• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Реконструкція з використанням заходів термомодернізації будівлі ЗОШ № 2 у м. Лиман» (Коригування)

Закупівля оголошена в рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України (зі змінами) від 25.11.2015 року №1068. Договір укладений за результатами цієї процедури набере чинності з моменту письмового підтвердження Мінрегіону та Європейського інвестиційного банку (далі - ЄІБ) "без заперечень". У разі не надання ЄІБ резолюції "без заперечень" договірні відносини вважаються такими, що не розпочалися. Рішення ЄІБ є остаточним і безапеляційним.

Торги не відбулися

38 058 279.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 190 291.39 UAH
Період оскарження: 24.10.2019 22:09 - 07.11.2019 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення порушення Замовником Управлінням освіти, молоді та спорту Лиманської міської ради щодо неправомірного оголошення тендеру № UA-2019-10-24-003295-b «Реконструкція з використанням заходів термомодернізації будівлі ЗОШ № 2 у м. Лиман» (Коригування). Щодо незаконного розірвання договору в односторонньому порядку укладеного за результатами торгів № UA-2018-10-29-001562-с.

Номер: 1fcc0e2d524e4c6faab4fa77b880b681
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-24-003295-b.a1
Назва: Вимога щодо усунення порушення Замовником Управлінням освіти, молоді та спорту Лиманської міської ради щодо неправомірного оголошення тендеру № UA-2019-10-24-003295-b «Реконструкція з використанням заходів термомодернізації будівлі ЗОШ № 2 у м. Лиман» (Коригування). Щодо незаконного розірвання договору в односторонньому порядку укладеного за результатами торгів № UA-2018-10-29-001562-с.
Вимога:
14.11.2018 року завершився аукціон у закупівлі № UA-2018-10-29-001562-с (очікувана вартість 38058279,00 грн. з ПДВ), за результатами якого АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “БАК будівельна компанія” (BAK stavebni spolecnost, a.s.) (далі по тексту – «переможець» або «Підрядник») перемогло, запропонувавши найнижчу ціну (а саме 38 000 105,08 грн. з ПДВ). Протоколом розкриття тендерних пропозицій від 14.11.2018 року о 13:07 визнано переможцем торгів. Оголошено повідомлення про намір укласти договір переможцю. З переможцем АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ “БАК будівельна компанія” (BAK stavebni spolecnost, a.s.) укладено Договір про закупівлю робіт №1 (договір підряду) від 08 січня 2019 року. Згідно п. 1.4 договору, даний договір набирає чинності з моменту отримання резолюції Європейського інвестиційного банку (далі-ЄІБ) «без заперечень». Джерелами фінансування робіт за договором є субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках «Надзвичайної кредитної програми для відновлення України» та/або кошти місцевих бюджетів. Порядок надання субвенції визначається Постановою Кабінету Міністрів України від 25.11.2015 № 1068 та Угодою про передачу коштів позики № 13010-05/126 від 23 липня 2018 року між Міністерством фінансів України, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Лиманською міською радою та Управлінням освіти, молоді та спорту Лиманської міської ради, укладеною відповідно до Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком (Проект «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України»), ратифікованої Законом № 346-VIII від 22.04.2015р., (далі по тексту – проект) за погодженням з Мінрегіоном та Мінфіном. Відповідно до розділу «Тлумачення та визначення» Проекту – «Посібник з питань закупівель» означає опублікований на веб-сайті ЄІБ посібник із закупівлі, який інформує ініціаторів проектів, що повністю чи частково фінансуються ЄІБ, про організацію дій для здійснення закупівлі товарів, робіт та послуг, необхідних для Проекту (далі по тексту – Посібник з питань закупівель). Розділ 3 Посібнику з питань закупівель передбачає, що замовником тендеру є кінцевий одержувач коштів позики. Замовник готує тендерну документацію для проекту, виконує закупівлю та визначає виконавця. Група реалізації проекту при Мінрегіоні (далі «Мінрегіон/ГРП»), надає загальну підтримку, координує та наглядає за процесом проведення закупівлі. Зокрема, Мінрегіон/ГРП розробляє примірну тендерну документацію, затверджує тендерну документацію, що підготовлена Замовниками, а також розробляє План закупівель. Також, Мінрегіон/ГРП координує співпрацю між Замовниками та ЄІБ (наприклад, при схваленні на предмет відсутності заперечень чи при запитах додаткової інформації). Згідно НКПВУ, Мінрегіон виступає Ініціатором проекту. Згідно розділу 6 Посібника з питань закупівель ввідповідно до ст. 3.5 Керівництва ЄІБ про закупівлі: «У випадку, коли не йде мова про процедуру міжнародної закупівлі, ініціатор повинен отримати згоду Банку на обраний метод проведення закупівлі та остаточний вибір учасника тендера на основі адекватних обґрунтувань, наданих ініціатором». Для цього перед вибіркою коштів (платежами Виконавцю) Замовник через Мінрегіон/ГРП повинен подати результати закупівлі з адекватними обґрунтуваннями (Протокол оцінки тендерних пропозицій та підписаний контракт) до ЄІБ та отримати його схвалення на предмет відсутності заперечень «ex-post». Замовник повинен надати наступні документи до Мінрегіону/ГРП: Протокол оцінки тендерних пропозицій; Підписана копія Пакту про згоду; Підписана угода. Мінрегіон/ГРП розглядає надані документи, складає порівняльну таблицю результатів публічних закупівель (англійською мовою) та передає їх до ЄІБ для подальшого погодження (отримання «без заперечень»). Однак, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, відповідно до листа №01/1021 від 15.10.2019 року подання на погодження до ЄІБ переможця процедури закупівлі подано ще не було. В свою чергу, Замовником - Управлінням освіти, молоді та спорту Лиманської міської ради направляється Підряднику лист про розірвання договору підряду №1 від 08.01.2019 року в односторонньому порядку з 16 жовтня 2019 року та опубліковується в електронній системі закупівель Рrozorro. Розірвання Договору про закупівлю робіт №1 (договір підряду) від 08 січня 2019 року (далі по тексту – Договір) є неправомірним та таким, що не відповідає чинним нормам законодавства України виходячи з наступного: У відповідності до п. 17.2 Договору розірвання договору допускається за згодою Сторін. Можливості розірвання договору в односторонньому порядку Договором не передбачено. Оскільки, договір породжує господарські зобов’язання, є господарським, а тому до нього повинна застосовуватись ч. 1 с. 188 та ст.291 Господарського кодексу України, яка забороняє односторонню відмову від договору. Вищезазначене вказує на відсутність будь-яких інших підстав для розірвання договору, виходячи як з норм чинного законодавства, так і з умов самого договору. За змістом частин 4, 5 ст. 188 Господарського кодексу України сторони передають на вирішення суду спір, якщо вони не досягли згоди щодо зміни договору; якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду. Таким чином, Замовником, недотримано передбаченої ст.188 Господарського кодексу України порядку розірвання договору за відсутності згоди іншої сторони договору, а саме передання спору на вирішення суду. Враховуючи вищевикладене, Договір про закупівлю робіт №1 (договір підряду) від 08 січня 2019 року є чинним, оскільки не дотримано процедуру його розірвання. Оскільки, договір укладений за результатами торгів № UA-2018-10-29-001562-с не розірвано, Замовником не міг бути призначений новий тендер, незаконно прийнято рішень щодо проведення (оголошення) тотожного тендеру № UA-2019-10-24-003295-b на аналогічних умовах на виконання тих самих робіт, виконання яких передбачено в договорі про закупівлю робіт №1 (договір підряду) від 08 січня 2019 року та затверджено тендерну документацію (Рішення уповноваженої особи Управління освіти, молоді та спорту Лиманської міської ради затверджене протокол № 2 від «24» жовтня 2019 р.). Усе наведе вище свідчить, що оголошений тендер № UA-2019-10-24-003295-b є незаконним, і має бути скасований замовником відповідно до абз. 2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» за яким замовник відміняє торги в разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. У протилежному випадку, складається практика, за якої Управління освіти, молоді та спорту Лиманської міської ради, оголошує новий тендер з метою не виконання прийнятих зобов’язань за договором про закупівлю робіт №1 (договір підряду) від 08 січня 2019 року у попередньому аналогічному тендері, - що є неприпустимим і не узгоджується із нормами та метою взагалі Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник розпоряджається не власними коштами, а коштами, що прямо чи опосередковано перебувають у віданні держави Україна або територіальної громади і повинен діяти ощадливо, заобачливо та добросовісно, а не відміняти і призначати торги виключно за власним рішенням. Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі – Закон) цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Також щодо наших вимог у цій частині зазначимо таке. Ми включаємо дані вимоги щодо тендеру № UA-2019-10-24-003295-b, оскільки їх призначення та проведення призведе до визнання, ще одного переможця, при тому що існує переможець, з яким вже укладений договір. Так, буде порушено вже права не одного учасника торгів, а двох, витрачені кошти та час на підготовку та участь в торгах. Також іншої процедурної можливості подати таку вимогу у нас немає – система електронних торгів не дозволяє внести будь-яку скаргу чи вимогу у торги, які відбулися та за якими укладено договір. Тобто ми технічно не можемо окремо внести вимогу чи скаргу у профіль тендеру № UA-2018-10-29-001562-с. Крім зазначеного, повідомляємо Вас, що дані дії щодо призначення нового тендеру, мають ознаки корупційних правопорушень. Відповідно до змісту ст.ст. 67-68 Закону України «Про запобігання корупції», нормативно-правові акти, рішення, видані (прийняті) з порушенням вимог цього Закону, підлягають скасуванню органом або посадовою особою, уповноваженою на прийняття чи скасування відповідних актів, рішень, або можуть бути визнані незаконними в судовому порядку за заявою заінтересованої фізичної особи, об’єднання громадян, юридичної особи, прокурора, органу державної влади. Фізичні та юридичні особи, права яких порушено внаслідок вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення і яким завдано моральної або майнової шкоди, збитків, мають право на відновлення прав, відшкодування збитків, шкоди в установленому законом порядку. Зазначені збитки відшкодовуються з Державного бюджету України. Враховуючи наведені вище доводи про те, що Замовник посилаючись на розірвання договору, щоча процедура розірвання в односторонньому порядку передбачена законодавством була порушена та не передбачена договором; оголошено тотожні торги № UA-2019-10-24-003295-b при не розірваному договорі, укладеному за результатом попередніх торгів № UA-2018-10-29-001562-с, останні мають бути відмінені, оскільки порушено законодавство про публічні закупівлі (принципи публічних закупівель).
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! На вимогу щодо умов закупівлі UA-2019-10-24-003295-b.a1 від 01.11.2019 р. повідомляю наступне. Відповідно частини 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник мав законне право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися до Замовника за роз’ясненням щодо тендерної документації та/або звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Правом звернення щодо роз’яснення тендерної документації до Замовника стосовно оголошення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт «Реконструкція з використанням заходів термомодернізації будівлі ЗОШ № 2 у м. Лиман» (Коригування) Учасники не скористались. Щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі повідомляю наступне: Уповноважена особа Замовника у своїй роботі керується Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) та іншими нормативно-правовими актами у сфері публічних закупівель, діючи на засадах колегіальності та неупередженості.
Статус вимоги: Відхилено