-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти
ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-92).
Завершена
27 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 135.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 135.00 UAH
Період оскарження:
02.10.2019 15:21 - 03.10.2019 17:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо порушення законодавства Замовником
Номер:
8f5692749387455590fb756a49a705a7
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-02-001077-c.b2
Назва:
Щодо порушення законодавства Замовником
Вимога:
Замовник у Тендерній документації не окреслив коло відносин, щодо яких повинен здійснюватися відпуск пального. Тобто, немає чіткого зазначення щодо обов’язкової наявності власних АЗС або існування права оренди/суборенди на АЗС. ТОВ «ХОЗСФЕРА» має укладені договори про співпрацю, а також партнерські договори для реалізації пального за талонами, бланками-дозволами, скретч картками. Тобто, ТОВ «ХОЗСФЕРА», як власник талонів має право на їх продаж, зокрема, шляхом участі у публічних закупівлях України (тендерах). Також, цими талонами (бланками-дозволами, скретч картками ) мають права користуватися контрагенти, ТОВ «ХОЗСФЕРА», а також замовники на платформах Prozorro. ТОВ «ХОЗСФЕРА», у складі тендерної пропозиції» надав Лист щодо ліцензій, в якому у відповідності до вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.95 р № 481/95-ВР., щодо наявності ліцензій на відповідну діяльність повідомляє, що наявність ліцензування партнерів ТОВ «ХОЗСФЕРА» можливо перевірити у Єдиному державному реєстрі суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним на офіційному порталі Державної фіскальної служби України за відповідним посиланням. Це відкритий реєстр, в якому Замовник має змогу самостійно перевірити наявність Ліцензій партнерів на кожне місце роздрібної торгівлі. Отже, аргументування щодо обов’язкового надання самої ліцензії не зовсім доцільно, адже її наявність можна перевірити в Єдиному реєстрі, доступ до якого є вільним та інформація на якому постійно оновлюється.
Наполягаємо, що Замовник вчиняє дискримінаційні дії, чим порушує вимоги ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: стосовно того, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також, даним формулюванням порушені законні інтереси та права щодо надання своїх тендерних пропозицій ТОВ «ХОЗСФЕРА», принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Вимагаємо усунути порушення закону «Про публічні закупівлі», у іншому разі дану закупівлю буде оскаржено.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.10.2019 16:36
Вирішення:
Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу скаргу повідомляємо, що Інститут радіофізики та електроніки ім.Я.Усикова Національної академії наук (далі Інститут) керується в своїй діяльності Законами та нормативними актами України. Ми не повинні в умовах Закупівлі прописувати вимоги законодавства України. Так у ст.1 Податкового кодексу України чітко і недвозначно прописано термін роздрібної торгівлі пальним. Ми, як Замовники, можемо отримувати пальне виключно на АЗС через паливороздавальні колонки. Тому ми автоматично стаємо учасниками роздрібної торгівлі пальним. Договір ми можемо укладати тільки з підприємством, яке має право на роздрібну торгівлю пальним. Право роздрібної торгівлі пальним згідно законодавства України надається через видачу ліцензії на роздрібну торгівлю пальним. Серед документів на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним є документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, цільове призначення якої відповідає заявленій діяльності.
Таким чином Ваше зауваження щодо нечіткого окреслення кола відносин щодо власності, оренди та суборенди АЗС на має під собою ніяких підстав. Це вимога законодавства України.
Предметом договору є за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-92). Ми закуповуємо бензин А-92 а не талони. Згідно технічних (якісних) умов до закупівлі, для нас паливні талони є технічним засобом отримання палива через АЗС. Тому Ваше друге зауваження щодо Вашого права торгувати талонами до нас не відноситься.
Шановний Учаснику, ми дійсно не повинні наполягати на наданні Вами ліцензії. Ми можемо (і повинні) самі з’ясувати право на діяльність у відкритих державних реєстрах. Ми це і зробили Але ми знайшли у Вас тільки ліцензію на оптову торгівлю пальним, а ліцензія на роздрібну торгівлю пальним відсутня. В наявності ліцензій на роздрібну торгівлю пальним у Ваших партнерів ми не сумніваємось. Але договір ми мусимо заключати не з ними, а з Вами. В схемі, яку Ви нам пропонуєте, нема місця договірним відносинам між Інститутом, як Замовником, і реальним роздрібним продавцем пального – АЗС «ОВІС». Ви посилаєтесь на так звану партнерську угоду між Вами та власником АЗС «ОВІС», який має ліцензію на роздрібну торгівлю паливом, та вважаєте, що маєте право таким чином здійснювати роздрібну торгівлю пальним не маючи на це відповідної ліцензії. Ми ж вважаємо, що уклавши з Вами угоду про постачання бензину, ми порушимо Законодавство України. Питання права здійснювати роздрібну торгівлю пальним, маючи тільки ліцензію по оптовій торгівлі пальним та партнерські договори з АЗС, які мають ліцензії на роздрібну торгівлю розглянуто в статті Ярослави Дубової, яка є експертом у цьому питанні: https://uteka.ua/ua/publication/budget-13-byudzhet-goszakupki-40-zakupka-goryuchego-chto-s-dokumentami. Статтю Ви зможете прочитати і самі, вона досить велика з великою кількістю посилань на законодавчу базу України. Але один з висновків звучить так:” Навіть за наявності партнерського договору з виробником пального претендент на перемогу в процедурі закупівлі пального зобов’язаний мати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.“
І ще один аргумент до заключення договору саме з організацією, що має ліцензію на роздрібну торгівлю пальним. Припустимо, що ми заключили з Вами договір. Для нас, як бюджетної організації, дуже важливе планування своєї господарчої діяльності. Тому в проекті договору на закупівлю бензину є п.7.3:”Сторона, яка забажала розірвати договір в односторонньому порядку, повинна повідомити іншу сторону за 10 календарних днів до розірвання”. Ми маємо надію, що при припиненні постачання у нас буде 10 діб на відновлення постачання від іншого постачальника бензину. Але у Вас є договір №0503-1 від 05 березня 2019 року, на який Ви посилаєтесь і копію якого Ви нам надали, в якому є пункти 5.1.2 та 5.1.3. По ним власник АЗС може негайно, без попередження Вас, як підписанта з ним договору, припинити проймання Ваших талонів та відпуск по ним бензину. Про нас у Вашому партнерському договорі навіть згадки немає. Яким чином Ви збираєтесь виконувати наш договір відносно попередження нас за 10 днів про припинення дії договору? Це тільки один з прикладів, який є очевидним. При уважному вивченні цієї правової колізії можна знайти ще декілька протиріч. Відсутність договору з роздрібним постачальником бензину робить нас безправними і дуже вразливими при перевірці нашої діяльності контролюючими органами. От якби в торгах в якості Учасника був би Ваш партнер, який має ліцензію на роздрібну торгівлю пальним – тоді б ми були зобов’язані визнати такого Учасника переможцем і укласти з ним договір.
Шановний Учаснику, на жаль логіка договірних відносин та експертне середовище зараз виступає не на Вашому боці. Якщо по цьому питанню у Вас є доступні рішення судової гілки влади або офіційне роз’яснення виконавчої гілки влади, які говорять на Вашу користь і датовані не раніше 1 липня 2019 року (дата внесення змін до ПКУ), то ми з вдячністю їх використаємо у своїй подальшій роботі.
Таким чином Інститут, як Замовник, не вчинив відносно Вас, як Учасника, ніяких дискримінаційних дій. Законодавство України не дозволяє нам визнати Вас переможцем закупівлі та заключити з Вами договір за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-92).
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Щодо безпідставного відхилення кандидата
Номер:
7087e71263144901bb7b27b0767ad5d0
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-02-001077-c.b1
Назва:
Щодо безпідставного відхилення кандидата
Вимога:
Доброго дня! Відповідно до протоколу № 42/19 засідання тендерного комітету Інституту радіофізики та електроники ім. О.Я. Усикова Національної академії наук України було з'ясовано, що пропозиція кандидата ТОВ "Хозсфера" не відповідає умовам Закупівлі, а саме: Найближча АЗС не знаходиться у радіусі 2-х кілометрів від міста розташування Замовника що принесе відповідні витрати, які не передбачені кошторисними призначеннями Інституту. Звертаємо увагу, що Учасником ТОВ "Хозсфера" було надано окрему довідку, з наведенням адреси найближчої АЗС, яка знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Чкалова, 2-В. На підтвердження дійсності необхідного розташування та кілометражу, надаємо схему маршруту з наведеною відстанню (у км).
Згідно ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі" відсутні підстави щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "Хозсфера". Звертаємо увагу, що маємо право на подання скарги щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції відповідно до ст.18 Закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:
Учасник
- Схема маршруту.pdf 09.10.2019 09:47
Дата подачі:
09.10.2019 09:47
Опис причини скасування:
cancelled
Дата скасування:
09.10.2019 14:14