• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)

Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2019-09-23-001639-a, згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі. Джерело фінансування: кошти Товариства.

Торги не відбулися

2 916 666.67 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 29 166.67 UAH
Період оскарження: 21.10.2019 16:42 - 02.11.2019 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо внесення змін до Тендерної документації в частині виключення вимог надання документів, не передбачених законодавством

Номер: 4517417a1df0463d89c828eda3a04c99
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-21-003319-b.b2
Назва: Вимога щодо внесення змін до Тендерної документації в частині виключення вимог надання документів, не передбачених законодавством
Вимога:
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Так, додаток ІІ до Тендерної документації передбачає, що для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник повинен надати копії сертифікатів, що підтверджують членство працівників учасника (не менш 15 осіб, наведених в довідці, яка надається у відповідності з п.1.1.), в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), та/або Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA та/або Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Зараховується кількість персоналу лише за документами, що підтверджують їх членство: Member of the Association, Certificate of Membership, Fellow Member of the Association. Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Замовник відноситься до підприємств, що становлять суспільний інтерес. Вимоги до суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити аудит підприємств, що становлять суспільний інтерес, визначений статтею 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність». Так, зазначеним Законом передбачено, що при наданні послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, у суб’єкта аудиторської діяльності за основним місцем роботи має працювати не менше п'яти аудиторів із загальною чисельністю штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи повинні підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань, затверджується Радою нагляду. Такий перелік затверджено рішенням Ради нагляду від 13.12.2018 року (лист ДУ «Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю» №9 від 14.12.2018), яким передбачено Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з МСФЗ, а саме: Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА), у т.ч. Diploma in International Financial reporting (DipIFR); Американський інститут сертифікованих громадських бухгалтерів (АІСРА); Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ІСАУW). Таким чином, документи, які повинні бути надані суб’єктом аудиторської діяльності для підтвердження необхідних знань та досвіду персоналу визначені статтею 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність». Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та іншим законодавством України не передбачена для проведення обов’язкового аудиту підприємства, що становить суспільний інтерес, обов’язкова вимога наявності працівників, які мають членство в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), та/або Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA та/або Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Відповідно до ч.4 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для їх відхилення замовником. Також відповідно до ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Враховуючи викладене, вимога Тендерної документації щодо необхідності надання документів, що підтверджують членство працівників учасника: Member of the Association, Certificate of Membership, Fellow Member of the Association в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), та/або Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA та/або Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW), є неправомірною. Враховуючи викладене, просимо внести зміни до Тендерної документації та передбачити для підтвердження необхідної кваліфікації працівників документи, які визначені Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», та затверджені рішенням Ради нагляду від 13.12.2018 року (лист ДУ «Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю» №9 від 14.12.2018), виключивши документи, які не передбачені законодавством для суб’єктів аудиторської діяльності.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: з метою забезпечення ефективного здійснення закупівель, Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено право Замовника самостійно визначати документальне підтвердження вимог до учасників закупівель згідно цього Закону, в т.ч. документи, що підтверджують вимоги ст.16 цього Закону та інші вимоги до учасників закупівлі. При проведенні закупівлі Замовник виконує вимоги Закону та інших нормативних документів в сфері публічних закупівель. Також Замовник повністю дотримується принципів здійснення закупівель таких як: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. В зв’язку з вищевикладеним вважаємо що доводи, викладені Вашим підприємство у Вимозі UA-2019-10-21-003319-b.b2 є необґрунтованими, а тому на переконання Замовника не підлягають задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо внесення змін до Тендерної документації в частині виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв.

Номер: f219ebd9726d4676b5fc5d9002d4ce83
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-21-003319-b.b1
Назва: Вимога щодо внесення змін до Тендерної документації в частині виключення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв.
Вимога:
Тендерна документація встановлює кваліфікаційні критерії для учасників та визначає перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям. Так, додаток ІІ до Тендерної документації передбачає, що для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник повинен підтвердити наявність не менш як 100 (ста) працівників, які станом на 01.09.2019 працюють у його штаті та умовах повної зайнятості, з якими укладений трудовий договір та які будуть залучені до виконання договору, обіймають відповідну посаду та мають досвід (трудовий стаж) в області аудиту. Також учасник повинен надати копії сертифікатів, що підтверджують членство працівників учасника (не менш 15 осіб, наведених в довідці, яка надається у відповідності з п.1.1.), в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), та/або Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA та/або Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Зараховується кількість персоналу лише за документами, що підтверджують їх членство: Member of the Association, Certificate of Membership, Fellow Member of the Association. Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Замовник відноситься до підприємств, що становлять суспільний інтерес. Вимоги до суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити аудит підприємств, що становлять суспільний інтерес, визначений статтею 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність». Так, зазначеним Законом передбачено, що при наданні послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес (крім тих, що відповідають критеріям малого підприємства), у суб’єкта аудиторської діяльності за основним місцем роботи має працювати не менше п'яти аудиторів із загальною чисельністю штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи повинні підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань, затверджується Радою нагляду. Такий перелік затверджено рішенням Ради нагляду від 13.12.2018 року (лист ДУ «Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю» №9 від 14.12.2018), яким передбачено Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з МСФЗ, а саме: Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА), у т.ч. Diploma in International Financial reporting (DipIFR); Американський інститут сертифікованих громадських бухгалтерів (АІСРА); Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ІСАУW). Таким чином, вимоги Замовника щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, визначені у Тендерній документації, не відповідають спеціальному закону в сфері регулювання аудиторської діяльності – Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкуренцію, оскільки кількість суб’єктів аудиторської діяльності, які відповідають таким критеріям, суттєво обмежується. Враховуючи, що відповідно до ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників, просимо внести зміни до Тендерної документації, виключивши дискримінаційні кваліфікаційні вимоги.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: ТОВ «Оператор ГТС України» належить до підприємств, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави та становить суспільний інтерес. Товариство має 20 підрозділів, понад 9 тис. працівників, з 01.01.2020 року планує здійснювати технічну реалізацію транзиту природного газу через територію України. Крім, цього засновником ТОВ «Оператор ГТС України» є АТ «Укртрансгаз». АТ «Укртрансгаз» в свою чергу, належить до підприємств, що становлять суспільний інтерес та здійснює технічну реалізацію Контракту «Про обсяги та умови транзиту природного газу через територію України на період з 2009 по 2019 роки», укладеного між НАК "Нафтогаз України" та ВАТ «Газпром». Особливості проведення обов'язкового аудиту та аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес, визначено розділом VI Закону. Враховуючи вимоги статті 34 Закону, та відповідно до частин третьої, четвертої та шостої статті 29 Закону на підприємствах, що становлять суспільний інтерес, проводиться конкурс з відбору суб'єктів аудиторської діяльності.Фінансова звітність ТОВ «Оператор ГТС України» та АТ «Укртрансгаз» є компонентом фінансової звітності АТ «НАК «Нафтогаз України» на 31.12.2019 року, яка в свою чергу є предметом пильної уваги Міжнародного валютного фонду у разі надання кредитів та визначення кредитних рейтингів державі Україна. Правові засади аудиту фінансової звітності, провадження аудиторської діяльності в Україні визначає Закон України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність" (далі - Закон), який регулює відносини, що виникають при провадженні аудиторської діяльності, та дія якого поширюється на аудиторів, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та виду діяльності, органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Зокрема, статтею 23 Закону встановлено вимоги до внутрішньої організації суб'єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності. Відповідно до частини першої статті 29 Закону суб'єкт аудиторської діяльності для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності призначається вищим органом управління відповідно до законодавства та установчих документів, зокрема загальними зборами акціонерного товариства, загальними зборами учасників, засновником у недержавних унітарних підприємствах, органом управління за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, державних (комунальних) підприємств та господарських товариств, у яких державі належить 100 відсотків акцій (часток, паїв) статутного капіталу. Призначеним для надання послуг з аудиту фінансової звітності може бути суб'єкт аудиторської діяльності, який відповідає вимогам, встановленим цим Законом, та включений до відповідного розділу Реєстру. Крім того, з метою забезпечення ефективного здійснення закупівель, Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено право Замовника самостійно визначати документальне підтвердження вимог до учасників закупівель згідно цього Закону, в т.ч. документи, що підтверджують вимоги ст.16 цього Закону. ТОВ «Оператор ГТС України», як підприємство, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, визначило критерії відбору суб'єктів аудиторської діяльності для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності. Вказані вимоги містять критерії, які відповідають чинному законодавству та враховують особливості діяльності Товариства, масштаби проведення аудиту, рівень відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності тощо.
Статус вимоги: Відхилено