівель відповідно до норм Закону.
3) Скаржник зазначає, що учасником процедури закупівлі ДК 021:2015:71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (Енергетична сертифікація будівель закладів соціальної сфери Київської обласної ради) виступає Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест" від свого імені. Підтвердження цього факту міститься у переліку наданих документах в складі тендерної пропозиції, в тому числі:
- Зареєстрованим учасником на веб-порталі Уповноваженого органу процедури закупівлі виступає Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест" Код ЄДРПОУ: 40983293
- Документи, надані на вимогу Замовника, що міститься в тендерній документації, а саме:
o Банківська гарантія № 23931/19-ТГ від «26» листопада 2019 року (надана для Відокремленого підрозділу "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест");
o Листи, надані відповідно до вимог Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, в яких Учасник Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест" діє від свого імені.
Враховуючи вищенаведене, Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест" не має права виступати учасником процедури закупівлі від свого імені, отже Замовником при оцінці пропозиції та прийнятті рішення про допущення до розгляду зазначеної пропозиції було порушено вимоги чинного законодавства.
Враховуючи викладене, на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» Товариство з обмеженою відповідальністю "Лабораторія неруйнуючого контролю та технічного діагностування"
ПРОСИТЬ:
1) Задовольнити скаргу Товариство з обмеженою відповідальністю "Лабораторія неруйнуючого контролю та технічного діагностування"
2) Встановити порушення, які мали місце під час розгляду пропозиції Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест" на закупівлю ДК 021:2015:71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (Енергетична сертифікація будівель закладів соціальної сфери Київської обласної ради). Номер оголошення про проведення процедури закупівлі: UA-2019-11-08-000664-a
3) Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення щодо визначення учасника Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест" переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015:71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (Енергетична сертифікація будівель закладів соціальної сфери Київської обласної ради). Номер оголошення про проведення процедури закупівлі: UA-2019-11-08-000664-a
4) Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію учасника Відокремлений підрозділ "Київський обласний експертний центр енергоефективності" ДП "Київоблбудінвест"
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 _ Лист Міністерства економічного розвитку та торгівлі України .pdf 13.12.2019 15:40
- Додаток 3 _ Довідка головного управління статистики .pdf 13.12.2019 15:40
- Скарга .pdf 13.12.2019 15:40
- Додаток 1 _ Квитанція про сплату збору за подання скарги.pdf 13.12.2019 15:40
- Додаток 5 _ Банківська гарантія № 23931.19-ТГ .pdf 13.12.2019 15:40
- Додаток 4 _ Положення про Відокремлений підрозділ.pdf 13.12.2019 15:40
- Додаток 6 _ Листи, надані відповідно до вимог Розділу ІІІ.pdf 13.12.2019 15:41
- рішення від 17.12.2019 № 18714.pdf 17.12.2019 22:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.01.2020 № 176.pdf 08.01.2020 19:27
- рішенння від 03.01.2019 № 176.pdf 10.01.2020 23:15
- Лист пояснення 27.12.2019 11:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.12.2019 15:50
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.01.2020 23:16
Вимога
Залишено без розгляду
Ліцензійне спеціалізоване програмного забезпечення
Номер:
2ac0f238d54240018734a3c2f59f0e7f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-08-000664-a.b2
Назва:
Ліцензійне спеціалізоване програмного забезпечення
Вимога:
Доброго дня.
Шановний Замовник, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон), просимо привести Тендерну документацію у відповідність до Закону та внести відповідні зміни до вимог щодо підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази, керуюсь наступним обґрунтуванням:
Статтею 3 та 5 Закону передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 22 Закону передбачений виключний перелік вимог до тендерної документації та її змісту. Згідно ч.4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, норми Закону чітко забороняють Замовнику в тендерній документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 16 Закону законодавець визначив кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати учасник закупівлі, при цьому вибір одного або кількох критеріїв належить Замовнику закупівлі. До них відноситься: • Наявність обладнання та матеріально – технічної бази; • Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; • Наявність документально - підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно умов Тендерної документації, а саме пункту 1 розділу 5 Тендерної документації , Замовник вимагає надати в підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази, інформацію, що підтверджує наявність електронно-обчислювальної, копіювальної техніки, а також ліцензійного спеціалізованого програмного забезпечення необхідного для надання послуг.
Встановлена Замовником вимога, щодо наявності ліцензійного спеціалізованого програмного забезпечення є дискримінаційною, оскільки порушує саме права нашої компанії, як потенційного учасника торгів та суперечать законодавству України.
Згідно п. 1 Наказу Мінрегіону 11.07.2018 № 171 «Про затвердження Порядку застосування розрахункових елементів програмного забезпечення для визначення енергетичної ефективності будівель» (надалі - Наказ) енергоаудитор самостійно обирає програмне забезпечення, яке може використати для проведення розрахунку енергетичної ефективності будівель.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 11 Законом України «Про енергетичну ефективність будівель» від 22.06.2017 № 2118-VII енергоаудитори та фахівці з обстеження інженерних систем під час провадження своєї діяльності мають право самостійно обирати форми і методи проведення сертифікації енергетичної ефективності, обстеження інженерних систем будівель відповідно до методик, передбачених цим Законом.
Звертаємо увагу, що законодавством України не передбачається використання енергоаудитором ліцензійного спеціалізованого програмного забезпечення для надання послуг з енергетичної сертифікації будівель. Енергоаудитор в своїй діяльності може використовувати будь-яке програмне забезпечення та за достовірність розрахунків несе відповідальність згідно з законодавством України.
В той же час абз. 2 ч. 4 ст. 16 Закону передбачено, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Для підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам, відповідно до вимог Закону, достатньо підтвердити наявність обладнання та матеріально-технічної бази, відповідних працівників та досвід виконання аналогічного договору. Замовник, вказавши вимогу щодо використання при надані послуг ліцензійного спеціалізованого програмного забезпечення, фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі великому колу учасників.
Вважаємо, що вимога Замовника про наявність у Учасника ліцензійного спеціалізованого програмного забезпечення, порушує вимоги ст.ст. 5, 22 Закону та принципи здійснення закупівель.
Враховуючи, вищесказане, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», практикою розгляду аналогічного питання Антимонопольним комітетом України,
Просимо:
привести Тендерну документацію у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі» та внести зміни до вимог щодо підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази Учасником, а саме виключити з умов тендерної документації (пункту 1 розділу 5 Тендерної документації) вимоги щодо наявності ліцензійного спеціалізованого програмного забезпечення необхідного для надання послуг.
Пов'язані документи:
Учасник
- Ліцензійне спеціалізоване програмного забезпечення[289].docx 14.11.2019 16:45
- Відповідь на вимогу 18.11.2019 16:28
Дата подачі:
14.11.2019 16:45
Вирішення:
Підстави Учасника для внесення змін до тендерної документації є недоцільними та необґрунтованими.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА ЗАМОВНИКА щодо надання інформації щодо «не менше одного працівника за кожною із наведених галузей знань» - є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ.
Номер:
2e447093e4f1419a8deac3fbb46f1b1a
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-08-000664-a.b1
Назва:
ВИМОГА ЗАМОВНИКА щодо надання інформації щодо «не менше одного працівника за кожною із наведених галузей знань» - є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ.
Вимога:
В п.п. 2 п. 5 Тендерної документації «Кваліфікаційні вимоги…» розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної документації» зазначено, що «Фахівці повинні мати спеціалізовану освіту в галузях знань (НЕ МЕНШЕ ОДНОГО ПРАЦІВНИКА ЗА КОЖНОЮ ІЗ НАВЕДЕНИХ ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ):
- «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка»,
- «Теплоенергетика»,
- «Архітектура та будівництво»,
- «Електрична інженерія»,
- «Механічна інженерія»
- «Автоматизація та приладобудування»
- «Управління та адміністрування».
Всього: 7 галузей.
При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України “Про енергетичну ефективність будівель” та «Порядку проведення професійної атестації осіб, які мають намір провадити діяльність із сертифікації енергетичної ефективності та обстеження інженерних систем» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2018 р. № 605, до професійної атестації допускаються особи, які отримали вищу освіту (магістр та бакалавр) у наступних галузях знать:
- «Архітектура та будівництво»,
- «Електрична інженерія»,
- «Механічна інженерія»
- «Автоматизація та приладобудування»
- «Управління та адміністрування».
Всього: 5 галузей.
Законом (у вказаному контексті) не передбачена освіта в таких галузях як: «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» та «Теплоенергетика». Так, ВИМОГА ЗАМОВНИКА щодо надання інформації щодо «не менше одного працівника за кожною із наведених галузей знань» - є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ. У зв’язку з викладеним, ВИМАГАЄМО від Замовника видалити вимогу - «не менше одного працівника за кожною із наведених галузей знань».
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 15.11.2019 16:31
Дата подачі:
13.11.2019 15:45
Вирішення:
Замовник вважає, що вимога Учасника стосовно видалення кількості працівників за кожною із наведених галузей знань є необґрунтованою та не підлягають задоволенню
Статус вимоги:
Не задоволено