• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Хімічна продукція

Завершена

6 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 180.00 UAH
Період оскарження: 01.11.2019 12:22 - 05.11.2019 12:20
Вимога
Вирішена

дискримінація учасників

Номер: 2338f7d9deaf4981bcd3926413a71a26
Ідентифікатор запиту: UA-2019-11-01-001129-b.a1
Назва: дискримінація учасників
Вимога:
Шановний Замовнику! Досить прикро, однак за даною Процедурою закупівлі повинні констатувати факт порушення загальних принципів закупівель, якими до цього Ви досить успішно керувались під час проведення закупівлі подібного товару. Так, згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) під час здійснення закупівлі товарів вартість яких є меншою 200 тисяч гривень (допорогові закупівлі) замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів) для укладення договору. Згідно ст. 3 Закону до таких принципів відносяться, серед іншого, добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. В той же час, згідно оголошення за даною Процедурою закуповуються хімічні реагенти конкретної торговельної марки (фірми) – проявник та фіксаж ЛЮКС РЕЙ (виробництва ТОВ «Люкс Рей»). Отже, в даній Закупівлі учасники не можуть запропонувати аналоги чи еквіваленти, що не лише не відповідає вищезгаданим принципам, а прямо суперечить їм. Якщо ж виходити з того, що Замовнику в даній ситуації потрібна лише і тільки продукція, що випускається під торгівельною маркою ЛЮКС РЕЙ™, то постає питання навіщо було використовувати систему Prozorro, бо остання саме і створена для забезпечення конкурентного середовища, ефективного та прозорого здійснення закупівель, покликана запобігати проявам корупції у цій сфері, розвивати добросовісну конкуренцію, а отже, зголосившись на використання цієї системи, Замовник повинен дотримуватись її основних засад. При цьому, хотіли б зауважити, що можливе обґрунтування необхідності закупити саме зазначений вид продукції, через її «перевіреність», «досвід використання», «особливості апаратури, що працює тільки з цією продукцією» тощо, - є, відверто, хибним, бо це спростовується попередніми проведеними процедурами закупівель аналогічної продукції. Чи не єдиним критерієм, який є визначальним в характеристиці даного типу предмету закупівлі, є вихідний обсяг концентрату та обсяг робочого розчину, який може бути отриманий з такого концентрату, а таким вимогам відповідає продукція виробництва ТОВ «Лізоформ Медікал», ПП «Фірма «ОНІКО», ТОВ «Поіск-Ніка», Bermedi Medical Solutions GmbH (Німеччина), Agfa N.V. (Бельгія), тощо. Таким чином, в даній Закупівлі фактично усуваються від участі усі вище перелічені виробники та їх продукція, що призводить до дискримінації потенційних учасників, а сама Процедура є нічим іншим, ніж «псевдо прозорим» наміром Замовника закупити конкретну продукцію конкретного виробника без будь-якої конкуренції, будь-якої економії чи бодай реальної ефективності, що містить усі ознаки корупційного зловживання. Враховуючи викладене вище, пропонуємо не витрачати час на надання розвернутих виправдань щодо права замовника визначати умови закупівлі на власний розсуд, а провести процедуру закупівлі дійсно на засадах прозорості, ефективності, недискримінації учасників та викорінення корупційних зловживань, та, зокрема, передбачити в даній Закупівлі можливість надання пропозиції без будь-яких обмежень щодо виробника/торгівельної марки.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня, Інструкція про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», затверджена Наказом ДП «Прозорро» №10 від 19.03.2019р. регулює проведення допорогових процедур закупівель. Зазначена Інструкція не обмежує право Замовника під час проведення допорогової закупівлі зазначати відповідні вимоги до товару, що Замовник вважає за потрібне, не передбачає обов’язку Замовника вказувати «еквіваленти». Закон України Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель № 1076 від 29.08.2019 , а саме ст. 14. Спрощені закупівлі п.4: «Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників» також не передбачає обов’язку Замовника вказувати «еквіваленти». Тож, Замовник може, але не зобов'язаний вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях Учасників.
Статус вимоги: Задоволено