-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тверде паливо
Тверде паливо
Торги відмінено
1 450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 450.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 450.00 UAH
Період оскарження:
01.11.2019 14:47 - 15.11.2019 00:00
Вимога
Вирішена
дискримінаційні вимоги в ТД
Номер:
ef9453ed9362439faf7a081ff7c0785e
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-01-000605-c.b1
Назва:
дискримінаційні вимоги в ТД
Вимога:
Уважно вивчивши тендерну документацію замовника про проведення закупівлі товару № UA-2019-11-01-000605-c за кодом ДК 021:2015– 09110000-3 – Тверде паливо (вугілля марка АО 25-50 або еквiвалент)-180 тн.
знайдено низку дискримінаційних вимог, а саме:
1) в розділі ІІІ тендерної документації вимога надати:
- копiю сертифiкату вiдповiдностi на запропонований товар.
Проте, дана вимоги є незаконною та дискримінаційною виходячи з наступного. Сертифікат відповідності не є обов’язковим згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля кам’яного.
На додаток до вищезазначеного повідомляємо, що товар який пропонується до постачання, а саме вугілля кам’яне не входить до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, який затверджений Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 №28, а також втратив чинності Декрет КМУ № 46-93 від 10.05.1993 «Про стандартизацію і сертифікацію».
За даним питанням є чимала практика розгляду скарг Антимонопольним комітетом України (№ 245-р/пк-ск від 05.03.2015 наприклад) де були ухвалені позитивні рішення про внесення змін в тендерну документацію. Таким чином, враховуючи необов’язковість таких документів згідно чинного законодавства України, просимо виключити вимогу про їх надання шляхом внесення відповідних зміни до вимог тендерної документації в цій частині.
2) В Додатку №1 тендерної документації вимога надати:
- Оригiнали сертифiкатiв якостi та протоколів випробувань виданого незалежною лабораторiею на iм'я учасника торгiв, яка акредитована нацiональним агентством по акредитацiї України, вiдповiдно до вимог стандарту ISO 17025 або ДСТУ ISO 17025 на марку вугiлля що є предметом закупiвлi даних торгiв.
Наведена вище вимога як і перша порушує вимоги частини 4 статті 22 та принципи здійснення закупівель, визначенні статтею 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація та добросовісна конкуренція серед учасників.
По-перше:
Згідно ДСТУ 4096:2002 протокол випробувань (посвідчення, сертифікат якості) видається на відвантажену чи вироблену партію вугілля відповідною лабораторією. Таким чином Учасник повинен мати в наявності вугілля, що є предметом закупівлі. Але це не є його обов’язок в розумінні Закону для того щоб прийняти участь. А якщо учасник тільки планує видобуток чи придбання товару в майбутньому, то такий Учасник не спроможний надати документи, що вимагаються Замовником. Дана вимога є дискримінаційною, та така яка обмежує коло учасників процедури закупівлі та позбавляє можливості суб’єктів господарювання подати свої тендерні пропозиції. Наведена вище умова тендерної документації порушує вимоги частини 4 статті 22 та принципи здійснення закупівель, визначенні статтею 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація та добросовісна конкуренція серед учасників. Постійно діючою адміністративною колегією АМКУ неодноразово приймались рішення із зобов’язанням Замовника усунути дискримінаційні вимоги та внести зміни до тендерної документації. (Рішення № 1730-р/пк-ск. від 04.08.2016 р., рішення № 1784-р/пк-ск, від 11.08.2016 р., рішення № 1715-р/пк-ск від 01.08.2016 та інші).
По-друге:
Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного на підтвердження його технічним і якісним характеристикам вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля кам’яного при поставці від постачальника.
За даним питанням є чимала практика розгляду скарг Антимонопольним комітетом України (№ 245-р/пк-ск від 05.03.2015 наприклад) де були ухвалені позитивні рішення про внесення змін в тендерну документацію. Таким чином, враховуючи необов’язковість таких документів як сертифікат якості чи протокол випробувань згідно чинного законодавства України, просимо виключити вимогу про їх надання шляхом внесення відповідних зміни до вимог тендерної документації в цій частині.
3) в розділі ІІІ тендерної документації вимога надати:
- платіжне доручення з відміткою банку про сплату суми коштів, що підтверджує внесення суми забезпечення тендерної пропозиції. Дана вимога є дискримінаційною та така, що регулює відносини між учасником та банківською установою. Повідомляємо, що банківська установа на підставі договору про надання банкіської гарантії має право списувати кошти з рахунку учасника або "резервувати" ("заморожувати") кошти на рахунку учасника, у такому випадку надання платіжного доручення є неможливим. Просимо внести відповідні зміни та виключити дану вимогу з тендерної документації. Зазначаємо, що Банківська гарантія оформлюється та видаєтся банком на підставі Постанови Правління НБУ від 15.12.2004 року № 639. Банк зобов’язаний перерахувати кошти забеспечення за вимогою Замовника у випадках передбачених вимогами законому та тендерної документації. Отже, банківська гарантія є документом, що гарантує сплату суми забезпечення у разі настання визначених обставин.
Відповідно до вищезазначеного,-
ПРОСИМО: 1. Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України та усунути дискримінаційні вимоги, які передбаченні Документацією та не порушувати існуючі принципи проведення публічних закупівель, такі як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, добросовісна конкуренція серед учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.11.2019 15:45
Вирішення:
В тендерну документацію внесено зміни.
Статус вимоги:
Задоволено