• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Ліки (Клозапін (Clozapine); Амітриптилін (Amitriptyline); Еналаприл (Enalapril); Омепразол (Omeprazole); Вальпроєва кислота / Вальпроат натрію (Valproic acid / Sodium valproate); Кломіпрамін (Clomipramine); Хлорпромазин (Chlorpromazine); Метформін (Metformin); Ферменти підшлункової залози (Pancreatic enzymes); Дигоксин (Digoxin); Етанол (Ethanol); Етанол (Ethanol); Симвастатин (Simvastatin); Маніт (Mannitol); Глюкоза (Glucose); Ацетилцистеїн (Acetylcysteine); Інозин (Inosinum); Аргініну гідрохлорид (Arginine hydrochloride); Піридоксину гідрохлорид (Pyridoxini hydrochloridum); Тіаміну гідрохлориду (Thiamini hydrochloridum); Сорбітол у комбінації з натрію лактатом та/або електролітами (Electrolytes in combination with other drugs); Мелоксикам (Meloxicam); Пірацетам (Piracetam); Тіазотна кислота (Аcidum tiazoticum); Тіотриазолін (Tiazotic acid); Мілдронат (Meldonium)

Завершена

566 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 283.05 UAH
Період оскарження: 04.10.2019 14:32 - 19.10.2019 00:00
Вимога
Відхилено

Скарга щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 41e965e7793f4c75a92779bde9b0e710
Ідентифікатор запиту: UA-2019-10-04-001507-b.b1
Назва: Скарга щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Скарга щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! Тендерний комітет Управління охорони здоров’я облдержадміністрації розглянуло Ваше звернення та інформує про наступне. Тендерний комітет Управління, при складенні Тендерної документації для проведення процедури закупівлі, завжди намагається прописати рівні та конкурентні умови участі у процедурі закупівлі. Відповідно до п. 18 ч. 1 статті 1. Закону «предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції… Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.». Також, відповідно до ч.2 статті 2 Закону «…Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.». Тендерний комітет здійснив вибір процедури закупівлі та затвердив тендерну документацію керуючись пунктом 3 статті 11, статтею 22 Закону. Перелік лікарських засобів, який заявлено на торги, об’єднання їх в один перелік, було визначено згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 року №454 (надалі - Наказ). Відповідно до Наказу право поділу предмета закупівлі на окремі частини (лоти) є правом, а не обов’язком Замовника. Згідно Наказу під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника, що повністю відповідає тендерній документації з відкритих торгів та оголошенню про закупівлю. Наразі відсутні нормативні документи, що встановлюють обмеження щодо внесення замовником в один перелік різних лікарських засобів. Також, враховуючи попередній досвід, виокремлення кожного найменування в окремий лот може призвести збою закупівлі, як наслідок - до неповного забезпечення лікарськими препаратами, необхідними для здійснення безперебійного лікувального процесу, оскільки учасники будуть зацікавлені приймати участь у лотах з більшою сумою, а невеликі кількості препаратів залишаться не закупленими, проте не менш важливими. З цієї точки зору, виокремлення в окремий лот одного найменування, тендерний комітет закладу вважає недоцільним. Як сторона договору (Замовник), Управління зацікавлене унеможливити себе від невиконання умов договору переможцем та від поставки неякісної, неоригінальної продукції. Умова Тендерної Документації щодо надання гарантійних листів виробника була встановлена враховуючи наступне: 1) Предметом закупівлі є лікарські препарати, що використовуються при наданні медичної допомоги постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, одним з важливих елементів в цьому процесі є якість лікарських засобів. Зазначена умова є своєрідним способом убезпечення від можливої поставки неякісних, неоригінальних чи фальсифікованих лікарських препаратів. 2) Виходячи з власного досвіду, аналізу норм бюджетного законодавства та законодавства у сфері публічних закупівель, у разі не поставки, недопоставки іншою стороною договору товару в строк, що передбачається Тендерною документацією, Управління буде позбавлене можливості здійснити закупівлю необхідних лікарських препаратів в необхідній кількості у 2019 році. Зазначена умова є своєрідною гарантією вчасної та в повному обсязі поставки товару, адже буде підтверджуватися факт того, що виробник лікарського засобу включив саме нашу потребу до свого плану виробництва продукції. Крім того, повідомляємо, що при розгляді Вашого звернення, Тендерним комітетом Управління, в чергове було проаналізовано антиконкурентне законодавство та законодавство у сфері публічних закупівель, за результатом чого встановлено наступне. Складене Медико-технічне завдання Тендерної документації в частині надання у складі тендерної пропозиції гарантійних листів виробників (представництва, філії виробника) жодним чином не звужує коло потенційних учасників, оскільки законодавчих обмежень щодо видачі гарантійних листів по колу осіб, які бажають реалізовувати лікарські засоби, не передбачено. Крім того, відповідно п. 3 ч. 2 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) «2. Тендерна документація повинна містити:… 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля…» Також відповідно ч. 3 статті 22 Закону «3. Тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.». Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається замовником самостійно з дотриманням вимог законодавства та положень, установлених статтями 3 та 22 Закону. Наразі відсутні нормативні документи, що встановлюють обмеження до типу та виду документів, які підтверджують інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Як видно з вимоги пункту 15 Додатку 3 тендерної документації даної процедури закупівлі, Учасник надає «Оригінал або нотаріально завірена копія гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, але при цьому вони безпосередньо не здійснюють комерційної діяльності), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією учасника торгів.». Тобто, запитуваний документ може надаватися не лише виробником, а й його представництвом, філією виробника, уповноваженої на це виробником. Якщо учасник не є виробником, у нього обов’язково є договірні відносини з кимось із перелічених представників виробника. На медичному ринку України в наявності достатня кількість постачальників, які мають ліцензію на здійснення даного виду діяльності та можуть забезпечити поставку заявлених лікарських засобів. Тому участь у даній процедурі закупівлі можуть приймати всі бажаючі добросовісні учасники, які мають змогу поставити заявлені лікарські засоби у повному обсязі. Такі учасники спроможні виконати дану вимогу. Щодо листа від 19.12.2018р. за № 3301-04/55905-03/01.7/33810, виданого Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством охорони здоров’я України, даний лист містить в собі рекомендації, а не обов’язок до виконання. Таким чином зазначені умови жодним чином не порушують законодавство України у сфері публічних закупівель та не створюють перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісні товари, що є предметом зазначеної процедури закупівлі. Враховуючи вищезазначене, Тендерний комітет Управління не може погодитися з Вашою пропозицією щодо внесення змін до Тендерної документації, побоюючись зриву закупівлі, поставки неякісного товару або не поставки/несвоєчасної поставки товару. Сподіваємося на Ваше розуміння та запрошуємо до співпраці в рамках умов Тендерної документації. З повагою Тендерний комітет Управління!
Статус вимоги: Відхилено