-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«ДК 021-2015 -15540000-5 Сирні продукти (Код 15542200-1- М’який сир (кисломолочний), Код 15544000-3 Твердий сир»
Закупівля здійснюється вцілому
Завершена
2 484 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 423.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 423.00 UAH
Період оскарження:
10.10.2019 16:55 - 25.10.2019 01:00
Вимога
Відкликано скаржником
ЩОДО ОБМЕЖЕННЯ КОЛА УЧАСНИКІВ
Номер:
05417053477840c787e4c851aff816b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-10-001074-c.a2
Назва:
ЩОДО ОБМЕЖЕННЯ КОЛА УЧАСНИКІВ
Вимога:
Шановний Замовнику! В технічних вимогах вказано конкретна жирність сиру любительського
У зв'язку з тим, що більша кількість виробників України виготовляють сир Любительський від 30%-50% жирності просимо внести зміни у технічної документації, та дозволити Учасникам пропонувати сир Любительський від 30-50%.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата опублікування:
18.10.2019 17:37
Опис причини скасування:
...................
Дата скасування:
23.10.2019 14:37
Вимога
Відхилено
Щодо обмеження кола учасників
Номер:
cb5a3c4a995447a2a6ef5e2365826172
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-10-001074-c.a1
Назва:
Щодо обмеження кола учасників
Вимога:
Шановний Замовнику!
В технічних вимогах вказано конкретна фасовка та жирність продукції. Провівши моніторинг та аналіз на відповідність вказаним критеріям, можна зробити висновок, що обмеження учасників є штучно створеним, але таким чином, щоб Антимонопольний комітет України не мав підозри скасувати умови даної тендерної закупівлі.
На нашу думку, ці умови є дискримінаційними і суттєво обмежують коло можливих учасників процедури закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов порушують вимоги статті 30 Закону та один з принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Такі вимоги суперечать пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, згідно з яким технічні вимоги не повинні містити посилання на конкретну фасовку (тим паче неспецифічної ваги/фасовки), малий диапазон жирності, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження чи виробника.
Відповідно до пункту 74 Директиви 2014/24/EU Європейського парламенту і Ради ЄС від 26.02.2014 р. про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC технічні специфікації, складені державними покупцями, повинні давати змогу відкрити державні закупівлі для конкуренції, а також для досягнення цілей сталого розвитку. З цією метою слід надати можливість представляти конкурсні пропозиції, які відображають різноманітність стандартів технічних рішень і технічних характеристик на ринку, у тому числі ті з них, які складені на основі критеріїв ефективності, пов'язаних із життєвим циклом і стійкістю процесу виробництва робіт, товарів та послуг.
Отже, технічні характеристики повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб'єкту господарювання, віддзеркалюючи ключові характеристики товарів, послуг або робіт, які зазвичай пропонує цей суб'єкт господарювання.
Крім того, згадана Директива 2014/24/EU Європейського парламенту і Ради ЄС від 26.02.2014 р. містить статтю 42 такого змісту:
"Стаття 42
Технічні специфікації
2. Технічні специфікації повинні надавати рівний доступ господарюючих суб'єктів до процедури закупівлі та не повинні мати ефект створення необґрунтованих перешкод при відкритті конкурсу з державних закупівель.
Вимагаємо, видалити параметри фасовки та жирності товару та надати вільний доступ на участь всіх учасників з відповідним товаром.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.10.2019 16:55
Вирішення:
Управління освіти, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації
Статус вимоги:
Відхилено
Дата виконання рішення Замовником:
18.10.2019 15:10
Підтвердження вирішення:
Шановний скаржнику!
Замовник при складанні технічної документації спирався виключно на чинне законодавство України, не порушуючи його норм.
Закон України «Про захист прав споживачів надає право вільного вибору продукту:
Стаття 5. Захист прав споживачів
1. Держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров'я і життєдіяльності.
У своїй скарзі Ви зазначаєте про порушення декількох норм ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
• ст. 30 – зауважуємо, що ст. 30 стосується конкретно відхилень тендерних пропозицій учасників, які не відповідають вимогам закупівлі, та не має відношення до заявленої Вами дискримінації;
• ч.4, ст.22 – однак тендерна документація повністю відповідає вимогам цієї норми закону, не обмежує конкуренцію та не дискримінує потенційних учасників закупівлі, оскільки технічним вимогам закупівлі відповідають багато товарів, що виробляються на території України різними виробниками.
• п.3, ч.2, ст.22 – Технічна специфікація закупівлі не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
Також саме п.3 ч.2 ст. 22 ВИМАГАЄ від Замовника: «технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.». Ця вимога Замовником виконана.
Спираючись на п.74 Директиви 2014/24/EU Европейского парламенту Ради ЄС від 26.02.2014 щодо відкриття можливості державних закупівель для конкуренції ви стверджуєте про обмеження конкуренції у даній закупівлі, ОДНАК Замовником створено рівні умови для потенційних учасників за допомогою встановлення широкого діапазону як жирності, так і фасування товару. Таким чином усі вимоги чинного законодавства України, а також ЄС та Європарламенту виконані в повній мірі при складані технічної документації цієї закупівлі.
З огляду на вищезазначене Замовник не вбачає за необхідне вносити зміни до документації.