• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Спеціальні бланки нотаріальних документів

Кошти підприємства

Торги відмінено

170 640 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 853 200.00 UAH
Період оскарження: 04.10.2019 15:47 - 03.11.2019 00:00
Скарга
Відхилено

скарга

Номер: 4cefbaba20bb4da5a9c8e05d08678ed2
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-04-001923-b.a4
Назва: скарга
Скарга:
Державне підприємство «Національні інформаційні системи» (далі за текстом – Замовник) оголосило публічні закупівлі за процедурою відкриті торги з публікацією англійською мовою на закупівлю спеціальних бланків нотаріальних документів (ідентифікатор закупівлі – UA-2019-10-04-001923-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-10-04-001923-b). Скаржник – Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (надалі також Учасник), планує прийняти участь у вищезазначених публічних закупівлях Державного підприємства «Національні інформаційні системи». Разом з тим вважаємо, що частина умов тендерної документації містить дискримінаційні вимоги, суперечить чинному законодавству, порушує принципи публічних закупівель, а також права та інтереси Учасника. Суть скарги, доводи та твердження Учасника викладені у змісті скарги.
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 26.11.2019 00:59
Автор: ДП Поліграфічний комбінат Зоря, Овсієнко Оксана Іванівна +380442066501 i_karpenko@pc-zorya.com.ua http://www.zorya-security.com
Вимога
Вирішена

щодо умов договору

Номер: dbd9902dad7640df89ab9af6d1c031d9
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-04-001923-b.c3
Назва: щодо умов договору
Вимога:
Звертаємо Вашу увагу, що істотні умови суперечать чинному законодавству та порушують принципи публічних закупівель з огляду на наступне: 1. Так, відповідно до пункту 7.2. проекту Договору за порушення строків поставки Продукції Постачальник сплачує Замовнику пеню у розмірі 0,1 % від вартості (суми) несвоєчасно виконаної Заявки за кожний день прострочення, а за прострочення понад п’ять календарних днів додатково стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вказаної вартості. Тобто умовами договору передбачено одночасне застосування пені та штрафу за порушення основного зобов’язання Постачальника. Поряд з цим, згідно з пунктом 7.6 проекту Договору виконання Постачальником зобов’язань за цим Договором забезпечується неустойкою (штрафом). У випадку невиконання Постачальником зобов’язань за цим Договором, у т.ч. встановлених п. 4 Договору, що призвело до прийняття Замовником рішення про розірвання Договору згідно з п. 4.5 Договору, Постачальник сплачує Замовнику штраф у розмірі 7 (семи) відсотків від ціни, встановленої п. 3.1 Договору. При цьому, відповідно до п. 6.4.1 Договору у разі невиконання зобов’язань Постачальником Замовник має право достроково розірвати цей Договір, повідомивши про це Постачальника у строк за 30 (тридцять) календарних днів до дати розірвання. Враховуючи вищевикладене, Замовник передбачає в умовах договору як пеню, так і право одночасного застосування різних штрафів: 20% від вартості партії відповідно до пункту 7.2 Договору та 7% від суми договору згідно з пунктом 7.6 Договору, адже згідно з цим пунктом штраф у розмірі 7 (семи) відсотків від ціни Договору застосовуються за порушення будь-якого зобов’язання Постачальником, не залежно від застосування пункту 7.2. Крім того, вказані пункти суперечать один одному: пункт 7.6 вказує на те, що виконання Постачальником зобов’язань за цим Договором забезпечується лише неустойкою (штрафом), а пункт 7.2 вказує і на пеню, і на інший штраф. Якщо Замовник вважає доцільним застосувати штраф у разі розірвання Договору згідно з п. 4.5 Договору, то необхідно передбачити штраф саме за це порушення, а не за будь-яке, як зазначено у пункті 7.6. Тим паче, неустойка за порушення строків поставки вже передбачена пунктом 7.2. Чинне законодавства не забороняє одночасно забезпечувати виконання зобов’язання Постачальника пенею та штрафом, але одночасне стягнення пені та двох видів штрафів за порушення зобов’язання Постачальника суперечить нормам чинного законодавства. До того ж, пункт 7.6 прямо суперечить пункту 7.2, адже виконання Постачальником зобов’язань за цим Договором забезпечується не тільки штрафом (як зазначено в пункті 7.6), але й іншою формою неустойки - пенею (пункт 7.2). Враховуючи вищевикладене, просимо внести відповідні зміни до умов договору, які усунуть вищенаведені порушення та неузгодженості. 2. Відповідно до пункту 5.3. Договору максимальний обсяг замовлення за кожною Заявкою Замовника не повинен перевищувати 2 (два) мільйони Бланків. Пунктом 5.5. умов Договору передбачено, що Постачальник зобов'язаний виготовити та поставити для отримання Замовником Бланки у строк не більше ніж через 10 (десять) робочих днів з моменту надходження від Постачальника на електронну скриньку Замовника підтвердження прийняття Заявки до виконання, з урахуванням положень п. 5.4 цього Договору. Пункт щодо виготовлення та поставка 2 000 000 мільйонів бланків за однією Заявкою протягом 10 (десяти) робочих днів, що становить майже 14% усіх бланків, які повинні бути виготовлені та поставлені за 500 робочих днів (строку дії договору), є необґрунтованим та безпідставним. Замовнику не можуть терміново знадобитись 14% з усіх бланків, які будуть поставлятись протягом двох років, але така велика кількість та стислі строки дозволяють Замовнику застосувати штрафні санкції та розірвати контракт з будь-яким поліграфічним підприємством, адже такі стислі строки виготовлення бланків з застосуванням інтагліо друку є неможливими для будь-яких поліграфічних підприємств. Отже така вимога є необґрунтованою та такою, що суперечить базовим принципам публічних закупівель. Просимо прибрати відповдні положення з умов Договору. 3. У відповіді від 10.10.2019 на пропозицію щодо можливості зміни ціни протягом двох років Замовник зауважив, що у разі надання учасником достовірно підтверджених розрахунків питомої ваги імпортної сировини замовник розгляне доцільність внесення змін до проекту договору в частині зміни ціни у випадку зміни курсу іноземної валюти. Дуже дивним виглядає вимога Замовника розкрити та достовірно підтверджені розрахунки на етапі подання тендерних пропозицій. Звертаємо Вашу увагу, що учасники на етапі підготовки тендерної пропозиції на постачання спеціальних бланків нотаріальних документів не можуть надати достовірно підтверджених розрахунків питомої ваги імпортної сировини, тобто первинні документи, що підтверджують вартість імпортної сировини в собівартості спеціальних бланків нотаріальних документів, які будуть поставлятись у 2020-2021 роках, оскільки учасники ще не виготовляють таку продукцію. Більш того, собівартість продукції, як і сума пропозиції Учасника на даному етапі є лише прогнозованою та головне - не підлягає розкриттю до завершення аукціону. Надати такі документи зможе переможець, що приступив до виконання умов Договору. Разом з тим, фахівцями у сфері публічних закупівель вже давно розроблені пропозиції щодо умов договору, які передбачають зміну ціни лише у разі документального підтвердження імпортної складової в структурі ціни одиниці Товару, якщо предмет закупівлі може містити у собі імпортну складову, однак не є повністю імпортним – приклад формули наведено у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 30. Наприклад – у разі зміни офіційного курсу гривні до євро/долару США більше ніж на 5% по відношенню до відповідного офіційного курсу НБУ на момент розкриття тендерних пропозицій Постачальника у процедурі закупівлі, за результатами якої було укладено цей Договір, чи останньої Додаткової угоди про зміну ціни за одиницю Товару. У цьому випадку ціна за одиницю Товару, в частині імпортної складової, підлягає перегляду шляхом укладання Додаткової угоди на підставі звернення однієї із Сторін. Розрахунок нової ціни одиниці Товару проводиться за наступною формулою: Цнов=Цбаз+Імп.Скл.х ( Курспот -1) Курсбаз де Ц нов – нова ціна одиниці Товару, Ц баз – базова (діюча) ціна одиниці Товару, Імп.Скл. – імпортна складова в ціні одиниці Товару (має бути підтверджена відповідними документами з зазначенням валюти), Курс пот. – поточний (на день відповідного звернення) офіційний курс гривні до долара США чи євро (відповідно до валюти імпортної складової), Курс баз. – базовий (на дату підписання Договору чи останньої чинної Додаткової угоди про зміну ціни одиниці Товару) офіційний курс гривні до долара США чи євро (відповідно до валюти імпортної складової). Перегляду підлягає лише частина імпортної складової у структурі ціни одиниці Товару. Імпортна складова в частині ціни одиниці Товару має бути підтверджена Постачальником шляхом надання (пред’явлення) одного з відповідних документів, наведених в статті 53 Митного кодексу України. У разі неможливості надати (пред’явити) документальне підтвердження імпортної складової в структурі ціни одиниці Товару, зміни у Договір не вносяться та ціна в частині імпортної складової не підлягає зміні. Звертаємо Вашу увагу, що вищенаведений приклад дозволяє переглянути ціну лише у разі документального підтвердження імпортної складової в структурі ціни одиниці Товару. Більш того, пунктом 7 частини 4 статті 36 «Про публічні закупівлі» передбачена можливість зміни ціни не тільки у випадку зміни курсу валют, а й у випадку встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни біржових котирувань або показників Platts, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Враховуючи вищевикладене, з огляду на довгостроковість договору поставки, повторно просимо Вас розглянути питання щодо внесення в істотні умови Договору можливості перегляду ціни, яка передбачена пунктом 7 частини 4 статті 36 «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1) Щодо штрафних санкцій, визначених проектом договору: Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації. 2) Щодо максимального обсягу замовлення: Пунктом 5.3 проекту договору, наведеного у додатку 4 до тендерної документації, замовник обмежив максимальний обсяг замовлення. Тобто, обсяг замовлення може становити будь яку кількість бланків але не більше двох мільйонів одиниць, що дозволить постачальнику більш впевнено планувати свої складські запаси з метою належного виконання зобов’язань за договором. Виключення з проекту договору пункту 5.3 не додасть постачальнику впевненості, що замовнику не замовить більший обсяг бланків в рамках однієї заявки, який постачальник не зможе виконати у встановлені договором строки. 3) Щодо порядку зміни ціни у разі коливання курсу валют: У статті 53 Митного кодексу України визначені документи, які підтверджують митну вартість товарів. Перелічені документи не підтверджують питому вагу імпортної складової ціни товару.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

щодо істотних умов договору

Номер: 6ca728f90a834f16a9ecbec01f612658
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-04-001923-b.a2
Назва: щодо істотних умов договору
Вимога:
Звертаємо Вашу увагу, що Замовником пропонується укласти договір строком на два роки, починаючи з 01 січня 2020 року, хоча умовами договору не передбачена можливість зміни ціни, а виготовлення та поставка має здійснюватися до кінця 2021 року. З огляду на те, що вся захищена поліграфічна продукція виготовляється з сировини та матеріалів, що імпортуються в Україну, то левову частку собівартості будь-якої поліграфічної продукції займає саме вартість імпортних матеріалів та сировини, які безпосередньо залежать від курсу валют. Пунктом 7 частини 4 статті 36 «Про публічні закупівлі» передбачена можливість зміни ціни у випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Разом з тим, проект договору у складі тендерної документації, що має підписати Учасник, не містить вказаного пункту. Враховуючи вищевикладене, з огляду на довгостроковість поставки, просимо Вас додати до істотних умов проекту договору можливість зміни ціни у випадку зміни курсу іноземної валюти. Зазначені зміни дозволять зекономити кошти державного підприємства, адже в іншому випадку Учасники мають закладати в пропозицію ризики зміни вартості матеріалів та сировини та курсу валют аж до 2021 року включно.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Згідно умов проекту договору, наведеного у додатку 4 до тендерної документації, постачальник здійснює виготовлення, доставку та передачу замовнику друкованої продукції. Враховуючи, що собівартість виготовленої продукції складається як з витрат на сировину і матеріали закордонного виробництва (вартість який на пряму залежить від курсу іноземної валюти) так і витрат на сировину та матеріали вітчизняного виробництва, витрат на заробітну плату, транспортні, накладні та інші витрати, вартість яких на пряму не залежить від курсу валют, замовник не в змозі достовірно розрахувати питому вагу імпортозалежної складової вартості продукції. У разі надання учасником достовірно підтверджених розрахунків питомої ваги імпортної сировини замовник розгляне доцільність внесення змін до проекту договору в частині зміни ціни у випадку зміни курсу іноземної валюти.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Ознайомлення з повним технічним описом

Номер: bd7d2dcda10a41f08ab158a9a0227b2f
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-04-001923-b.a1
Назва: Ознайомлення з повним технічним описом
Вимога:
Технічний опису спеціального бланка нотаріального документа, який затверджений наказом Міністерства юстиції України від 29.01.2018 № 8/5-ДСК та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 січня 2018 року за № 117/31569, відсутній у загальному доступі. Одночасно, відповідно до п. 2.2 проекту Договору, з яким має погодитись та підписати Учасник, виготовлена Продукція повинна відповідати, серед іншого, нормативним актам Міністерства юстиції України, що містять опис та вимоги до спеціальних бланків нотаріальних документів. Відповідно до вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються. На порушення вищевикладеного, в тендерній документації відсутній детальній опис товару, зокрема - вимоги до двотонового водяного знаку (малюнок, розміри, розташування), а від Учасника вимагається письмово погодитись з додержанням наказу, який йому невідомий. Отже просимо повідомити порядок ознайомлення Учасника з детальним технічним описом товару - Технічним описом спеціального бланка нотаріального документа, що затверджений наказом Міністерства юстиції України від 29.01.2018 № 8/5-ДСК.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимоги до двотонового водяного знаку зазначені у абзаці другому пункту 1 Опису спеціального бланка нотаріального документа, наведеному у додатку 3 до тендерної документації: «Водяний знак є фіксованим, розташований по центру бланка, складається з двох зображень. Зображення малого Державного Герба України (тризуба) виконано як темний елемент знака, під ним розміщується напис «Україна» в шестикутнику – як світлий елемент». Опис і зразок спеціального бланка нотаріального документа затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 № 812 «Про затвердження Порядку витрачання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання та опису і зразка такого бланка» (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 06.09.2017 № 677). Технічний опис спеціального бланка нотаріального документа розроблено на підставі вищезазначеного Опису і зразка та затверджено наказом Міністерства юстиції України від 29.01.2018 № 8/5-ДСК, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 січня 2018 року за № 117/31569 (має гриф «Для службового користування»). В технічних характеристиках предмету закупівлі (додаток 3 до тендерної документації) замовником вказано детальну технічну інформацію відповідно до вищевказаних нормативних документів, необхідну учаснику для розрахунку тендерної пропозиції. Тобто учасники закупівлі можуть розрахувати ціну своєї пропозиції на підставі відкритої інформації, наведеної в постанові Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 № 812 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 06.09.2017 № 677) та технічних характеристиках предмета закупівлі, вказаних у додатку 3 до тендерної документації. Звертаємо увагу, що частиною першої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді лише через електронну систему закупівель. Водночас, згідно частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Враховуючи вимоги законодавства щодо доступу до інформації з обмеженим доступом Технічний опис спеціального бланка нотаріального документа, як документ з грифом «ДСК», не може бути оприлюднено на загальнодоступному он-лайн ресурсі – електронній системі закупівель. Крім того, звертаємо увагу, що дана закупівля бланків не є новою, з квітня 2018 року державне підприємство «Національні інформаційні системи» забезпечує державні нотаріальні контори, державні нотаріальні архіви, приватних нотаріусів спеціальними бланками нотаріальних документів згідно постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 № 812 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 06.09.2017 № 677) та наказу Міністерства юстиції України від 29.01.2018 № 8/5-ДСК, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 січня 2018 року за № 117/31569. Щодо ознайомлення учасників за наказом ДСК повідомляємо наступне: Відповідно до пункту 84 Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 736, працівник іншої установи може ознайомитися із змістом документа з грифом «Для службового користування», отриманим від іншої установи, лише за письмовою згодою установи - розробника такого документа. Враховуючи, що розробником наказу від 29.01.2018 № 8/5-ДСК є Міністерство юстиції України, пропонуємо звертатися саме до Мінюсту з проханням ознайомлення з цим документом.
Статус вимоги: Задоволено