• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Добровільне страхування транспортних засобів КАСКО

Торги відмінено

6 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 42 000.00 UAH
Період оскарження: 18.10.2019 11:09 - 30.11.2019 00:00
Скарга
Розгляд припинено

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» відносно дискримінаційних умов в частині вимог до учасника, щодо обов’язкової відповідності критеріям по рейтингу страховика за показником згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 р.

Номер: 20cd448717f546499e139bedacb2db20
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-18-000244-c.b2
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» відносно дискримінаційних умов в частині вимог до учасника, щодо обов’язкової відповідності критеріям по рейтингу страховика за показником згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 р.
Скарга:
В тендерній документації містяться наступні дискримінаційні умови: Відповідно до пунктів 9-13 розділу 5 «Кваліфікаційні документи для кожного учасника ОБОВ’ЯЗКОВО» Тендерної документації, Документи, що надаються Учасником на підтвердження відповідності пропозиції Учасника умовам закупівлі: «9. Рейтинг страховика за показником «Активи страховика» згідно даних журналу "InsuranceTop"за 6 місяців 2019 не менш 500 млн. грн. 10. Рейтинг страховика за показником «Страхові резерви страховика» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 не менш 200 млн. грн. 11. Рейтинг страховика за показником «Власний капітал» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 не менш 200 млн. грн. 12. Рейтинг страховика за показником «Гарантійний фонд» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 не менш 100 млн. грн. 13. Рейтинг страховика за показником страхування «КАСКО» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 не менш 40 млн. грн.» Вказані критерії не мають ніякого відношення до платоспроможності та надійності учасника процедури закупівлі, його досвіду, та відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, встановленим статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VII. Страхова компанія «БРОКБІЗНЕС» має наступні показники по критеріям які вказує Замовник: 1. «Активи страховика» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 223 350 000 грн. 2. Рейтинг страховика за показником «Страхові резерви страховика» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 99 646 000 грн. 3. Рейтинг страховика за показником «Власний капітал» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 99 417 000 грн. 4. Рейтинг страховика за показником «Гарантійний фонд» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 37 198 000 грн. 5. Рейтинг страховика за показником страхування «КАСКО» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 15 440 000 грн. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено, необхідність страхової компанії мати такі показники яких вимагає Замовник! Відповідно до ч. 1 ст. 984 Цивільного кодексу України, вимоги, яким повинен відповідати страховик, встановлюються законом. Статтею 30 Закону України «Про страхування» встановлено умови забезпечення платоспроможності страховиків. Згідно абз. 8 цієї статті страховики відповідно до обсягів страхової діяльності зобов’язані підтримувати належний рівень фактичного запасу платоспроможності (нетто-активів). Платоспроможність Страхової компанії «БРОКБІЗНЕС» підтверджується перевищенням фактичного запасу платоспроможності над нормативним на 62 136 000 грн. (п. 6.2 Розділу 6: «Умови забезпечення платоспроможності страховика за I півріччя 2019 року»). Умовами абз. 14 цієї ж статті передбачено, необхідний показник власного утримання страховика: якщо страхова сума за окремим предметом договору страхування перевищує 10 відсотків суми сплаченого статутного капіталу і сформованих вільних резервів та страхових резервів, страховик зобов’язаний укласти договір перестрахування. При цьому, показник власного утримання Страхової компанії «БРОКБІЗНЕС» становить 15 105 тис. грн., що розраховується наступним чином: 51 400 тис. грн. + 99 646 тис. грн. = 151 046 *10%= 15 105 тис. грн. Звідки: 51 400 тис. грн. – зареєстрований (пайовий) капітал, код рядка 1400, з Балансу (Звіту про фінансовий стан) Форма 1 на 30 вересня 2019р. 99 646 тис. грн. – страхові резерви, код рядка 1530, з Балансу (Звіту про фінансовий стан) Форма 1 на 30 вересня 2019р. Отже, Страхова компанія «БРОКБІЗНЕС» має достатній рівень власного утримання та можливість вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. При цьому, Замовник встановлює наведенні вище умови Тендерної документації, які завідомо є суто дискримінаційними, штучно обмежують конкуренцію та цілеспрямовано обмежують кількість учасників до п’ятнадцяти компаній, які відповідно до даних журналу "InsuranceTop" відповідають вказаним критеріям. Адже, вказані умови Тендерної документації не підтверджені жодними розрахунками, та не ґрунтуються на положеннях жодних нормативно-правових актів, які регулюють відносини страхування в Україні. В журналі "InsuranceTop" містяться показники по кожному критерію відносно приблизно 50 провідних компаній, які надали свої відомості для цього журналу, із загальної кількості страховиків, яких налічується більше 200. В свою чергу, вказані умови Тендерної документації безпідставно позбавляють можливості взяти участь у процедурі закупівлі МАЙЖЕ ВСІХ надійних платоспроможних страхових компаній, за виключенням 15 компаній, які відповідно до даних журналу "InsuranceTop" відповідають вказаним критеріям. Тому, такі дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Разом з тим, Замовник умисно вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників процедури закупівлі з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VII. Нормою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Опис причини скасування: Керуючись абзацем 3 частини 5 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 12.11.2019 16:22
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 13.11.2019 19:15
Автор: ПрАТ "Страхова компанія "Брокбізнес", Ольга Анатоліївна Карбовнича +380672319946, +380442466722 olga@bbs.com.ua http://bbs.ua
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційні вимоги

Номер: b8352913baa04e9fa9defc9d8861f831
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-18-000244-c.b1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно до пунктів 9-13 розділу 5 «Кваліфікаційні документи для кожного учасника ОБОВ’ЯЗКОВО» Тендерної документації, Документи, що надаються Учасником на підтвердження відповідності пропозиції Учасника умовам закупівлі: 9. Рейтинг страховика за показником «Активи страховика» згідно даних журналу "InsuranceTop"за 6 місяців 2019 не менш 500 млн. грн. 10. Рейтинг страховика за показником «Страхові резерви страховика» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 не менш 200 млн. грн. 11. Рейтинг страховика за показником «Власний капітал» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 не менш 200 млн. грн. 12. Рейтинг страховика за показником «Гарантійний фонд» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 не менш 100 млн. грн. 13. Рейтинг страховика за показником страхування «КАСКО» згідно даних журналу "InsuranceTop" за 6 місяців 2019 не менш 40 млн. грн. Таким чином, просимо надати розгорнуту відповідь на запитання: Чому Замовник встановлює наведенні вище умови Тендерної документації, які завідомо є суто дискримінаційними, штучно обмежують конкуренцію та ціленаправлено обмежують кількість учасників до 15, які відповідно до даних журналу "InsuranceTop" відповідають вказаним критеріям. Відповідно до ч. 1 ст. 984 Цивільного кодексу України, вимоги, яким повинен відповідати страховик, встановлюються законом. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено, необхідність страхової компанії мати такі показники яких вимагає Замовник! Вказані критерії не мають ніякого відношення до платоспроможності та надійності учасника процедури закупівлі, його досвіду, та відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, встановленим статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VII. Платоспроможність страховика підтверджується перевищенням фактичного запасу платоспроможності над нормативним! При цьому, страхуватися буде не 1 об’єкт на 320 млн., а 45 тролейбусів, з них 33 одиниці вартістю 6 039 600,00 грн., та, відповідно, 12 одиниць вартістю 10 105 200,00 грн. Тому немає ніякої необхідності встановлювати обмеження щодо кола учасників, виключно ТОП 15 за показниками з журналу "InsuranceTop", оскільки, в середньому збитки за пошкодження тролейбуса не перевищують десятків тисяч гривень. Адже, вказані умови Тендерної документації не підтверджені жодними розрахунками, та не ґрунтуються на положеннях жодних нормативно-правових актів, які регулюють відносини страхування в Україні. В журналі "InsuranceTop" містяться показники по кожному критерію відносно 50 провідних компаній, із загальної кількості страховиків, яких налічується більше 200. В свою чергу, вказані умови Тендерної документації безпідставно позбавляють можливості взяти участь у процедурі закупівлі МАЙЖЕ ВСІХ надійних платоспроможних страхових компаній, за виключенням 15 компаній, які відповідно до даних журналу "InsuranceTop" відповідають вказаним критеріям. Тому, такі дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Разом з тим, Замовник умисно вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників процедури закупівлі з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VII. Виходячи з вищевикладеного, просимо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно ст. 1 Закону України "про страхування" Страхування - це вид цивільно-правових відносин щодо захисту майнових інтересів фізичних осіб та юридичних осіб у разі настання певних подій (страхових випадків), визначених договором страхування або чинним законодавством, за рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати фізичними особами та юридичними особами страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та доходів від розміщення коштів цих фондів. Таким чином, метою інституту майнового страхування є захист майнових інтересів страхувальника. Ст. 3. Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено принципи здійснення закупівель 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Посилання Скаржника на те, що вимоги зазначені в тендерній документації є ніби то дискримінаційними та обмежують конкуренцію є лише припущеннями, спрямоване на можливе використання комунальних коштів без урахування принципу ефективності. Враховуючи, що в Законі України «Про публічні закупівлі» немає переліку умов, які можуть вважатися дискримінаційними, то проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність). Проект «Insurance Top» — єдине відкрите джерело інформації на ринку страхування, яке базується на офіційній статистиці страхових компаній і щоквартально публікує підсумки роботи ризикових та лайфових страховиків України. Отже, рейтинги учасників торгів - Страховиків зазначені в тендерній документації за певний період прямо вказують на стабільність компаній та якість наданої ними послуги. При цьому, наявність рейтингів не потребує від учасників торгів будь яких додаткових затрат ( в тому числі оплати послуг рейтингових агентств). Комунальним підприємством «Дніпровський електротранспорт» ДМР при формуванні тендерної документації були зазначені оскаржувані умови виключно з метою забезпечення ефективності майбутнього договору та отримання гарантій виконання обов’язків з боку Страховика, наявність яких надасть можливість Замовнику отримати якісні послуги. Дані умови прямо вказують на платоспроможність та надійність учасника процедури закупівлі. Відповідно до актуарних (система математичних і статистичних) розрахунків, проведених науково обґрунтованими методами, із застосуванням теорії ймовірності було встановлено можливість настання одночасного пошкодження (знищення) об’єктів страхування, (що є джерелом підвищеної небезпеки), на всю їх вартість, яка дорівнює страховій сумі. У зв’язку з чим, обґрунтованою та необхідною умовою до учасників торгів є підтвердження платоспроможності на основі реальних статистичних даних. Рейтинг «Insurance Top» не може бути дискримінаційною вимогою, а є виключно об’єктивним та статистичним підтвердженням результатів господарської діяльності Страховиків. Таким чином, при виконанні умов, зазначених у Тендерній документації, Замовник отримає повні гарантії, щодо відшкодування можливих збитків в повному обсязі, спрямовані на максимально економічне та ефективне використання коштів комунального підприємства. Відповідно до ч.1 ст.21 Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” тендерна документація повинна містити, в тому числі, інформацію про додаткові умови, необхідні для акцепту тендерної пропозиції та іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, вказаними правоположеннями замовнику торгів надано право вимагати від учасників торгів необхідну для акцепту тендерної пропозиції, в тому числі, інформацію про провадження учасниками господарської діяльності, досвіду виконання аналогічних за характером замовлення послуг, що є додатковою інформацією та не є критерієм для оцінки тендерних пропозицій. Враховуючи викладене, вимоги Замовника в тендерній документації щодо подання учасниками торгів інформації (документів) передбачених п.5 Додатку 2 Тендерної документації щодо рівня платоспроможності та можливості власного утримання збитків не суперечать нормам ч.4 ст.22 Закону України “Про закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти” і жодним чином не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги: Не задоволено