-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія для потреб допоміжних підрозділів ДП «Львіввугілля»
Електрична енергія для потреб допоміжних підрозділів ДП «Львіввугілля»
Торги не відбулися
7 454 641.32
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 273.21 UAH
мін. крок: 0.5% або 37 273.21 UAH
Період оскарження:
08.10.2019 15:54 - 21.11.2019 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
7ebf72fd796d4616bcd0dd718b0e7097
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-08-001328-a.a2
Назва:
Скарга на усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
1. У п.12 тендерної документації замовника міститься вимога «Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій.» Вважаємо таку вимогу дискримінаційною з наступних підстав
1.1. Замовником встановлено обмежений час для закупівлі, оскільки від моменту, коли можна отримати відповідні довідки, до оприлюднення оголошення до кінцевого строку подання пропозицій у учасників є лише 10 календарних днів, з них – лише 6 робочих днів. При цьому, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту, систематизації інформації, надання відповіді, тощо. Якщо для аналогії застосувати ч.1 ст.20 Закону України «про звернення громадян», то звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. Тобто за 10 робочих днів отримати таку відповідь неможливо. При цьому, відповідно до укладеного договору оператор системи розподілу не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. Відповідно, Замовник вимагає інформацію в дуже обмежені строки, надання якої залежить не від учасників, а від третьої сторони – оператора системи розподілу.
1.2. Вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР, коли інші учасники ринку електроенергії, наприклад «НЕК «Укренерго», теж такою володіють і є незацікавленими в наданні неправдивої інформації. В такому випадку оператори системи розподілу, які пов’язані з конкретними постачальниками можуть маніпулювати в наданні вказаної довідки. Наприклад, відповідно до інформації, висвітленої на сайті ПрАТ «Львівобленерго» (http://www.loe.lviv.ua/ua/novyny~4248) у 2018 році на ринку електроенергії розпочала свою діяльність нова компанія — ТОВ «Львівенергозбут», яка створена на базі дирекції та відділень електропостачання ПрАТ «Львівобленерго». Тому є підозра, що у випадку участі в процедурі закупівлі ТОВ «Львівенергозбут», ПрАТ «Львівобленерго» не надасть або надасть пізніше вказану довідку. До речі, саме ТОВ «Львівенергозбут» є постачальниками по переговорній процедурі у Замовника у закупівлі UA-2019-01-15-001703-b (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-01-15-001703-b), UA-2018-12-28-000925-c (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-28-000925-c), що наштовхує на думку про тісну співпрацю згаданих суб’єктів, зокрема, і в розробці тендерної документації.
1.3. Також в цьому випадку незрозуміла мотивація Замовника щодо надання інформації лише у разі кількості споживачів постачальника меншої за 50 000 , адже кількість споживачів суттєво впливає на порядок виконання електропостачальниками вимог "Правил роздрібного ринку електричної енергії" щодо створення центрів обслуговування споживачів, наявності кол-центрів та виконання інших обов'язків, пов'язаних із обслуговуванням клієнтів. Тобто Замовнику варто отримати інформацію щодо кількості споживачів саме у разі кількості споживачів, більшої за 50 000, адже саме тоді увага працівників постачальника розсіюється на більшу кількість споживачів. . Тому така вимога необґрунтовано дискримінує всіх учасників з кількістю споживачів менше 50000 учасників, адже учасники з більшою кількістю споживачів подавати такі довідки не зобов’язані, хоча саме від них отримати і варто. Більше того Замовник у тендерній документації зазначає право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі будь-яких сумнівів чи недовіри до інформації про споживачів чи будь-якої іншої, поданої учасником Замовник сам може отримати необхідну актуальну інформацію. Обов’язок відповідати на запит Замовника ОСР мають такий ж, як і перед Постачальниками.
2. У п.14 тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2019 року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2019 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання такого листа має дискримінаційний характер, унеможливлює участі у процедурі закупівлі багатьох учасників, надає переваги щодо участі в процедурі закупівлі конкретного кола учасників, проте суттєвого смислового навантаження для замовника не несе. Конкретно при проведенні закупівлі інформація про переддефолтний стан не потрібна. Для Замовника важлива саме можливість Постачальника надати товар, для цього є запитувана інформація про ліцензію на електропостачання. У разі дефолту Постачальника у нього анулюється ліцензія на електропостачання . Тобто фактично, Замовник двічі запитує документи для перевірки тієї ж складової можливості електропостачання. При цьому дискримінуються учасники, які мали переддефолтний стан, але не допустили дефолтного, оскільки їхня участь в тендері Замовником виключається.
3. У п.15 тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист підписаний уповноваженою особою, щодо гарантування виконання договірних зобов’язань з постачання електричної енергії, в разі перемоги на торгах. Зокрема, що у разі невиконання або неналежного виконання свого зобов’язання щодо забезпечення постачання електричної енергії, а саме: у разі непогодження оператором системи розподілу (обленерго) зміни постачальника, зважаючи на що покупець буде змушений укласти договір з постачальником «останньої надії»...». Непогодження оператором системи розподілу (обленерго) зміни постачальника залежить найперше від самого споживача, оскільки обов'язком споживача є укладення в установленому порядку договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи для набуття права на правомірне споживання електричної енергії та фізичну доставку електричної енергії до межі об'єкта Споживача, погасити всі заборгованості з оператором систем розподілу. А тому формулювання такої вимоги підлягає коригуванню, наприклад, зазначення «у разі вчинення всіх необхідних дій споживачем». Також Постачальник не може відповідати за дії ОСР, зокрема, неправомірні. Тому таку вимогу вважаємо необгрунтованою, вона порушує основні принципи, встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Львіввугілля.pdf 20.11.2019 14:37
- Платіжний документ.pdf 20.11.2019 14:37
- рішення від 22.11.2019 № 17158.pdf 25.11.2019 15:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.11.2019 14:37
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.11.2019 15:24
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо усунення дикримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
da5b27d4868b476ab56142c6f1ca2a64
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-08-001328-a.c1
Назва:
Вимога щодо усунення дикримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
На нашу думку при проведені процедури складання тендерної документації було порушено Закон України «Про публічні закупівлі», необґрунтовано внесені деякі вимоги до учасників торгів, що полягає в наступному:
1.У п.12 тендерної документації замовника міститься вимога «Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій.» Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, оскільки Скаржник зазначає, що від моменту оприлюднення оголошення до кінцевого строку подання пропозицій у учасників є лише 10 календарних днів, з них – лише 6 робочих днів. При цьому, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту, систематизації інформації, надання відповіді, тощо. При цьому, оператор системи розподілу не зобов'язаний надавати таку інформацію, та ще й у такі стислі терміни. Відповідно, Замовник вимагає інформацію, надання якої залежить не від учасників, а від третьої сторони – оператора системи розподілу. Дискримінаційною умовою є те, що дану інформацію потрібно отримати саме від ОСР, коли інші учасники ринку електроенергії, наприклад «НЕК «Укренерго», теж такою володіють і є незацікавленими в наданні неправдивої інформації.
В цьому випадку незрозуміла мотивація Замовника щодо надання інформації, адже кількість споживачів суттєво впливає на порядок виконання електропостачальниками вимог "Правил роздрібного ринку електричної енергії" щодо створення центрів обслуговування споживачів, наявності кол-центрів та виконання інших обов'язків, пов'язаних із обслуговуванням клієнтів. Тобто Замовнику варто отримати інформацію щодо кількості споживачів саме у разі кількості споживачів, більшої за 50 000, адже саме тоді увага працівників постачальника розсіюється на більшу кількість споживачів. . Тому така вимога необґрунтовано дискримінує всіх учасників з кількістю споживачів менше 50000 учасників, адже учасники з більшою кількістю споживачів подавати такі довідки не зобов’язані, хоча саме їм і варто. Більше того Замовник у тендерній документації зазначає право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі будь-яких сумнівів чи недовіри до інформації, поданої учасником Замовник сам може отримати необхідну актуальну інформацію.
2. У п.14 тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2019 року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2019 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання такого листа має дискримінаційний характер.
3. У п.15 тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист підписаний уповноваженою особою, щодо гарантування виконання договірних зобов’язань з постачання електричної енергії, в разі перемоги на торгах. Зокрема, що у разі невиконання або неналежного виконання свого зобов’язання щодо забезпечення постачання електричної енергії, а саме: у разі непогодження оператором системи розподілу (обленерго) зміни постачальника, зважаючи на що покупець буде змушений укласти договір з постачальником «останньої надії»...». Непогодження оператором системи розподілу (обленерго) зміни постачальника залежить найперше від самого споживача, оскільки обов'язком споживача є укладення в установленому порядку договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи для набуття права на правомірне споживання електричної енергії та фізичну доставку електричної енергії до межі об'єкта Споживача, погасити всі заборгованості з оператором систем розподілу. А тому формулювання такої вимоги підлягає коригуванню, наприклад, зазначення «у разі вчинення всіх необхідних дій споживачем».
Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Львіввугілля.pdf 15.11.2019 15:01
- Відповідь на вимогу.pdf 19.11.2019 13:21
Дата подачі:
15.11.2019 15:01
Вирішення:
1. Твердження щодо які містяться у Вашій вимозі, про те, що від моменту оприлюднення оголошення до кінцевого строку подання пропозицій у учасників є лише 10 календарних днів, з них – лише 6 робочих днів - не відповідає дійсності.
Перелік документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції було змінено відповідним рішенням тендерного комітету замовника 8 листопада 2019 року та того ж числа оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу. Тобто на підготовку документації учасники мають 18 календарних днів, з яких 12 робочих, що є достатнім для отримання необхідної замовнику інформації.
Правомірність вимоги щодо підтвердження кількості споживачів для учасників, які не мають власних центрів обслуговування споживачів та кол-центрів, підтверджено Рішенням 14553-р/пк-пз від 09.10.2019 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель , по скарзі товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ" від 20.09.2019 № UA-2019-09-13-001025-b.a1 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі № UA-2019-09-13-001025-b.
2. Твердження про те, що «статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2019 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання такого листа має дискримінаційний характер» - не базуються на чинному законодавстві. Статус «переддефолтний» не «носить виключно попереджувальний характер», а застосовується до недобросовісних учасників ринку, які неналежним чином виконують свої фінансові зобов‘язання. Крім того, статус «переддефолтний» суттєво впливає на можливість постачання електричної енергії, оскільки для такого учасника установлюється нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН (ринку на добу наперед) та ВДР (внутрішньодобовому ринку). Статус «дефолтний» взагалі повністю унеможливлює постачання електричної енергії, внаслідок чого споживач переходить до постачальника «останньої надії», тарифи якого значно вище ринкових, що призведе до фінансових втрат Замовника.
Правомірність вимоги щодо неперебування потенційних учасників у статусі «дефолтний» або «передефолтний» підтверджено Рішенням 14553-р/пк-пз від 09.10.2019 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель , по скарзі товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ" від 20.09.2019 № UA-2019-09-13-001025-b.a1 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі № UA-2019-09-13-001025-b.
3. Щодо п. 3 вимоги, звертаємо Вашу увагу, що передумовою настання фінансової відповідальності є невиконання або неналежне виконання Постачальником свого зобов’язання щодо забезпечення постачання електричної енергії, що не пов‘язане із будь-якими діями або бездіяльністю Споживача.
Статус вимоги:
Не задоволено