-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
45240000-1 Будівництво гідротехнічних об’єктів, (Виконання робіт по проекту будівництва "Реконструкція золовідвалу Зміївської ТЕС. Секція №2. Третій ярус")
Строк виконання робіт – протягом терміну дії договору. Початок робіт: після отримання письмової заявки Замовника
Торги відмінено
51 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 510 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 510 000.00 UAH
Період оскарження:
25.10.2019 10:52 - 05.01.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
10e7a85baa5f4462ae323dbda5d4ec7e
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-25-000432-c.a2
Назва:
Вимога
Вимога:
Рішенням тендерного комітету замовника Зміївської ТЕС АТ «Центренерго» з розгляду тендерних пропозицій на закупівлю 45240000-1 Будівництва гідротехнічних об’єктів, (виконання робіт по проекту будівництва «Реконструкція золовідвалу Зміївської ТЕС. Секція №2. Третій Ярус») від 16.01.2020 року (протокол №45240000-1/4/20) було вирішено, з посиланням на ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі», - відхилити тендерну пропозицію ТОВ «СП «Будучність» з таких підстав ніби-то її невідповідності тендерній документації замовника, а саме:
1) у дозволі ДС України з питань праці не зазначено інформації про право на виконання робіт в траншеях, котлованах;
2) копія свідоцтва про метрологічне підтвердження вимірювальних можливостей лабораторії (щодо вимірювальних можливостей щільності ґрунтів) не містить усіх додатків, які є невід’ємною його частиною;
3) відсутній документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання договорів (угод) які становлять значні правочини, у розумінні ст.44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю».
Відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СП «Будучність» порушує права та інтереси ТОВ «СП «Будучність», оскільки позбавляє його права надалі брати участь у закупівлі з надуманих підстав.
1) Відповідно до ч.2 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі» обов’язок надання дозволу та/або ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством, виникає у учасника - переможця процедури закупівлі під час укладення договору.
Таким чином, зазначений у п.1 дозвіл ТОВ «СП «Будучність» може і повинен бути наданий на етапі укладання договору, а не під час його кваліфікації.
Вірність зазначеної правової позиції також опосередковано підтверджується п.2 ч.2 ст.41 розділу VIII Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», яка буде введена в дію 19.04.2020 року, у відповідності до якої копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі надається переможцем процедури закупівлі замовнику під час укладення договору про закупівлю, а не на стадії кваліфікації.
Разом із цим повноваження ТОВ «СП «Будучність» на проведення земляних робіт на глибині понад 2 мети та в зоні розташування підземних комунікацій вже станом на час кваліфікації підтверджується наявним у тендерній пропозиції Дозволом №186.13.26 від 20.06.2013 року.
Декларацією відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованої у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 21.01.2020 року за №826 також визнано право ТОВ «СП «Будучність» на виконання робіт в траншеях, котлованах (копія - додається).
За наведених обставин, будь-які сумніви замовника щодо відповідності матеріально-технічної бази вимогам тендерної документації в частині права ТОВ «СП «Будучність» на виконання земляних робіт - є безпідставними.
2) Кваліфікаційні критерії визначені ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої учасник підтверджує наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (ч.2 ст.16 Закону). На виконання зазначеної вимоги закону у п.1 арк. 1 додатку «Сфера метрологічно підтверджених вимірювальних можливостей виробничої лабораторії» до Свідоцтва про метрологічне підтвердження вимірювальних можливостей №ВЛ-023-1/2017 від 06.06.2017 року нашого партнера підрозділу АТ «Донбасенерго» - «Донбасенергоспецремонт» чітко вказано про право здійснювати вимірювання щільності ґрунтів, що у повній мірі відповідає п.1.5. Кваліфікаційних критеріїв Замовника. Таким чином відсутність інших аркушів додатка до зазначеного свідоцтва, які хоч і є невід’ємною його частиною, але не містять інформації що можуть будь-яким чином впливати на перевірку відповідності кваліфікаційним критеріям Замовника, - самостійного значення для встановлення відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, що визначені ст.16 Закону України Закону України «Про публічні закупівлі» - не мають.
Відтак посилання замовника на цю обставину як на підставу невідповідності тендерної пропозиції ТОВ СП «Будучність» тендерної документації замовника є не обґрунтованою.
Разом із цим, для зняття будь-яких зауважень замовника з цього приводу - надаємо відсутні аркуші №2.3 та 3.3._ додатку до вищезазначеного свідоцтва про метрологічне підтвердження вимірювальних можливостей лабораторії.
3) Частиною 2 ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» визначено, що рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства. Рішення про надання згоди на вчинення інших значних правочинів, крім зазначених у частині другій цієї статті, приймаються загальними збори учасників, якщо інше не встановлено статутом товариства.
Кожен учасник товариства на загальних зборах учасників має кількість голосів, пропорційну до розміру його частки у статутному капіталі товариства, якщо інше не передбачено статутом (ч.3 ст.29 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю»).
Учасником із часткою у статутному капіталі ТОВ «СП «Будучність» 60% згідно із п.5.2. Статуту ТОВ СП «Будучність» є директор товариства - Павлів Роман Михайлович.
Відповідно до ч.3 ст.92 ЦК України представник ТОВ «СП «Будучність» - директор Павлі Р.М., як орган або особа, яка відповідно до установчих документів ТОВ «СП «Будучність» від її імені товариства, зобов'язаний діяти в інтересах ТОВ «СП «Будучність», добросовісно і розумно та не перевищувати своїх повноважень. У відносинах із третіми особами обмеження повноважень щодо представництва юридичної особи не має юридичної сили, крім випадків, коли юридична особа доведе, що третя особа знала чи за всіма обставинами не могла не знати про такі обмеження. Таким чином, добросовісність і наявність відповідних повноважень у Павліва Р.М. – презюмується.
Окрім того, проведення перевірки замовником наявності цивільної дієздатності органів управління учасника закупівель (ст.92 ЦК України) не передбачена законом України «Про публічні закупівлі» на етапі процедури відкритих торгів і повинна здійснюватися на етапі укладання договору на закупівлю після визначення договірної ціни (ч.1 ст.36 Закону Закону України «Про публічні закупівлі»), адже до визначення ціни питання про відповідне погодження, фактично, неможливо винести на розгляд загальних зборів у зв’язку із відсутністю інформації про таку істотну умову договору як його «ціна».
Вірність зазначеної правової позиції також опосередковано підтверджується п.1 ч.2 ст.41 розділу VIII Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», яка буде введена в дію 19.04.2020 року, у відповідності до якої відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю надається переможцем процедури закупівлі замовнику вже під час укладення договору про закупівлю, а не на стадії кваліфікації.
Таким чином, повноваження Павліва Р.М. на вчинення значного правочину від імені Товариства, у даному випадку, також підтверджується його статусом учасника товариства, який володіє переважним правом голосу на загальних зборах учасників товариства та наявною довідкою вих.№14 від 08.01.2020 року та наказом на його призначення. За таких обставин будь-які юридичні ризики для замовника на стадії кваліфікації учасника ТОВ «СП «Будучність» – відсутні.
Слід також зазначити, що будь-які фінансові ризики замовника компенсовані завдяки наявній банківській гарантії АТ КБ «Глобус» від 08.01.2020 року на суму 255 тис. грн.
Разом із цим, рішенням загальних зборів ТОВ «СП «Будучність» від 10.01.2020 року (протокол №1) загальними зборами товариства 10.01.2020 року було надано Павліву Р.М., директору товариства право на вчинення значного правочину із замовником ціною 35999000 грн. з ПДВ (копія - додється).
На підставі вищевикладеного та ч.3 ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1) Прийняти та розглянути дану вимогу, за результатами розгляду якої скасувати рішення тендерного комітету замовника Зміївської ТЕС АТ «Центренерго» з розгляду тендерних пропозицій на закупівлю 45240000-1 Будівництва гідротехнічних об’єктів, (виконання робіт по проекту будівництва «Реконструкція золовідвалу Зміївської ТЕС. Секція №2. Третій Ярус») від 16.01.2020 року (протокол №45240000-1/4/20) про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СП «Будучність» та змінити статус учасника аукціону ТОВ «СП «Будучність» із «дискваліфіковано» на «оцінка».
2) У випадку відмови у скасуванні вищезазначеного рішення тендерного комітету - надати на нашу адресу додаткову інформацію стосовно причини невідповідності нашої пропозиції умовам тендерної документації зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям.
За наслідками розгляду нашої вимоги та порівняльного аналізу тендерної документації переможця аукціону нами буде прийнято рішення щодо звернення із скаргою до Антимонопольного комітету України щодо порушення законодавства України у сфері публічних закупівель з метою відновлення порушених прав ТОВ «СП «Будучність» та до суду.
Додатки (у копіях) на 8 аркушах:
1. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони щодо права ТОВ «СП «Будучність» на виконання робіт в траншеях, котлованах, зареєстровану у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 21.01.2020 року за №826 на 2 аркушах;
2. Свідоцтво №ВЛ-023-1/2017 від 06.06.2017 року про метрологічне підтвердження вимірювальних можливостей лабораторії підрозділу АТ «Донбасенерго» - «Донбасенергоспецремонт» на 1 аркуші із додатком №1 «Сфера метрологічно підтверджених вимірювальних можливостей виробничої лабораторії» на 3 аркушах, всього на 4 аркушах;
3. Протокол загальних зборів ТОВ «СП «Будучність» № 1 від 10.01.2020 року про надання директору товариства Павліву Р.М. права на вчинення значного правочину на 2 аркушах.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 21.01.2020 17:24
Дата подачі:
21.01.2020 17:24
Вирішення:
Надаємо відповідь юридичного відділу та відділу ВКБ Ініціатора закупівлі.
Згідно вимог Розділу 3. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції - Тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі повинна містити наступні документи:
• статут учасника або інший установчий документ в повному обсязі, зі змінами на кінцевий строк подання тендерних пропозицій (за наявності). Положення статуту, які містять інформацію про повноваження виконавчого органу товариства на підписання правочинів за результатами торгів не повинні суперечити Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» від 6 лютого 2018 року № 2275-VIII.
У разі якщо учасник здійснює діяльність на підставі модельного статуту, необхідно надати рішення засновників про створення такої юридичної особи (подається в окремому файлі);
• наказ про призначення керівника підприємства на посаду або протокол рішення власників чи акціонерів про призначення його керівником, або виписка з протоколу засновників про призначення директора, президента, голови правління, або інший документ, що підтверджує призначення керівника (для юридичних осіб) (подається в окремому файлі);
• для юридичних осіб - документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника процедури закупівлі на підписання договору про закупівлю в разі визнання його переможцем процедури закупівлі (якщо такі повноваження посадової особи учасника процедури закупівлі не закріплені в статутних документах учасника або встановлені обмеження на підписання договорів (угод)), за підписом уповноваженої особи учасника та печаткою (якщо печатка використовується суб’єктом господарювання) (подається в окремому файлі); та інші.
17 червня 2018 року набув чинності новий Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» № 2275-VIII, який замінює застарілі норми Закону «Про господарські товариства» в частині регулювання діяльності товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю.
Відповідно, статути ТОВ та ТДВ, що створювалися до 17 червня 2018р. слід привести у відповідність до вимог нового Закону.
Після закінчення вказаного строку вищу юридичну силу мають положення закону, навіть якщо статут не приведений у відповідність, що нівелює положення статуту та стане наслідком настання негативних наслідків для юридичної особи.
Вчинення значних правочинів ТОВ врегульовано Законом України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю». Згідно з Законом, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50% відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства, то такий правочин є значним, а згода на його вчинення надається виключно загальними зборами учасників.
Це пряма імперативна норма Закону про ТОВ, яку не можна обійти у Статуті.
На наші вимоги учасником процедури закупівлі надано Статут товариства затверджений протоколом Загальних зборів за № 7 від 12.03.2018р. При цьому наданим учасником процедури закупівлі в тендерній пропозиції Статутом не визначено на якому етапі фактично надається згода загальних зборів на вчинення значного правочину, або надання даних щодо вартості чистих активів товариства, які б виключили застосування вимог Закону щодо значних правочинів.
У статті 44 закону встановлено для ТОВ і ТДВ поняття - «значний правочин». Недотримання норм закону є прямим кроком до можливості визнати угоду недійсною в майбутньому.
Обов’язок представника юридичної особи (зокрема, директора) діяти в інтересах цієї юридичної особи, добросовісно, розумно та не перевищувати повноважень (ч. 3 ст. 92 ЦКУ).
Отже, добросовісний директор, при наданні документів для участі у процедурі закупівлі та укладанні правочину, знаючи про ст. 44 Закону про ТОВ, повинен отримати згоду загальних зборів на його укладення та відповідно, така згода (копія протоколу або витяг із протоколу ЗЗУ) повинна бути надана замовнику процедури закупівлі під час проведення процедури.
Виходячи з вищенаведеного, наданими документами не підтверджено правоздатність директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне підприємство «БУДУЧНІСТЬ» на вчинення значного правочину.
Правочин, вчинений без відповідних повноважень, або перевищення повноважень, може бути визнано недійсним судом відповідно до ч. 3 ст. 215 ЦК України, у випадку, якщо будь-яка заінтересована особа заперечить його дійсність.
Згідно вищезазначеного є всі підстави для відхилення пропозиції ТОВ СП «Будучність».
Надаємо роз'яснення щодо порушень учасником питання-Вимога по відкритим торгам «45240000-1 Будівництво гідротехнічних об’єктів, (Виконання робіт по проекту будівництва "Реконструкція золовідвалу Зміївської ТЕС. Секція №2. Третій ярус")»
Вимога 1
Замовником – ЗмТЕС ПАТ «Центренерго» у додатку №3 до тендерної документації «Технічні вимоги» пункт 11.1 вимагалось:
Учасник процедури закупівлі повинен в складі тендерної пропозиції надати:
«Дозвіл Державної служби України з питань охорони праці з відміткою про реєстрацію
у терріторіальному органі Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки, видані на Учасника та/або субпідрядників Учасника у разі іх залучення, що дозволяє виконувати:
- Роботи в траншеях, котлованах»
На час розгляду тендерної пропозиції у ТОВ «СП «БУДУЧНІСТЬ» запитуваний «Дозвіл» був відсутній, що є порушенням умов тендерної документації.
Вимоги про надання копії «Дозволу» в складі тендерної пропозиції Учасника не є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимога 2
Замовником ЗмТЕС ПАТ «Центренерго» у додатку №2 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії учасників» пункт 1.4 вимагалось:
- надати копію Свідоцтва про атестацію лабораторії (що атестована на право вимірювати щільність грунтів) із додатками.
Учасник ТОВ «СП «БУДУЧНІСТЬ» надав в складі тендерної пропозиції Свідоцтво про атестацію лабораторії в неповному обсязі, тільки з єдиним додатком, що є порушення умов вимог Замовника до даної Закупочної документації.
Відповідно до частини 2 статті 21 та пункту 13 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення відкритих торгів і тендерна документація містить кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 1 Закону Учасник подає тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації, зокрема із дотриманням кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог статті 28 Закону Замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації, а тому не має права брати до уваги документи, які довантажені Учасником після завершення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Таким чином, довантаження документів після аукціону означає, що тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації і повинна бути відхилена Замовником відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Вирішена
Досвід робіт
Номер:
6e79c3da23fc4c9492ed16abee3d9079
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-25-000432-c.c1
Назва:
Досвід робіт
Вимога:
Наше підприємсво виконувала аналогічні роботи по будівництву і реконструкції гідротехнічних споруд (шламонакопичувачі, хвостосховище), але це було останній раз в липні 2014 року, до початку активних бойових дій. Ми маємо необхідні знання та досвід, але це 5,5 років тому назад. Вимоги тендера досвід за останні 4 роки. Чи можливо змінити вимогу тендера про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору з 4 років до 6 років?
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.11.2019 15:42
Вирішення:
Ваші вимоги прийняті до уваги. Готуються відповідні зміни щодо кваліфікаційних критеріїв до Учасників торгів, які будуть внесені до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено