• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з обов'язкового авіаційного страхування цивільної авіації: обов'язкове страхування відповідальності експлуатанта цивільного повітряного судна комерційної авіації за шкоду, заподіяну третім особам, і відповідальності авіаційного перевізника за шкоду, заподіяну пасажирам і багажу; обов'язкове страхування цивільних повітряних суден; обов'язкове страхування членів екіпажу повітряного судна та іншого авіаційного персоналу; обов'язкове страхування осіб, які мають право перебувати на борту повітряного судна на законних підставах без придбання квитків

Завершена

21 291 215.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 106 456.07 UAH
Період оскарження: 16.10.2019 18:07 - 11.11.2019 00:00
Скарга
Розгляд припинено

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» відносно дискримінаційних умов в частині вимог до учасника, згідно яких, щодо наявності гарантійного фонду у сумі не менше 100 млн. та страхових резервів у сумі не менше 100 млн. грн. станом на 30 червня 2019 року.

Номер: bdae69645ca34b9eb567dba6c5ec57b4
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-16-003945-b.b2
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» відносно дискримінаційних умов в частині вимог до учасника, згідно яких, щодо наявності гарантійного фонду у сумі не менше 100 млн. та страхових резервів у сумі не менше 100 млн. грн. станом на 30 червня 2019 року.
Скарга:
В тендерній документації містяться наступні дискримінаційні умови: Відповідно до пунктів 10-11 таблиці 3 «Перелік додаткових документів, що має надати учасник» від Учасника вимагається надати: Лист від Учасника у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою* щодо наявності гарантійного фонду у сумі не менше 100 млн. грн. станом на 30 червня 2019 року. Лист від Учасника у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою* щодо наявності страхових резервів у сумі не менше 100 млн. грн. станом на 30 червня 2019 року. Вказані критерії не мають ніякого відношення до платоспроможності та надійності учасника процедури закупівлі, його досвіду, та відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, встановленим статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VII. Страхова компанія «БРОКБІЗНЕС» має наступні показники по критеріям які вказує Замовник: Сума гарантійного фонду станом на 30 червня 2019 року становить 37 198 000 грн. (коди рядків 1405, 1415, 1420 з Балансу (Звіту про фінансовий стан) Форма 1 на 30 вересня 2019р.) Сума страхових резервів станом на 30 червня 2019 року становить 99 646 000 грн. (код рядка 1530 з Балансу (Звіту про фінансовий стан) Форма 1 на 30 вересня 2019р.) Жодним нормативно-правовим актом не передбачено, необхідність страхової компанії мати такі показники яких вимагає Замовник! Так, відповідно до ч. 1 ст. 984 Цивільного кодексу України, вимоги, яким повинен відповідати страховик, встановлюються законом. Статтею 30 Закону України «Про страхування» встановлено умови забезпечення платоспроможності страховиків. Згідно абз. 8 цієї статті страховики відповідно до обсягів страхової діяльності зобов’язані підтримувати належний рівень фактичного запасу платоспроможності (нетто-активів). Платоспроможність Страхової компанії «БРОКБІЗНЕС» підтверджується перевищенням фактичного запасу платоспроможності над нормативним на 62 136 000 грн. (п. 6.2 Розділу 6: «Умови забезпечення платоспроможності страховика за I півріччя 2019 року»). Умовами абз. 14 цієї ж статті передбачено, необхідний показник власного утримання страховика: якщо страхова сума за окремим предметом договору страхування перевищує 10 відсотків суми сплаченого статутного капіталу і сформованих вільних резервів та страхових резервів, страховик зобов’язаний укласти договір перестрахування. При цьому, показник власного утримання Страхової компанії «БРОКБІЗНЕС» становить 15 105 тис. грн., що розраховується наступним чином: 51 400 тис. грн. + 99 646 тис. грн. = 151 046 *10%= 15 105 тис. грн. Звідки: 51 400 тис. грн. – зареєстрований (пайовий) капітал, код рядка 1400 з Балансу (Звіту про фінансовий стан) Форма 1 на 30 вересня 2019р. 99 646 тис. грн. – страхові резерви, код рядка 1530, з Балансу (Звіту про фінансовий стан) Форма 1 на 30 вересня 2019р. Отже, Страхова компанія «БРОКБІЗНЕС» має достатній рівень власного утримання та можливість вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. При цьому, Замовник встановлює наведенні вище умови Тендерної документації, які завідомо є суто дискримінаційними, штучно обмежують конкуренцію та цілеспрямовано обмежують кількість учасників до п’ятнадцяти компаній, які відповідно до даних журналу "InsuranceTop" відповідають вказаним критеріям. Адже, вказані умови Тендерної документації не підтверджені жодними розрахунками, та не ґрунтуються на положеннях жодних нормативно-правових актів, які регулюють відносини страхування в Україні. В журналі "InsuranceTop" містяться показники по кожному критерію відносно приблизно 50 компаній, із загальної кількості страховиків, яких налічується більше 200. В свою чергу, вказані умови Тендерної документації безпідставно позбавляють можливості взяти участь у процедурі закупівлі МАЙЖЕ ВСІХ надійних платоспроможних страхових компаній, за виключенням 15 компаній, які відповідно до даних журналу "InsuranceTop" відповідають вказаним критеріям. При цьому, відповідно до пункту 5 таблиці 3 «Перелік додаткових документів, що має надати учасник» ризики мають бути перестраховані не менше ніж 96% загальної страхової суми. Отже, якщо ризики будуть перестраховані практично на всю суму, тому немає необхідності встановлювати додаткові критерії щодо наявності гарантійного фонду і страхових резервів. Тому, такі дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Разом з тим, Замовник умисно вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників процедури закупівлі з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VII. Нормою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Опис причини скасування: Керуючись абзацем 3 частини 5 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 11.11.2019 17:39
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 13.11.2019 19:13
Автор: ПрАТ "Страхова компанія "Брокбізнес", Ольга Анатоліївна Карбовнича +380672319946, +380442466722 olga@bbs.com.ua http://bbs.ua
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги, невідповідність вимог документації

Номер: e297e1e62d624b469599cd09b65185db
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-16-003945-b.b1
Назва: дискримінаційні вимоги, невідповідність вимог документації
Вимога:
Добрий день! Відповідно до пунктів 10-11 таблиці 3 «Перелік додаткових документів, що має надати учасник» від Учасника вимагається надати: Лист від Учасника у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою* щодо наявності гарантійного фонду у сумі не менше 100 млн. грн. станом на 30 червня 2019 року. Лист від Учасника у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою* щодо наявності страхових резервів у сумі не менше 100 млн. грн. станом на 30 червня 2019 року. Таким чином, просимо надати розгорнуту відповідь на запитання: Чому Замовник встановлює наведенні вище умови Тендерної документації, які завідомо є суто дискримінаційними, штучно обмежують конкуренцію та ціленаправлено обмежують кількість учасників до 15, які відповідно до даних журналу "InsuranceTop" відповідають вказаним критеріям. Адже, вказані умови Тендерної документації не підтверджені жодними розрахунками, та не ґрунтуються на положеннях жодних нормативно-правових актів, які регулюють відносини страхування в Україні. Відповідно до ч. 1 ст. 984 Цивільного кодексу України, вимоги, яким повинен відповідати страховик, встановлюються законом. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено, необхідність страхової компанії мати такі показники яких вимагає Замовник! В журналі "InsuranceTop" містяться показники по кожному критерію відносно 50 провідних компаній, із загальної кількості страховиків, яких налічується більше 200. В свою чергу, вказані умови Тендерної документації безпідставно позбавляють можливості взяти участь у процедурі закупівлі МАЙЖЕ ВСІХ надійних платоспроможних страхових компаній, за виключенням 15 компаній, які відповідно до даних журналу "InsuranceTop" відповідають вказаним критеріям. При цьому, відповідно до пункту 5 таблиці 3 «Перелік додаткових документів, що має надати учасник» ризики мають бути перестраховані не менше ніж 96% загальної страхової суми. Отже, якщо ризики будуть перестраховані практично на всю суму, тому немає необхідності встановлювати додаткові критерії щодо наявності гарантійного фонду і страхових резервів. Тим більше, вказані критерії не мають ніякого відношення до платоспроможності та надійності учасника процедури закупівлі, його досвіду, та відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, встановленим статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VII. Платоспроможність страховика підтверджується перевищенням фактичного запасу платоспроможності над нормативним! Тому, такі дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації вимог щодо наявності гарантійного фонду і страхових резервів у сумах не менше ніж по 100 млн. грн., порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Разом з тим, Замовник умисно вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників процедури закупівлі з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VII. Виходячи з вищевикладеного, просимо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв до Учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям згідно із законодавством. Разом з тим, згідно з частиною третьою статті 22, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Ураховуючи викладене, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність критеріям та вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням, зокрема, вимог статей 3 та 5 Закону. У відповідності до статті 30 «Умови забезпечення платоспроможності страховиків» Закону України «Про страхування»: «Страховики зобов'язані дотримуватися таких умов забезпечення платоспроможності: - наявності сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів або гарантійного депозиту для філій страховиків-нерезидентів та наявності гарантійного фонду страховика; - створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань; - перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності.» Положення та вимоги тендерної документації за змістом ніяким чином не переслідували мету відхиляння від встановлених Законом принципів здійснення закупівель і недискримінації Учасників. Навпаки, зважаючи на те, що Замовник закуповує послугу з обов’язкового авіаційного страхування у розмірі більш ніж 1 (один) мільярд доларів США (максимальний розмір страхового відшкодування, суму якого може сплатити Страховик за одним і всіма страховими випадками за весь період дії договорів страхування), що фінансування даної закупівлі відбувається за кошти Державного бюджету України, та враховуючи ступінь відповідальності за ефективне використання бюджетних коштів, були направлені виключно на встановлення єдиних прозорих вимог до кола потенційних Учасників, відповідність яким може певною мірою, в умовах звуження страхового ринку за останні роки, гарантувати Замовнику максимально ефективне використання бюджетних коштів. Враховуючи вищенаведене, не вважаємо вимоги до Учасників процедури закупівлі, що містяться в тендерній документації, дискримінаційними. Державне авіаційне підприємство «Україна» – українська авіакомпанія, заснована в 1997 році для обслуговування вищого керівництва держави. Одним із обов’язків діяльності ДАП «УКРАЇНА» є раціональне, ефективне та економне використання коштів державного підприємства. ДАП «УКРАЇНА» у відповідності до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановило вимоги до кваліфікаційних критерії потенційних учасників та спосіб їх підтвердження. Встановлені замовником у тендерній документації 2019 року кваліфікаційні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази, персоналу та досвіду виконання аналогічних договорів значно розширили коло потенційних учасників. З метою залучення до виконання умов договору з обов'язкового авіаційного страхування цивільної авіації стабільної та надійної страхової компанії нами встановлені й інші вимоги до потенційних учасників та спосіб їх підтвердження. Слід відзначити, що підприємництво — вільне економічне господарювання в різних сферах діяльності (крім заборонених законодавчими актами), здійснюване суб'єктами ринкових відносин з метою задоволення потреб конкретних споживачів і суспільства в товарах (роботах і послугах) та одержання прибутку (доходу), необхідних для саморозвитку власної справи (підприємства) і забезпечення фінансових обов'язків перед бюджетами й іншими господарюючими суб'єктами. Враховуючи специфіку предмета закупівлі, значні ліміти відповідальності та недопущення зривів з основного виду діяльності нами встановлені інші вимоги, які б надали можливість залучити до виконання умов договору страхову компанію із спроможністю забезпечити виконання фінансових обов’язків перед нами. Додатково інформуємо що встановлені замовником умови у тендерній документації на 2020 рік значно розширило коло потенційних учасників у порівнянні з умовами тендерної документації 2019 року.
Статус вимоги: Відхилено