-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021-2015 код 32350000-1 «Частини до аудіо та відеообладнання» (35579-Рентгенівська плівка)
1) 35579-Рентгенівська плівка медична Carestream синьочутлива / MXВЕ 18х24х100(100 шт в упаковці)-2 уп. 2) 35579-Рентгенівська плівка медична Carestream синьочутлива / MXВЕ 30х40х100 (100 шт в упаковці)-2уп. 3)35579-Рентгенівська плівка медична Carestream синьочутлива / MXВЕ 24х30х100 (100 шт в упаковці)-2уп
Завершена
7 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.8% або 57.00 UAH
мін. крок: 0.8% або 57.00 UAH
Період оскарження:
31.10.2019 14:26 - 05.11.2019 14:05
Вимога
Вирішена
дискримінація учасників
Номер:
1ce8c33425ad498990769d80080b08a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-31-001294-b.a1
Назва:
дискримінація учасників
Вимога:
Шановний Замовнику!
Керуючись п.6.4 наказу ДП «Зовнішторгвидав України від 13.04.2016 N 35 «Про затвердження порядку здійснення допорогових закупівель» Ви зазначили в документації за оголошенням, що пропозиції учасників, що не відповідають вищевказаним вимогам, розгляду не підлягають.
При цьому, згідно оголошення закуповується рентгенівська плівка конкретної торговельної марки - рентгенівська плівка медична Carestream синьочутлива / MXВЕ, відповідних розмірів.
Так, ця процедура є допороговою, однак регулюється не згаданим наказом ДП «Зовнішторгвидав України від 13.04.2016 N 35, який втратив чинність, а Інструкцією про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті Закону України «Про публічні закупівлі», затвердженою Наказом ДП «ПРОЗОРРО» № 10 від 19.03.2019р. (далі – Інструкція). В той же час згадана Інструкція врегульовує лише сам порядок використання електронної системи закупівель, до складу входять веб-портал Уповноваженого органу (Prozorro), авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
В той же час незмінними залишаються положення ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), згідно яких під час здійснення закупівлі товарів вартість яких є меншою 200 тисяч гривень (допорогові закупівлі) замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів) для укладення договору. Згідно ст. 3 Закону до таких принципів відносяться, серед іншого, добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням.
При цьому оскільки вищезгадана Інструкція не визначає порядок дотримання загальних принципів закупівель в допорогових закупівлях, то в даному випадку слід керуватись положеннями саме Закону. Так ст. 5 Закону, розкриваючи поняття принципу недискримінації учасників, чітко встановлює, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а ст. 22 Закону передбачає, що у разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Оскільки згадана норма як раз і направлена на реалізацію принципу недискримінації учасників, то в даному випадку Замовник повинен був включити до медико-технічних вимог вираз «або еквівалент».
В даній Закупівлі не просто не передбачається можливість надання аналогів чи еквівалентів, а прямо забороняється це робити, тобто Закупівля здійснюється за окремою умовою, яка не лише не відповідає вищезгаданим принципам, а прямо суперечить їм.
Якщо ж виходити з того, що Замовнику в даній ситуації потрібна лише і тільки продукція, що випускається під торгівельною маркою Carestream™, то постає питання навіщо було використовувати систему Prozorro, бо остання саме і створена для забезпечення конкурентного середовища, ефективного та прозорого здійснення закупівель, покликана запобігати проявам корупції у цій сфері, розвивати добросовісну конкуренцію, а отже, зголосившись на використання цієї системи, замовник повинен дотримуватись її основних засад.
При цьому, хотіли б зауважити, що можливе обґрунтування необхідності закупити саме зазначений вид продукції, через її «перевіреність», «досвід використання», «особливості апаратури, що працює тільки з цією продукцією» тощо, - є, відверто, хибним, бо вся плівка загального призначення, та навіть і спеціальна плівка, порівнюється за сенситометрично-технічними характеристиками (чутливість, щільність вуалі, середній градієнт, вміст срібла, тощо) та загальними показниками (відповідність вітчизняним та міжнародним стандартам, термін придатності і т.д.). ........ /повний текст у додатку/
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_Дніпро_ЛФД_ДОР.pdf 03.11.2019 12:33
Дата подачі:
03.11.2019 12:33
Вирішення:
Доброго дня. Проведення допорогових процедур закупівель регулюється Інструкцією про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», затвердженою Наказом ДП «Прозорро» №10 від 19.03.2019р. Дана Інструкція не обмежує право Замовника під час проведення допорогової закупівлі зазначати відповідні вимоги до товару, що Замовник вважає за потрібне, не передбачає обов’язку Замовника вказувати «еквіваленти».
Також, Закон України Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель № 1076 від 29.08.2019 , а саме ст. 14. Спрощені закупівлі п.4: «Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників». Тобто, Замовник може, але не зобов'язаний вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях Учасників. Даний закон теж не передбачає обов’язку Замовника вказувати «еквіваленти».
Статус вимоги:
Задоволено