• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Постачання та впровадження медичної інформаційної системи) (місцевий бюджет)

Завершена

947 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 473.85 UAH
Період оскарження: 31.10.2019 16:29 - 17.11.2019 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII

Номер: 8cbe7a4fa62a490dadd21bacd6c17e15
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-31-002021-b.b1
Назва: Скарга щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Лиманська центральна районна лікарня» (надалі - Замовник), 31.10.2019 року було оголошено закупівлю про проведення відкритих торгів за предметом Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Постачання та впровадження медичної інформаційної системи) код 72260000-5(CPV) ДК 021:2015, ідентифікатор закупівлі: UA-2019-10-31-002021-b, шляхом оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу. Товариство з обмеженою відповідальністю «ДАЙКОМ-ХАБ», уважно ознайомившись із змістом тендерної документації Замовника (надалі – Документація), виявило ряд дискримінаційних вимог, що містять порушення чинного законодавства України, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (надалі – Закон) та встановлюють умови для потенційних учасників закупівлі, що призводять до штучного обмеження конкуренції. Умовами Документації встановлені дискримінаційні вимоги, які не лише обмежують коло потенційних учасників торгів, а також надають перевагу певним учасникам торгів, що є грубим порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників та принципу добросовісної конкуренції серед учасників, що встановлені ст. 3 Закону. Так, зокрема: У Додатку 3 Документації «Технічні вимоги до предмету закупівлі» в п. 1.4.1. "Вимоги до інформаційної безпеки" міститься наступна вимога Замовника "МІС повинна мати можливість до свого багаторазового розгортання у складі комплексних систем захисту інформації інформаційно-телекомунікаційних систем закладів охорони здоров’я при тому, що, умови багаторазового розгортання МІС у складі комплексної системи захисту інформації, повинні бути наявними та погодженими спеціальним уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань захисту інформації (Адміністрація Держспецзв’язку)". Стосовно цієї вимоги Замовника ТОВ «ДАЙКОМ-ХАБ» повідомляє наступне. Наказом Адміністрації Держспецзв’язку від 16.05.2007 № 93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2007 за № 820/14087 (надалі – Положення № 93) визначено об’єкти експертизи КСЗІ закладу, такі як: - КСЗІ, які є невід'ємною складовою інформаційної, телекомунікаційної або інформаційно-телекомунікаційної системи (далі - ІТС); - технічні та програмні засоби, які реалізують функції ТЗІ та/або оцінки стану захисту інформації (далі - засоби ТЗІ); - організаційно-технічне рішення на розгортання типової складової компоненти КСЗІ в ІТС - задокументоване уніфіковане рішення для багаторазового розгортання складових КСЗІ в ІТС або КСЗІ типової складової компоненти КСЗІ в ІТС, самодостатньої для вирішення певного завдання, що включає проектні рішення програмно-технічного комплексу, організаційно-технічні рішення щодо регламенту функціонування типової компоненти ІТС та опис (алгоритм) процедури впровадження (далі - ОТР КСЗІ). Отже, наведена вимога в Документації Замовника є вимогою щодо наявності в учасника Експертного висновку Держспецзв’язку на ОТР КСЗІ. В свою чергу, наголошуємо на тому, що: 1. Положення № 93 не регламентує ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ ОТР КСЗІ як умови реалізації механізму провадження та підтвердження відповідності комплексної системи захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах (далі – КСЗІ в ІТС) вимогам нормативних документів в сфері технічного захисту інформації (далі – НД ТЗІ). Вважаємо 2. Експертний висновок ОТР КСЗІ надається на застосування на зазначеному у висновку апаратному забезпеченні, операційних системах, тощо. Для використання ОТР КСЗІ певного розробника при побудові КСЗІ вид комп’ютерного обладнання, операційні системи, тощо повинно повністю відповідати саме ОТР КСЗІ постачальника медичної інформаційної системи, але тендерною документацією не зазначено детальні технічні характеристики (серверне обладнання, моделі та складові робочих станцій, мережеве обладнання, програмне забезпечення на цих станціях що є в закладі чи планується для закупівлі на КОЖНОМУ робочому місці). Якщо технічні характеристики цих робочих місць не співпадатимуть, то не можна буде застосувати ОТР КСЗІ, відповідно така вимога є необґрунтованою. 3. На протязі року виробники комп’ютерного обладнання постійно оновлюють лінійки обладнання. Адже зазначене обладнання в ОТР КСЗІ на час впровадження просто не може бути застосовано за відсутністю на ринку комп’ютерного обладнання, чи в ОТР КСЗІ постачальника медичної системи буде зазначене застаріле обладнання. ТОВ «ДАЙКОМ-ХАБ» вимагає виключити дану вимогу, яка штучно обмежує коло потенційних учасників Закупівлі з документації Замовника. У Додатку 3 Документації «Технічні вимоги до предмету закупівлі» щодо підсистеми "Лабораторія" п.3.5.18 міститься наступна вимога : "Підсистема не має містити процесні та функціональні протиріччя із відповідати профільним стандартами ІСО щодо сертифікації лабораторних підрозділів." Відповідно до цього повідомляємо наступне. В даному пункті відсутній чіткий перелік необхідних стандартів ІСО, а також чіткого обґрунтування необхідності відповідності стандартам ІСО, якщо вони сертифіковані ДСТУ в України. Вважаємо, що дана вимога створює підґрунтя та підстави для маніпулювання при виборі переможця та надання переваги певним учасника. ТОВ «ДАЙКОМ- ХАБ» уважно проаналізувавши інші технічні вимоги, що містяться в Документації, зокрема, але не виключно вимога щодо ІСО 17025, вважає, що вимогам, які наразі викладені в Документації Замовника, відповідає лише одна інформаційна система на ринку – «ЕМСІМЕД» Недискримінація учасників, в тому числі і шляом не висування дискримінаційних вимог в Документації, які штучно звужують коло потенційних учасників, є одним з фундаментальних принципів публічних закупівель, оскільки його поручення беспосередньо впливає на ймовірних учасників процедури закупілі та як результат на визначення переможця. Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII, а саме ч. 3 ст.5 передбачається, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 вищезазначеного Закону, Документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Виходячи з всього викладеного вище, керуючись ст. 3, ст.5 та ст. 18, Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень проведення процедури закупівлі, ідентифікатор закупівлі: UA-2019-10-31-002021-b, Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Постачання та впровадження медичної інформаційної системи) код 72260000-5(CPV) ДК 021:2015. 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Лиманська центральна районна лікарня» привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України, шляхом внесення змін до неї та виключення дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.11.2019 21:20
Автор: ТОВ "ДАЙКОМ-ХАБ", Юлія Оприсняк +380637381711 julia1907@ukr.net