-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 22470000-5 — Посібники (дидактичні матеріали для початкових класів)
Загальний обсяг закупівлі - 472 одиниці.
Завершена
286 272.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 5 725.44 UAH
мін. крок: 2% або 5 725.44 UAH
Період оскарження:
07.10.2019 12:07 - 19.10.2019 00:00
Вимога
Відхилено
щодо видалення дискримінаційних вимог з тендерної документації
Номер:
34790d7a9f444f85a3749ad2e3f94aee
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-07-000578-c.a2
Назва:
щодо видалення дискримінаційних вимог з тендерної документації
Вимога:
Просимо тендерний комітет замовника внести зміни в тендерну документацію та видалити дискримінаційні вимоги,а саме: "Учасник повинен надати у складі своєї пропозиції документ, який підтверджує ринкову вартість, яка відповідає запропонованій ціні за одиницю товару (рівню цін), яку заявлено в пропозиції (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку товару, відповідно до предмету закупівлі ), виданий не раніше дати оголошення проведення торгів. "
Шановний організатор, вартість даного документа складає 2000 грн за кожну позицію окремо. Ви вважаєте законно вимагати такі документи від учасників?
Просимо видалити дані вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.10.2019 11:18
Вирішення:
Шановний учасник! Відповідно до Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, учасник повинен надати у складі своєї пропозиції документ, який підтверджує ринкову вартість, яка відповідає запропонованій ціні за одиницю товару (рівню цін), яку заявлено в пропозиції (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку товару, відповідно до предмету закупівлі ), виданий не раніше дати оголошення проведення торгів. Документ, який підтверджує ціну за одиницю товару, яку заявлено в пропозиції (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юктуру ринку товару, відповідно до предмету закупівлі) повинен бути виданий суб’єктом оціночної діяльності. Відповідно до статті 5 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» № 2658-ІІІ від 12.07.2001 р., суб’єктами оціночної діяльності є: - суб'єкти господарювання - зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності відповідно до цього Закону; - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які отримали повноваження на здійснення оціночної діяльності в процесі виконання функцій з управління та розпорядження державним майном та (або) майном, що є у комунальній власності, та у складі яких працюють оцінювачі.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» № 2658-ІІІ від 12.07.2001 р., розмір і порядок оплати робіт з оцінки майна (товару) визначаються за домовленістю сторін або у випадках відбору суб'єкта оціночної діяльності на конкурсних засадах - за результатами конкурсу. Тобто чинним законодавством України не передбачена фіксована вартість робіт з оцінки майна (товару), відсутні обмеження щодо встановлення оплати роботи та ціна за послуги з оцінки визначається виключно за домовленістю сторін. На сьогодні, близько 13 000 оцінювачів діяльності здійснюють оцінку майна, товарів чи послуг по всій Україні (інформація зазначена на сайті Фонду державного майна - http://www.spfu.gov.ua). Замовником не встановлені жодні обмеження щодо суб’єктів оціночної діяльності, їх компетенції чи місцезнаходження, форми довідки (експертного висновку) або будь-яких інших обмежень. Учасник має право звернутися на свій розсуд до будь-якого з оцінювачів діяльності.
З метою визначення, що ціна запропонованого учасником товару є в межах ринкової вартості, замовник вимагає від учасника надати у складі тендерної пропозиції документ, який підтверджує ринкову вартість, який відповідає запропонованій ціні за одиницю товару (рівню цін), яку заявлено в пропозиції (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку товару, відповідно до предмету закупівлі ),. Учасник має 15 днів для отримання зазначеної довідки та ціна зазначеної довідки (експертного висновку) визначається виключно за домовленістю сторін (між учасником та суб’єктом оціночної діяльності).
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
щодо видалення дискримінаційних вимог з тендерної документації
Номер:
803325c5824142b484853f301b212d25
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-07-000578-c.b1
Назва:
щодо видалення дискримінаційних вимог з тендерної документації
Вимога:
Прошу тендерний комітет замовника внести зміни в тендерну документацію та видалити дискримінаційні вимоги,а саме: 1.копію листа від виробника(ів) або їх офіційного(их) представництва(в) в Україні запропонованого Учасником товару для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій.
В даному випадку зазначена вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників торгів і, як наслідок, таке положення тендерної документації позбавляє можливості прийняти участь у процедурі закупівель учасників, які не є виробниками товарів, що закуповуються, та/або їх представництвами або тих учасників, які не мають безпосередніх договірних відносин із виробниками та/або їх представництвами, тим самим ставить можливих постачальників у нерівні умови і створює дискримінаційні умови закупівлі , що являється порушенням ст. 3 Закону України «Про здійснення державних закупівель». іінадання листів авторизації від виробників товарів, які закуповуються не гарантує в подальшому виконання учасниками взятих на себе за договором зобов’язань та належну якість товарів, оскільки ці фактори жодним чином не пов’язані між собою. Адже, підтвердженням відповідності пропозиції торгів учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути висновок СЕС або паспорт товару. І будь який постачальник, який належним чином готується до конкретного тендеру має всі необхідні документи на товар, який він пропонує до постачання, та обов’язково повинен надати їх у складі своєї тендерної пропозиції на розгляд Тендерного комітету. При цьому саме постачальник, а не виробник несе усі передбачені законодавством України та умовами договору зобов’язання щодо якості цих товарів та гарантії на них. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Додатково інформую щодо наявності великої кількості рішень АМКУ щодо визнання даних вимог дискримінаційними та такими що порушують умови закупівлі. В багатьох випадках саме такі листи і є обмеженням здорової конкуренції.
2. сертифікат на систему менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015 виробника товару та сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 виробника товару. Не вказуючи на який саме товар потрібно надати дані сертифікати Замовник дає змогу брати участь у тендері лише тим у кого є ці сертфиікати на товар з загальною назвої, наприклад "навчальне обладнання та приладдя для кабінетів початкової школи". Зауважу, що перелік товарів, які необхідні для постачання не можливо виробити на одному виробництві, тому що товари зовсім не схожі за процесами у виробництві між собою. Тому вимагаємо, прибрати цю дискримінаційну вимогу, або вказати що ці сертифікати необїідно надати не загалом на "навчальне обладнання та приладдя для кабінетів початкової школи", а на кожну з складових. І ми впевнені, що ні один постачальник по даному тендеру не зможе надати такий список. Тому з'являється питання, навіщо Замовник додав ці дисримінаційні вимоги??? Можна зробити висновок, що зазначені вимоги обмежують коло учасників єдиним суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з ним у монопольних відносинах, внаслідок чого обмежується право інших учасників на участь у процедурі закупівлі. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі.
Наголошуємо, що основним документом, підтверджуючим якість товарів є висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.10.2019 14:54
Вирішення:
Шановний учасник! Відповідно до п. 6 Додатку 3 до Тендерної документації, з метою підтвердження відповідності товару, що поставляється технічним вимогам, Учасник повинен надати в складі своєї пропозиції наступні документи:
• порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, з відомостями щодо їх відповідності необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Характеристики мають бути не гірше визначених у Додатку 3 до ТД.
• копію чинного на дату проведення аукціону висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на навчальне обладнання та приладдя для кабінетів початкової школи або на кожну з його складових;
• сертифікат на систему менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015 виробника товару.
• сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 виробника товару.
• гарантійний лист від Учасника про постачання обладнання належної якості відповідно до умов технічного завдання цієї тендерної документації.
• копію листа від виробника(ів) або їх офіційного(их) представництва(в) в Україні запропонованого Учасником товару для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій.
Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 13.07.2017р. №1021 та розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016р. №988-р "Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа на період до 2029р." перелік обладнання для початкових класів має відповідати «Концепції Нової української школи у загальноосвітніх навчальних закладах I ступеня». Будь-яке навчальне обладнання чи навчальний засіб, що планується до постачання до бюджетної установи обов’язково повинен мати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, як документ, що підтверджує якість та безпеку та підтверджує, відсутність загрози учням шкіл. Тобто учасником зазначених закупівель можуть бути як виробники навчальних засобів та приладь так і суб’єкти господарювання, що на договірних засадах постачають товар виробників навчальних засобів та приладь, які мають необхідні документи, що підтверджують якість та безпечність товару. Лише єдина вимога щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи у складі тендерної пропозиції не підтверджує, що учасник буде постачати запропоновану продукцію виробника, який отримав на продукцію висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. На жаль, сьогодні будь-який з недобросовісних учасників (постачальників) може завантажити з системи «PROZORRO» документи, що підтверджують якість будь-якого з виробників, використовувати їх у закупівлі та потім постачати товар іншого виробника та невідповідної якості. З метою уникнення негативних наслідків, замовник вимагає підтвердження шляхом надання листа, що висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи наданий у складі тендерної пропозиції учасника отриманий від виробника товару, що пропонується замовнику. Хочемо зазначити, що замовник не обмежує коло лише виробниками зазначеного товару, а будь-які суб’єкти господарювання, що мають господарські відносини з виробниками чи їх представниками можуть брати участь у закупівлі. Відповідно до Закону України «Про захист справ споживачів» від 12.05.1991 № 1023-ХІІ, і виробник товару і постачальник несуть субдсидіарну відповідальність у разі настання негативних наслідків підчас поставки та експлуатації товару.
Щодо вимоги надання учасником сертифікату на систему менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015 виробника товару та сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 виробника товару повідомляє наступне:
Вищезазначені сертифікати надаються на виробника товару, що пропонуються учасником під участі у відкритих торгах шляхом надання листа від виробника або його офіційного представника та висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, де зазначений виробник товару. Замовником вимагається лише підтвердження впровадження на виробництві системи екологічного управління та системи менеджменту якості. Чинним законодавством України та замовником не передбачено,щоб було зазначено «навчальне обладнання та приладдя для кабінетів початкової школи» чи на кожну з його складових у сертифікатах (лише за бажанням самого виробника). Оскільки ст. 22 Закону України «Про Публічні закупівлі» вимагається щоб технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачали необхідність застосування заходів із захисту довкілля, замовник вимагає підтвердити застосування заходів із захисту довкілля шляхом надання сертифікату на систему менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015 виробника товару та сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 виробника товару.
Статус вимоги:
Відхилено