-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Цукор
Завершена
53 850.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 538.50 UAH
мін. крок: 1% або 538.50 UAH
Період оскарження:
29.10.2019 10:16 - 01.11.2019 18:00
Вимога
Вирішена
Дискримінація учасників
Номер:
396b8d320d954d85b1553332fa39b6cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-29-000238-c.b2
Назва:
Дискримінація учасників
Вимога:
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону замовники ДОПОРОГОВИХ закупівель повинні дотримуватися визначених Законом ПРИНЦИПІВ закупівель. (До речі, ЗАКОН МАЄ ВИЩУ ЮРИДИЧНУ СИЛУ у порівнянні з Порядком здійснення допорогових закупівель, який прийнятий на його виконання). Вказані принципи визначені ст.3, 5 Закону, зокрема встановлений принцип «недискримінація учасників», який згідно ч.3. ст.5 Закону включає заборону замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
1) рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1863-р/пк-пз від 01.03.2018р. – вимагати подання будь-якого сертифікату системи ISO (у т.ч. ДСТУ ISO 22000) є порушенням принципу недискримінації – оскільки неможливо вимагати надання НЕЧИННИХ ДОКУМЕНТІВ. Вказаний Вами сертифікат згідно Закону України "Про технічні регламенти" Декрет Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 (який передбачав видачу таких сертифікатів) з 01.01.2018 втратив чинність, тому умова про надання сертифікатів ДСТУ ISO суперечать законодавству України і замовник повинен виключити цю вимогу з тендерної документації.
2) Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №164-р/пк-ск від 02.02.2016р., визнано порушенням принципу недискримінації вимагання від учасників надати документ ВИРОБНИКА товару, а Вами вимагається подання «копії сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000 від ВИРОБНИКА». Тобто за таких обмежень у тендері можуть взяти участь або виробники товару, які мають СЕРТИФІКАТ ВИЗНАНИЙ ЗАКОН НЕЧИННИМ, або особи, яким виробник надав копію СВОГО НЕЧИННОГО сертифікату ?!
На підставі викладеного, керуючись принципами закупівель визначеними ст.3, 5, 22 Закону та ПРАКТИКОЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ вимагаємо видалити з тендерної документації вимогу про надання «копії сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000 від виробника».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.11.2019 17:11
Вирішення:
Шановний учаснику! У відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне. Всі закупівлі поділяють на дві частини – допорогові та надпорогові закупівлі. Порядок здійснення допорогових закупівель регламентується Наказом ДП «Зовнішторгвидав України» вiд 19.03.2019 №10. Закон України від 25.12.2015 р. №922-VIII «Про публічні закупівлі» не регулює механізму здійснення допорогових закупівель та не містить поняття «допорогова закупівля». Статтею 2 пунктом 1 даного Закону визначено: «Цей Закон застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;». Хочемо звернути вашу увагу на той факт, що очікувана вартість закупівлі становить 53 850,00 грн. Замовник зазначив саме ті кваліфікаційні вимоги, які на його думку були необхідні та виходячи з потреб установи, тим самим не порушив жодну норму чинного законодавства.
Вважаємо за необхідне підкреслити, що Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару його властивостях, можливостях бюджетного фінансування та сфері застосування товару та жодним чином не зобов’язаний встановлювати кваліфікаційні вимоги до предмету закупівлі з урахуванням можливостей учасників, а навпаки, учасники процедури державних закупівель зобов’язані надавати такі тендерні пропозиції, які будуть відповідати встановленим замовником кваліфікаційним вимогам.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
04.11.2019 09:43
Підтвердження вирішення:
Відхилена
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Порушення принципу «Недискримінація учасників» визначеного ст.3, 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
0bb71957a8c54403af93c3ed96553435
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-29-000238-c.b1
Назва:
Порушення принципу «Недискримінація учасників» визначеного ст.3, 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Встановлена у п.11 тендерної документації вимога про надання «копії сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000 від виробника» суперечить ст.3, 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та є дискримінаційною, доказом чого є наступне:
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону замовники ДОПОРОГОВИХ закупівель повинні дотримуватися визначених Законом принципів закупівель. Вказані принципи визначені ст.3, 5 Закону, зокрема встановлений принцип «недискримінація учасників», який згідно ч.3. ст.5 Закону включає заборону замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
1.) Статтею 16 Закону визначений вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв, які може використовувати замовник, серед яких відсутня можливість вимагати документи виробника товар. Жодною нормою Закону це не передбачено.
2) Згідно рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1863-р/пк-пз від 01.03.2018р. – вимагати подання будь-якого сертифікату системи ISO (у т.ч. ДСТУ ISO 22000) є дискримінацією учасників та суперечить Закону, тому, що – оскільки згідно Закону України "Про технічні регламенти" Декрет Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 (який передбачав видачу таких сертифікатів) з 01.01.2018 втратив чинність, тому умова про надання сертифікатів ДСТУ ISO суперечать законодавству України і замовник повинен виключити цю вимогу з тендерної документації.
Згідно ч.4 статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі викладеного, керуючись принципами закупівель визначеними ст.3, 5, 22 Закону вимагаємо видалити з тендерної документації вимогу про надання «копії сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000 від виробника».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.11.2019 15:06
Вирішення:
Шановний учаснику! У відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне. Порядок здійснення допорогових закупівель регламентується Наказом ДП «Зовнішторгвидав України» вiд 19.03.2019 №10. Згідно цього Наказу Замовник є вільний у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та кваліфікаційних вимог до учасників.
Вимога щодо надання у складі Пропозицій учасників Сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000 є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO 22000, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги Замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги. З урахуванням вищевикладеного, та приймаючі до уваги специфіку роботи нашого закладу, дана вимога повністю відповідає чинному законодавству.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
01.11.2019 16:38
Підтвердження вирішення:
Відхилена
Задовільнена:
Ні